|
Eerst verdienen, dan pas uitgeven!
Auteur |
Bericht |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Ja, jij gaat kennelijk voor "de betere combi"...
|
07 maart 2006 17:11 |
|
|
Rob 944
944Grave
|
Nee,dat niet.Maar in mijn geval wel goedkoper.In mijn huurhuis betaalde ik 554 Euro/maand.Dat wordt ieder jaar 3 % meer.
Nu ben ik dat huurhuis uit en is het renoveren begonnen.Nieuwe badkamer met hang-WC,nieuwe keuken,ook een nieuwe hang-WC beneden,nieuwe meterkast,etc.
Maar de huur doet nu wel 655 euro/maand.Per 1 Juli komt daar minstens 3 % bij ! Dus binnen 2 jaar zit je zo op de 700 euro/maand.
Het huis heeft 187 punten en mag daarom een maximum huurprijs hebben van rond de 800 euro/maand......
Ik betaal nu aan hypotheek ook 740 euro/maand.Dat is bruto ! Daar gaat nog bijna 250 euro/maand af aan rente-aftrek.Deze lasten zijn de komende 15 jaar stabiel,behalve als ze gaan morrelen aan de hypotheekrente-aftrek.
Maar aan de andere kant wil minister Dekker de huurmarkt open-breken,en is de 800 euro/maand grens zo in zicht.
En over 30 jaar heb ik een leuk pensioen.30 jaar lang de "huizen-pooier" rijk maken zie ik niet zo zitten.
Dit is slechts EEN MENING.MIJN MENING.
En @ Horn:Een oud-collega van me heeft ooit een motor gekocht (in 1995) en daar een ongeval mee gehad.Eigen schuld schade en niet All-Risk verzekerd.Wrak ingeruild op een andere motor en de financiering verhoogd.
Vorig jaar heeft 'ie met een schaamrood hoofd toegegeven dat de financiering nog niet afbetaald is (moest nog 4 termijnen).Hij vertelde ook dat de betaling geschiedde via de Gemeentelijke KredietBank en dat hij (en zijn vriendin)in een schuldensarneringsplan zaten.
De motor stond al 3 jaar in de schuur want deze was niet rijdbaar.Geen geld voor de reparatie.
"ik leef NU,Rob.Ik leef nu,en ik heb NU mijn geld nodig.Nu en niet over tig jaar" was altijd zijn relaas.
Toen ik hem vertelde dat ik bezig was met het kopen van het ouderlijk huis en dat er misschien wel wat geld overbleef voor een mooie Maserati Racing of Ghibli,toen werd het hoofd nog roder dan rood !
Hoe het nu met hem is,weet ik niet.Ik heb niet eens een kerst-kaart van hem gehad.
Ja hoor,lang leve de lol.............
Sorry,My Humble Oppinion.
Groetjes Rob-die vanochtend om 5 uur een forse schuiver heeft gemaak maar geen schade heeft opgelopen met zijn-944.
_________________________________________ Waar een wil is........
.....is een weg.
En voor wie niet wil.......
......die heeft pech !!
|
07 maart 2006 17:56 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Draadje is zondagavond laat begonnen, dinsdagmiddag al op 7 pagina's....Geld maakt hier veel los ...
|
07 maart 2006 18:12 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Ja, en voornamelijk de Ollanders die er op reageren
_________________________________________ Just don't lift mid-turn.
|
07 maart 2006 18:16 |
|
|
Gerco
|
Inderdaad, maar toch is het wel een idee, geld lenen voor een Porsche !
hoeveel zou ik per maand betalen om een 997 turbo erbij te kunnen hebben ?
Maar serieus, als je de consequenties van lenen goed kan overzien en je hebt nog wat reserves over voor onverwachte posten dan zou ik ook niet weten waarom je het niet zou doen als je daarmee nu al je droom kan waarmaken.
Maar zoals Jurgen al zei, zelf zou ik het niet doen, want ik vind het rijd een stuk lekkerder als je weet dat die 911 waar je in rijd echt van jezelf is !
Maar dat is makkelijk praten voor de mensen die het wel kunnen betalen natuurlijk
Als je dat niet kan is lenen en Porsche rijden nog steeds beter dan niet lenen en dan niet Porsche kunnen rijden.
|
07 maart 2006 18:18 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Als je Maserati gaat rijden, dan ben je sneller aan de bedelstaf dan met het gemiddelde PL-etje...
|
07 maart 2006 18:27 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
niet zo zeer geld maakt veel los maar vooral het gebrek aan klaarblijkelijk
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
07 maart 2006 18:32 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
Als je met geleend geld auto of motor koopt kan je het je niet veroorloven niet all risk te rijden. Dat is alleen weg gelegd voor mensen die een dergelijk verlies wel kunnen dragen, blijkt wel weer.
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
07 maart 2006 18:37 |
|
|
Robert911
ex 964 Porsche Cayenne Turbo Marbella
|
Een ieder moet vooral lekker doen wat hij/zij zelf wilt, willen ze lenen prima toch, alleen wie zijn billen brand moet op de blaren zitten en dan niet gaan zitten janken.
Natuurlijk moet je nu genieten, alleen genieten doe ik het liefst zonder kopzorgen.
Robert911 (een blijkbaar ouderwetse spaarder)
_________________________________________ Create your own future
|
07 maart 2006 19:40 |
|
|
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
Leuk topic,slechts 3 dagen oud en al 7 pagina's gevuld.
waar ging het over................. juist ja,geld uitgeven.
Mijn oma zei altijd:zuinigheid met vlijt bouwt huizen als kastelen.
mijn opa: Auto's zijn de slechtste investeringen die er zijn,koop er pas een als je er 2 kunt betalen.
Porsche heb ik voor de fun,weekeinde en vakantie's,cash betaald. BMW Touring rijd ik privé,cash betaald. Helaas,maar ben ook zeeeeer ouderwets.
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
07 maart 2006 20:16 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
|
07 maart 2006 20:41 |
|
|
horn
PF #57
|
Jurgen, je bent dus een oma!
Veel behoudende ouderwetse spaarsokken hier trouwens...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
07 maart 2006 20:44 |
|
|
Jort
Groningen
|
Gelukkig denken we er niet allemaal zo over. Dan zaten we nu met negatieve economische groei en draaiden er een stuk minder ondernemingen goede omzetten/winsten. Én... reden er een aantal spaarders wellicht geen Porsche
|
07 maart 2006 20:46 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Oma...goedzak...
waar je hier op 't forum al niet voor uitgemaakt wordt...
|
07 maart 2006 20:48 |
|
|
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
07 maart 2006 21:31 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Ach André , ik ben schijnbaar met dezelfde wijsheden grootgebracht als jouw oma...
|
07 maart 2006 21:36 |
|
|
Rob 944
944Grave
|
Mijn oud-collega geeft geen bal om auto's.Maar dan ook helemaal niets.Hij vindt maar 4 auto's echt mooi.En dat zijn de Alfa Romeo Alfa 6 (zijn zwager heeft er één) en de Maserati's Ghibli,Racing en Quattro-porte.
Dus dat van die Maserati heb ik gezegd om hem te voeren.......
Gemeen hè.
.....is een weg.
......die heeft pech !!
|
07 maart 2006 21:56 |
|
|
Rob 944
944Grave
|
Dat is het eerste wat ik hem vroeg."Heb je je motor wel All-Risk verzekerd".WA met mini-Casco was toen 350 gulden per jaar.WA met Vol-Casco (All-Risk) was toen 1200 gulden per jaar.Die 850 gulden had 'ie er niet bijgefinancierd,en er ook niet voor over.
Op 3 januari 1996 heeft íe bij het links-afslaan een tegemoet komende auto over het hoofd gezien,en is zijn avontuur op de motorkap van een auto ge-eindigd.De motor was een rode Yamaha XJ 600 Diversion van toen een paar maanden oud.
Ja,wij waren toen een mooi stel.De "Yamaha-brothers".
.....is een weg.
......die heeft pech !!
|
07 maart 2006 22:28 |
|
|
bert964c4
vianen
|
Ja en ik ook
|
07 maart 2006 23:41 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
En ook met de opmerking Leuk topic,slechts 3 dagen oud en al 7 pagina's gevuld. viel je enigszins in herhaling. Zie mijn post een paar posts boven die van jou...
|
07 maart 2006 23:43 |
|
|
bert964c4
vianen
|
3000 mensen, en 3000 meningen, ik ga niet zeggen of verkondigen wat goed of fout is om te doen, dat mag een ieder voor zich uitzoeken, maar mijn mening is......laat de slechte economie maar komen, en de huizen markt in elkaar donderen, ik hoef niks weg te doen of te verkopen
alles wat ik heb is van mij, inclusief mn huis, ben niemand wat schuldig, en geloof me ik heb mijn dromen waargemaakt en ben een blij mens en geniet elke dag
Gewoon mijn mening!
|
08 maart 2006 0:13 |
|
|
horn
PF #57
|
Nee, dat blijkt wel uit het irritant hoge aantal lenen-reclames op tv...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
08 maart 2006 8:43 |
|
|
F@RGO
|
Ik wil geen ramen kapotgooien,
maar ik stel vast in mijn leefomgeving dat er vooral veel mensen zijn die
nooit lenen en nooit schulden maken...
Ben ik dan waarschijnlijk de enige.
Ook op reis hebben is iedereen baas op het werk .
Nu ben ik dan vooral blij dat ik als kappertje op hetzelde hotel kan gaan
bij al die grootverdieners.
( met een beetje humor lezen aub )
|
08 maart 2006 8:59 |
|
|
Teun
991.2 GT3, 964 Carrera 2 en 911 3.0 SC
|
| | | | F@RGO schreef: Ik wil geen ramen kapotgooien, maar ik stel vast in mijn leefomgeving dat er vooral veel mensen zijn die nooit lenen en nooit schulden maken... Ben ik dan waarschijnlijk de enige. Ook op reis hebben is iedereen baas op het werk . Nu ben ik dan vooral blij dat ik als kappertje op hetzelde hotel kan gaan bij al die grootverdieners. ( met een beetje humor lezen aub ) | | | | |
Er wordt gewoon enorm veel gefinancierd, en ook vaak teveel. De mentaliteit is in Nederland sterk veranderd t.o.v. vroeger. Vroeger spaarde voor iets, nu "spaart" men vooral achteraf door het aangaan van allerhande financieringen, wat enorm makkelijk is gemaakt en waarvoor veel reclame wordt gemaakt. In reclames wordt de boodschap gebracht dat het heel normaal is om allerlei zaken (zoals keukens, badkamers) te financieren.
Ik zag in dit draadje het voorbeeld van betalen achteraf. Vergeten wordt dat dit gewoon een persoonlijke lening is waarvoor je ook wordt gergistreerd bij het BKR. Veel mensen weten dit niet omdat ze, opgewonden van de koop, de stukken niet goed doorlezen. Ze worden er echter wel mee geconfronteerd bij het afsluiten van de (top) hypotheek.
Ik keur echt niet elke financiering van bijv. een auto af. Ik kan me voorstellen dat als je een paar duizend euro te kort komt, het een oplossing kan zijn.
_________________________________________ 991.2 GT3 (handbak), 964 Carrera 2 en TVR Griffith 5.0
|
08 maart 2006 13:02 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Dat is hier dus al door verschillende voorstanders van leningen aangegeven.
Niet overlenen.
Geen lening afdekken met een andere lening.
De nodige verzekeringen afsluiten, voor het geval dat het mis gaat.
Mijn vader zij altijd, zolang ik kan werken, kan ik geld verdienen.
Wel als ik niet meer kan werken, zijn al mijn leningen afgedekt( zowel privé al zakelijk). Ik zou niet willen, indien er iets met mij, of de zaak moest gebeuren, mijn meiden of ik, zich nog zouden zorgen moeten maken over de financiële kant van de zaak.
Voor een voorbeeld, bij brand op de zaak, ben ik verzekerd, dat de bank de aflossingen gedurende de volledige opbouw van de zaak, alle aflossingen blijft doen (deze dienen nadien niet terugbetaald te worden) en de spilfiguren van mijn bedrijf, blijven gewoon hun loon, waaronder ook ik, uitbetaald krijgen. Zo kunnen we ons 100% concenteren op de heropbouw van de firma.
Maar om aan te geven, dat er een groot verschil is tussen beredeneerd lenen, en gewoon in het wilde weg.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
08 maart 2006 13:32 |
|
|