Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 6:56

Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 
Waar plaats ik de zender van de stinger bij het oude type p 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
971 Panamera gts 991 Turbo S /ex 930 Turbo (ex) / 970 Panamera (ex)
Zwolle
Bericht Waar plaats ik de zender van de stinger bij het oude type p
Ik heb vanmiddag geprobeerd om een stinger aan te sluiten op mijn p. Maar kan de zender niet achter de bumper zetten omdat deze van metaal is. Ik wil geen gaten zagen of de bumper kapot maken. Heeft iemand hier een goede tip of oplossing?

Het gaat dus om een plek voor de zender.

11 maart 2006 23:07
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Waar plaats ik de zender van de stinger bij het oude ty
red devil schreef:
Het gaat dus om een plek voor de zender.

... de "antenne" bedoel je ... :?:

.. bij een type 930 Turbo :roll: :wink:

11 maart 2006 23:09
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Zwolle
Bericht 
Ja. Het gedeelte wat normaal achter de bumper komt.

11 maart 2006 23:14
Profiel
PorscheForum Rakker
997.2 4S / 993 TT
Bericht 
Grappig, ik was vanmiddag aan het kijken voor de ideale locatie in een 993. Links achter de "grill" lijkt me de beste plek. Word er ook niet erg enthousiast van om in de bumper te boren.

11 maart 2006 23:18
Profiel
PorscheForum Rakker
911 964 c2
munnekeburen
Bericht 
moet je daar echt grote gaten voor boren dan :?: ,,,anders heb ik nog wel een soort montage kit waar je "U" tegen zegt 8)

11 maart 2006 23:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Zwolle
Bericht 
Het gaat niet om het vast maken, Bij een auto met kustof bumpers kun je hem achter de bumper bevestigen. Als ik dat bij mijn p doe, zit hij achter een metalen bumper en dan kan hij het signaal niet ontvangen. Heb je echter een 964 en dus met kunstof bumpers kun je hem gewoon achter de bumper plaatsen.

Vast maken is niet het probleem, maar een goede plek waar ik hem uit het zicht kan monteren en dat deze het signaal goed kan ontvangen.

11 maart 2006 23:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
Een goede plek?

Nergens...

Want het mag niet! :lol:

11 maart 2006 23:26
Profiel
964.c4
assendelft
Bericht 
red devil schreef:
Het gaat niet om het vast maken, Bij een auto met kustof bumpers kun je hem achter de bumper bevestigen. Als ik dat bij mijn p doe, zit hij achter een metalen bumper en dan kan hij het signaal niet ontvangen. Heb je echter een 964 en dus met kunstof bumpers kun je hem gewoon achter de bumper plaatsen.

Vast maken is niet het probleem, maar een goede plek waar ik hem uit het zicht kan monteren en dat deze het signaal goed kan ontvangen.

Zit er in de bumper van een 964 ook niet een metalen plaat?
Afbeelding

ik heb de antenne achter het rooster in de bumper zitten

11 maart 2006 23:45
Profiel WWW Facebook 
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
rob964.c4 schreef:

Een aluminium balk :wink: .... maar bij een 964 (en later) zit er meer loze ruimte achter het aanwezige kunststof :idea: bij een 930 type wordt de enige beschikbare ruimte al ingenomen door de mistlampen/breedstrales/verstralers ...

Ik heb vanmiddag al even snel naar de Red Devil (ach, echt rood kan je het niet noemen :wink: ) gekeken ... echt een eenvoudige operatie zal het niet zijn/worden om daar 'even' een Evo-antenne te verstoppen :roll: :?

11 maart 2006 23:52
Profiel WWW Facebook 
Negenhonderdvijfenzestig.
Bericht 
red devil schreef:
Als ik dat bij mijn p doe, zit hij achter een metalen bumper en dan kan hij het signaal niet ontvangen. Heb je echter een 964 en dus met kunstof bumpers kun je hem gewoon achter de bumper plaatsen.

Als je nu deze op je P zet hoef je geen gaten in je keienvanger te zagen. :wink: :lol: Had bij mn vorige P (ook 930) de antenne v/d stinger achter het rechter knipperlicht gemonteerd, werkte jammer genoeg niet goed genoeg. Je zou het in een van je mistlampen kunnen proberen met een beetje knutselen moet het wel te doen zijn denk ik. Die dingen mag je toch niet meer gebruiken. 8)

11 maart 2006 23:59
Profiel
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
Jaco schreef:
Je zou het in een van je mistlampen kunnen proberen met een beetje knutselen moet het wel te doen zijn denk ik. Die dingen mag je toch niet meer gebruiken. 8)

Daar had ik hem zitten bij de 3.2!
Werkte perfect! 8) :wink:

12 maart 2006 0:06
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Zwolle
Bericht 
Heb ik vanmiddag al wel naar gekeken, moet wel de hele mistlamp gesloopt worden en die metalen schaal er achter weg gehaald worden?

Als er geen betere oplossing is, maar eens proberen. Als iemand nog andere suggesties heeft hoor ik het graag. :wink:

12 maart 2006 0:19
Profiel
PorscheForum Rakker
911 964 c2
munnekeburen
Bericht 
Olaf schreef:
rob964.c4 schreef:

Een aluminium balk :wink: ....

Alu,,,is toch ook een metaal soort :?: :?:
vast maken en verstoppen moet toch ergens mogelijk zijn :arrow: goede vraag voor de volgende erwinverveelmiddag :wink:

12 maart 2006 0:29
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Ik weet niet precies uit m'n hoofd hoe een bumper van een 930 eruitziet, maar bij mijn 3.2 zit er een kunststof stootrand op. Daaruit is een stuk weggehaald en daarvoor in de plaats zit de antenne. Je moet weten dat die er zit, anders kun je het haast niet zien. Overigens is de Stinger bij mij niet meer operationeel. Scripta manent en Koos zal ook wel meelezen.

12 maart 2006 9:50
Profiel WWW
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
Je moet er rekening mee houden dat in sommige metallic lakken ook metaalcomponenten zitten, waardoor je ook achter kunststofdelen (zoals de bumper) onvoldoende signaal in de antenne krijgt.
Vaak werd achter de rubberstrip (op de G-modellen) een deel van de Alu bumper weggezaagd om m achter te monteren.

Ik heb zelf de Stinger altijd gebruikt op een zelfgemaakt beugeltje met 3 zuignappen achter de voorruit; maar ja dat zal we niet de bedoeling zijn tegenwoordig....

Als ik zou willen inbouwen zou ik proberen om m in één van de mistlampen weg te werken.

12 maart 2006 11:16
Profiel
PorscheForum Rakker
1978-er 928
Hulsberg (L)
Bericht 
Ontvanger NOOIT achter iets plaatsen maar altijd vrij zich laten geven. De demping van hoogfrequent signalen (10 GHz en nog veel hoger) is zeer hoog bij wat voor materiaal dan ook, tenzij het ervoor ontwikkeld is. Beste is dus om de ontvanger voor een rooster te plaatsen waarvan de gaatjes niet kleiner zijn dan de golflengte (300 / freq. in MHz= golflengte in meters, 10GHz is 3cm) omdat de demping door reflectie te groot is.

De ontvanger van de Stinger is ook een zender! Dat is ook de manier waarop deze worden opgespoord. De GUN-diode waarmee het signaal wordt ontvangen is in werkelijkheid een mixer. De GUN-diode oscilleert op een hoge frequentie, mixt met het te ontvangen signaal en de output is een signaal van lagere frequentie voor verwerking door elektronica. Wellicht ingewikkeld, maar zo ontvangen de kit dus je detector.

Ik heb ook een goede methode: niet overal knoerhard rijden.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…

12 maart 2006 12:05
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 16 berichten ]