Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 30 nov 2024 2:31



Antwoord op onderwerp  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Nu begrijp ik jullie anticabrio-houding! 
Auteur Bericht
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Marco schreef:
gelukkig hebben we het alleen over de 911 en niet over ...


.... de kleur :roll: :?: :wink:


06 maart 2006 22:43
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
witte 996 mk1 cabrio tiptronic :idea: :lol:
_________________________________________
Got coffee?


06 maart 2006 22:50
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
991.2 GT3, 964 Carrera 2 en 911 3.0 SC
Bericht 
Marco schreef:
witte 996 mk1 cabrio tiptronic :idea: :lol:


C2 of C4 :?:
_________________________________________
991.2 GT3 (handbak), 964 Carrera 2 en TVR Griffith 5.0


06 maart 2006 23:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 SC(VERKOCHT); 924 turbo; 944 turbo 220pk(verkocht); 944 turbo S silver rose!!! (helaas verkocht...)
Stekene; België
Bericht 
Terug naar de topic.

Ik denk dat Beltar een voorbeeld vormt van de huidige generatie Porscherijders, en Beltar, je kent me wel, Peter zijn "993 technieker". :wink:

De huidige Porsches zijn van een andere generatie dan de oude generatie waar wij mee rijden. De Boxster generatie en volgende laten we maar zeggen. Alsook de eigenaars... Voor hen geen geklunkel met verwarmingssystemen die niet goed werken, oncomfortabel, af en toe wilde reacties enz...

De eerste keer dat ik met een 996 reed was een cabrio. Eerste indruk was wauw, om dan snel "gewoon" te worden. Als ik dan in een oude 3,0 liter stap, dan komt er op mijn gezicht een glimlach. :D

Het zal een kwestie van smaak blijven, maar er is toch een verschil tussen de liefhebbers van de oude en de nieuwe generatie.

:roll:


06 maart 2006 23:36
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
Marco schreef:
witte 996 mk1 cabrio tiptronic :idea: :lol:

Afbeelding
:mrgreen: :wink:


06 maart 2006 23:39
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Bericht 
ieder karretje zal wel zijn eigen karakter hebben,
daarvoor is er voor ieder wat wils.
Elk zijn ding.

En Beltar heeft wel een punt dat de cabby van hem heel stabiel is,
dat kan ik beamen. 8) (vrooooooooooom)


06 maart 2006 23:44
Profiel
PorscheForum Rakker
love is in the (h)air!
Belgie
Bericht 
924carreragt schreef:
Terug naar de topic.

Ik denk dat Beltar een voorbeeld vormt van de huidige generatie Porscherijders, en Beltar, je kent me wel, Peter zijn "993 technieker". :wink:

De huidige Porsches zijn van een andere generatie dan de oude generatie waar wij mee rijden. De Boxster generatie en volgende laten we maar zeggen. Alsook de eigenaars... Voor hen geen geklunkel met verwarmingssystemen die niet goed werken, oncomfortabel, af en toe wilde reacties enz...

De eerste keer dat ik met een 996 reed was een cabrio. Eerste indruk was wauw, om dan snel "gewoon" te worden. Als ik dan in een oude 3,0 liter stap, dan komt er op mijn gezicht een glimlach. :D

Het zal een kwestie van smaak blijven, maar er is toch een verschil tussen de liefhebbers van de oude en de nieuwe generatie.

:roll:


Om idd ontopic te blijven, nog even mijn uitgangspunt:

Ik kijk helemaal niet neerbuigend naar de oudere elfjes, wel integendeel. Als ik de financiele mogelijkheden gehad had dan waren mijn 965 en de 993 targa nooit weggegaan.
Alleen, ik had het altijd moeilijk met jullie kritiek ivm de cabrio's. Na met die 964 gereden te hebben begrijp ik vanwaar jullie idee omtrent het weggedrag van een cabrio komt.
En zo kan ik alleen maar zeggen dat je qua weggedrag de 996 cab en zeker de 997 cab onmogelijk kan vergelijken met de luchtkoelers...
IK zou zelfs durven beweren dat de 997 cab stijver aanvoelt dan de 993 coupe.

Al bij al, als jullie mij ooit op een meeting tegenkomen , vraag gerust een ritje, 'k zal met plezier een rondje gassen :wink:
_________________________________________
Gelukkig zijn is: blij zijn met wat anderen realiseren en tevreden zijn met hetgene je zelf hebt...


07 maart 2006 1:03
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
u bedoelt gaan met die banaan,
toch best de mensen eerst informeren aangaande uw soepele rijstijl :shock: :wink:


07 maart 2006 9:01
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Beltar schreef:
Alleen, ik had het altijd moeilijk met jullie kritiek ivm de cabrio's. Na met die 964 gereden te hebben begrijp ik vanwaar jullie idee omtrent het weggedrag van een cabrio komt.
En zo kan ik alleen maar zeggen dat je qua weggedrag de 996 cab en zeker de 997 cab onmogelijk kan vergelijken met de luchtkoelers...
IK zou zelfs durven beweren dat de 997 cab stijver aanvoelt dan de 993 coupe.

:bang:
EriC4C schreef:
Vergelijking tussen 964 cabrio en 997 cabrio :arrow: zegt het wat over het verschil tussen een 964 en een 997 of over "cabrio" :?: :idea: :wink:

:roll:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


07 maart 2006 10:30
Profiel
PorscheForum Rakker
love is in the (h)air!
Belgie
Bericht 
@ eric4c

Wat bedoel je nu eigenlijk :?: :roll:
Nogmaals, 't is geen kritiek op de 964 cabrio hé, 't is alleen maar de conclusie dat het verschil tussen een 964cab en een coupe veel groter is dan het verschil tussen een 997 en 997 cabrio.
noch meer noch min
_________________________________________
Gelukkig zijn is: blij zijn met wat anderen realiseren en tevreden zijn met hetgene je zelf hebt...


07 maart 2006 12:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
'03 996 4S/ '86 Toyota Supra (race)
Amsterdam
Bericht 
Beltar schreef: Zijn vrouwtje was allerminst te spreken over haar eerste p-ervaring...


P-vergroting een optie? ... :D


07 maart 2006 12:56
Profiel
PorscheForum Rakker
love is in the (h)air!
Belgie
Bericht 
Jay911 schreef:
Beltar schreef: Zijn vrouwtje was allerminst te spreken over haar eerste p-ervaring...


P-vergroting een optie? ... :D

Ze had het idd wat benauwd en vond het nogal slapjes... :twisted:
En on-topic blijven hé!
_________________________________________
Gelukkig zijn is: blij zijn met wat anderen realiseren en tevreden zijn met hetgene je zelf hebt...


07 maart 2006 12:57
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Beltar schreef:
@ eric4c

Wat bedoel je nu eigenlijk :?: :roll:
..... 't is alleen maar de conclusie dat het verschil tussen een 964cab en een coupe veel groter is dan het verschil tussen een 997 en 997 cabrio.
noch meer noch min

Die conclusie is wat ik bedoel :salut: ..... is dat echt zo :?:
Is het verschil in rijgedrag/wegligging tussen een 964 cabrio en coupe werkelijk zo groot of vergelijk je jouw ervaring met een 964 coupe in het verleden met die in de 964 cabrio nu :?:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


07 maart 2006 21:59
Profiel
PorscheForum Rakker
MY01 BoxsterS
Bericht 
/* flame on */

Stap eens in een Boxster(S) ipv zo'n platgeslagen kever met afgezaagd dak en grasmaaier moter op de verkeerde plek...


:-)

/* flame off */


07 maart 2006 22:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster S 2001
Rozenburg
Bericht 
Gelukkig heb ik een roadster en geen cabrio.
:lol:


07 maart 2006 22:07
Profiel
PorscheForum Rakker
love is in the (h)air!
Belgie
Bericht 
EriC4C schreef:
Beltar schreef:
@ eric4c

Wat bedoel je nu eigenlijk :?: :roll:
..... 't is alleen maar de conclusie dat het verschil tussen een 964cab en een coupe veel groter is dan het verschil tussen een 997 en 997 cabrio.
noch meer noch min

Die conclusie is wat ik bedoel :salut: ..... is dat echt zo :?:
Is het verschil in rijgedrag/wegligging tussen een 964 cabrio en coupe werkelijk zo groot of vergelijk je jouw ervaring met een 964 coupe in het verleden met die in de 964 cabrio nu :?:


Daar heb je een punt, ik reed vroeger een weekend in een 3.2 SC en dn zelf 1 jaar met een 965...(geen 964 eigenlijk...)
Mijn standpunt ivm die 964 coupe leid ik enkel af uit vroegere reacties van forumleden ivm cabrioweggedrag in het algemeen en 964 cabrio in't bijzonder.
Ik weet ook dat jij een échte openair liefhebber bent, net als ik. Ook ik vind dat de extra sensaties van het open rijden (geluid, snelheidservaring etc) niet opwegen tegenover de voordelen van een coupe.
Ik be, het wel eens met velen dat een gesloten cab niet zo mooi oogt dan een coupe.
Open vind ik dan weer het omgekeerde.
_________________________________________
Gelukkig zijn is: blij zijn met wat anderen realiseren en tevreden zijn met hetgene je zelf hebt...


07 maart 2006 22:08
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Afbeelding
Je vergelijkt dus goede herinneringen met een 964/965 coupe (die toen veel nieuwer en gevoelsmatige "moderner" was!) met een 964 cabrio nu, terwijl je bovendien inmiddels meer 911 ervaring hebt.

Ook ik ben inderdaad een echte "oben ohne" liefhebber en kan me, behalve de mooiere lijn, echt geen voordelen bedenken van een coupe. Voor circuitgebruik is de coupe wellicht net iets meer geschikt, maar voordelen bij gebruik op de openbare weg (en dat mag je best ruim nemen!) :?: :uh:
Nadelen daarentegen ..... ;) :^:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


07 maart 2006 22:24
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Diverse Porsche's
Steenwijk
Bericht 
EriC4C schreef:
Ook ik ben inderdaad een echte "oben ohne" liefhebber en kan me, behalve de mooiere lijn, echt geen voordelen bedenken van een coupe. Voor circuitgebruik is de coupe wellicht net iets meer geschikt, maar voordelen bij gebruik op de openbare weg (en dat mag je best ruim nemen!) :?: :uh:
Nadelen daarentegen ..... ;) :^:


Eric, je kunt merken dat jij alleen ervaring hebt met een 911 Cabrio.
Als je langere tijd een coupé zou rijden en dan weer een cabrio dan zul je nog steeds de cabrio de fijnste auto vinden.

Maar alleen omdat je het er moeilijk mee zou hebben na zoveel pro cabrio uitspraken de waarheid te verkondigen.
Ik heb dat met diesels.


:shock:
_________________________________________
http://www.renntech.nl


07 maart 2006 22:33
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Renntech schreef:
Eric, je kunt merken dat jij alleen ervaring hebt met een 911 Cabrio.
Als je langere tijd een coupé zou rijden en dan weer een cabrio dan zul je nog steeds de cabrio de fijnste auto vinden.

Ik zal de laatste zijn om te ontkennen dat ik bevooroordeeld ben. Afbeelding
Het is echter niet zo dat ik alleen ervaring heb met een 911 cabrio. Heb o.a. bewust voor de aanschaf proefgereden met coupe, targa en cabrio :!: :idea:
Wat zijn de voordelen van een coupe t.o.v. een cabrio voor "sportief, dagelijks gebruik op de openbare weg" :?:
Ben benieuwd :!:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


07 maart 2006 22:46
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Diverse Porsche's
Steenwijk
Bericht 
Ik ga met jou niet in discussie over cabrio's, ik ben niet gek :mrgreen:

ps, weet je wat langere tijd betekend...... :roll:
_________________________________________
http://www.renntech.nl


07 maart 2006 23:30
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Vertel eens over jouw ervaring met cabrio's. :idea: :wink: :lol:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


08 maart 2006 9:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
991.2 GT3, 964 Carrera 2 en 911 3.0 SC
Bericht 
Het belangrijkste is dat een 911 coupe veel mooier is dan de cabriolet uitvoering.

Ik ben overigens wel een liefhebber van cabrio's. :)
_________________________________________
991.2 GT3 (handbak), 964 Carrera 2 en TVR Griffith 5.0


08 maart 2006 9:23
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 C2 Cabrio
Den Haag
Bericht Smaak
:wink: Een coupe mooier vinden dan een cabrio is een kwestie van smaak. En daar valt niet over te twisten. Want uiteindelijk is een cabrio toch mooier :wink: .


08 maart 2006 9:26
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Teun schreef:
Het belangrijkste is dat een 911 coupe veel mooier is dan de cabriolet uitvoering.

Uiteraard :roll: , een auto in het algemeen en een 911 in het bijzonder koop je voornamelijk vanwege de looks. :shock: :?
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


08 maart 2006 10:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
991.2 GT3, 964 Carrera 2 en 911 3.0 SC
Bericht Re: Smaak
Gizmo schreef:
:wink: Een coupe mooier vinden dan een cabrio is een kwestie van smaak. En daar valt niet over te twisten. Want uiteindelijk is een cabrio toch mooier :wink: .


De auto is mijn inziens niet ontworpen als cabriolet maar als coupe.

Nog even voor alle duidelijkheid, ik vind ook de cabrio's zeer mooi hoor, alleen de coupe's nog mooier. :wink:
_________________________________________
991.2 GT3 (handbak), 964 Carrera 2 en TVR Griffith 5.0


08 maart 2006 13:04
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 54 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: LKPS


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.