Auteur |
Bericht |
anton964
997.2 4s pdktholen
|
als ze alle auto's die van de bank zijn eens van de weg zouden halen
konden wij er met de porsche teminsten weer lekker door!
anton964
|
06 maart 2006 11:30 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Ik ben het daar dus niet mee eens.
Ik wilde vorig jaar (eindelijk) mijn jongendroom waarmaken en had in principe cash voldoende als ik m'n 206 zou inruilen/verkopen. Uiteindelijk bleek het zo niet te werken omdat ik mijn auto (206 gti uit 2001) niet voor een redelijk bedrag kon inruilen of verkopen.
Ik heb om alsnog mijn droom te kunnen laten uitkomen en net op dat moment te weinig geld voorhanden had, het tekort geleend en besloten om de 206 op te rijden en toch de 911 als hobby auto te kopen.
Ik denk (nu inmiddels het geleende bedrag is afbetaald) dat dit goedkoper is geweest dan 4000 in te leveren op de 206 (want het scheelde echt veel) en de marge te moeten betalen op een goedkopere 2e hands voor iedere dag.
Ik denk wel dat er in Nederland te veel en te makkelijk geld geleend wordt, maar ik ben niet van mening dat het altijd verkeerd hoeft te zijn om iets te kopen wat je op dat moment nog niet hebt.
_________________________________________ Just don't lift mid-turn.
|
06 maart 2006 11:59 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Al onze wagens (de 356 nagelaten) zijn geleased.
De kost van de financiël leasing, tegenover de besparingen die ik kan doen, door met dit geld zaken te doen, zijn Peanuts.
€ 40.000 leasen, kost iets van een € 5.000 op 60 maanden.
Door met die €40.000 60 maanden, handelsgoederen contant aan te kopen, bespaar ik op diezelfde periode iets van een € 45.000. Ik krijg echt geen extra korting in de garage omdat ik mijn wagen contant betaal in plaats van te leasen.
En waarom, zou ik een Porsche privé kopen, als mijn baas (trouwens een pracht van een kerel ) deze voor mij koopt.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
06 maart 2006 12:10 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Helemaal mee een Teun
Een-blije-Volvo-leasebak-rijder-en-de-993-van-eigen-geld-gekocht
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
06 maart 2006 12:16 |
|
|
ome piet
993 C2Svechtdal
|
Toch iemand die het begrijpt...
_________________________________________ t beste maar weer...
|
06 maart 2006 12:30 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
zakelijke auto helemaal eens, prive een ander verhaal
_________________________________________ Got coffee?
|
06 maart 2006 12:44 |
|
|
Teun
991.2 GT3, 964 Carrera 2 en 911 3.0 SC
|
Mee eens, maar van belang is ook wat er op de plank ligt.
Per saldo is kopen altijd voordeliger
_________________________________________ 991.2 GT3 (handbak), 964 Carrera 2 en TVR Griffith 5.0
|
06 maart 2006 12:55 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Financiële leasing is het zelfde als kopen behalve;
Je hoeft het kapitaal niet onmiddelijk vrij te maken.
Tegenover een financiering, loopt ook het BTW verhaal gespreid.
Op het einde van de rit, betaal je de afkoopsom van 4%, en is de wagen van u.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
06 maart 2006 13:04 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Hangt natuurlijk ernstig af van welke branche je in zit. Een administratiebedrijf kun je b.v. beginnen vanuit de eigen woning. De kosten die je dan in den beginne moet maken zijn niet zo hoog.
Zou je b.v. een winkel willen starten met een voorraad van b.v. 250.000 euro, inventaris 100.000 euro, enz. dan zie ik niet in hoe de gemiddelde MKB-er dat bedrag van zijn spaarrekening af kan halen.
Natuurlijk kan je kiezen om heel klein te beginnen, maar als je 20.000 euro aan rente spaart, maar daardoor 100.000 euro aan winst misloopt, dan ben je m.i. een slechte ondernemer.
|
06 maart 2006 13:07 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Hmmmm, zakelijk een lease-auto, want als ik prive zo'n auto wil rijden, zijn de besparingen zo minimaal, dat het niet opweegt tegen de voordelen... Maar ik zit dan ook (nog) niet in de regionen van dikke BMW's, Audi's en wat dan ook...
Prive-auto's (911, halve 944 en Esther haar Corsa) zijn volledig van onszelf! (nouja, die '44 voor de helft dan natuurlijk )
|
06 maart 2006 13:10 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Devil son schreef,
"Zou je b.v. een winkel willen starten met een voorraad van b.v. 250.000 euro, inventaris 100.000 euro, enz. dan zie ik niet in hoe de gemiddelde MKB-er dat bedrag van zijn spaarrekening af kan halen"
Natuurlijk moet je dan naar de bank met een goed plan
Als dit het geval is dan ga je ervoor , en dan koop je (naar mijn idee) geen dure auto
Of zie ik het helemaal verkeerd
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
06 maart 2006 13:19 |
|
|
Teun
991.2 GT3, 964 Carrera 2 en 911 3.0 SC
|
Ik ken de constructie, je wordt na de laatste betaling eigenaar.
Nadeeltje: Indien je financieel niet echt strek bent en je komt na 3/4 van de looptijd in de problemen dan ben je de auto kwijt (je bent immers nog geen eigenaar) en dus de restwaarde van de auto ook, terwijl je hem al dubbel en dwars hebt betaald.
Reken maar eens uit wat je over de gehele looptijd daadwerkelijk hebt betaald. Dan schrik je best wel.
Daarom is toch altijd kopen voordeliger als je maar over voldoende saldo beschikt. Is dat niet zo, dan onderschrijf ik je visie voor 100%.
_________________________________________ 991.2 GT3 (handbak), 964 Carrera 2 en TVR Griffith 5.0
|
06 maart 2006 13:33 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Ik sprak meer over de algemenere stelling: eerst verdienen, dan kopen...
|
06 maart 2006 14:01 |
|
|
ome piet
993 C2Svechtdal
|
Dan ben je wel een heeeele slechte ondernemer stel de looptijd op 4 jaar,nieuwpr 80.000,dan lijkt me de restwaarde na 3 jr[20k] ruim voldoende om ook nog een winstje eruit te slepen..
1 belletje naar ome piet is voldoende
_________________________________________ t beste maar weer...
|
06 maart 2006 14:03 |
|
|
912
|
Waar haal jij die leningen die je niet terug hoeft te betalen?
PB'tje aub...
_________________________________________ There are those who love 912’s... and those who have never driven one...
|
06 maart 2006 14:07 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
Misschien ligt het aan mij, maar ik interpreteer dit op een nadere manier...
Alles wat waarde houdt of stijgt in waarde, koop ik privé...hetgeen aan waarde verliest, koop ik op de zaak...
Want als ik de zaken die aan waarde verliezen kan afschrijven op de zaak, betaal ik ten eerste minder belasting...en ten tweede moet ik er m'n zuurverdiend privé spaargeld niet voor aanspreken
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
06 maart 2006 14:26 |
|
|
ome piet
993 C2Svechtdal
|
_________________________________________ t beste maar weer...
|
06 maart 2006 14:55 |
|
|
Teun
991.2 GT3, 964 Carrera 2 en 911 3.0 SC
|
Zo simpel is het niet. Volgens mij begrijp je me niet helemaal. In dit geval wordt je pas eigenaar van de wagen nadat je de slottermijn hebt betaald. Tot dat moment is de wagen eigendom van de bank. Kom je om wat reden dan ook na 3/4 van de looptijd in de financiele problemen dan ben je gewoon je auto kwijt (dus niks restwaarde!) en heb je inmiddels al het bedrag van een nieuwe auto uitgegeven aan rente, kosten en aflossing.
De constructie waar jij vanuit gaat is een "gewone" financiering waarmee je dus direct eigenaar van wagen wordt. In dat geval zal je natuurlijk wel een restwaarde hebben.
En tenslotte lease is gewoon huur van een zaak. Daarbij ben je zeker geen eigenaar van de auto en dus heb je ook geen restwaarde.
_________________________________________ 991.2 GT3 (handbak), 964 Carrera 2 en TVR Griffith 5.0
|
06 maart 2006 16:01 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
financial lease is wat anders dan operational lease
bij eerstgenoemde constructie bepaal jezelf de restwaarde/overnamebedrag
altijd handig om je "afgeschreven" auto prive voor de boekwaarde over te nemen en dan evt. prive te verkopen (meen dat je deze dan wel een jaartje prive moet houden)
_________________________________________ Got coffee?
|
06 maart 2006 16:07 |
|
|
Teun
991.2 GT3, 964 Carrera 2 en 911 3.0 SC
|
Klopt, de discussie begon ook over financiele lease. Zie hiervoor:
_________________________________________ 991.2 GT3 (handbak), 964 Carrera 2 en TVR Griffith 5.0
|
06 maart 2006 16:28 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
wat ik wilde aangeven is dat je wel restwaarde kan creeeren in een dergelijke constructie
_________________________________________ Got coffee?
|
06 maart 2006 16:34 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
je kunnen praten wat jullie willen maar leasen of lenen.
die mensen moeten ook leven dus gooi je geld weg!
anton964
|
06 maart 2006 16:35 |
|
|
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
06 maart 2006 16:39 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
voorbeeld en wat aannames
je hebt 100.000 werkkapitaal
je bent handelaar en maakt laten we zeggen 30% brutomarge
leasen kost je 6% per jaar aan winst die die maatschappij maakt
na 5 jaar wil je weer een andere auto
je koopt een auto van 50.000 euro
werkkapitaal over is 50.000; je kan dus gedurende 5 jaar 15.000 euro marge maken = totaal 75.000
je least dezelfde auto
werkkapitaal blijft 100.000; je kan dus gedurende 5 jaar 30.000 euro marge maken = totaal 150.000 minus kosten leasen (5x die 6% winstmarge) kom je uit op zo'n 135.000
_________________________________________ Got coffee?
|
06 maart 2006 16:41 |
|
|
Teun
991.2 GT3, 964 Carrera 2 en 911 3.0 SC
|
Ja, maar dan moet je wel de slotermijn hebben betaald. Tot dat moment ben je geen eigenaar en heb je dus niets en dus ook geen restwaarde.
Zijn we een beetje afgedwaald
_________________________________________ 991.2 GT3 (handbak), 964 Carrera 2 en TVR Griffith 5.0
|
06 maart 2006 16:42 |
|
|