 |
Auteur |
Bericht |
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
of van die collectes, vind ik leuk...
krijg je een werkstudent met een ingestudeerd praatje en paar voorgeschreven antwoorden
gaat bij mij meestal zoiets van
"Goedenavond u spreekt met Greenpeace, schikt het U?"
"Oh Greenpeace van die rubberbootjes en zeehondjes..?"
"Eh... ja... onder andere ja...."
"Mooi spul he, pas een nog zo'n jas gekocht voor mijn vriendin"
"..."
"Prettige avond nog en veel succes!"
_________________________________________ Got coffee?
|
20 maart 2006 16:14 |
|
 |
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
_________________________________________ Just don't lift mid-turn.
|
20 maart 2006 16:29 |
|
 |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Je stapt er eenvoudig overheen. Zo kan iemand die met alcohol op rijdt ook zeggen dat de voorbeelden van alcomobilisten die anderen dood rijden onder de noemer "waar gehakt wordt vallen spaanders" vallen. Ik denk dat veel agenten te snel overgaan tot achtervolgingen. Het is volgens mij dus geen uitzondering en er zijn ook meerdere gevallen bekend van dit soort "missers". Niet al te lang geleden las ik een bericht dat er bijzonder veel schade's gereden worden met politie-auto's. Daar heb ik bijzonder weinig bezwaar tegen als het gaat om het opsluiten van een ontsnapte TBS-er, maar als het gaat om een snelheidsovertreder dan vraag ik mij af of de richtlijnen ter zake niet veel scherper moeten.
Of je houdt je hier niet mee bezig, of je hebt de afgelopen jaren geslapen. De Politie krijgt de afgelopen jaren steeds meer bevoegdheden. Uit diverse onderzoeken blijkt echter dat de politie met de bevoegdheden keer op keer de grens op gaat zoeken.
Bevoegdheden mogen ze van mij hebben, maar slechts indien en voor zover nodig. Als je het kenteken hebt, waarom dan nog moeite doen om de persoon staande te houden als het gaat om een overtreding? De bevoegdheid dient werkelijk geen enkel doel, maar kan bijzonder nare consequenties hebben.
Als er iets is wat we in dit land niet moeten doen is het de politie nog meer bevoegdheden geven. Ze kunnen de weelde nu al bij lange na niet dragen.
|
20 maart 2006 16:36 |
|
 |
Jort
Groningen
|
Goed voorbeeld. De man met alcohol op achter het stuur oefent ook zijn vak uit, moet ook terdege de afweging tussen het gevaar dat de overtreder (mogelijk) oplevert afwegen tegen het mogelijke gevaar van achtervolgen. Of toch niet. Meerdere, ik val van mijn stoel van verbazing. Laatst ook gelezen van die ambulance die 2 mensen aanreed? Zoals gezegd, risico van het vak. Natuurlijk lopen ze grotere risico's dan de gemiddelde automobilist, uitkomst niet verrassend dus. Ik noem het nog maar eens, Nederland is behoorlijk behoudend als het gaat om achtervolgen. Je bent ongewtijfeld op de hoogte van de nieuwe richtlijnen voor de politie voor wat betreft spoedritten, aangezien je zelf de aanleiding voor deze richtlijnen nog zo goed weet te herinneren. Lijkt me een prima voorbeeld van waar ik in dit kader op doelde. Je gaat in de herkansing. Verzin zelf eens wat voorbeelden waarbij staandehouding wenselijk is. Weelde? Daaruit blijkt bijna een vorm van jaloezie, hetgeen één en ander zou verklaren. Maar vooruit, ik verwijs nog maar eens naar het buitenland en de eenvoudige vergelijking.
Ach, ik had ook niet de illusie dat er voor sommigen niets te zeuren overbleef. 
Laatst bijgewerkt door Jort op 20 maart 2006 17:17, in totaal 1 keer bewerkt.
|
20 maart 2006 17:01 |
|
 |
Pascal
‘64 Kever
|
No offense hoor, maar dit is echt een advocaat aan het woord.... Zonder staandehouding krijg je het standaard weerwoord: "IK WAS HET NIET, bewijs het maar es dat ik het was!"... Bla bla bla...
En gelukkig zoekt de normale mens nooit de grens op he  ....
|
20 maart 2006 17:11 |
|
 |
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Ik zie bij 'wegmisbruikers' idd wel eens gasten die ze inderdaad beter meteen staande kunnen houden om hun rijbewijs in te vorderen.
Ook als dat om overtredingen gaat als consequent door rood rijden, over de vluchtstrook rijden, bumperen en combinaties hiervan.
Waar ik me echter over verbaas is dat ze zelf vaak precies dat gedrag kopieeren om ze staande te kunnen houden. En aangezien ze incognito zijn, worden andere verkeersdeelnemers niet gewaarschuwd en raakt men in de regel ook nog eens geirriteerd door dit gedrag.
Het middel moet niet erger zijn dan de kwaal, da's mijn punt.
_________________________________________ Just don't lift mid-turn.
|
20 maart 2006 17:19 |
|
 |
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Helemaal mee eens. Laatst een filmpje bij Wegmisbruikers waarin een Cayenne nogal hard reed (iemand van hier ?) op een 60 km weg en in een bocht inhaalde. Idd niet handig, en terecht staande gehouden. De veldwachters reden echter harder en haalden zo mogelijk nog gevaarlijker in  De bestuurder van het aannemersbusje (lijdend voorwerp tijdens de inhaalakties) moet zich rotgeschrokken zijn...
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
20 maart 2006 17:35 |
|
 |
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
Je maakt mij niet wijs dat veel van die kerels het niet leuk vinden even "legaal" te racen. Vaak geeneens nodig idd.
_________________________________________ Got coffee?
|
20 maart 2006 17:47 |
|
 |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Dank. Nee. En het lijkt mij sterk dat die vanwege een sneetje in de vinger op volle snelheid naar een ziekenhuis op weg waren... Dus omdat het in andere landen nog erger is, is het hier goed? Ik hoor nog steeds agenten vertellen dat ze zich niet aan de verkeersregels hoeven te houden, zonder daarbij te vermelden dat dit alleen geldt voor zover het benodigd is om hun taak juist uit te oefenen. En ook over de reikwijdte daarvan kun je van mening verschillen. Ik ben van mening: als je het kenteken hebt en het gaat om een overtreding: stuur een acceptgiro. Dat doen we nl. met de meeste overtredingen, dus kennelijk is daar geen enkel probleem mee. Kennelijk heb je het reeds genoemde voorbeeld over het hoofd gezien. Oveirgens gaat het niet om de wenselijkheid. In alle gevallen is staandehouding wenselijk. De vraag is echter: wat moet je er voor doen? Als het gaat om een stopteken en men stopt: altijd doen. Moet je er een achtervolging voor inzetten dan moet je jezelf voortdurend afvragen of de risico's die je neemt in verhouding staan tot de noodzaak van staandehouding. Is het van belang dat je de persoon zelf te pakken krijgt (is het dus een vlucht naar aanleiding van een misdrijf), of kan het op kenteken. En: is er een minder bezwarende methode (b.v. verderop staande laten houden).
Het is een normale uitdrukking. En jaloers op opsporingsambtenaren ben ik niet. Ik constateer slechts dat de werkwijze van veel opsporingsambtenaren niet overeenkomt met een werkwijze die ik kan goedkeuren. En met mij velen.
|
20 maart 2006 18:13 |
|
 |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
|
20 maart 2006 18:14 |
|
 |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Zonder dat je de naam noemt van de persoon die het dan wel was (en dat helpt bij Muldertjes niet eens) maakt dat geen mallemoer uit. Zou dat anders zijn, dan zou het CJIB veel minder inkomsten genereren.
|
20 maart 2006 18:16 |
|
 |
Jort
Groningen
|
Volle snelheid? Waar lees je dat? Wellicht een beenbreukje, wie zal het zeggen Het wiel opnieuw uitvinden is ongetwijfeld interessant maar ook onzinnig. Het evenwicht in Nederland lijkt mij niet onredelijk. Direct aanspreken van mensen heeft meer effect, aanhouden indien mogelijk (met de middelen die je hebt) kan in veel gevallen erger voorkomen. Tijdelijk achtervolgen en staandehouden van een wegpiraat tegenover structureel wegpiraat zijn en structureel een gevaar voor andere opleveren, zonder de bijbehorende voertuigbeheersing, opleiding en functie. Dat is de afweging lijkt mij. Nee, dat voorbeeld had niet betrekking op een overtreding. De structurele wegpiraat die ook nadat kenteken is genoteerd nog even een paar uurtjes doorgaat met afsnijden, rechts inhalen en/of 100 door de bebouwde kom, noemt u maar. Heb ik je nog geholpen ook. -gaap- Die afweging wordt met vaste regelmaat gemaakt en met alle factoren (middelen, omgeving, drukte en overige verkeer, gevaar dat de overtreder veroorzaakt) rekening houdend meestal de juiste afweging. Regelmatig worden achtervolgingen stopgezet vanwege een beperking in één van bovengenoemde factoren. Het is je broodwinning. Gelukkig jurist en geen beleidsmaker.
|
20 maart 2006 19:17 |
|
 |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Wettelijk misschien. Praktijk: nee. Vaak begint het met eenvoudige overtredingen. Juist door de achtervolging gaat het van kwaad tot erger. De wegpiraat kun je ook gewoon thuis opwachten en hem dan nog persoonlijk te woord te staan. Op zich kan een achtervolging wel, maar binnen grenzen. Een achtervolging binnen de bebouwde kom is m.i. vragen om moeilijkheden. Op de snelweg kan het onder omstandigheden prima. Maar soms ook niet. Van de andere kant: op de snelweg kun je rustig blijven rijden, paar kilometer later staat hij toch vast in de file... Voor zover nog niet duidelijk: bij een overtreding zie ik de balans eigenlijk altijd doorslaan in de richting: niet achtervolgen. Wel proberen staande te houden, maar niet achtervolgen. Zonder dat deze wegpiraat wordt achtervolgt rijdt hij 100 door de bebouwde kom. Als je deze wegpiraat achtervolgt dan gaat hij misschien wel 160 km/u door de bebouwde kom. En dan nog: zet de weg af, vraag assistentie. Een echte wegpiraat valt op in het verkeer... Op tijd naar bed, jongen, dan heb je hier geen last van... De afweging zal best gemaakt worden. Ik denk alleen dat te vaak de verkeerde keuze wordt gemaakt. En niet in het minst omdat het gewoon leuk is, achtervolgingen... Beter dan sullig in de bosjes rondhangen, nietwaar?
Als er eens meer naar (goede) juristen werd geluisterd, dan zou het beleid m.i. beter zijn.
|
20 maart 2006 19:33 |
|
 |
Jort
Groningen
|
We leven niet in de US waar je een blik open trekt en binnen no-time 30 auto's alle uitvalswegen hebben afgesloten. Gaat de bewuste meneer binnen de bebouwde kom echt veel harder dan die 100, dan heeft de achtervolger allang afgehaakt, dank voor het voorbeeld. Verwar slaap niet met verveling. Je moet je eigen hobbies niet projecteren op een hele groep en hier vervolgens je conclusies uit trekken. Sommige mensen nemen hun beroep wel serieus.
Hihi, dan moesten we voor elke scheet toestemming vragen en in drievoud een formulier indienen bij de verantwoordelijke beleidsmaker, om het juridisch verantwoord de houden.
Juristen hebben minstens zo vaak de neiging om een kromme banaan recht te jippie als de gemiddelde politicus en zijn daar nog bedrevener in, met alle gevolgen van dien.
Maar ik zal de zeurders niet langer bijvoeren, ik ga me elders vermaken. 
|
20 maart 2006 19:51 |
|
 |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Gek, als ik een keer besluit geen parkeergeld te betalen omdat ik alleen maar iets moet afgeven zijn ze wel altijd tijdig aanwezig... Deed ik niet. Het is mij meermaals bevestigd door agenten. En ik beoefen mijn hobby op het circuit. Juristen hebben de neiging te regelen wat geregeld moet worden. Kennelijk is jouw gasproductie het waard om te regelen?
Jij bent anders hier degene die recht jippie wat krom is, niet ik. 
|
20 maart 2006 20:03 |
|
 |
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Doe dan nog maar liever wat over N-coderingen.... 
|
20 maart 2006 20:40 |
|
 |
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
20 maart 2006 20:44 |
|
 |
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
_________________________________________ Got coffee?
|
20 maart 2006 20:51 |
|
 |
Rob Herfst
Cayenne Turbo S Hybrid &
Boxster S (987)Rotterdam
|
Laatst bijgewerkt door Rob Herfst op 23 maart 2006 12:40, in totaal 1 keer bewerkt.
|
23 maart 2006 0:48 |
|
 |
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Daar stoppen ze zelfs niet voor om te preken.
Drie dagen na datumkrijg je ineens een boete.
Vermelding : Agent die en die zijn op dat uur daar met een annoniem voertuig gepasseerd. Ze vragen zich nog niet eens af of je panne had 
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
23 maart 2006 0:53 |
|
 |
horn
PF #57
|
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
23 maart 2006 7:07 |
|
 |
Johnnyboyporsche
911(964)-Carera4Raamsdonksveer
|
Ik hoorde laatst een uitspraak van de heer K.S. van J. dat ZIJN dienders, om hun opsporingsmethoden goed te kunnen uitvoeren zich niet aan de geldende verkeersregels hoeven te houden
Voorbeeld: Verleden week op de TV te zien, motorrijdende polieagent met dame achterop(openbareweg) zonder helm op 
_________________________________________ Verbeter de wereld en begin bij U zelf, laat een ieder in zijn eigen waarde ook U wilt daarin gelaten worden.
|
23 maart 2006 12:37 |
|
 |
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
_________________________________________ Just don't lift mid-turn.
|
23 maart 2006 12:44 |
|
 |
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Vanavond bij Wegmisbruikers gezien: Nederlandse nachtblauwe 964 op weg naar de Belgische grens rijdt over de 200, geklokt op iets onder de 200, papiertje ingenomen.  Iemand van hier?
|
05 nov 2006 1:11 |
|
 |
Rob Herfst
Cayenne Turbo S Hybrid &
Boxster S (987)Rotterdam
|
|
05 nov 2006 1:29 |
|
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|
 |
|