Auteur |
Bericht |
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Jemig. Zo heeft de onderkant van mijn auto er nog nooit uitgezien; en die is inmiddels bijna 33 jaar oud....
Ik baal er zo van dat ie binnen staat, maar als ik dit zie en allemaal lees geeft het maar weer eens aan dat ik met mijn oudje momenteel weinig keus heb...
nog even.... Kom op Krolse Erwin, voorspel eens wat goeds Man!
_________________________________________ Just don't lift mid-turn.
|
07 maart 2006 10:24 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
_________________________________________ Got coffee?
|
07 maart 2006 10:40 |
|
|
Boxy&Boraman
Ex 986 S '01, 981 PDK '12PF# 1732
|
Als ik het goed begrijp is meneer Renntech op z'n tenen getrapt.......
Als mijn auto naar de garage breng voor een nieuw onderdeel, is vooraf bekend wat dat kost, onderdeel en montage .
Of de bouten nu wel of niet losgaan, de prijs staat vast, ook bij een Porsche dealer.....dus meneer Renntech, je eigen beurs vullen door EN 1 uur extra per beurt tellen om het "preventie" verhaal EN daarnaa eerder gereed zijn met het monteren/demonteren van het onderdeel waarvan de prijs incl montage vooraf bekend is.. KASSA.
Sorry maar zo denk ik er over.
|
07 maart 2006 10:57 |
|
|
adu
Nu even niet ...amersfoort
|
Maar in wat voor omstandigheden heeft jouw auto gereden en hoeveel km's staan er inmiddels bij jou op de teller? De desbetreffende eigenaar gebruikt de Porsche waarvoor die bedoelt is ... rijden, weer of geen weer. Sterker nog, in die Schweiz zijn de omstandigheden lang niet altijd ideaal. Het is m.i. dan niet zo verwonderlijk dat bepaalde onderdelen roestvorming vertonen. Als het niet hoeft zal ik zelf echter ook niet in de pekel/ viezigheid gaan rijden en zal ik de auto altijd goed wassen (ook onderzijde afspoelen). Aan de andere kant moeten we ook niet al te voorzichtig zijn, ik geniet er van en neem de Porsche mee uit rijden zodra het maar even mogelijk is!
|
07 maart 2006 10:59 |
|
|
adu
Nu even niet ...amersfoort
|
Tja, daar zit natuurlijk wel wat in. Als je het dan helemaal zuiver wilt houden dan zou eigenlijk een reparatie aan onderdelen waar bij wijze van preventief onderhoud bouten/ moeren oi.d. zijn behandeld/ vervangen goedkoper moeten uitvallen. Evenwel voel ik wel wat voor het relaas van Renntech. Preventief behandelen van onderdelen tegen roest kan zeker zinvol zijn en allicht de levensduur daarvan verlengen. Misschien voorkom je daarmee zelfs wel een (dure) reparatie.
Laatst bijgewerkt door adu op 07 maart 2006 11:05, in totaal 1 keer bewerkt.
|
07 maart 2006 11:04 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
07 maart 2006 11:04 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
haha, 94,000, of toch 194,000 of zou het 294,000 zijn.
Tuurlijk, ik weet niet wat de vorige eigenaar(s) met mijn 911 hebben gedaan, maar aangezien ie nog immer rondrijd is dat vast niet in de regel en sneeuw geweest.
@Boxy&Boraman:
Dat is anders wel waar ik op zou letten bij aanschaf van een 996 turbo.
Dan mag het nu zonde geld zijn om die bouten te vervangen, het toont niet echt van zorg voor je (dure) auto om dat niet te doen. Ik zet een 996 turbo toch net in een andere categorie (liefhebbersauto) als mijn 206 (vervoer) waarbij ik dit dan weer niet zou doen.
_________________________________________ Just don't lift mid-turn.
|
07 maart 2006 11:10 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Als je altijd de werkelijke tijd rekent die je aan onderhoud/reparatie besteedt, dan zit het er nooit dubbel in en valt onderhoud/reparatie aan onderdelen waar bij wijze van preventief onderhoud bouten/ moeren o.i.d. zijn behandeld/ vervangen goedkoper uit
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
07 maart 2006 11:14 |
|
|
adu
Nu even niet ...amersfoort
|
Hoezo richt je dit ook aan mij? Ik vind preventief onderhoud juist zo gek niet, lees m'n reactie er maar op na. Kan Boxy echter wel volgen als die vervolgens eigenlijk schrijft dat Renntech daar zelf ook voordeel van heeft welk voordeel vervolgens allicht niet doorberekend wordt in de tarieven - die allicht t.o.v. de door officiële PC gehanteerde tarieven alleszins redelijk zijn.
|
07 maart 2006 11:14 |
|
|
red devil
971 Panamera gts
991 Turbo S /ex
930 Turbo (ex) /
970 Panamera (ex)Zwolle
|
Ik denk dat je het zo moet zien, wanneer een onderdeel heel makkeliik los gaat is de monteur daar minder lang mee bezig dan wanneer deze branders, beitels en slijptol nodig heeft. Ook bestaat de mogelijkheid dat de bouten afknappen! Dit kost allemaal tijd, en tijd is geld. Wanneer bij een beurd de bouten nog redelijk gangbaar zijn en los gehaald zijn, kun je ze beter vervangen voor nieuwe als je het weer inelkaar zet. Als het dan later weer los moet gaat dit weer makkelijk. Terwijl als de oude bouten gebruikt waren, deze misschien al helemaal ingekankerd zijn, en dus moeilijk los te krijgen zijn.
Dus de tip van renntech is zo gek nog niet.
_________________________________________ TURBO EARGASM !
Laatst bijgewerkt door red devil op 07 maart 2006 11:51, in totaal 1 keer bewerkt.
|
07 maart 2006 11:18 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
@Adu: klopt, ik had 'm al aangepast want ik had het niet goed gelezen. Excuus.
_________________________________________ Just don't lift mid-turn.
|
07 maart 2006 11:24 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
wezenlijke verschil is dat het vervangen van een onderdeel (bij een nieuwere auto) bij de dealer tegen een vast tarief gaat; of de boutjes als vanzelf losgaan of niet
b&b man maakt het dus niet uit hoe lang de monteur bezig is
bij een ouder barrel kan het slijpen/slopen etc. weleens in de uren gaan lopen; renntech adviseert dit voor te zijn
mij maakt het dus wel uit hoe lang de monteur bezig is
_________________________________________ Got coffee?
|
07 maart 2006 11:24 |
|
|
rufie
996 3.6 - 2002Gent - België
|
Ik het gevoel dat Renntech hier verkeerd begrepen wordt.
Hij spreekt als technieker met passie voor de mechaniek van onze Porsches.
Hij wil goede raad geven, nl. dat je door preventief enkele kleine zaken aan te pakken, later grotere kosten kan vermijden. Denk je nu echt dat hij het onderste uit de kan wil halen met je factuur. Komaan, is toch flauw !
Vergelijk het met een bezoek aan de tandarts. Verzorg je gebit en ga regelmatig op controle of verwaarloos het en laat al je rotte tanden trekken voor een vals gebit. Wie is dan het goedkoopste af ?
Ik zou in de plaats van Renntech toch tweemaal nadenken alvorens hier nog een tip te geven...
_________________________________________ Air or water, Porsches are COOL.
Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt : http://www.RUFIE.be
|
07 maart 2006 11:28 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Het is maar net hoe je dat bekijkt / of je voorkeur uitgaat naar fixed price of nacalculatie. Zoals gezegd denk ik dat Renntech best vooraf af wil spreken hetzelfde werk voor de fixed dealer price uit te voeren
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
07 maart 2006 11:30 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
mooie vergelijking
ps. ik denk dat Renntech nieuwe slijpschijven aan het bestellen is
_________________________________________ Got coffee?
|
07 maart 2006 11:30 |
|
|
adu
Nu even niet ...amersfoort
|
Dan wel ja, maar Boxy ging uit van de situatie waarin er vooraf een vast bedrag was afgesproken.
|
07 maart 2006 11:33 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
..... en vergelijkt dus appels met peren.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
07 maart 2006 11:34 |
|
|
adu
Nu even niet ...amersfoort
|
Een aantal lezers zullen het allicht niet eens zijn met het goedbedoelde advies en die moeten dat dan ook vooral niet doen. Met mij zullen er evenzoveel zo niet meer PF-ers zijn die het wel eens zijn met Renntech.
|
07 maart 2006 11:38 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Afgelopen zondag de 911 tot twee keer toe gewassen en afgespoelt met zoet water
... zojuist de 911 uit de garage gereden en wat blijkt .... zout overal waar naden, kieren en rubbertjes zitten
... gelukkig is het vandaag beter weer om de 911 droog te rijden dan het afgelopen zondag was
|
07 maart 2006 11:38 |
|
|
adu
Nu even niet ...amersfoort
|
Nee hoor, dat deed jij juist door uit te gaan van werkelijke uren terwijl het relaas van Boxy was gebaseerd op een vooraf overeengekomen prijs.
|
07 maart 2006 11:40 |
|
|
adu
Nu even niet ...amersfoort
|
Dan heb je waarschijnlijk de auto niet goed afgespoeld/ gewassen of het is kalk.
|
07 maart 2006 11:42 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Nee ..... want
heeft het hier volgens mij toch echt over Renntech
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
07 maart 2006 11:44 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
ik zie nooit pekel op mijn auto
_________________________________________ Got coffee?
|
07 maart 2006 11:46 |
|
|
adu
Nu even niet ...amersfoort
|
Allicht weet/ wist Boxy niet hoe Renntech normaliter factureert (waarmee ik overigens evenmin bekend ben). Ik ga uit van de veronderstelling dat er een vast tarief vantevoren wordt overeengekomen, waarbij het irrelevant is welke monteur er feitelijk voor herstel wordt ingeschakeld. Dat is immers het uitgangspunt van Boxy. Als Renntech uren factureert dan gaat de vergelijking inderdaad niet op. Dat ben ik met je eens
|
07 maart 2006 11:51 |
|
|
adu
Nu even niet ...amersfoort
|
Stel je eens voor zeg, Pekel op je auto
|
07 maart 2006 11:53 |
|
|