Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 15:41

Antwoord op onderwerp  [ 163 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Strooizout / rijden in de winter 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
rufie schreef:
Idd,
hier zie je een foto van de onderkant van een 996 turbo van 5 jaar oud.

Afbeelding

Jemig. Zo heeft de onderkant van mijn auto er nog nooit uitgezien; en die is inmiddels bijna 33 jaar oud....
Ik baal er zo van dat ie binnen staat, maar als ik dit zie en allemaal lees geeft het maar weer eens aan dat ik met mijn oudje momenteel weinig keus heb... :(
nog even.... Kom op Krolse Erwin, voorspel eens wat goeds Man! :wink:

07 maart 2006 10:24
Profiel WWW
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
Renntech schreef:
Je hebt helemaal gelijk, waar bemoei ik me ook mee :roll:

:lol: :lol: :lol:
er wordt liever een halve dag loswrik en slijpwerk betaald dan een uurtje preventief onderhoud denk ik :wink:
marco met roestvrije benzinetank

07 maart 2006 10:40
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Ex 986 S '01, 981 PDK '12
PF# 1732
Bericht 
Als ik het goed begrijp is meneer Renntech op z'n tenen getrapt....... :roll:

Als mijn auto naar de garage breng voor een nieuw onderdeel, is vooraf bekend wat dat kost, onderdeel en montage :!: .
Of de bouten nu wel of niet losgaan, de prijs staat vast, ook bij een Porsche dealer.....dus meneer Renntech, je eigen beurs vullen door EN 1 uur extra per beurt tellen om het "preventie" verhaal EN daarnaa eerder gereed zijn met het monteren/demonteren van het onderdeel waarvan de prijs incl montage vooraf bekend is.. KASSA.

Sorry maar zo denk ik er over.

07 maart 2006 10:57
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
patrick911 schreef:
rufie schreef:
Idd,
hier zie je een foto van de onderkant van een 996 turbo van 5 jaar oud.

Afbeelding

Jemig. Zo heeft de onderkant van mijn auto er nog nooit uitgezien; en die is inmiddels bijna 33 jaar oud....

Maar in wat voor omstandigheden heeft jouw auto gereden en hoeveel km's staan er inmiddels bij jou op de teller? De desbetreffende eigenaar gebruikt de Porsche waarvoor die bedoelt is ... rijden, weer of geen weer. Sterker nog, in die Schweiz zijn de omstandigheden lang niet altijd ideaal. Het is m.i. dan niet zo verwonderlijk dat bepaalde onderdelen roestvorming vertonen. Als het niet hoeft zal ik zelf echter ook niet in de pekel/ viezigheid gaan rijden en zal ik de auto altijd goed wassen (ook onderzijde afspoelen). Aan de andere kant moeten we ook niet al te voorzichtig zijn, ik geniet er van en neem de Porsche mee uit rijden zodra het maar even mogelijk is!

07 maart 2006 10:59
Profiel
PorscheForum Junkie
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
Boxy&Boraman schreef:

Als mijn auto naar de garage breng voor een nieuw onderdeel, is vooraf bekend wat dat kost, onderdeel en montage :!: .
Of de bouten nu wel of niet losgaan, de prijs staat vast, ook bij een Porsche dealer.....dus meneer Renntech, je eigen beurs vullen door EN 1 uur extra per beurt tellen om het "preventie" verhaal EN daarnaa eerder gereed zijn met het monteren/demonteren van het onderdeel waarvan de prijs incl montage vooraf bekend is.. KASSA.

Tja, daar zit natuurlijk wel wat in. Als je het dan helemaal zuiver wilt houden dan zou eigenlijk een reparatie aan onderdelen waar bij wijze van preventief onderhoud bouten/ moeren oi.d. zijn behandeld/ vervangen goedkoper moeten uitvallen. Evenwel voel ik wel wat voor het relaas van Renntech. Preventief behandelen van onderdelen tegen roest kan zeker zinvol zijn en allicht de levensduur daarvan verlengen. Misschien voorkom je daarmee zelfs wel een (dure) reparatie.

Laatst bijgewerkt door adu op 07 maart 2006 11:05, in totaal 1 keer bewerkt.

07 maart 2006 11:04
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Boxy&Boraman schreef:

:idea: Meneer Renntech wil ongetwijfeld vooraf afspreken het nieuwe onderdeel voor dezelfde prijs (uren x tarief) als een Porsche-dealer te monteren :!: :wink:

07 maart 2006 11:04
Profiel
Melbourne
Bericht 
adu schreef:
Maar in wat voor omstandigheden heeft jouw auto gereden en hoeveel km's staan er inmiddels bij jou op de teller?

haha, 94,000, of toch 194,000 of zou het 294,000 zijn. :?: :wink:
Tuurlijk, ik weet niet wat de vorige eigenaar(s) met mijn 911 hebben gedaan, maar aangezien ie nog immer rondrijd is dat vast niet in de regel en sneeuw geweest.

@Boxy&Boraman:
Dat is anders wel waar ik op zou letten bij aanschaf van een 996 turbo.
Dan mag het nu zonde geld zijn om die bouten te vervangen, het toont niet echt van zorg voor je (dure) auto om dat niet te doen. Ik zet een 996 turbo toch net in een andere categorie (liefhebbersauto) als mijn 206 (vervoer) waarbij ik dit dan weer niet zou doen.

07 maart 2006 11:10
Profiel WWW
Moderator
PF #18
Bericht 
adu schreef:
Boxy&Boraman schreef:
.....dus meneer Renntech, je eigen beurs vullen door EN 1 uur extra per beurt tellen om het "preventie" verhaal EN daarnaa eerder gereed zijn met het monteren/demonteren van het onderdeel waarvan de prijs incl montage vooraf bekend is.. KASSA.

Tja, daar zit natuurlijk wel wat in. Als je het dan helemaal zuiver wilt houden dan zou eigenlijk een reparatie aan onderdelen waar bij wijze van preventief onderhoud bouten/ moeren oi.d. zijn behandeld/ vervangen goedkoper moeten uitvallen.

Als je altijd de werkelijke tijd rekent die je aan onderhoud/reparatie besteedt, dan zit het er nooit dubbel in en valt onderhoud/reparatie aan onderdelen waar bij wijze van preventief onderhoud bouten/ moeren o.i.d. zijn behandeld/ vervangen goedkoper uit :!: :idea:

07 maart 2006 11:14
Profiel
PorscheForum Junkie
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
patrick911 schreef:
@Boxy&Boraman en Adu:
Dat is anders wel waar ik op zou letten bij aanschaf van een 996 turbo.
Dan mag het nu zonde geld zijn om die bouten te vervangen, het toont niet echt van zorg voor je (dure) auto om dat niet te doen. Ik zet een 996 turbo toch net in een andere categorie (liefhebbersauto) als mijn 206 (vervoer) waarbij ik dit dan weer niet zou doen.

Hoezo richt je dit ook aan mij? Ik vind preventief onderhoud juist zo gek niet, lees m'n reactie er maar op na. Kan Boxy echter wel volgen als die vervolgens eigenlijk schrijft dat Renntech daar zelf ook voordeel van heeft welk voordeel vervolgens allicht niet doorberekend wordt in de tarieven - die allicht t.o.v. de door officiële PC gehanteerde tarieven alleszins redelijk zijn.

07 maart 2006 11:14
Profiel
PorscheForum Rakker
971 Panamera gts 991 Turbo S /ex 930 Turbo (ex) / 970 Panamera (ex)
Zwolle
Bericht 
Ik denk dat je het zo moet zien, wanneer een onderdeel heel makkeliik los gaat is de monteur daar minder lang mee bezig dan wanneer deze branders, beitels en slijptol nodig heeft. Ook bestaat de mogelijkheid dat de bouten afknappen! Dit kost allemaal tijd, en tijd is geld. Wanneer bij een beurd de bouten nog redelijk gangbaar zijn en los gehaald zijn, kun je ze beter vervangen voor nieuwe als je het weer inelkaar zet. Als het dan later weer los moet gaat dit weer makkelijk. Terwijl als de oude bouten gebruikt waren, deze misschien al helemaal ingekankerd zijn, en dus moeilijk los te krijgen zijn. :idea:

Dus de tip van renntech is zo gek nog niet. :!:

Laatst bijgewerkt door red devil op 07 maart 2006 11:51, in totaal 1 keer bewerkt.

07 maart 2006 11:18
Profiel
Melbourne
Bericht 
@Adu: klopt, ik had 'm al aangepast want ik had het niet goed gelezen. Excuus.

07 maart 2006 11:24
Profiel WWW
Bericht 
wezenlijke verschil is dat het vervangen van een onderdeel (bij een nieuwere auto) bij de dealer tegen een vast tarief gaat; of de boutjes als vanzelf losgaan of niet
b&b man maakt het dus niet uit hoe lang de monteur bezig is

bij een ouder barrel :wink: kan het slijpen/slopen etc. weleens in de uren gaan lopen; renntech adviseert dit voor te zijn
mij maakt het dus wel uit hoe lang de monteur bezig is

07 maart 2006 11:24
Profiel WWW Facebook 
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
Ik het gevoel dat Renntech hier verkeerd begrepen wordt.
Hij spreekt als technieker met passie voor de mechaniek van onze Porsches.
Hij wil goede raad geven, nl. dat je door preventief enkele kleine zaken aan te pakken, later grotere kosten kan vermijden. Denk je nu echt dat hij het onderste uit de kan wil halen met je factuur. Komaan, is toch flauw !

Vergelijk het met een bezoek aan de tandarts. Verzorg je gebit en ga regelmatig op controle of verwaarloos het en laat al je rotte tanden trekken voor een vals gebit. Wie is dan het goedkoopste af ?

Ik zou in de plaats van Renntech toch tweemaal nadenken alvorens hier nog een tip te geven...

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be

07 maart 2006 11:28
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #18
Bericht 
Marco schreef:
wezenlijke verschil is dat het vervangen van een onderdeel (bij een nieuwere auto) bij de dealer tegen een vast tarief gaat; of de boutjes als vanzelf losgaan of niet
b&b man maakt het dus niet uit hoe lang de monteur bezig is

Het is maar net hoe je dat bekijkt / of je voorkeur uitgaat naar fixed price of nacalculatie. Zoals gezegd denk ik dat Renntech best vooraf af wil spreken hetzelfde werk voor de fixed dealer price uit te voeren :!: :idea:

07 maart 2006 11:30
Profiel
Bericht 
rufie schreef:
Ik het gevoel dat Renntech hier verkeerd begrepen wordt.
Hij spreekt als technieker met passie voor de mechaniek van onze Porsches.
Hij wil goede raad geven, nl. dat je door preventief enkele kleine zaken aan te pakken, later grotere kosten kan vermijden. Denk je nu echt dat hij het onderste uit de kan wil halen met je factuur. Komaan, is toch flauw !

Vergelijk het met een bezoek aan de tandarts. Verzorg je gebit en ga regelmatig op controle of verwaarloos het en laat al je rotte tanden trekken voor een vals gebit. Wie is dan het goedkoopste af ?

Ik zou in de plaats van Renntech toch tweemaal nadenken alvorens hier nog een tip te geven...

mooie vergelijking :thumleft:

ps. ik denk dat Renntech nieuwe slijpschijven aan het bestellen is :wink:

07 maart 2006 11:30
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
EriC4C schreef:
Als je altijd de werkelijke tijd rekent die je aan onderhoud/reparatie besteedt, dan zit het er nooit dubbel in

Dan wel ja, maar Boxy ging uit van de situatie waarin er vooraf een vast bedrag was afgesproken.

07 maart 2006 11:33
Profiel
Moderator
PF #18
Bericht 
..... en vergelijkt dus appels met peren. ;)

07 maart 2006 11:34
Profiel
PorscheForum Junkie
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
rufie schreef:
(..)Ik zou in de plaats van Renntech toch tweemaal nadenken alvorens hier nog een tip te geven...

Een aantal lezers zullen het allicht niet eens zijn met het goedbedoelde advies en die moeten dat dan ook vooral niet doen. Met mij zullen er evenzoveel zo niet meer PF-ers zijn die het wel eens zijn met Renntech.

07 maart 2006 11:38
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Jaco schreef:
Wat gebeurt er dan met al dat water dat in naden en kieren blijft zitten :?: Dit lijkt me toch ook niet echt bevorderlijk voor je P. Die dan idd wel zoutvrij is, maar wel een beetje nat. :roll: :?:

Afgelopen zondag de 911 tot twee keer toe gewassen en afgespoelt met zoet water :idea:
... zojuist de 911 uit de garage gereden en wat blijkt .... :arrow: zout :!: overal waar naden, kieren en rubbertjes zitten
... gelukkig is het vandaag beter weer om de 911 droog te rijden dan het afgelopen zondag was :D

07 maart 2006 11:38
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
EriC4C schreef:

Nee hoor, dat deed jij juist door uit te gaan van werkelijke uren terwijl het relaas van Boxy was gebaseerd op een vooraf overeengekomen prijs.

07 maart 2006 11:40
Profiel
PorscheForum Junkie
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
Olaf schreef:
(..) Afgelopen zondag de 911 tot twee keer toe gewassen en afgespoelt met zoet water :idea:
... zojuist de 911 uit de garage gereden en wat blijkt .... :arrow: zout :!: overal waar naden, kieren en rubbertjes zitten
... :D

Dan heb je waarschijnlijk de auto niet goed afgespoeld/ gewassen of het is kalk.

07 maart 2006 11:42
Profiel
Moderator
PF #18
Bericht 
adu schreef:
EriC4C schreef:

Nee hoor, dat deed jij juist door uit te gaan van werkelijke uren terwijl het relaas van Boxy was gebaseerd op een vooraf overeengekomen prijs.

Nee :bang: ..... want

Boxy&Boraman schreef:
.....dus meneer Renntech, je eigen beurs vullen door EN 1 uur extra per beurt tellen om het "preventie" verhaal EN daarnaa eerder gereed zijn met het monteren/demonteren van het onderdeel waarvan de prijs incl montage vooraf bekend is.. KASSA.

heeft het hier volgens mij toch echt over Renntech :!: :idea: :roll:

07 maart 2006 11:44
Profiel
Bericht 
ik zie nooit pekel op mijn auto :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

07 maart 2006 11:46
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
EriC4C schreef:
adu schreef:
EriC4C schreef:

Nee :bang: ..... want

Boxy&Boraman schreef:

heeft het hier volgens mij toch echt over Renntech :!: :idea: :roll:

Allicht weet/ wist Boxy niet hoe Renntech normaliter factureert (waarmee ik overigens evenmin bekend ben). Ik ga uit van de veronderstelling dat er een vast tarief vantevoren wordt overeengekomen, waarbij het irrelevant is welke monteur er feitelijk voor herstel wordt ingeschakeld. Dat is immers het uitgangspunt van Boxy. Als Renntech uren factureert dan gaat de vergelijking inderdaad niet op. Dat ben ik met je eens 8)

07 maart 2006 11:51
Profiel
PorscheForum Junkie
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
Marco schreef:
ik zie nooit pekel op mijn auto :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Stel je eens voor zeg, Pekel op je auto :arrow:

Afbeelding

07 maart 2006 11:53
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 163 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende