Nou heren,
Mijn Boxster is van 1998. Drie jaar geleden is er een nieuwe accu in gegaan, maar ook ik heb nu toevallig een accu probleem. Ik had al een paar keer gemerkt dat hij bij het starten veel moeite had maar na een wintersport en een paar weken slecht weer waardoor ik een week of drie niet gereden had met de Boxster doetie het helemaal niet meer.
Ik heb wel vaker dat de centrale deurvergrendeling niet meer werkt als ik hem een tijdje niet gebruikt heb. Dan open ik de auto handmatig met de sleutel. Daarna gaat het allarm dan meestal af als ik even in de auto zit. Als ik de sleutel in het contact doe en ik start hem, dan doet de auto het normaal gesproken wel weer en gaat het allarm ook uit (soms na eerst met de deurvergrendeling van binnen de sloten open en dicht te doen, of door met de afstandbediening het allarm er op te zetten en er af te halen).
Maar na enkele weken stilstand en kou krijg ik nu de motor niet meer aan de praat. Bij starten hoorde ik alleen maar klik,klik,klikl,klik,klik.
Ik heb geprobeerd de auto met startkabels te starten, maar ook dat lukte niet. Ik heb even gebeld met de garage en die dachten dat het euvel daarbij waarschijnlijk was dat mijn startkabels niet dik genoeg zijn.
Nu heb ik de accu er uit gehaald en staat deze in mijn huiskamer op te laden met mijn Krynen acculader. Als het goed is, is hij na 24 uur weer helemaal vol. Hopelijk doet hij het dan weer.
Wordt vervolgd!
PS Toen ik de accu er uit haalde zaten de deuren niet op slot. Nu kan ik de deur aan de bestuurderskant nog wel op slot draaien (daar zit een slot op) maar de deur aan de bijrijders kant niet. Deze is dus nu niet op slot en ik krijg hem niet meer op slot met de deurvergrendeling in de auto (knopje op het dashboard) omdat er geen stroom meer op staat. Weet iemand of dat handmatig kan zonder dat de accu er in zit en zo ja hoe moet dat dan?