Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 4:45

Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ] 
Zin en onzin van Porsche garantie 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Porsche 996 GT3 mkII
Omgeving Delft
Bericht Zin en onzin van Porsche garantie
In de discussie hier op het forum over lekkende pakking verbaas ik me over het aantal Porsche bezitters dat een Porsche bij de dealer koopt en de Porsche garantie niet na een jaar verlengd.
Zelf heb ik afgelopen mei een Carrera 4S gekocht en me voorgenomen om straks in mei de garantie weer een jaar ter verlengen. Wat is jullie ervaring hiermee?

14 maart 2006 11:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Amsterdam
Bericht 
Mee eens, ik zal de dealergarantie over 10 maanden ook met een jaar verlengen. Dit kan echter niet altijd doorgaan. Dealergarantie 1 jaar ca. 1000,- euro, is bij een redelijk 'jonge' auto' verstandig.

14 maart 2006 11:33
Profiel
Forum Admin
Cayenne
Bericht Re: Zin en onzin van Porsche garantie
Solid4S schreef:
In de discussie hier op het forum over lekkende pakking verbaas ik me over het aantal Porsche bezitters dat een Porsche bij de dealer koopt en de Porsche garantie niet na een jaar verlengd.
Zelf heb ik afgelopen mei een Carrera 4S gekocht en me voorgenomen om straks in mei de garantie weer een jaar ter verlengen. Wat is jullie ervaring hiermee?

Zeker weten, en heb er een dik jaar geleden al een heel topic over gestart.

http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?p=63634#63634

Zondermeer een zeer goede investering, en heb het nu voor de tweede maal gedaan, was geen discussie over mogelijk, geeft je een heerlijk gevoel, zelfs een beter gevoel dan een stinger.

Zelfs een haperende sleutel ( wellicht had ie klem gezeten, sssssttttt heh bij de Wittebrug), hebben ze vervangen onder die regeling.

De "nieuwe gemodificeerde" krukaskeering is gedaan onder de coulance, was dus normaal.

Wat in mijn ogen het meest mooie is van deze, is dat de garantie overdraagbaar is op een nieuwe eigenaar, en je als particulier een auto kan verkopen met Porsche Garantie, dat lukt niemand.

Echter ben ik van plan om de 4s nog ff te berijden de komende jaren, nou eeeeeeeuuuuuuuuh moet wel vertelleln dat ik het afgelopen weekend noodgedwongen (ja errug heh, bestuurder had een kart ongelukje gehad, tobber dacht dat ie Schumacher was) in een 997s heb moeten rijden, en na deze rit (Den Haag -> Gouda) ik uitstapte met een gevoel van.....................dit moet ik niet teveel doen, tis een betere auto in veel opzichten, en een echtelijke ruzie is het me nog niet waard.

14 maart 2006 11:58
Profiel
Panamera Turbo
Rotterdam
Solid4S schreef:

Het kan ook een rekensommetje zijn! :wink:
Acht jaar (maximaal) Porsche garantie is 8 x €. 1.000,00 = €. 8.000,00

Voor dat bedrag kan je best wel wat laten versleutelen aan je Porsche! :wink:

Een persoonlijke keuze, denk ik dus! :wink:

14 maart 2006 13:39
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Rob Herfst schreef:
Solid4S schreef:

Het kan ook een rekensommetje zijn! :wink:

Een persoonlijke keuze, denk ik dus! :wink:

Die stress is slecht voor het hart en een hartoperatie kost ook veel...

liever elk jaar 1000 euro, dan ben je gerust!

14 maart 2006 13:48
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
John4S schreef:
van.....................dit moet ik niet teveel doen, tis een betere auto in veel opzichten, en een echtelijke ruzie is het me nog niet waard.

:roll: :twisted: :wink:

Laatste update 22/10/2013

14 maart 2006 13:49
Profiel WWW Facebook 
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Rob Herfst schreef:

Best wel wat... het houdt ook niet over.

Het is wel zo dat je die 1000 euro per jaar niet mist. Als je een keer pech hebt, dan mis je het ineens wel.

Persoonlijk zou ik het dus altijd doen.

14 maart 2006 14:27
Profiel
Forum Admin
Cayenne
911-lover schreef:
John4S schreef:
van.....................dit moet ik niet teveel doen, tis een betere auto in veel opzichten, en een echtelijke ruzie is het me nog niet waard.

:roll: :twisted: :wink:

sssssssssssssstttttttttttttttttttt

14 maart 2006 14:39
Profiel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
Huyssoon schreef:
Mee eens, ik zal de dealergarantie over 10 maanden ook met een jaar verlengen. Dit kan echter niet altijd doorgaan. Dealergarantie 1 jaar ca. 1000,- euro, is bij een redelijk 'jonge' auto' verstandig.

Indien mogelijk lijkt het me nog veel verstandiger bij een redelijk "oude" auto...

Kocht ooit een wasmachine, levensduur was toch wel zeker 10-15 jaar volgens winkelier, dat mocht men zeker wel verwachten voor een machine van dit caliber...kon er uiteraard ook de gebruikelijke 5 jaar garantie bijkopen....Is goed zei ik, doe maar 5 jaar garantie dan voor jaar 6 tot en met 10, risiko voor jaar 1-5 neem ik dan zelf wel...toen had je ze eens moeten zien kijken......

moraal.....

14 maart 2006 14:40
Profiel
PorscheForum Junkie
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
Inmiddels LMM vervangen onder garantie en ik zal nog hééél goed kijken naar de afdichting bij de krukas :wink: :P Hoewel niet alles onder de garantie valt, blijft het een geruststellende gedachte daarop in voorkomend geval een beroep te kunnen doen.

14 maart 2006 14:46
Profiel
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
Rob schreef,

Zelfde voor een all risk verzekering, Porsche rijder sinds 1983 en altijd wa extra genomen.

14 maart 2006 14:55
Profiel
Panamera Turbo
Rotterdam
MichM3 schreef:
Die stress is slecht voor het hart en een hartoperatie kost ook veel...
liever elk jaar 1000 euro, dan ben je gerust!

:shock: Als je hierover al stress zou krijgen....... :? :roll: , dan gaat het idd waarschijnlijk niet helemaal goed met je.......... :wink:

Devils son schreef:
Best wel wat... het houdt ook niet over.
Het is wel zo dat je die 1000 euro per jaar niet mist.
Als je een keer pech hebt, dan mis je het ineens wel.

Tsja, het is maar hoe je dat ziet!
Een nieuwe motor voor de 996 (€. 6.500,-) en dan hou je nog €. 1.500,- over voor een paar andere (leuke) dingetjes! :wink:

Heb je weinig of amper pech (bijv. jaarlijks €. 500,00 aan normaal gesproken "garantiegevalletjes") heb je in 8 jaar toch €. 4.000,- bespaard! 8) :wink:
Niet verkeerd hoor zo'n rendement! :lol: :mrgreen:

Nee, nogmaals: het is een persoonlijke keuze/afweging!

Rob-zonder-Porsche-garantie! :wink:

14 maart 2006 14:55
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Nu even niet ...
amersfoort
Rob Herfst schreef:
Een nieuwe motor voor de 996 (€. 6.500,-) (..)

Is dat in of ex arbeidsloon?

14 maart 2006 15:01
Profiel
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
Ik zou garantie nemen. 1000 euro stelt niks voor als er kosten komen...Van zodra er Porsche op een onderdeel staat is het kassa, kassa.

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be

14 maart 2006 15:01
Profiel WWW Facebook 
Haarlem e/o
Bericht 
Adu,

Wat dacht je :?: , trouwens een Advocaat met een vraag over arbeidsloon :cry:

14 maart 2006 15:04
Profiel
PorscheForum Junkie
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
molen934 schreef:
Adu,

Ik dacht van niet :roll: maar zeker weten doe ik het niet :wink:

p.s.: zolang ik m'n eigen honorarium maar ken ...

14 maart 2006 15:06
Profiel
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
Houd er wel rekening mee dat bij die € 1.000,00 (verlengde garantie) ook nog eens de gebruikelijke onderhoudskosten komen...

Niet álles valt immers onder die garantie, neem ik aan.

Het is -met andere woorden- geen 'onderhoudscontract'...

14 maart 2006 15:11
Profiel
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
molen934 schreef:
Zelfde voor een all risk verzekering, Porsche rijder sinds 1983 en altijd wa extra genomen.

zit ik dus ook over te denken; ik heb altijd wa extra gehad en nu met die P all risk :uh:

14 maart 2006 15:18
Profiel WWW Facebook 
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
molen934 schreef:
Adu,

Die Hans!
:lol: :mrgreen: :lol: :wink:

SPEEDY944 schreef:
Houd er wel rekening mee dat bij die € 1.000,00 (verlengde garantie) ook nog eens de gebruikelijke onderhoudskosten komen...
Niet álles valt immers onder die garantie, neem ik aan.
Het is -met andere woorden- geen 'onderhoudscontract'...

:thumleft:
Heb je helemaal gelijk in, al moet ik wel toegeven dat er behoorlijk wat wel onder de Porsche garantie valt!

14 maart 2006 15:28
Profiel WWW
Haarlem e/o
Bericht 
Adu,

Was maar een grapje hoor :lol: , particulieren schrikken ook altijd van de transportkosten van onze trucks :(

Maar als je weet wat zo'n "ding" kost met een mannetje erop :x

Mauk weet daar alles van :idea:

14 maart 2006 15:36
Profiel
PorscheForum Junkie
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
molen934 schreef:
Adu,

Was maar een grapje hoor :lol: , particulieren schrikken ook altijd van de transportkosten van onze trucks :(

Maar als je weet wat zo'n "ding" kost met een mannetje erop(..)

Weet ik toch :D Geldt volgens mij voor bijna iedere branch :roll: Aan deze kant van de tafel: van de jaarlijks terugkerende kosten van studie/ cursussen en verplicht leesvoer rijd je een hele aardige P ... heb ik het nog niet gehad over secretariaat en IT :cry: Opbouw honorarium bestaat grotendeels uit kosten :?

14 maart 2006 16:41
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex 986 S '01, 981 PDK '12
PF# 1732
Bericht 
Ik kan ook nog garantie verlengen voor ca €1000,- per jaar voor de Boxster. Ik weet ook nog niet wat raadzaam is. Ik heb met de Boxster nog geen problemen gehad :D :D .

Maar als het ruitje van de softtop gaat scheuren..........
DE krukaskeering gaat lekken...................................
de waterpomp, na een lange winterstop even droogloopt, waardoor over enkele km deze gaat lekken......................................

Ik denk dat ik de euro's maar naar de dealer breng, je weet maar nooit. En tevens neem ik mee dat je de garantie kunt overdragen aan een nieuwe eigenaar, is wel zo prettig.

Kan er iemand iets vertellen over de kosten van een gevalletje "waterpomp vervangen" :?:

ja ik weet het ik heb een "waterkoker" maar het blijft toch een Porsche :twisted:

14 maart 2006 18:31
Profiel WWW
Moderator
PF #57
Bericht 
Marco schreef:
zit ik dus ook over te denken; ik heb altijd wa extra gehad en nu met die P all risk :uh:

WA nemen en maandelijks het verschil tussen WA en Allrisk op een aparte rekening storten. Vriend van mij doet al 20 jaar (schadevrij) en die kan inmiddels een leuk autootje kopen van die aparte rekening.

14 maart 2006 21:09
Profiel
PorscheForum Rakker
1978-er 928
Hulsberg (L)
Bericht 
Europese wet: de leverancier moet een deugdelijk product verkopen. De leverancier (dus niet de fabrikant!) moet garanderen dat het product goed blijft functioneren gedurende de te verwachten levensduur. Onderdelen die aan slijtage onderhevig zijn omdat ze hiervoor gemaakt zijn (koolborstels) vallen niet onder die garantie.

Een oliekeerring is geen slijtage-onderdeel, evenals een hoop andere dingen. Er is volgens mij nog nooit een dealer voor de kantonrechter gesleept omdat na twee jaar, net buiten de garantie, iets kapot gaat zonder dat de klant er iets aan kan doen (oliekeerring bijvoorbeeld). Ben benieuwd of iemand dat een keer doet. Dat zou de autowereld op z'n kop zetten.

Garantie bijkopen op een wasmachine is absolute flauwekul. Een wasmachine is geraamd op 10 jaar levensduur en daarin mag niks zomaar kapot gaan. Gaat na 5 jaar een pomp kapot, dan hoef je strikt genomen maar 50% te betalen. Na 8 jaar 80% etcetera. Twee jaar is hen minimum waaraan alle producten moeten voldoen. Strijkbout na 1 jaar en 11 maanden kaduuk zonder laten vallen of zo? Krijg je meteen een nieuwe, althans dat zegt de wet. Kijken of je een blokker-dame overtuigd krijgt...
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…

14 maart 2006 22:21
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 24 berichten ]