Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 22 apr 2025 7:54

Antwoord op onderwerp  [ 75 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Iemand van hier? 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Ex 986 S '01, 981 PDK '12
PF# 1732
Bericht Iemand van hier?
Net het laatste gedeelte van HET programma gezien, je kent het wel met die eikel met krulletjes :twisted: (wergmisbruikers).

Daar hielden de moedige dienders een Porsche Boxster staande, waar de bestuurder aan het bellen was (niet handsfree).

Iemand van hier :?:
Het was een zwarte Boxster, met witte knipperlichten, witte koplampen, en gedeeltelijk witte achterlampen, ook mooie 18" gt3 velgen, de Boxster was van voor 2003 (plastic achterruitje).
ik heb niet kunnen achterhalen waar hij staande werd gehouden.

17 maart 2006 22:24
Profiel WWW
Moderator
PF #57
Bericht 
tevens een terugblik op de grote kettingbotsingen, waarvan eentje bij Princeville. Achterin deze kettingbotsing zag ik een gecrashte zwarte SC... :evil: :cry:

Overigens tenenkrommend hoe twee nederlandse dienders een duits echtpaar probeerde uit te leggen dat ze te hard gereden hadden en dat ze politie in burger waren. 'Wir sind politie in boerger...' :oops: :oops:

Als je nou voor de KLPD in de grensstreek werkt, geef die mensen dan een spoedcursus duits en engels. Ze komen al zo stom over, dit maakt het helemaal erg...

En wat is die Koos Spee toch een aperte paardenl*l, met zijn zeverige gepreek... :? :evil: :puker:

17 maart 2006 22:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
vianen
Bericht 
horn schreef:

En wat is die Koos Spee toch een aperte paardenl*l, met zijn zeverige gepreek... :? :evil: :puker:

:mrgreen: kneidelsnatchen, das ongeveer hetzelfde, maar dan nog iets netter uitgedrukt dan paardenl*l :lol: maar ben het helemaal met je eens

18 maart 2006 0:05
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Inderdaad! Kan me heel goed voorstellen dat die Duitsers dachten dat het een stel hele slechte nep-coppers waren, wat slecht Duits! Volgens mij hoef je bij de KNLPD alleen maar lagere school te hebben, want zelfs twee jaar MAVO levert al beter duits op! En dan die dikke reet van dat mens en de mannelijke collega die nog even zijn jas uit de auto gaat halen, mijn god wat een slechte vertoning! :?

18 maart 2006 0:15
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex 986 S '01, 981 PDK '12
PF# 1732
Bericht 
Inderdaad, die zwarte SC heb ik ook gezien, ik denk niet dat de bestuurder er levend vanaf is gekomen.
Zo zie je maar dat mist en hoge snelheden niet samen gaan. :!:

Ik hou me dan meestal ook aan de "redelijke" snelheden bij mist en slecht zicht.
Maar wat heb je er aan als ze je dan met 140+ voorbij vliegen in hun Mercedes en BMW en dan zie je ze denken "wat kan mij nu gebeuren", nee hun waarschijnlijk niet zo veel maar de andere weggebruikers die ze in gevaar brengen. :twisted:

tja en over koos S......... :pukel:

18 maart 2006 0:32
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
997.2 C4S, 911t/e exen 987.2 S, 996TT, 958 S, 914 2.0, 986 S, 944 S2
Bericht 
Jeroen C3.0 schreef:
Inderdaad! Kan me heel goed voorstellen dat die Duitsers dachten dat het een stel hele slechte nep-coppers waren, wat slecht Duits! Volgens mij hoef je bij de KNLPD alleen maar lagere school te hebben, want zelfs twee jaar MAVO levert al beter duits op! En dan die dikke reet van dat mens en de mannelijke collega die nog even zijn jas uit de auto gaat halen, mijn god wat een slechte vertoning! :?
Tja maar waarom moeten de agenten duits spreken als ze in Nederland iemand aan houden? :roll:

Bijde P's vielen mij idd ook op in het programma. Ik zit ook te wachten totdat die moraalridder ergens een keer met 160 geflitst wordt (dat zijn namelijk zelf meestal de ergste...)

Laatst bijgewerkt door 911gt2 op 18 maart 2006 0:41, in totaal 1 keer bewerkt.

18 maart 2006 0:34
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
911gt2 schreef:
Tja maar waarom moeten de agenten duits spreken als ze in Nederland iemand aan houden?

Beleefdheid naar je klanten toe :lol: :lol:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

18 maart 2006 0:36
Profiel WWW
Groningen
Bericht 
Jeroen C3.0 schreef:
Volgens mij hoef je bij de KNLPD alleen maar lagere school te hebben, want zelfs twee jaar MAVO levert al beter duits op!

Er zijn er hier die slechter Nederlands typen, dan die 2 agenten Duits spreken. Hmm.... :shock: :wink:

18 maart 2006 0:38
Profiel
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
Ik geef nogal eens wat tegenwicht op dit forum omdat ik een hekel heb aan hufterig gedrag in het verkeer; maar die veldwachters vanavond bij die krullebol was inderdaad 3x niks zeg; wat een flippo's.

Onlangs een parkeerboete voor laten komen:
Ik had geen parkeerschijf bij me; ik netjes in grote letters op een half A4-tje mn aankomsttijd aangegeven: binnen 10 minuten had ik een prent.
De knakker had t briefje wel gezien en gelezen en begrepen, maar ja, "het was geen parkeerschijf". Bij rechter boete terug naar de helft, maar toch.

Ik dacht dat dit een land was waar de intentie van de wet geldt; dikke neus dus.

18 maart 2006 1:11
Profiel
PorscheForum Rakker
1978-er 928
Hulsberg (L)
Bericht 
Veldwachters...
Ja het "boeven vangen" lijken ze toch ver verleerd te zijn, ik grijp dan terug op verhalen van mijn opa die vlak na de oorlog bij de politie werkte en echte schurken moest oppakken.

Bij wegmisbruikers zie je regelmatig (blik op de weg idem) jokers die werkelijk niet weten waar ze mee bezig zijn. Groot gelijk dat ze die rakkers van de weg plukken en een flinke prent geven of het roze papiertje door de shredder halen.
Maar dan een parkeerschijf... Die moet goed zichtbaar liggen. Vindt de ambtenaar het niet goed zichtbaar, dan kun je je beurs trekken. En ga je in verweer, dan geldt toch echt de ambtseed van de diender en ben je het zaadje. In jouw geval vind ik ook dat de wet geïnterpreteerd moet worden naar de situatie. Waren er parkeerplekken vrij? Had de bestuurder zich de moeite genomen wel een parkeerschijf te maken van een vel papier? Is het doel, het niet te lang parkeren, zo niet ook bereikt?
Ik zou als diender een briefje onder je ruitenwisser doen met de aanbeveling een schijf te kopen, maar geen boete.

Samenvattend - en dan ga ik naar bed - kan ik concluderen uit wat ik op TV zie en op straat, dat de pliesie hun werk vooral ziet als een videospelletje waarbij zoveel mogelijk dient te worden gescoord. Dat blijkt ook uit het fanatisme waarmee de meest flauwe dingen worden bekeurd.
Menig diender vergeet dat hij er voor is om "hulp te bieden aan hen die deze behoeven" zo staat in hun dunne cursusboekje te lezen. "To protect and to serve" zeggen ze in de VS.

Cliché maar toch 100% terecht: ga toch boeven vangen.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…

18 maart 2006 1:33
Profiel WWW
Moderator
PF #57
Bericht 
thijzer schreef:
Menig diender vergeet dat hij er voor is om "hulp te bieden aan hen die deze behoeven" zo staat in hun dunne cursusboekje te lezen. "To protect and to serve" zeggen ze in de VS.

To protect en serve staat ook in het dunne nederlandse boekje, alleen dacht de hele nederlandse politiemacht tijdens hun opleiding dat dat over tennis ging... :lol: :lol:

911gt2 schreef:
Tja maar waarom moeten de agenten duits spreken als ze in Nederland iemand aan houden?

Hoeft van mij ook niet. Maar als je het dan toch probeert, doe het dan goed. Dit was slechter dan het engels van Inspector Clouseau...

Ik moes iere reibeweis haben, iere R E I B E W E I S ....
(talenkennis van de gemiddelde politieman: als je maar hard en langzaam jippie begrijpen ze je wel... vandaar dat je op wintersport ook nog wel eens een Nederlander in een housebroek tegenkomt die tegen het lieve Oostenrijkse bakkersmeisje staat te brullen, terwijl hij 4 vingers in de lucht houdt:
K R A Z A N T J U S , V I E R ! ! ! :oops: :oops: :twisted: )

18 maart 2006 7:10
Profiel
PorscheForum Rakker
997 S /2006
Bericht 
Las in de Telegraaf dat steeds meer Nederlanders hun land ontvluchten. Ouders hun kinderen op belgische scholen doen. Ook is me opgevallen dat er door de jongere generaties nog nauwelijks duits laat staan frans wordt gesproken.

18 maart 2006 9:37
Profiel
987 Boxster S 3.4 Tiptronic & Harley - Davidson FXDLS Low Rider S
Lemmer (PF #48)
Bericht 
Mijn vrouw is lerares Duits, en bij haar op school valt op dat de jeugd tegenwoordig Frans snel (lees na het eerste jaar) laat vallen.
Duitsland is Nederlands belangrijkste handelspartner, en dit leeft bij haar op school erg. Misschien ook door het toedoen van Willeke 8)

Ook ik vind dat ze bij het KLPD Duits en Engels moeten kunnen spreken.
Dit is belangrijk. Daarentegen spreken ze in Duitsland echt geen Nederlands (hoor ik jullie zeggen), maar daarom spreken de Duitsers ook Engels (als het moet :wink: )

Dat van die SC was me overigens niet opgevallen. Die Boxster S uiteraard wel.

En die Kots Spee rijdt zelf niet te hard, dat heeft Peter R. de Vries immers al een keertje getest...

18 maart 2006 9:45
Profiel Twitter 
PorscheForum Rakker
997.2 C4S, 911t/e exen 987.2 S, 996TT, 958 S, 914 2.0, 986 S, 944 S2
Bericht 
horn schreef:
thijzer schreef:

To protect en serve staat ook in het dunne nederlandse boekje, alleen dacht de hele nederlandse politiemacht tijdens hun opleiding dat dat over tennis ging... :lol: :lol:

911gt2 schreef:

Hoeft van mij ook niet. Maar als je het dan toch probeert, doe het dan goed. Dit was slechter dan het engels van Inspector Clouseau...

Ik moes iere reibeweis haben, iere R E I B E W E I S ....
(talenkennis van de gemiddelde politieman: als je maar hard en langzaam jippie begrijpen ze je wel... vandaar dat je op wintersport ook nog wel eens een Nederlander in een housebroek tegenkomt die tegen het lieve Oostenrijkse bakkersmeisje staat te brullen, terwijl hij 4 vingers in de lucht houdt:
K R A Z A N T J U S , V I E R ! ! ! :oops: :oops: :twisted: )

Klopt daar ben ik het helemaal mee eens. Natuurlijk was het Duits van dermate slechte kwaliteit dat engels een betere oplossing geweest was. Echter als ik een e-mail naar een duitser stuur in het engels is de kans net zo groot dat hij mij begrijpt dan wanneer ik het in het duits doe.

Ten tweede waag ik te betwijfelen of een duitse agent het mij in het Nederlands gaat proberen uit te leggen als ik in Duitsland een prent krijg.

Daarom vind ik het nut van Engels leren zo groot, maar dat gebeurt niet in alle landen zo fanatiek als hier in Nederland, en België het geval is.

In jouw laatste geval schaam ik me soms om Nederlander te zijn; ik stond ooit in de belgische ardennen in een friettent, nadat ik in het frans besteld had kwam er een 'domme hollander' binnen..."Mag ik twee friet met, kroketje..." Dan gaat het bij mij ook jeuken :oops:

Laatst bijgewerkt door 911gt2 op 18 maart 2006 16:20, in totaal 1 keer bewerkt.

18 maart 2006 9:54
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
lindemans schreef:

Onlangs een parkeerboete voor laten komen:
Ik had geen parkeerschijf bij me; ik netjes in grote letters op een half A4-tje mn aankomsttijd aangegeven: binnen 10 minuten had ik een prent.
De knakker had t briefje wel gezien en gelezen en begrepen, maar ja, "het was geen parkeerschijf". Bij rechter boete terug naar de helft, maar toch.

Ik dacht dat dit een land was waar de intentie van de wet geldt; dikke neus dus.

Kijk en nu snap ik niet dat jij wat moeite hebt met de stelling dat controleren op plekken waar de maximumsnelheid niet in overeenstemming is met de wegindeling/-situatie, eigenlijk beter achterwege gelaten kan worden...

Ik ben het wel eens met jouw signalering: we zijn af aan het glijden naar rechtspositivisme: wet=wet. Vooral populair in Duitsland in het midden van de vorige eeuw.

18 maart 2006 11:27
Profiel
Amsterdam
Bericht 
thijzer schreef:
Veldwachters...

Bij wegmisbruikers zie je regelmatig (blik op de weg idem) jokers die werkelijk niet weten waar ze mee bezig zijn. Groot gelijk dat ze die rakkers van de weg plukken en een flinke prent geven of het roze papiertje door de shredder halen.

Geheel mee eens, er zijn echt zat vol-idioten onderweg, die terecht aangepakt worden. Ik ben meermaals in het verleden aangehouden voor te hard rijden, maar kwam er vaak zonder sancties vanaf, als dat op een volledig lege weg gebeurde. Men was daar dus wel coulant, en wilde ook toegeven dat er geen direkt gevaar bestond.

De Duitse CL-rijder was m.i. bezig met een prachtig staaltje misleiding, om onder een evt. boete uit te komen....Reed 160+ dacht 130 mag...
Zo dom zijn onze oosterburen echt niet. Maar waarom niet proberen ?

18 maart 2006 11:28
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
horn schreef:

Meestal schakel ik even door om maar niet naar het toneelstukje te hoeven kijken, maar ik kon mij gisteren niet bedwingen. Wat mij opviel was dat die man met schaamhaar op zijn hoofd (ten bewijze van het feit dat hij echt een grote l*l is?) zomaar een kritische vraag stelde:

"kunt u zich niet voorstellen dat iemand die wordt opgedrukt door de onopvallende politieauto boos wordt en gas bij gaat geven?"

Koos begint over dat dit alleen gebeurt bij iemand die te snel rijdt (overigens: nee!) en dus moet men maar boos op zichzelf zijn.

Mr. schaamhaar probeert het opnieuw, want Koos geeft geen antwoord op de vraag.

Koos blijft de vraag ontlopen.

Wat een aperte paardenl*l...

18 maart 2006 11:32
Profiel
Bericht 
Huyssoon schreef:
De Duitse CL-rijder was m.i. bezig met een prachtig staaltje misleiding, om onder een evt. boete uit te komen....Reed 160+ dacht 130 mag...
Zo dom zijn onze oosterburen echt niet. Maar waarom niet proberen ?

Weet ik niet, want ik heb op de Duitse TV een programma gezien waar werd gewaarschuwd voor nep-agenten die buitenlanders beroofden. Is aan populariteit aan het winnen in geheel Europa.

Maar iets anders: men had het kenteken al. Moest er dan zonodig hard over een kruispunt gegaan worden/rechts inhalen over de vluchtstrook? Ik ken de route en vergeet het maar dat je vanaf Eersel ontsnapt (sterker nog: in België is men gaarne bereid om de man staande te houden). Maar het is natuurlijk wel leuk voor agenten om ook even te mogen scheuren, nietwaar? Spannend!

18 maart 2006 11:36
Profiel
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
thijzer schreef:
Veldwachters...
Ja het "boeven vangen" lijken ze toch ver verleerd te zijn, ik grijp dan terug op verhalen van mijn opa die vlak na de oorlog bij de politie werkte en echte schurken moest oppakken.

Maar dan een parkeerschijf... Die moet goed zichtbaar liggen. Vindt de ambtenaar het niet goed zichtbaar, dan kun je je beurs trekken. En ga je in verweer, dan geldt toch echt de ambtseed van de diender en ben je het zaadje. In jouw geval vind ik ook dat de wet geïnterpreteerd moet worden naar de situatie. Waren er parkeerplekken vrij? Had de bestuurder zich de moeite genomen wel een parkeerschijf te maken van een vel papier? Is het doel, het niet te lang parkeren, zo niet ook bereikt?
Ik zou als diender een briefje onder je ruitenwisser doen met de aanbeveling een schijf te kopen, maar geen boete.

Samenvattend - en dan ga ik naar bed - kan ik concluderen uit wat ik op TV zie en op straat, dat de pliesie hun werk vooral ziet als een videospelletje waarbij zoveel mogelijk dient te worden gescoord. Dat blijkt ook uit het fanatisme waarmee de meest flauwe dingen worden bekeurd.

Cliché maar toch 100% terecht: ga toch boeven vangen.

In de Management Team van maart staat een interview met Agnes Jongerius (FNV). Ze heeft het daar over prestatiecontracten bij de politie, waar het vooral draait om voldoende tobiassen (bekeuringen) maken.

Iedere agent moet een bepaald aantal bekeuringen uitdelen. Dat leidt er in de praktijk toe dat een wijkagent die door mooi speurwerk een aantal kraakjes wist op te lossen - en daarover geroemd werd in de media - in zijn beoordeling niet meer dan 'naar behoren' kreeg, en niet 'goed'. Hij had dertien tobiassen te weinig op zijn conto. Dat heeft dan verder geen consequenties, zijn carriere komt niet in gevaar, maar zo iemand voelt zich wel in zijn professionaliteit gekrenkt.

Verklaart een hoop denk ik :shock:

18 maart 2006 13:30
Profiel WWW
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Kwantiteit voor kwaliteit dus. :cry:

18 maart 2006 13:32
Profiel WWW
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
Harley schreef:
Dat leidt er in de praktijk toe dat een wijkagent die door mooi speurwerk een aantal kraakjes wist op te lossen - en daarover geroemd werd in de media - in zijn beoordeling niet meer dan 'naar behoren' kreeg, en niet 'goed'. Hij had dertien tobiassen te weinig op zijn conto. Dat heeft dan verder geen consequenties, zijn carriere komt niet in gevaar, maar zo iemand voelt zich wel in zijn professionaliteit gekrenkt.

Verklaart een hoop denk ik :shock:

bizar verhaal is dat, maar ben bang wel de waarheid
van de week weer eentje te pakken, misdadig te hard gereden, 55 km/u; 20 euro....

18 maart 2006 13:41
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
997S
Belgische kust
Bericht 
Zo gaat het toch al jaren ???

Zelfs bij de rechtbanken werkt men met quota : rechters worden geacht x aantal vonnissen te maken op gevaar van de beoordeling "lui". Je kan ook daar soms rare zaken verwachten...

Gelukkig is de beoordelingswijze intussen verbeterd.

18 maart 2006 13:49
Profiel
Bericht 
Carrera4s schreef:

Zelfs bij de rechtbanken werkt men met quota : rechters worden geacht x aantal vonnissen te maken op gevaar van de beoordeling "lui". Je kan ook daar soms rare zaken verwachten...

Accountants loslaten op het recht... In plaats van dat er gewoon meer rechters worden aangenomen... Het werkt immers contraproductief. Een slecht vonnis zal eerder leiden tot hoger beroep. Dan moet het Hof ineens er naar kijken. En in veel zaken geldt dan: ofwel de enkelvoudige kamer had dubbele tijd moeten besteden, ofwel nu moet de meervoudige kamer (factor 3) het alsnog goed doen.

Paard achter de wagen spannen noemt men dat.

18 maart 2006 13:53
Profiel
Groningen
Bericht 
De politiek is corrupt en melkt ons uit, de politiemacht bestaat louter en alleen uit flapdrollen met slechts de lagere school als vooropleideing en pakt te weinig echte boeven, de jeugd kent z'n talen niet meer, nederlanders zijn asociaal, kwantiteit prevaleert boven kwaliteit, nederland loopt leeg.. daar gaat het laatste stukje kwaliteit.
VRESELIJK wat een land! Waar gaat dit naartoe? Volksopstand.. REVOLUTIE... !!

Emmers huil ik hier vol. :cry: Zo.. en nu een stukkie toeren.. de zon schijnt. :D

18 maart 2006 14:52
Profiel
Kozijnenboer
Berkelland (Achterhoek) PF #345
Bericht 
daar gaan we weer.......................... :roll: :twisted: :wink:

18 maart 2006 15:37
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 75 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende