Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 12:07



Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
olieverlies bij oliedruk sensor 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
911 SC 3.0 SC 1983
Bericht olieverlies bij oliedruk sensor
Hallo,
In mijn Porsche 911 SC 3.0 heb ik de oliedruk sensor die de oliedruk aangeeft op het dashboard vervangen. Het is een moeilijk bereikbaar plek om deze sensor te vervangen (vooral met een voertuig met airco). Het is mij uiteindelijk gelukt door een platte sleutel van 24 door te zagen en in een hoek van 90° terug geslast,...zo kon ik er exact door en de sensor vervangen. Nu zit ik met een ander probleem,...er lekt olie nu bij de oliedruk sensor, heb wel een koperen pakking gebruikt. De olie zie ik eruit lopen tussen het vierkantje blokje waarop de oliedruk sensor gemonteerd is en de leiding die dwars door dit ijzeren blokeje gaat ( de leiding gaat naar de automatische ketting spanners). Voordien beweegde het ijzeren blokje niet rond de leiding , nu wel,... Is het enkel even aanspannen of komt het vaker voor bij het vervangen van een oliedruk sensor ?
Heb vandaag even motor laten draaien en verlies bijna een liter olie op 15 minuten als de motor draait,....
Weten jullie hoe ik dit ter plekke kan oplossen ?
Groetjes
TIM


19 maart 2006 22:45
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2T 997 C2
Bericht 
Ik heb 'm destijds ook vervangen, en inderdaad compleet met koperkleurige ring, en toen lekte het "blokje" ook opeens. Ik heb het blokje nog toen ook even losgemaakt en het geheel met zowel nieuwe ringen als met een klein beetje vloeibare pakking weer gemonteerd. Weg lekkage...

Maar als je nog voldoende "slag" hebt om het blokje vast te zetten kan je dat gerust doen.

gr. en succes,

dick


20 maart 2006 17:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche Classic Specialist
Bericht 
Dit zie je heel vaak. Door het losdraaien van de oliedrukzender , die vaak plotsteling losschiet, verdraaid het blokje waar de zender inzit.
Je moet eigenlijk nu eerst de olieleiding naar de nokkenas losdraaien met een sleutel 14 en daarna het blokje vasterzetten met sleutel 17.
Hierna weer de leiding vastzetten en vooral met sleutel 17 de bout goed tegenhouden waar de nippel opzit die je met sleutel 14 vastezet.

Denk er wel aan dat je het blokje ook niet te vastzet want het is een erg fijn schroefdraad die je niet moet doldraaien in het carter.

De allerbeste manier is natuurlijk om ook de koperringen te vervangen.

Erwin.
_________________________________________
Rebel engineering


20 maart 2006 17:23
Profiel WWW Facebook 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 3 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.