Auteur |
Bericht |
Maultier
Donkerblauwe Boxster SNoord-Brabant
|
ZR
Qua snelheidscodering: ik heb ContactSport 2's onder mijn P liggen, met aanduiding ZR (N2). Bij alle andere coderingen staat wat maximum snelheid is, behalve bij ZR; daar staat >240 km/u?? Bij Y staat dan weer max 300 km/u.
Weet iemand waarom bij ZR de aanduiding >240 km/u staat? Betekent dit (aangezien Y daarboven zit) dat band t/m 300 km/u kan? Zo ja wat is verschil dan met Y????
Aangezien ik binnenkort in DLD de topsnelheid wil gaan testen (en dus zeker wil weten dat banden 100% zijn) vroeg ik mij af of mijn ZR's een snelheid van ca 265 (hopelijk nog wat meer) kunnen verdragen??
_________________________________________ Alfa Romeo GT - Rosso
Porsche Boxster S - Blau
|
14 maart 2006 12:29 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
sorry kan er je niets zinnigs over vertellen
maar kwam dit plaatje tegen, was te mooi om te laten liggen
dwaalt hier een advocaat rond met een rubberfetish, die zal zich zo wel melden en je van een zinniger antwoord voorzien
_________________________________________ Got coffee?
|
14 maart 2006 12:33 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
14 maart 2006 12:56 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
"ZR" verscheen midden jaren 90 als dé snelheidsaanduiding op de high performance banden...vandaar de aanduiding +240 km/u
W(tot 270) en Y(300) zijn pas later gekomen (denk rond 2000) om nog meer onderscheid te maken, maar die ZR is blijven bestaan...vraag me ni waarom
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
14 maart 2006 13:33 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
|
14 maart 2006 13:45 |
|
|
Maultier
Donkerblauwe Boxster SNoord-Brabant
|
Dus geen probleem om hier top (Boxster S) mee neer te zetten?
_________________________________________ Alfa Romeo GT - Rosso
Porsche Boxster S - Blau
|
14 maart 2006 14:48 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Nee, want Sportcontact2 met N-codering is ontwikkeld voor 996 en Boxster.
|
14 maart 2006 15:24 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Dan ben ik benieuwd wie er tijdens deze ontwikkeling niet heeft zitten opletten!
Wat een "blij dat ik glij band"!
Bij mij gaan de Conti's er echt zo snel mogelijk weer vanaf en Bridgestones (zonder N-codering ) terug!
|
14 maart 2006 15:32 |
|
|
adu
Nu even niet ...amersfoort
|
Weinig grip? Wellicht rij je harder als ik, maar ik heb gelukkig die ervaring niet.
|
14 maart 2006 15:35 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Heb geen ervaring met de Bridgestones onder dezelfde auto en vergelijkbare omstandigheden, maar deze zouden dus nog meer grip geven dan de Conti's
Ach, er zijn er ook die geen verschil ervaren tussen het rijden met zomer- of winterbanden (onder hun Porsche) hè.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
14 maart 2006 15:44 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Ik heb na diverse testen gelezen te hebben ook besloten om voor Bridgestones te gaan. De enige vraag is nog of het de RE050A of de RE050A Pole Position wordt (de laatste is in Europa nog niet verkrijgbaar).
Zonder N-codering, maar wel MET Porsche homologatie (zeg maar een soort van N-codering, maar dan achteraf... althans dat vermoed ik).
|
14 maart 2006 15:51 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Arno, ik heb een cabrio.......dus ik cruise alleen maar......
@Eric: mijn ervaring is inderdaad dat de Bridgestone meer grip heeft! Ook al is er bij Bridgestone onderling nog wel wat verschil!
De S-02 vond ik bijvoorbeeld bagger (vooral vanwege het geluid!), maar de S-03 Potenza daarentegen (zonder N-codering overigens!)
Helaas is de S-03 Potenza (haast) niet meer te krijgen, dus zal ik de 996 hoogst waarschijnlijk gaan verwennen met Delvils keuze: de RE050A!
|
14 maart 2006 16:12 |
|
|
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
Moet je eens Dunlop winterbanden proberen. Ik heb toevallig precies een setje voor je 996......op voorraad Ook als er geen sneeuw ligt heeeerlijk glijden
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
14 maart 2006 20:17 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Ja, wie koopt er dan ook Dunlop winterbanden??????? Zeker met een 993 merk je dan bijna geen verschil! Ik wil ze best voor je oproken tijdens een dagje www.driftcursus.nl ! Voor de velgen heb ik mogelijk wel een serieuze gegadigde voor je (als het maar om originele 18" Turbo velgen gaat met de juiste ET waarde)!
Lekker makkelijk driften dus!
Ik begrijp niet dat je ze weg doet!
|
14 maart 2006 22:00 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Toch een hele andere nuance door iemand die altijd waarschuwt om vooral terughoudend te zijn met negatieve berichten over bedrijven, maar dus niet over produkten?
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
14 maart 2006 22:08 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
|
14 maart 2006 22:46 |
|
|
horn
PF #57
|
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
15 maart 2006 1:03 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Van ZR-codering naar winterbanden naar squashballen in de eerste pagina...
Modereren hier is net water naar de zee dragen
En die wou jij aan mij verkopen... ?
|
15 maart 2006 10:59 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Je vergeet N-codering...
|
15 maart 2006 11:46 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Echt niet!!!
Dat wílde ik juist vergeten
|
15 maart 2006 11:52 |
|
|
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
Misschien vind jij ze wel geweldig .Ik geef je in ieder geval een eerlijk advies/mening(kom daar tegenwoordig nog maar eens om ).1500km op gereden en voor €300,- mogen ze weg.
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
15 maart 2006 13:18 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
|
15 maart 2006 13:38 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
In dat geval wil ik ze wel hebben... en gebruik de Dunlops bij de Kerstbomenverbranding en gooi er vervolgens Michelin winterbanden op...
|
15 maart 2006 13:41 |
|
|
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
Boehhoeee jullie doen naar tegen me Ik was best tevreden over de Dunlop sp sport 9000 onder mijn Audi.Dus vandaar weer fijne rubberen Dunlops...En de verkoper rubberen robbiehad ook nog gezegd dat het een goede band was.
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
15 maart 2006 14:01 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Ik had ook Dunlop SP Sport onder m'n Mercedes liggen, en was dáár ook tevreden over...zegt helaas niets over de winterbanden van hetzelfde merk (dit zal wel voor meerdere merken opgaan...)
300 E blijft erg weinig geld Erwin...die moet je toch makkelijk kunnen slijten lijkt me...maar dan moet je jouw mening wél voor je houden...
|
15 maart 2006 14:07 |
|
|