Auteur |
Bericht |
Pascal
‘64 Kever
|
Een hele simpele reden, auto's zijn er vanaf 500 Euro, huizen niet
Nee, zonder dollen, ik denk dat de vergelijking "Waarom voor auto's niet, en voor een TV wel?" beter is toch?
|
06 maart 2006 17:58 |
|
|
Jort
Groningen
|
Klopt, er wordt nu dan ook steeds gezwaaid met hypothecaire leningen als voorbeeld. Heb je een koopwoning, dan kun je relatief goedkoop lenen (maar daar staat een aardig onderpand tegenover..). Heb je geen koopwoning en geen goed/vast inkomen...
@ Pascal: eens, hangt er vanaf in welke prijsklasse je shopt natuurlijk. Mijn punt was dat er minstens zoveel mensen in de problemen komen door te hoge (bijvoorbeeld top-) hypotheken en veranderingen in de privésfeer, als door leningen ter financiering van de bolide.
|
06 maart 2006 17:59 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
1, als je zakelijk geen goede cijfers hebt, ga je echt geen lening krijgen.
Dat er op de privé markt, wel wat weer controle mag zijn op het afsluiten van een lening, kan ik alleen maar bijtreden.
Langs de andere kant, als je meer geeft om een wagen, dan om een eigen huis, waarom zou je daar dan niet voor lenen, en voor een huis wel?
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
06 maart 2006 18:07 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
even afhankelijk van het soort huis en auto; een auto zakt in waarde en een huis is wat waardevaster
_________________________________________ Got coffee?
|
06 maart 2006 18:13 |
|
|
Jort
Groningen
|
Meestal wel, maar tot op de dag van vandaag zijn er zat mensen die hun huis móeten verkopen en daarmee een zwaar verlies nemen. Dan heb je het soms over bedragen waar je een leuke 993 of meer voor kunt kopen.
Verkopen van de auto is vaak makkelijker, sneller en redelijk doeltreffend in het verminderen van schulden. Indien noodzakelijk.
|
06 maart 2006 18:16 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Voor mijn eerste autootje had ik geld van mijn vader geleend. Na 8000 km draaide de motor in de soep, terwijl ik de auto nog niet afbetaald had. Een lening terugbetalen voor iets wat je niet meer hebt is dan erg zuur. Dit zal bij een huis niet zo vaak voorkomen.
|
06 maart 2006 18:17 |
|
|
ppp 356
|
Je bent vet, met een huis, als je van wagens houd, en geen een f*ck geeft om een eigen huis.
JE LEEFT MAAR EEN KEER, en voor sommige is dit leven maar heel kort.
Dream your live, and live your dreams
Als je wil, en kan lenen voor je wagen, gewoon doen.
Elke dag kan de laatste zijn, blijkbaar beseffen sommige mensen dit niet.
En iedereen maar lachen achter je kist, met je mooie spaarboek
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
06 maart 2006 18:21 |
|
|
Jort
Groningen
|
Je nabestaanden zullen erom vechten... en uiteindelijk hetzelfde lot ondergaan, maar dan met een nog dikker spaarboek
|
06 maart 2006 18:27 |
|
|
ppp 356
|
Als ze al geen mooie wagen kopen
|
06 maart 2006 18:29 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
|
tuurlijk heb je wel een beetje gelijk, maar prive lenen voor een auto vind ik geen lekker gevoel; als ik er dan iedere keer instap rij ik ook niet op mijn gemak, is ook niks
als je al ueberhaupt moet lenen voor de aankoop, hoe moet het dan als een beurtje een keer tegenzit
weer even de bank bellen, leninkje voor een koppeling enzovoorts
ieder zijn meug
maar idd je leeft maar 1x keer; daarom rijd ik ook heel onverstandig dagelijks met mijn oude porsche
|
06 maart 2006 18:30 |
|
|
ppp 356
|
Dan heb je teveel geleend, en daar mag je je niet aan laten vangen.
Als je echter het bedrag afbetaald, dat je anders op je spaarrekening zou zetten, is er geen probleem. En de rente die je betaald, word ruimschoots gecompenseerd door het plezier dat je al veel sneller hebt.
|
06 maart 2006 18:33 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
|
06 maart 2006 18:59 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
...maar op die manier spaar je wel geen beginbedrag bij elkaar voor eventueel een volgende Porsche...of je bedoelt misschien dat je het restbedrag van je vorige kan nemen als basis...
Ik volg volledig wat je zegt en ben van dezelfde mening, maar ik zou toch iets minder afbetalen aan lening en ondertussen nog iets sparen ook...lijkt me iets "gezonder"
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
06 maart 2006 19:03 |
|
|
Carrera4s
997SBelgische kust
|
dagelijkse wagen : eigen geld
de porsche : bij aankoop de leasing overgenomen maar wel wat herschikt qua termijn, en ook een voorschot betaald om de maandelijkse "last" wat lichter te maken...
Ook ik profiteer liever NU van het leven dan te wachten tot .....
|
06 maart 2006 19:03 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
|
06 maart 2006 19:18 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
Ben ik het ook wel mee eens maar ik heb geen eigen zaak.....
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
06 maart 2006 19:28 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Ja hoor. Nieuw systeem is live gegaan vandaag. Keihard werken
Nog spannende zaken Iets wat ik ook zou kunnen verwachten. Ook al heb ik geen TT
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
06 maart 2006 19:38 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Nee hoor , maar wel een steekproef ; 2,5 uur extra kwijt (bijna 1,5 uur wachten, plus de nieuwe keuring ) ...hoort er wel bij, maar kost zo'n garage toch veel extra tijd ; kunnen de brug niet gebruiken , en moeten d'r toch bij zijn...
Met koffie , even kletsen , de krant en 911&PW kom je de tijd overigens wel door...
|
06 maart 2006 19:49 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
pfff, inderdaad !
Het is toch allemaal erg persoonlijk!!!
Met 1 ding ben ik het zeker wel eens:
geniet nu het kan (en stel het zeker niet uit!).
daarbij lijkt het mij niet echt belangrijk wie wat betaald, als het maar betaald kan worden!
Rob -die-de-996-prive-heeft-gekocht-en-af-en-toe-wel-eens-een-kilometertje-declareert-bij-de-zaak!
|
06 maart 2006 19:58 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
06 maart 2006 21:30 |
|
|
Gerco
|
Bijwerken ?
Als je een eigen bedrijf hebt is dat erg relatief natuurlijk
Ik declareer ook het maximaal toelaatbare op mijn zaak maar de kilometer vergoeding is de laatste jaren helaas gedaald en daar kan ik nu volgens mij al niet meer de benzine van betalen !
Maar alle extra aftrekposten op de zaak zijn welkom dus ach ja he
|
06 maart 2006 21:38 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Dat is dus nieuwe info voor mij . Dat wist ik niet
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
06 maart 2006 21:49 |
|
|
Rob 944
944Grave
|
Tjonge,wat een posts......
Ik heb het hele rijtje effe doorgeworsteld.Lenen ? Nee,liever niet.Ik heb het slechte voorbeeld al tijden geleden gezien.
Het komt te vaak voor dat mensen nog aan de financiering voor een auto of motor betalen,terwijl het voertuig allang op de schrothoop ligt.
Ik heb alle auto´s tot nu toe met eigen geld betaald.Ik heb alleen een hypotheek lopen voor mijn eigen huis.
Waarom voor een huis wel een zak geld lenen en voor een auto niet ?
Hier ben ik het met PaSCal eens.Een auto heb je al voor 500 Euro,een huis niet ! Bovendien is een dak boven je hoofd noodzaak,en een auto luxe.
_________________________________________ Waar een wil is........
.....is een weg.
En voor wie niet wil.......
......die heeft pech !!
|
06 maart 2006 22:45 |
|
|
Jort
Groningen
|
Een koophuis is geen noodzaak.
|
06 maart 2006 22:56 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
|
een huis/appartement/woonboot/verankerde tent an sich wel lijkt me
en huren is vaak duurder
|
06 maart 2006 22:57 |
|
|