Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 21:36

Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
ABS en SPER LAMPJES BRANDEN..... 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Wizzarich schreef:
Ben na een paar dagen weer eens gaan rijden, beetje de draadjes op de dop van de remolie schoongemaakt en wat denk je? Ong. 250 km gereden en niks geen lampjes die gaan branden. Misschien wat vuile kontaktjes dacht ik. Toch voor de zekerheid de boel laten ontluchten en eventueel bijvullen in de garage. De auto moest ook nog even met zijn wielen los van de grond i.v.m. een beetje verlagen aan de voorkant. Auto weer op de grond gezet, gestart en ik rijd werkelijk 10 meter vooruit en wat denk je? Weer die :evil: ...lampjes aan!!

Grondig laten checken. Er is gewoon een kans dat je straks zonder remmen zit. En dan wordt het pas echt duur (of erger).

04 maart 2006 12:35
Profiel
964.c4
assendelft
Bericht 
ja dit is ook iet iets wat je zelf kan doen.

de auto uitlaten lezen

de sperren ontluchten

de frictie platen opmeten van de sperren, slijtage

de druk meten van de sperren

de snelheidsensoren controleren

de druk kleppen in het systeem.

dat kan ik (je) zelf niet allemaal doen, je hebt er ook speciaal gereedschap voor nodig

robert

04 maart 2006 12:39
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
964 C4
Zwijndrecht Nederland
Bericht 
Ben weer wat te weten gekomen over de lampjes, nl. in sommige gevallen lijkt het erop, als ik een stukje achteruit rijd alsof de wielophanging rechtsvoor zich iets moet 'zetten', je hoort dan een tikje alsof hij weer in zijn kommetje valt... Zou dit ook een storing kunnen veroorzaken ?? Eigenlijk namelijk in alle gevallen als je dat stukje zetten hoort/ voelt gaan de lampjes binnen een paar minuten branden. Als ze niet branden werkt alles gewoon prima naar behoren.
Bedankt voor jullie reactie

11 maart 2006 16:54
Profiel Facebook 
964.c4
assendelft
Bericht 
over dat geluid is al meer geschreven (ik zelf ken het niet)

robert

http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?t=7717&highlight=voorwiel

11 maart 2006 17:03
Profiel WWW Facebook 
964.c4
assendelft
Bericht 
of hier
http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?t=6292

robert

11 maart 2006 18:01
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
964 C4
Zwijndrecht Nederland
Bericht 
Hallo allemaal,

Het heeft allemaal even geduurd maar volgens mij is tot nu toe mijn probleem opgelost !!!!!!

Dit is gebeurd:
-remleidingen ontlucht
-ABS sensoren aan de voorkant schoongemaakt, er zat wat slijpsel aan de magneetjes vast gekleefd.

Maar wat waarschijnlijk de oorzaak was :
-Een bougiekabel vonkte uit de kabel waardoor de boel waarschijnlijk af en toe op tilt sloeg, dit probleem hebben we opgelost door een andere bougiekabel te monteren en jaja!!! nu al drie weken geen last meer van gepiep en brandende lampjes.....

Jongens uit Beneden Leeuwen: BEDANKT :lol:

Dus als je dit probleem ook hebt; check de kabels, dit kan misschien de oorzaak zijn.

Allemaal bedankt voor jullie reacties

Greetz

02 jun 2006 19:47
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
964 C4
berkel en Rodenrijs
Bericht 
Ik had onlangs het zelfde probleem. Na een km of 900 naar Frankrijk te zijn gereden gingen we een paar dagen later op stap.
We rijden door de heuvels en bochten, pats: alle toeters en belle out of nowhere. Ik had al het idee dat het niets bijzonders was maar toch voor de zekerheid rustig terug gereden. De vier dagen erna hard gereden, rustig gereden..... niks!
Het wordt nog gekker!
Op de weg terug naar huis rijden we dezelfde weg als de eerste dag met het probleem. Wat denk je? In de zelfde bocht weer alle toeters en bellen.
Ik heb ter plaatse het remolieniveau gecheckt. Het staat naar mijn idee te laag. Ik hoop dat dit het probleem is want ik ga geen 850km rijden naar die bocht om het weer te testen.

13 aug 2006 0:01
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
968
Kropswolde
Bericht 
Zelfde probleem gehad met mijn 968. Na honderden euro's lichter bij de porsche dealer ben ik zelf aan de gang gegaan. Ben natuurlijk bij het begin begonnen contacten schoongemaakt en ingespoten, na een half uurtje was ik klaar en wat denkje probleem voorbij. Daar word je toch niet goed van.
:evil:

10 jan 2007 21:40
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2