Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 11:05

Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
ZR 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Donkerblauwe Boxster S
Noord-Brabant
Bericht ZR
Qua snelheidscodering: ik heb ContactSport 2's onder mijn P liggen, met aanduiding ZR (N2). Bij alle andere coderingen staat wat maximum snelheid is, behalve bij ZR; daar staat >240 km/u?? Bij Y staat dan weer max 300 km/u.

Weet iemand waarom bij ZR de aanduiding >240 km/u staat? Betekent dit (aangezien Y daarboven zit) dat band t/m 300 km/u kan? Zo ja wat is verschil dan met Y????

Aangezien ik binnenkort in DLD de topsnelheid wil gaan testen :D (en dus zeker wil weten dat banden 100% zijn) vroeg ik mij af of mijn ZR's een snelheid van ca 265 (hopelijk nog wat meer) kunnen verdragen??

14 maart 2006 12:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
sorry kan er je niets zinnigs over vertellen
maar kwam dit plaatje tegen, was te mooi om te laten liggen :wink:

Afbeelding

dwaalt hier een advocaat rond met een rubberfetish, die zal zich zo wel melden en je van een zinniger antwoord voorzien

14 maart 2006 12:33
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Marco schreef:
dwaalt hier een advocaat rond met een rubberfetish, die zal zich zo wel melden en je van een zinniger antwoord voorzien

:lol::lol::lol:
Devils son eerder schreef:
MS964 schreef:
Heb even gekeken, maar volgens mij staat er ZR! :shock: Dit betekent >240, dus je kan er harder dan 240 mee? :roll: Dat lijkt me een beetje vreemd, want wat is de grens dan? Of betekent dit <240, dus minder dan 240? :cry: Waar zou ik dat kunnen checken?

Als het goed is zie je ook een loadindex. B.v. 94Y. Dan is het ook een Y specificatie. De combi ZR + Y is goed mogelijk.

Dus als op de wang van de band 255 40 ZR17 94Y staat, kan deze 300 km/u aan.

Maar: Ik heb nog even goed nagekeken en het zou goed kunnen dat jouw banden idd alleen ZR specificatie zijn. De 9000 is nl. zowel in V (max. 240), W, Y en ZR verkrijgbaar...

:salut: :^:

14 maart 2006 12:56
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
"ZR" verscheen midden jaren 90 als dé snelheidsaanduiding op de high performance banden...vandaar de aanduiding +240 km/u

W(tot 270) en Y(300) zijn pas later gekomen (denk rond 2000) om nog meer onderscheid te maken, maar die ZR is blijven bestaan...vraag me ni waarom

14 maart 2006 13:33
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
MichM3 schreef:
"ZR" verscheen midden jaren 90 als dé snelheidsaanduiding op de high performance banden...vandaar de aanduiding +240 km/u

W(tot 270) en Y(300) zijn pas later gekomen (denk rond 2000) om nog meer onderscheid te maken, maar die ZR is blijven bestaan...vraag me ni waarom

Precies.

14 maart 2006 13:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Donkerblauwe Boxster S
Noord-Brabant
Bericht 
Dus geen probleem om hier top (Boxster S) mee neer te zetten?

14 maart 2006 14:48
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Maultier schreef:
Dus geen probleem om hier top (Boxster S) mee neer te zetten?

Nee, want Sportcontact2 met N-codering is ontwikkeld voor 996 en Boxster.

14 maart 2006 15:24
Profiel
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
Devils son schreef:

:shock: Dan ben ik benieuwd wie er tijdens deze ontwikkeling niet heeft zitten opletten!
Wat een "blij dat ik glij band"! :twisted:
Bij mij gaan de Conti's er echt zo snel mogelijk weer vanaf en Bridgestones (zonder N-codering :wink: ) terug!

14 maart 2006 15:32
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
Rob Herfst schreef:
(..)Wat een "blij dat ik glij band"! :twisted:
Bij mij gaan de Conti's er echt zo snel mogelijk weer vanaf en Bridgestones (zonder N-codering :wink: ) terug!

Weinig grip? Wellicht rij je harder als ik, maar ik heb gelukkig die ervaring niet.

14 maart 2006 15:35
Profiel
Moderator
PF #18
Bericht 
Rob Herfst schreef:

Heb geen ervaring met de Bridgestones onder dezelfde auto en vergelijkbare omstandigheden, maar deze zouden dus nog meer grip geven dan de Conti's :?:
Ach, er zijn er ook die geen verschil ervaren tussen het rijden met zomer- of winterbanden (onder hun Porsche) hè. :roll:
;)

14 maart 2006 15:44
Profiel
Bericht 
Rob Herfst schreef:

Ik heb na diverse testen gelezen te hebben ook besloten om voor Bridgestones te gaan. De enige vraag is nog of het de RE050A of de RE050A Pole Position wordt (de laatste is in Europa nog niet verkrijgbaar).

Zonder N-codering, maar wel MET Porsche homologatie (zeg maar een soort van N-codering, maar dan achteraf... althans dat vermoed ik).

14 maart 2006 15:51
Profiel
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
adu schreef:
Wellicht rij je harder als ik, maar ik heb gelukkig die ervaring niet.

Arno, ik heb een cabrio.......dus ik cruise alleen maar...... 8) :mrgreen: :lol: :wink:

@Eric: mijn ervaring is inderdaad dat de Bridgestone meer grip heeft! Ook al is er bij Bridgestone onderling nog wel wat verschil!
De S-02 vond ik bijvoorbeeld bagger (vooral vanwege het geluid!), maar de S-03 Potenza daarentegen (zonder N-codering overigens!) :thumleft:

Helaas is de S-03 Potenza (haast) niet meer te krijgen, dus zal ik de 996 hoogst waarschijnlijk gaan verwennen met Delvils keuze: de RE050A! :wink:

14 maart 2006 16:12
Profiel WWW
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Bericht 
Rob Herfst schreef:
Devils son schreef:

:shock: Dan ben ik benieuwd wie er tijdens deze ontwikkeling niet heeft zitten opletten!
Moet je eens Dunlop winterbanden proberen. Ik heb toevallig precies een setje voor je 996......op voorraad :mrgreen: Ook als er geen sneeuw ligt heeeerlijk glijden :lol:

14 maart 2006 20:17
Profiel
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
2000 gtv schreef:
Moet je eens Dunlop winterbanden proberen.

Ja, wie koopt er dan ook Dunlop winterbanden???????
Zeker met een 993 merk je dan bijna geen verschil! :mrgreen: :ass: :lol: :wink:

2000 gtv schreef:
Ik heb toevallig precies een setje voor je 996......op voorraad :mrgreen:

Ik wil ze best voor je oproken tijdens een dagje www.driftcursus.nl ! :lol:
Voor de velgen heb ik mogelijk wel een serieuze gegadigde voor je (als het maar om originele 18" Turbo velgen gaat met de juiste ET waarde)!

2000 gtv schreef:
Ook als er geen sneeuw ligt heeeerlijk glijden :lol:

Lekker makkelijk driften dus! 8)
Ik begrijp niet dat je ze weg doet! :lol: :wink:

14 maart 2006 22:00
Profiel WWW
Moderator
PF #18
Bericht 
Rob Herfst schreef:
@Eric: mijn ervaring is inderdaad dat de Bridgestone meer grip heeft! Ook al is er bij Bridgestone onderling nog wel wat verschil!
De S-02 vond ik bijvoorbeeld bagger (vooral vanwege het geluid!), maar de S-03 Potenza daarentegen (zonder N-codering overigens!) :thumleft:

Toch een hele andere nuance :idea: door iemand die altijd waarschuwt om vooral terughoudend te zijn met negatieve berichten over bedrijven, maar dus niet over produkten? ;)

14 maart 2006 22:08
Profiel
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
EriC4C schreef:
Toch een hele andere nuance :idea: door iemand die altijd waarschuwt om vooral terughoudend te zijn met negatieve berichten over bedrijven, maar dus niet over produkten? ;)

Als jij het idee hebt dat mijn negatieve berichtgeving (ervaring) met dit specifieke product van het concern Continental, dit deze multi-national zal schaden, dan schat je mij echt iets te hoog in! :mrgreen: :lol: :wink:

14 maart 2006 22:46
Profiel WWW
Moderator
PF #57
Bericht 
Rob Herfst schreef:
2000 gtv schreef:
Moet je eens Dunlop winterbanden proberen.

Ja, wie koopt er dan ook Dunlop winterbanden???????

Squashballen daarentegen... :lol: :wink:

Afbeelding

15 maart 2006 1:03
Profiel
Westervoort
Bericht 
Van ZR-codering naar winterbanden naar squashballen in de eerste pagina... :wink:

Modereren hier is net water naar de zee dragen :twisted:

Erwin schreef:
Moet je eens Dunlop winterbanden proberen. Ik heb toevallig precies een setje voor je 996......op voorraad Ook als er geen sneeuw ligt heeeerlijk glijden

En die wou jij aan mij verkopen... 8) :lol: ?

15 maart 2006 10:59
Profiel
Bericht 
Jurgen schreef:
Van ZR-codering naar winterbanden naar squashballen in de eerste pagina... :wink:

Je vergeet N-codering... :twisted:

15 maart 2006 11:46
Profiel
Westervoort
Bericht 
Echt niet!!!

Dat wílde ik juist vergeten :twisted: :wink:

15 maart 2006 11:52
Profiel
Sint Pancras
Bericht 
Jurgen schreef:
En die wou jij aan mij verkopen... 8) :lol: ?
Misschien vind jij ze wel geweldig 8) .Ik geef je in ieder geval een eerlijk advies/mening(kom daar tegenwoordig nog maar eens om :wink: ).1500km op gereden en voor €300,- mogen ze weg.

15 maart 2006 13:18
Profiel
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
2000 gtv schreef:
en voor €300,- mogen ze weg.

Das echt geen geld voor vier 18" Turbo velgen met Dunlop winterbanden! :mrgreen: :lol: :wink:

15 maart 2006 13:38
Profiel WWW
Westervoort
Bericht 
Rob Herfst schreef:
Das echt geen geld voor vier 18" Turbo velgen met Dunlop winterbanden! :mrgreen: :lol: :wink:

In dat geval wil ik ze wel hebben...en gebruik de Dunlops bij de Kerstbomenverbranding en gooi er vervolgens Michelin winterbanden op... :twisted:

15 maart 2006 13:41
Profiel
Sint Pancras
Bericht 
Boehhoeee jullie doen naar tegen me :cry: Ik was best tevreden over de Dunlop sp sport 9000 onder mijn Audi.Dus vandaar weer fijne rubberen Dunlops...En de verkoper rubberen robbiehad ook nog gezegd dat het een goede band was. :cry:

15 maart 2006 14:01
Profiel
Westervoort
Bericht 
Ik had ook Dunlop SP Sport onder m'n Mercedes liggen, en was dáár ook tevreden over...zegt helaas niets over de winterbanden van hetzelfde merk (dit zal wel voor meerdere merken opgaan...)

300 E blijft erg weinig geld Erwin...die moet je toch makkelijk kunnen slijten lijkt me...maar dan moet je jouw mening wél voor je houden... :lol:

15 maart 2006 14:07
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende