Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 7:58

Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
VOORSTELLEN: mijn eerste 911! 
Auteur Bericht
Bericht 
welkom !!

24 feb 2006 10:52
PorscheForum Super Junkie
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Goed gedaan (en nog 7 maanden 'over' :wink: ).
Gefeliciteerd met de 996!

24 feb 2006 12:28
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Boxster
Belgium
Bericht 
rufie schreef:
Ik vind dat je zo een krachtige auto niet aan iemand van 23 jaar geeft. Ik was hier misschien al niet meer geweest.

héhé dat zei men ma vorig jaar ook, daarmee dat ik hem dit jaar gekocht heb 8)

24 feb 2006 15:03
Profiel WWW Facebook  ICQ 
PorscheForum Rakker
928,911 targa
Destelbergen
Bericht 
knoet schreef:
rufie schreef:
Ik vind dat je zo een krachtige auto niet aan iemand van 23 jaar geeft. Ik was hier misschien al niet meer geweest.

héhé dat zei men ma vorig jaar ook, daarmee dat ik hem dit jaar gekocht heb 8)

dit heb ik ook al veel gehoord, maar ik had op mijn 19e al 230 pk onder mij gat, geen 1 accident met gehad (allez 1 wiel kapot van in een put te rijden), daarna Porsche 928, 911, (een maand een 944 cabrio, een paar gewone 944's gereden) en sinds vrijdag nog een 912 bij :D , en nog nooit iets tegengekomen, ben juist 23 geworden, dus leeftijd zegt niets, trouwens met zo'n wagens rijdt je niet te zot want het zijn uw bijoukes :cheesy:

01 maart 2006 11:43
Profiel Facebook 
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
Ja je kan wel gelijk hebben. Ik weet alleen dat ik aan mijn 23 jaar toch heel wat gekker reed dan nu, maar het is inderdaad wel zo dat je met je eigen droomauto voorzichtiger rijdt.

Hey jij bent van Destelbergen en ik van Sint-Denijs-Westrem ! Is niet ver van elkaar. Misschien ontmoeten we elkaar eens op een meeting... ?

Greets,
Rufie.

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be

01 maart 2006 11:54
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
Dat is toch waar je die straat hebt met Carrera Motors, Monza en nog wat van die leuke merken? Dat weet ik wel te zijn :D

01 maart 2006 12:00
Profiel
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
Double G schreef:
Dat is toch waar je die straat hebt met Carrera Motors, Monza en nog wat van die leuke merken? Dat weet ik wel te zijn :D

Idd, ik woon op een minuutje rijden van Carrera Motors.
Ik was het voorbije weekend in Middelburg bij Van Zweeden. Je ziet de wereld is klein. :wink:

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be

01 maart 2006 12:07
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
996 C4
Breda
Bericht Eerste foto's in mijn album gepost van mijn 911
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

de eerste foto's vandaag gemaakt en in mijn album geplaatst... :mrgreen: :mrgreen:

Nog wel op het dak van PC Zuid, maar volgende week vrijdag 15:00u is het zover!!!! :mrgreen:

11 maart 2006 18:15
Profiel
PorscheForum Rakker
porsche 996 targa
valkenburg a/d geul
Bericht 
Beste mede Porscheliefhebbers !!

Ik rij nu zelf sinds april 2005 een Porsche 911/996 Targa ,en wat ik nog steeds niet kan volgen ( maar ik ben een leek hoor, dus niet gelijk allemaal kwaad worden ) ) is dat de meeste forummers meer hun voorkeur uitspreken voor een 993 dan een 996/ of zelfs een 997

Ik heb echt lang na gedacht voordat ik een keuze ging maken en ik weet natuurlijk ook wel dat de 993 de laatste luchtgekoelde is en ook dat bij de 1e generatie 996 wat problemen waren en het een watergekoelde is, dus geen echte Porsche ??? meer .
Sorry , ik heb verschillende keren proef gereden in een 993 en later in de 2e generatie 996 , die ik dus ook bij Pon in Leusden heb gekocht , en ik ben gewoon tot de conclusie gekomen dat de 996 een betere/betrouwbare auto is .

Ik blijf erbij de 996 is een geweldige auto die op veel terreinen gewoon veel beter is als de 993, okay de sound is dan niet de 993 , maar ik heb bv nu een Porsche Sport uitlaat , een geweldig geluid .

Dus ik ga het toch heel voorzichtig zeggen , is de 993 misschien toch een beetje overschat ??

Aan de andere kant begrijp ik de echte Porsche puristen ook wel , maar ik wilde dit gewoon even kwijt.

11 maart 2006 20:31
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Dus ik ga het toch heel voorzichtig zeggen , is de 993 misschien toch een beetje overschat ??

Met zulke uitspraken, hou ik hier mijn hart vast :?

Afbeelding

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

11 maart 2006 20:59
Profiel WWW
964.c4
assendelft
Bericht 
voor je het weet

Afbeelding

nee valt best mee ik vind dat je het wel hier kan zeggen,

het is een combi van emotie en aanbod denk ik,

robert

11 maart 2006 21:07
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Bericht 
rufie schreef:

Hey jij bent van Destelbergen en ik van Sint-Denijs-Westrem ! Is niet ver van elkaar.
Greets,
Rufie.

kwam ik wel geregeld langs vroeger,
boccaccio life 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)

11 maart 2006 21:24
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
rmaas schreef:

hangt ervan af wat je wilt, imho.

Als dagelijkse auto - helemaal met je eens.
Als funauto - vind ik de 996 teveel auto. Teveel leasebak, niks mis mee, rijdt lekker - als ik mijn ogen sluit zou het ook een snelle bmw of saab kunnen zijn.

Dat heb ik met een 993 niet. Meer sportwagen waarin je geen moment vergeet wat je rijdt.

Ter vergelijking - vriend van me heeft een Audi A8 4.2, waarin we 's nachts terugreden van een feestje. Hij had gedronken, dus ik mocht rijden. Terwijl we over de A9 richting Amsterdam reden en over alles en nog wat zaten te OH'en merkte ik plotseling dat ik met één hand aan het stuur ruim 230 reed (midden in de nacht op een lege snelweg). Ik schrok me de pleuris. Merkte je dus echt niks van binnen in die auto. Geen motorlawaai, geen windgeruis etc etc. Is bij een 996 ook een beetje zo - niet zo extreem, maar wel die kant op.

Als ik met een 993 (of mijn 964) boven de 160 kom, merk je dat. Dan voel je dat je hard rijdt. Motorgeluid, windgeruis. Is anders. Niet perse beter, maar anders. Mijn voorkeur.

11 maart 2006 22:14
Profiel
PorscheForum Rakker
porsche 996 targa
valkenburg a/d geul
Bericht 
Klopt Robert , vind ik ook , en dat het emotie is zeker !!

Sinds dat ik Porsche rij , begrijp ik nu pas de uitspraken van verschillende Porscherijdende vrienden van me : als je er later eentje hebt ben je verkocht , klopt helemaal , en die discussie over welke nu de beste cq de echte ect ect is , ach laten we blij zijn dat we de luxe hebben om er uberhaupt een te bezitten en te rijden .

11 maart 2006 22:14
Profiel
PorscheForum Rakker
porsche 996 targa
valkenburg a/d geul
Bericht 
Wat Horn schreef ben ik het wel mee eens , zo had ik het nog niet bekeken , bij de 993 zit er meer porsche-emotie achter , je voelt de auto meer , maar dat gevoel wat jij meer bij de 993 hebt , als in de 996 , heb ik laatst gehad bij het rijden in de bentley GT van een vriend.

het reed geweldig , veel !!power en een luxe !! , je hebt niet door dat je 200 rijd in die auto , maar die emotie die ik heb in mijn 996 kreeg ik niet .
Enfin ik begrijp je voorkeur wel

11 maart 2006 22:25
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Bij iedere upgrade van het model wordt de 911 "luxer", maar je zou kunnen zeggen dat de 993 de laatste "spartaanse" 911 is. Vanaf de 996 is er duidelijk sprake van een andere beleving, is de 911 breder inzetbaar en spreekt de uitvoering een grotere doelgroep aan, wat de verkoopcijfers ook weergeven. Ik heb al eens gekscherend gesteld of de 996 eigenlijk niet ook de opvolger is van de 928. :idea: :wink:

11 maart 2006 22:44
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
EriC4C schreef:
Bij iedere upgrade van het model wordt de 911 "luxer", maar je zou kunnen zeggen dat de 993 de laatste "spartaanse" 911 is. Vanaf de 996 is er duidelijk sprake van een andere beleving, is de 911 breder inzetbaar en spreekt de uitvoering een grotere doelgroep aan, wat de verkoopcijfers ook weergeven. Ik heb al eens gekscherend gesteld of de 996 eigenlijk niet ook de opvolger is van de 928. :idea: :wink:

Er is nog altijd zoiets als een GT3, en dan in de CS of RS uitvoering :roll: Daar heb je de luxe van ABS, Electrische ruiten en euuuuuuhhhhh,Afbeelding ah ja een radio met 2 luidsprekers :D

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

12 maart 2006 0:08
Profiel WWW
‘64 Kever
Bericht 
Je hebt gelijk hoor Paul, maar een GT3 is qua "spartaansheid" niet te vergelijken met een "oude 3.2"... Dat is een andere manier van spartaansheid...

Waar Eric op doelt is meer het feit dat het een "oude auto" is zegmaar. Maar ondanks dat toch fijn rijdend, maar een auto met nukken, dat idee ;)

12 maart 2006 11:00
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
love is in the (h)air!
Belgie
Bericht 
EriC4C schreef:

Haha... 997 best of both worlds :twisted:

12 maart 2006 11:09
Profiel
PorscheForum Rakker
love is in the (h)air!
Belgie
Bericht 
En zo is nog maar eens duidelijk dat we allemaal onze eigen keuze de beste vinden, en da's maar goed ook :wink:

12 maart 2006 11:10
Profiel
Westervoort
Bericht 
:wink: Was dát maar waar Beltar...d'r zijn er genoeg bij wie het budget toch een tamelijk beperkende factor is... 8)

12 maart 2006 11:15
Profiel
PorscheForum Rakker
love is in the (h)air!
Belgie
Bericht 
Jurgen schreef:
:wink: Was dát maar waar Beltar...d'r zijn er genoeg bij wie het budget toch een tamelijk beperkende factor is... 8)

Dat is wel waar, maar als ik zie hoeveel 20-igers hier al een p hebben... amaai een dikke proficiat voor allen die hun droom zo vroeg waarmaken.

Hier was het eerst: de zaak, huisje, tuintje, kindjes en pas dan een p.En mijn eerste was trouwens ook 6 jaar oud ...

En met die keuze was ik trouwens overgelukkig. (965)

12 maart 2006 12:03
Profiel
PorscheForum Rakker
love is in the (h)air!
Belgie
Bericht 
off topic:
eigenlijk heel raar:
bij mijn eerste p moest ik de keuze maken tussen een 965 3.3 of een 993 (coupe).
Op dat moment (1996) beweerde men dat de 965 de laatste échte was( de 993 gold als veeeeel te geciviliseerd) als je nu de discussies volgt en je ziet hoeveel er een lans breken voor de 993... wel komisch hoe ideeen evolueren. :!: :roll:

12 maart 2006 12:06
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
ppp 356 schreef:
EriC4C schreef:
Bij iedere upgrade van het model wordt de 911 "luxer", maar je zou kunnen zeggen dat de 993 de laatste "spartaanse" 911 is. .....

Er is nog altijd zoiets als een GT3, en dan in de CS of RS uitvoering :roll: .....

Uitzonderingen bevestigen de regel inderdaad. ;)

Voor mij zou de keuze voor een specifiek model zonder budgetbeperking niet worden beïnvloed door lucht-/waterkoeling of vorm van de koplampen ;), maar door het verschil in beleving waarvoor bij de model wisseling 993/996 is gekozen.

12 maart 2006 12:06
Profiel
PorscheForum Rakker
porsche 996 targa
valkenburg a/d geul
Bericht 
Valt me trouwens wel op , hoeveel jongelui al een Porsche bezitten , okay het zal dan vaak om een ouder model gaan , maar ze kosten over het algemeen toch veel geld .

Ik heb wel altijd gezegd , ooit komt er een Porsche 911 ( als 2e auto )maar dat moet dan ook wel een recente zijn , nieuw of max 2 jaar , vandaar dat het bij wat langer heeft geduurd, je zit met je zaak , weinig tijd , opgroeiende kinderen ect ect , wat zal de buurt wel niet zeggen !! ( calvinistisch nederland

raar , eigenlijk door ziekte (wat nu weer goed gaat ) besefte ik , wat kan mij het schelen ik koop hem gewoon !! je leeft maar een keer , poep aan het feit wat de mensen zullen zeggen in je omgeving, zo van rijke patser moet zo nodig op z,n (bijna ) vijftigste nog in een dikke Porsche rond rijden

Nou ik kan jullie vertellen , het was een van mijn beste besluiten van de afgelopen jaren , ik geniet er elke dag weer van , en als de buurt wat te ouwe ....... heeft , dan is het meestal jaloezie ect ect

12 maart 2006 13:11
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende