Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 5:37

Antwoord op onderwerp  [ 359 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 15  Volgende
Hoogste snelheid al gereden ? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Groningen
Bericht 
De 993 hoort minstens zo goed, zo niet beter te remmen dan de Kawa.

08 maart 2006 20:37
Profiel
PorscheForum Junkie
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
Met de 944 een keer 235 op de teller gehad, en toen was de voorwaartse versnelling wel erg ver op. :lol: De 911 twee weken terug voor het eerst net boven de 200 gehad. Het probleem is gewoon waar kan het tegenwoordig nog. Heb je eens een mooie lege weg, staan ze wel weer te controleren. Ik houd het meestal voor gezien bij een gangetje van rond de 160, zodat het roze papiertje niet te snel in gevaar komt :wink:

08 maart 2006 20:41
Profiel
PorscheForum Junkie
Zuid Limburg
Bericht 
Anders vraag je toch gewoon of die prachtige schreeuwende Ceramic Brakes van de 997 ook op jouw prachtige 4s kunnen :twisted:

08 maart 2006 20:44
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
996 4S
Grubbenvorst
Bericht 
hoi PPP356,

mijn opmerking over stuur en remmen is door vergelijking met TT, niet met motor veroorzaakt! In een TT het stuur is bij lage snelheid iets "te " hard, maar wordt progressief beter bij hoge snelheid. In tegestelling met mijn P.

Wat betretf de remmen, bij aankoop van de auto had ik al mijn twijfels, maar natuurlijk volgens de garage er was niks aan de hand.

Enfin, als de tank zo veel beinvloedt, heb ik een groot probleem: ik ben veel te dik (102 kg !). Moet eerst flink diet doen! :D

08 maart 2006 21:34
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Riccio4S schreef:
hoi PPP356,

mijn opmerking over stuur en remmen is door vergelijking met TT, niet met motor veroorzaakt! In een TT het stuur is bij lage snelheid iets "te " hard, maar wordt progressief beter bij hoge snelheid. In tegestelling met mijn P.

Wat betretf de remmen, bij aankoop van de auto had ik al mijn twijfels, maar natuurlijk volgens de garage er was niks aan de hand.

Enfin, als de tank zo veel beinvloedt, heb ik een groot probleem: ik ben veel te dik (102 kg !). Moet eerst flink diet doen! :D

Het gewicht hebben we dan al gemeen. De tankinhoud rust wel volop op de vooras, heeft een totaal andere invloed op de wagen, dan het gewicht van de bestuurder :wink:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

08 maart 2006 22:26
Profiel WWW
964.c4
assendelft
Bericht 
260 km op de teller op de A9 vanaf alkmaar tot akersloot.

Ik wou wel harder maar zag in de verte een auto op de rechter baan en dacht dat kan ik niet maken.

Dit vond mijn vriendin trouwens ook echt hard tewijl ze tot 210 niet klaagt.

robert

09 maart 2006 0:23
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht 
rob964.c4 schreef:
260 km op de teller op de A9 vanaf alkmaar tot akersloot.

Ik wou wel harder maar zag in de verte een auto op de rechter baan en dacht dat kan ik niet maken.

Dit vond mijn vriendin trouwens ook echt hard tewijl ze tot 210 niet klaagt.

Dan mag jij je gelukkig prijzen met zo'n vriendin ! Die van mij begint bij 170 al te klagen dat ik hard rijd.

Hoewel ze op zich ook wel een punt heeft, want als ik dan gepakt wordt moet ik 3 maanden mijn auto parkeren en met haar meerijden

09 maart 2006 1:09
Profiel
Groningen
Bericht 
Mijn vriendin begon bij 240+ te klagen.

Jammer genoeg niet meegekregen, aangezien het targadak eruit lag :twisted:

Met targadak net de teller uit, zo rond de 275.

09 maart 2006 1:17
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Jort schreef:
Mijn vriendin begon bij 240+ te klagen.

Jammer genoeg niet meegekregen, aangezien het targadak eruit lag :twisted:

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

09 maart 2006 7:02
Profiel
PorscheForum Rakker
944 TURBO
Varssel
Bericht 
8) Probeer regelmatig op de 3 voor oberhausen de 290 op de teller te krijgen, op een hele vroege Zondagmorgen lukt dat. Wat ook goede dagen daarvoor zijn, zijn Feestdagen heel vroeg. Pinksteren enzo. Het geluid de snelheid.......... :ba:

12 maart 2006 19:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
Gister net een nieuw PR gevestigd: had 250 op de teller vd 944 :D En nee het is geen turbo of een S!
Zal in werkelijkheid 235-240 zijn geweest, gok ik. Ik zou eens een GPS systeem van iemand moeten lenen en even kijken wat precies de afwijking is vd teller.

12 maart 2006 19:38
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
PorscheForum Rakker
911(964)-Carera4
Raamsdonksveer
Bericht 
Ik moet nog even wachten met testen totdat we Zuffenhausen gaan.
Hoef ik ook niet bang te zijn het rijbewijs kwijt te raken.
Ben wel benieuwd wat de top is!

12 maart 2006 20:53
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
997.2 4S / 993 TT
Bericht 
Vandaag de grens bij Venlo overgestoken. Op de digi teller iets over de 260 kunnen halen, maar toen zag ik inmiddels weer gele kentekens. Te riskant. Daarna afslag genomen en binnendoor weer terug gereden, dat was toch wel veel leuker. Mooi weer, mooie weggetjes. Echt genieten.

12 maart 2006 21:43
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 964 Porsche Cayenne Turbo Marbella
Bericht 
Vandaag op de digitale teller, 256 km, alleen hoorde ik steeds na me flits, flits, ik dacht er staat helemaal geen flitser. Het bleek mijn vrouw te zijn die langzaam aan steeds witter begon te worden en van angst flits, flits ging zeggen in de hoop dat ik langzamer zou gaan.

12 maart 2006 21:58
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Vannacht nog een flits flits gezien op de weg van Roermond naar Ittervoort. De wagen voor me wist waarschijnlijk nog niet dat die dingen ook op de kop flitsen :?
Ik reed mijn 80 (daar) :twisted:
Die was zo verschoten dat hij de rest niet meer sneller dan 50 durfde

Laatste update 22/10/2013

12 maart 2006 22:00
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
996 4S
Grubbenvorst
Bericht 
Koen, again a lucky escape! :lol:

12 maart 2006 22:12
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Neen , ik kom daar minstens 4 keer per week voorbij sinds de laatste 8 jaar.
Als ik die nu nog niet kende :wink:

Laatste update 22/10/2013

12 maart 2006 22:15
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Brabant - Westland
Bericht 
En onthoudt! De gemiddelde remweg is je snelheid x / 2 + 10 %.

Maargoed aangezien sommigen hier dubbele en luchtgekoelde remmen hebben zal dat wel goed zitten.

Ik laatst de 924 flyer gelezen, daar stond in de de remmen te slecht waren vergeleken met de snelheid van de auto.

Ik rijd nooit geen 210 meer :shock:

( dat is mijn hartste tot nu toe ) zit ook niet lekker meer.

Ex: 924 Turbo Targa '80
Ex: 986 Boxster S '01

Dreamers cannot be tamed. Dreams are not for sale.

13 maart 2006 0:23
Profiel WWW
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Citaat:
Ik rijd nooit geen 210 meer

Is dus altijd 210! :wink: :lol:

13 maart 2006 12:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Op zoek naar een 997
Bericht 
Toen ik mijn 964 3.6 Targa nog had reed ik op een mooie dag rond de 240 km/uur op de duitse autobahn......voor mijn gevoel reed ik lekker snel en lekker door en er was geen kip die mij op dat moment inhaalde. :shock: Komt er ineens een lichtblauwe passat station voorbij en niet zo'n klein beetje ook :shock: Ik erachter aan.....250/260.....270...en er voorbij....doortrappen 280.....285 op de teller en man wat ging dat hard :!: De eerste de beste afslag genomen, want hij werd in mijn spiegel niet veel kleiner en tja ik heb nou eenmaal een groot porsche hart dus ik wilde me niet laten piepelen door die vw :?
Gelijk ook mijn record! Harder heb ik sindsdien nooit meer gereden en ook die 285 heb ik sindsdien nooit meer bereikt. Hij begon wat nerveus te worden en dat had denk ik ook te maken met het targa dak. Toen ik onder aan de weg een rustig plekje opzocht om eens even uit te hijgen, bleek dat mijn targa dak bol stond :D Op de naad zat gewoon een kier van bijna 1 cm ha ha. Met de huidige 993 heb ik gisterenmiddag eventjes de 220 aangetipt en dat gaat mij eerlijk gezegd al hard zat. Moet ook weer even wennen, het is en blijft tenslotte nog oppassen in de nadagen van de winter :wink:

13 maart 2006 13:19
Profiel
Bericht 
Robert911 schreef:
Vandaag op de digitale teller, 256 km, alleen hoorde ik steeds na me flits, flits, ik dacht er staat helemaal geen flitser. Het bleek mijn vrouw te zijn die langzaam aan steeds witter begon te worden en van angst flits, flits ging zeggen in de hoop dat ik langzamer zou gaan.

:roll: :roll: :mrgreen: :mrgreen:

13 maart 2006 16:16
Bericht 
Anderhalf jaar geleden met een 997 S, 270 km/u aangetikt op een op dat moment lege Autobahn.

Vond aan de ene kant het wel heeeellll erg eng, maar aan de andere kant gierde de adrenaline door mijn lijf en verlangde naar meer. Heb ik niet gedaan. Ik zat al tegen mijn eigen grens aan, wordt ook een dagje ouder :lol: :lol:

13 maart 2006 16:21
PorscheForum Rakker
Bericht 
Op de digitale teller heb ik mijn 993 turbo een keer op 283 gehad ! Andere meter stond al boven de 300 :roll:

Maar vergeleken met mijn 4S wat een vermogen nog boven de 200 zeg, bij 240 houd de acceleratie gewoon nog niet op !
En natuurlijk als een blok op de weg !

13 maart 2006 17:58
Profiel
Westervoort
Bericht 
Gerco schreef:
En natuurlijk als een blok op de weg !

Dat ligt'is natuurlijk heus wel... :wink: , maar rijd je tussen 997's in, heb je al gauw in de gaten, dat ze niet stil hebben gezeten... 8)

Ik dacht verleden jaar ook nog ; "wat moeten ze hier nu nog aan verbeteren...?" Kon het verschil goed zien bij de Driving Experience dit jaar!
Wat trouwens niet wil zeggen, dat het ook nóg leuker is ... :twisted: :wink:

13 maart 2006 18:11
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Jurgen schreef:
..... maar rijd je tussen 997's in, heb je al gauw in de gaten, dat ze niet stil hebben gezeten... 8)

Ik dacht verleden jaar ook nog ; "wat moeten ze hier nu nog aan verbeteren...?" .....

Wat trouwens niet wil zeggen, dat het ook nóg leuker is ...

;)

:lol::^::lol:

13 maart 2006 20:43
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 359 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 15  Volgende