Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 5:41

Antwoord op onderwerp  [ 359 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 15  Volgende
Hoogste snelheid al gereden ? 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Hoeksche Waard
Bericht 
Ben nogal :shock: dat een aantal 964 ers hem boven de 280 hebben gekregen. Nog niet maximaal kunnen rijden, te druk op de weg/ nog geen duitsland gereden/ te bang om het papiertje te verliezen. :(

Wel een keer tot 240 gegaan op een relatief kort stuk :twisted: ,maar zag voor het gevoel achter elke paal een flitser staan, dus maar weer gas los!:( Merkte wel dat er genoeg over was om de "echte" 260 te halen. Was verbaasd hoe goed hij nog doortrekt boven de 220.

Ben wel benieuwd wat uiteindelijk mijn max zal zijn. Stuur gaat boven de 220 wel wat trillen. Dus misschien eerst even goed balanceren alvorens de grens op te zoeken.

13 maart 2006 21:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Westervoort
Bericht 
Scherp als altijd he Eric... :wink:

13 maart 2006 22:32
Profiel
PorscheForum Rakker
944 S 1987
Stukje onder Breda
Bericht 
Nu ga ik ff de betweter uithangen, iedereen die een keer in een flinke airliner heeft gevlogen heeft al een s sneller gereden :P

Een boeing 747 stijgt bijvoorbeeld pas op met 80m per sec. --> 288 km p/h :lol:

Ikzelf ben nog niet verdergegaan dan 210 op de teller. Ik had nog gas over maar we reden met meerdere auto's en een CRV met dakkoffer is niet gemaakt om Porsches bij te houden :twisted:

13 maart 2006 22:34
Profiel
vianen
Bericht 
Pfffffffffffff weet echt niet waar jullie die snelheden met een 964 vandaan halen hoor, mijn auto is echt super in orde, maar 270 is echt de limit, vertel me maar eens even wat ik fout doe dan!!
Ben benieuwd?? :roll:

13 maart 2006 23:42
Profiel
964.c4
assendelft
Bericht 
misschien is bij jou de teller afwijking minimaal.

robert

13 maart 2006 23:46
Profiel WWW Facebook 
vianen
Bericht 
Hey Robert,

Ja dat moet haast wel een maat van me heeft een 993TT maar echt verder kom ik niet hoor, of ze moeten iets gedaan hebben met luchtfilter en uitlaat of zo, anders kan het volgens mij niet!!

Anyways, ben benieuwd naar de volgende reacties!!!

14 maart 2006 0:33
Profiel
PorscheForum Rakker
997.2 4S / 993 TT
Bericht 
Ik denk dat de 993 4S uiteindelijk wel de 270 km/h op de digiteller kan passeren. Wat zal dan de echte snelheid zijn? Eerlijk moet ik ook toegeven dat boven de 220 er toch niet echt meer sprake is van 'acceleratie'. Mijn andere wagen heeft toch wel duidelijk meer power. Die zal echter de 270 nooit halen want die is begrensd. Hierin ben ik toch wel benieuwd naar een 993TT of 996 Turbo. Het is mooi dat er toch nog iets om over te dromen is ..

Neemt niet weg dat ik echt geniet van de rijeigenschappen van de 993 , het is zo heerlijk daarmee bochten te nemen... Heerlijk!

14 maart 2006 0:59
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
rob964.c4 schreef:
misschien is bij jou de teller afwijking minimaal. robert

Dus gewoon Duitsland in met een navi aan boord en de snelheid vergelijken. Ik vraag me af waarom bij jou de teller zo anders zou afwijken als bij andere 964s.

14 maart 2006 6:38
Profiel
PorscheForum Rakker
993 Carrera 2
Amsterdam
Bericht 
Afgelopen zondag 260 op de digiteller. Had in ieder geval wel het gevoel dat er nog wat in zat: hij trok nog behoorlijk door. Hoeveel "echte" kilometers het waren, weet ik alleen niet....

14 maart 2006 8:06
Profiel
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
170 :cheesy: :wink:

afgelopen zaterdag, op de A1 dus loerend of Koosie niet ergens achter een struik verstopt zat.

Heb net nieuwe banden eronder, en de vorige waren zo slecht dat ik afgelopen jaar niet sneller durfde dan 130 ...

Het verbaasde me alleen hoe zijwindgevoelig de oude dame was. Ik heb op hetzelfde stuk later met de 206 gereden, en die had er beduidend minder last van.

14 maart 2006 17:19
Profiel WWW
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
Toen ik in Limburg bij mijn ouders op bezoek was, ben ik even in Duitsland gaan tanken. Natuurlijk heb ik (met bijna lege tank, want dat scheelt gewicht :wink: ) even getest hoe hard hij kan...

Dat viel me niet tegen!

Tot 180 km/uur ging heel vlot. Vervolgens ging het gestaag richting de 200 km/uur en nog iets trager richting de 225 km/uur...

Vervolgens ging de naald van de tachograaf nog steeds vooruit (al was het niet meer zo hard) en uiteindelijk ging hij -op de klok- nét even voorbij de 250 km/uur.

Dat vond ik hard zat (en meer zat/zit er ook niet in).

Als je daar de 10% tellercorrectie vanaf trekt, blijft nog steeds 225 échte km/uur over en dat is voor een 2,5 liter 4-cilindertje met 8 kleppen en 176 pk (vanwege de DMB-chip) lang niet gek...

14 maart 2006 17:37
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
SPEEDY944 schreef:
Natuurlijk heb ik (met bijna lege tank, want dat scheelt gewicht :wink: ) even getest hoe hard hij kan...

Bij een 911 niet aan te raden. :idea: :wink:

14 maart 2006 21:16
Profiel
PorscheForum Junkie
Hoeksche Waard
Bericht 
EriC4C schreef:
Bij een 911 niet aan te raden. :idea: :wink:

Inderdaad, wordt dan wel erg licht van voren. Krijg je lekker zweethandjes van.

Alhoewel wat gebeurd er in het ergste geval...... onderstuur :?: Ik denk dat op topsnelheid een lichte achterkant gevaarlijker is. :?: toch :?:

IK heb er (gelukkig) nog geen ervaring mee. Iemand wel die op hoge snelheid (rechtuit) in de problemen kwam wegens "lichte" auto :?:

14 maart 2006 21:32
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
ruud964 schreef:
Alhoewel wat gebeurd er in het ergste geval...... onderstuur :?: Ik denk dat op topsnelheid een lichte achterkant gevaarlijker is. :?: toch :?:

IK heb er (gelukkig) nog geen ervaring mee. Iemand wel die op hoge snelheid (rechtuit) in de problemen kwam wegens "lichte" auto :?:

Ervaring wel, problemen gelukkig niet ..... na onderstuur komt geenstuur :!: :shock: :wink:

14 maart 2006 21:38
Profiel
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
Leg je toch gewoon een stoeptegel in je koffer, deden ze vroeger met VW Kevertjes ook :wink:

14 maart 2006 21:38
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Hoeksche Waard
Bericht 
Geen stuur= ................................................ paniek!!! :shock:

Volgens mij zal een c4 van nature al wat zwaarder aan de voorzijde zijn. Zal het denk schelen dat het een verlaagde cupuitvoering is :?: :?: :?: of is dat onzin.

14 maart 2006 21:49
Profiel
Westervoort
Bericht 
ruud964 schreef:
Iemand wel die op hoge snelheid (rechtuit) in de problemen kwam wegens "lichte" auto :?:

Niet in de problemen...maar was wel de reden, dat ik vorig jaar vanaf Dinslaken (uiteindelijk) van het gas ging...

14 maart 2006 21:57
Profiel
Negenhonderdvijfenzestig.
Bericht 
Harley schreef:
Leg je toch gewoon een stoeptegel in je koffer, deden ze vroeger met VW Kevertjes ook :wink:

Zak zand!!

14 maart 2006 21:57
Profiel
PorscheForum Junkie
Omgeving Leuven
Bericht 
Jurgen schreef:
Niet in de problemen...maar was wel de reden, dat ik vorig jaar vanaf Dinslaken (uiteindelijk) van het gas ging...

Hoeveel was jij dan ondertussen aan het rijden Jurgen? :shock: :)

14 maart 2006 22:04
Profiel
Kozijnenboer
Berkelland (Achterhoek) PF #345
Bericht 
Jurgen die eerder schreef:
ben zelf vorig jaar bij 320 van 't gas gegaan...en hij was er nog niet ...vond 't toen wel mooi genoeg... :oops:

Laatst bijgewerkt door André op 14 maart 2006 22:11, in totaal 1 keer bewerkt.

14 maart 2006 22:10
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Omgeving Leuven
Bericht 
Bedankt André :wink:

14 maart 2006 22:11
Profiel
Westervoort
Bericht 
Vandaar dat ik 't er niet bijzette...als ik 't zo zie staan vind ik 't zélf nog wat "overdreven" lijken... :oops: :wink:

terwijl er toch geen woord van gelogen is

14 maart 2006 22:18
Profiel
PorscheForum Rakker
997.2 4S / 993 TT
Bericht 
indrukwekkend :shock:

14 maart 2006 23:41
Profiel
vianen
Bericht 
horn schreef:
rob964.c4 schreef:
misschien is bij jou de teller afwijking minimaal. robert

Dus gewoon Duitsland in met een navi aan boord en de snelheid vergelijken. Ik vraag me af waarom bij jou de teller zo anders zou afwijken als bij andere 964s.

Horn harder gaat ie ECHT niet, weet het ook niet, maar dat geeft de teller aan!! :?:

14 maart 2006 23:46
Profiel
PorscheForum Rakker
niet meer....
Bericht verlaagd of niet?
Bert964C4,

Is die van jou wel of niet verlaagd ? Laat ik het zo stellen die van mij wel (40mm)en die doet ook 285 km/h op de teller (GPS zegt dan iets van 272-275 km/h).

Ik weet niet of de andere 964 rijders die deze snelheid melden ook verlaagde versies hadden?

Wat ik wel weet is dat de luchtweerstand bepalend wordt bij die snelheid.

mvgr. Roi

15 maart 2006 0:18
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 359 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 15  Volgende