Auteur |
Bericht |
BS
ex '73 911, ex 964 C4.
997 carrera S 2008Haarlem
|
inhouden stotteren vanaf 4000 toeren
als ik gas geef gaat de motor een beetje haperen vanaf 4000 toeren vooral in de 4e en 5 versnelling. iemand een idee?
thanks!
|
07 feb 2006 17:42 |
|
|
Blauwe Kikker
930 [ 911 Turbo ]Brabant
|
Bij mij 3 jaar geleden zoiets. Bleek benzine filter te zijn.
Makkelijk te verwisselen.. zag ik.
|
07 feb 2006 22:58 |
|
|
924carreragt
911 SC(VERKOCHT); 924 turbo; 944 turbo 220pk(verkocht); 944 turbo S silver rose!!! (helaas verkocht...)Stekene; België
|
Afstelling carburators, brandstoftoevoer, ontsteking, bougies.
|
07 feb 2006 23:05 |
|
|
944 type2
944 type2zoetermeer
|
misschien is de distributie een tand versprongen?
|
07 feb 2006 23:08 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
Dat is bij een 911 met ketting, en nog nooit gehoord dat die een tand kan verspringen.
_________________________________________ NPC 0577
|
08 feb 2006 8:50 |
|
|
BS
ex '73 911, ex 964 C4.
997 carrera S 2008Haarlem
|
thanks zover
eigenlijk mag het niet maar ik het wilde het weten; als ik over de 4000 toeren ga als ie nog koud is , is e rgeen inhouden en stotteren...
chrs
Laatst bijgewerkt door BS op 08 feb 2006 15:40, in totaal 1 keer bewerkt.
|
08 feb 2006 14:41 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
08 feb 2006 14:53 |
|
|
924carreragt
911 SC(VERKOCHT); 924 turbo; 944 turbo 220pk(verkocht); 944 turbo S silver rose!!! (helaas verkocht...)Stekene; België
|
Ontsteking.
|
08 feb 2006 16:13 |
|
|
KEV-911
928,911 targaDestelbergen
|
je hebt een 2.4 T van '73, heb je carburators, k-jetronic of de MFi ?
ik denk dat het de lucht-benzine is die verkeerd geregeld is
|
08 feb 2006 17:45 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
3.0 SC motor toch?
ben niet zo'n K-jetronic kenner, maar voor zover mij bekend geeft de K-jet extra benzine bij koude motor
dus ik zou het eerst eens in de injectie zoeken en niet in de ontsteking...
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
08 feb 2006 18:12 |
|
|
924carreragt
911 SC(VERKOCHT); 924 turbo; 944 turbo 220pk(verkocht); 944 turbo S silver rose!!! (helaas verkocht...)Stekene; België
|
BS, heb je nog de originele motor met de carburators of heb je injectie?
De afstelling van carbu's en de ontsteking hebben een enorm effect op het optrekken.
|
08 feb 2006 23:01 |
|
|
cabrio '87
carrera 3.2 cabrioKapellen
|
Heb ik ook ooit gehad ,als "ze" warm stond en ik ging over de 4000 toeren,
stotteren .
Soms zelfs niet meer starten na verloop van tijd wanneer "ze" niet genoeg afgekoeld was.
Bleek de warmte regelaar te zijn, ergens achter de luchtfilter (?)!
_________________________________________ eveneens POCA member
|
09 feb 2006 7:55 |
|
|
BS
ex '73 911, ex 964 C4.
997 carrera S 2008Haarlem
|
ja sorry had er bij moeten zeggen , zit een 3.0 blok in
|
09 feb 2006 10:24 |
|
|
KEV-911
928,911 targaDestelbergen
|
ah de k-jetronic , kan een leuke bezigheid worden om het uit te zoeken, het is moeilijk om dit via een forum uit te zoeken maar er bestaan schema's van wat allemaal de oorzaak kan zijn
|
09 feb 2006 16:53 |
|
|
BS
ex '73 911, ex 964 C4.
997 carrera S 2008Haarlem
|
niuewe bougiekabels gemonteerd en hij gaat weer als de brandweer! de oude waren niet goed dus...
tnx voor de tips!
|
16 feb 2006 10:08 |
|
|
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
Hi Jeroen, kan ik jou toch nog wat leren:
De koudestartsproeier op een K-jetronic brandstofinjectie geeft bij koude motor ongeveer 10 seconden extra brandstof.
Dit in combinatie met een "extra luchtschuif" geeft de motor voldoende extra brandstof en lucht om aan te slaan. De extra luchtschuif gaat gedurende het opwarmproces van de motor langzaam dicht waarna deze zijn normale stationair toerental aan kan nemen. Meer doen ze niet.
Groet, Marcel
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
|
06 maart 2006 19:47 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
De koudstartsproeier werkt bijna nooit. Alleen bij erg koude temperaturen zoals in deze tijd. Dus niet zoals velen denken bij elke koude start.
De warmloopregelaar zorgt voor een verrijking tijdens de koude start, warmloopfase, accelereren en tijdens turbodruk bij turbomotoren.
_________________________________________ Rebel engineering
|
06 maart 2006 21:50 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Wel duur hé die kabels
Maar als hij het weer goed doet
Heb dit ook gehad bij mijn SC, en zag bij dit weer gewoon de vonken overspringen.
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
08 maart 2006 14:12 |
|
|