Auteur |
Bericht |
Strada
TT 3.2 V6 quattro DSG 2004Deventer
|
Accu leeg
Na 1,5 week de 993 niet gebruikt te hebben (tsja: griepje...) was de (nieuwe) accu leeg.
Lijkt me wat erg snel, zelfs met dit klimaat.
Er zit een klasse 3 alarm op.
Wat zijn jullie ervaringen?
|
06 maart 2006 12:47 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Druppelladertje
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
06 maart 2006 13:11 |
|
|
s_vandamme
1973 911s TargaRotterdam
|
lekstroom ergens...
als dat alarm niet loopt te bleren mag het geen accu leeg trekken in anderhalve week
_________________________________________ Stijn Vandamme
'73 911 2.4 S Targa 9113310111
'85 944
|
06 maart 2006 13:12 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
|
06 maart 2006 13:27 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
9 kansen op 10 lekstroom hoor...
tenzij je garage niet zo erg goed geïsoleerd is en je de P een aantal keren na mekaar kort binnen en buiten gereden hebt lijkt me dit toch wel erg snel...
Heb me dit weekend ook een druppel-ladertje aangeschaft voor de zekerheid...Kijk es na of je al dan niet lekstroom zou hebben en daarna druppel lader aanschaffen
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
06 maart 2006 14:33 |
|
|
Strada
TT 3.2 V6 quattro DSG 2004Deventer
|
Bedankt voor de reactie allemaal!
De accu staat nu aan de druppellader (heb ik toch al voor de motor : ook op 2 wielen kun je lol hebben ).
Zal de lekstroom eens meten en kijken of daar iets misgaat.
Kan misschien ook zijn dat de nieuwe accu nog niet voldoende was bijgeladen, ik rij standaard met lichten aan dus misschien zat er al niet al te veel sap meer in.
Denk dat ik, net als voor de motor, ook maar een vaste stekker voor de druppellader erop zet. Af en toe inpluggen en klaar (al is het wel wat omslachtig als dat elke week moet.... dan toch maar vaker de Porsche pakken!).
|
06 maart 2006 14:55 |
|
|
marknineoneone
964 C2 Coupe 91'Twenteland
|
druppellader
Ik heb zo'n lader die je alleen in de sigarettenaansteker hoeft te steken.
(orgineel Porsche onderdeel te koop bij elke specialist)
Heb hem nu een jaar. Werkt perfekt en geen gedoe met klemmen e.d...
_________________________________________ If you want to make a small fortune in motorsport
than start with a big one!
|
06 maart 2006 16:05 |
|
|
Maxfli
ex-993 C2Cabrio (1997)
ex-993 C4 (1995)Regio Amersfoort
|
Vandaag ook een geval niet starten meegemaakt. Helaas wilde net mijn meissie ermee naar de Sligro (zucht) om ff gezellig met schoonzus de boodschappen te doen (dubbelzucht).
Helaas wilde de P niet starten. Twee weken niet mee gereden, in een slecht geisoleerde garage, bijzonder koud geweest, alarm (porsche) erop, gevolg: accu leeg. Vrouwtje met schoonzusje in de Benz dan maar de boodschappen doen. Enig gevloek trof mijn deel....
Druppellader gekocht, drie uur eraan en hupperdeppup: hij start weer , met enige moeite , dat wel. Vannacht eraan laten liggen en morgenochtend weer ff starten, ben benieuwd.
Dus je bent niet de enige...
|
08 maart 2006 19:31 |
|
|
thomas993
ex 930, ex Boxster S, ex 993 targa, ex 993S, ex 997S, ex 993 cabrio
|
lijkt wel een vloek, ivm slechte weer ook 8 dagen niet gereden, net geen kracht genoeg om te starten, terwijl ik in de herfst de auto wel bijna 2 weken niet gebruikt had
|
08 maart 2006 21:30 |
|
|
Massa
Back in business again! (996 turbo '02)
|
Ik heb ook een druppelaar met een sigarettenaansteker-aansluiting.
Het leuke is dat ik in mijn voorbumper (onzichtbaar) een sigarettenaansluiting heb. Op die manier kan ik opladen terwijl de auto gewoon afgesloten is. Mooie oplossing.
Massa
_________________________________________ Ik spaar geen geld, maar goede herinneringen (copyright Herman Brood)
|
08 maart 2006 21:41 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Mijn P staat buiten en start altijd meteen, ook na 10 dagen skieen, met een BMW... enorm verschil trouwens die winterbanden...
Raar dat al die Porsches niet willen starten, zou toch willen weten waar dat aan ligt.
|
08 maart 2006 21:52 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Kabeltje van de druppellader, zit gewoon tussen de dakstijl en het raam. Wagen dus ook afgesloten
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
08 maart 2006 22:42 |
|
|
F@RGO
|
mijn kabelke zit tussen de deur en dorpel, kan geen kwaad toch ?
|
08 maart 2006 22:47 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
Zolang het nergens klemt kan het geen kwaad hoor...waarschijnlijk zit er nog het deurrubber tussen die zich handig vervormt ter plaatse van het kabeltje...
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
08 maart 2006 23:14 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
|
08 maart 2006 23:19 |
|
|
Jan A. (997 4S)
997 4S Cabrio
ex. 993 4S,
ex. 964 C4,
ex. 968Nederland
|
Mijn P. kan ik ook altijd opladen terwijl de auto is afgesloten hoor en op het alarm staat!
_________________________________________ Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!! https://manfredmilatoertocht.nl
|
09 maart 2006 0:09 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
zeg hoe zie je die dan
nee maar even serieus, fototje ben wel benieuwd .(ik die het niet nodig heeft)
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
09 maart 2006 0:31 |
|
|
Massa
Back in business again! (996 turbo '02)
|
Hi Rob,
Ik heb de P nu in de stalling staan. Dus fotootje lukt ffies niet.
Hij zit weggewerkt in 1 van de 2 luchtsleuven onder de voorbumper. Je moet weten waar hij zit om hem te vinden.
Is geplaatst door de garage die de auto heeft gekeurd.
Garage Daytona te Leiden. Keurig werk.
Massa
_________________________________________ Ik spaar geen geld, maar goede herinneringen (copyright Herman Brood)
|
09 maart 2006 0:57 |
|
|
erikdrij
993 Carrera 2Amsterdam
|
Mijn 993 staat altijd buiten (helaas: amsterdam), ook hartje winter. De afgelopen winter tijdens de sneeuwbuien en vorst ook buiten en meer dan een week stilgestaan... Sleutel erin en direct starten. Als ik alle verhalen over startproblemen lees, heb ik waarschijnlijk erg veel mazzel
|
09 maart 2006 0:58 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
ok nou vind het wel een mooie oplossing als ik het dan nodig zou hebben zou ik het graag zo doen.
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
09 maart 2006 11:05 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
voor jou een peuleschil toch
_________________________________________ Got coffee?
|
09 maart 2006 11:31 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
thanks
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
09 maart 2006 11:33 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Sjonge jonge....het is toch wel apart hoor al die klachten....Onze Ford Ka staat rustig een maand buiten: starten en rijden... Ok, daar zit geen klasse 3 alarm op, maar toch. Strange...
|
09 maart 2006 11:35 |
|
|
Johnnyboyporsche
911(964)-Carera4Raamsdonksveer
|
Idem, deurrubber wordt ter plaatse van het kabeltje(dun) ingedrukt.
Zo kan er ook geen regenwater langs het kabeltje naar binnen lopen!
_________________________________________ Verbeter de wereld en begin bij U zelf, laat een ieder in zijn eigen waarde ook U wilt daarin gelaten worden.
|
09 maart 2006 16:44 |
|
|
Johnnyboyporsche
911(964)-Carera4Raamsdonksveer
|
Er is al van alles over geschreven en gezegd, maar het blijft vreemd dat deze klachten(lege accu) heel erg veel bij Porsche voorkomen.
Volgens mij zit er ook in elk ander merk auto dezelfde electronica terwijl je daar bijna nooit klachten over hoor!
BLIJFT VREEMD
_________________________________________ Verbeter de wereld en begin bij U zelf, laat een ieder in zijn eigen waarde ook U wilt daarin gelaten worden.
|
09 maart 2006 16:51 |
|
|