Auteur |
Bericht |
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
993 met rode remklauw gebruikt niet de hele remschijf!.....?
Bij een 993 4S - dus met de rode remblauwen van de Turbo - zijn de schijven en blokken voor vernieuwd met originele delen.
Normaal is uiteraard dat aan de buitenzijde van de remschijf een rand van enkele millimeters niet wordt geraakt; de rand die blijft staan als de rest van de schijf wordt weggesleten.
In deze situatie is het zo dat de breedte van de rand niet enkele mm. is, maar wel 1 - 1,5 cm Op de verder 'nieuwe' schijf is een roestrand van die maat onstaan, links en rechts gelijk(alleen buitenzijde bekeken).
Een specialist hier ( ) met een goed idee
|
20 maart 2006 18:38 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Gewoon even wachten, er meldt zich vanzelf wel iemand
_________________________________________ Rebel engineering
|
20 maart 2006 18:48 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
En daarop was nu alle hoop gevestigd.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
20 maart 2006 18:49 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Ik word nu wel beetje somber
|
20 maart 2006 18:54 |
|
|
markk
MY01 BoxsterS
|
Lijkt me niet normaal. Randje van 1, hooguit 2mm kan maar 10-15mm is niet goed/normaal.
Mogelijk waren de blokken niet goed en is daar een deel van afgebrokkeld.
Mark.
|
20 maart 2006 19:32 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
ja das vreemd tegrote remschijven kan niet want die zouden de binnenkant van de remklauw raken.
Het zit volgens mij in de rem blokken denk dat ze er dan toch verkeerde in hebben gestopt.
of de zuigertjes zitten vast in de remklauw maar dat denk ik niet om dat het aan bijde zijden is dat zou wel heel toevallig zijn.
anton964
|
20 maart 2006 19:59 |
|
|
Martin K.
Boxster 3.4 STwente
|
alles wel TURBO?
Is geen specialist voor nodig om te concluderen, dat dit absoluut niet kan.
Je gaf zelf al aan wat normaal is, aan slijtagerand op een remschijf.
De klauw is Turbo, zo schrijf je...ben je er zeker van dat de schijf ook Turbo is??
_________________________________________ Groeten uit Twente
|
20 maart 2006 20:15 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Re: 993 met rode remklauw gebruikt niet de hele remschijf!..
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
20 maart 2006 20:22 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Paul, zitten er wel schijven op met de losse naven? Dus rondom allemaal kleine boutjes?
_________________________________________ Rebel engineering
|
20 maart 2006 21:31 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Re: 993 met rode remklauw gebruikt niet de hele remschijf!..
Kan me nog een 928 herinneren waarbij de remblokken waren vervangen door originele exemplaren ..... van een 959 ..... maar daar werd het remmen niet beter van.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
20 maart 2006 22:28 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Erwin,
ben geen specialist vwb de 4S ( ) maar die kleine boutjes kan ik me wel herinneren.
Vervanging is gedaan door een monteur die naar mijn mening zeer zorgvuldig te werk gaat, niet zo maar wat koopt, mij zei dat de nummers van de blokken nog vergeleken waren, maar verder ook geen verklaring klaar had.
Zijn er te smalle blokken die beetje zouden passen? Ik kan zelf niet veel anders bedenken dan dat daar toch de oorzaak zit.
|
20 maart 2006 23:00 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
De remblokken van de 4S zijn breder dan de blokken van de Carrera.
Echter is de lengte en het model gelijk.
De smallere blokken passen wel in de remklauw, alleen zal de opsluitveer de blokken niet klemmen.
Ik vind het moeilijk om zonder de auto gezien te hebben te zeggen wat er aan de hand is, áls er wat aan de hand is.
_________________________________________ Rebel engineering
|
20 maart 2006 23:52 |
|
|
Mauk
Vergane glorie: 993 2S VesuvioZwijndrecht
|
Paul, ik hoorde van "een goede bekende" dat er maar 1 aan jouw auto komt voor onderhoud .Zou zijn omdat die ene het beter kan dan alle anderen......
Mauk
|
21 maart 2006 8:33 |
|
|
John
Cayenne
|
Paul,
Beide schijven??
Beide kanten??
Bij 1 schijf ff meten (is weten) met de andere remblok.
De ........specialist
|
21 maart 2006 9:43 |
|
|
Johnnyboyporsche
911(964)-Carera4Raamsdonksveer
|
Als deze ene het nu verkeerd heeft gedaan
Dan toch maar een andere SPECIALIST
_________________________________________ Verbeter de wereld en begin bij U zelf, laat een ieder in zijn eigen waarde ook U wilt daarin gelaten worden.
|
22 maart 2006 17:24 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Erwin: je informatie klinkt HEEEL interessant Dat zou de verklaring moeten zijn. Zal eens kijken....
Mauk: in principe werkt er inderdaad maar 1 specialist aan mijn S; binnenkort denk ik (mede) DE Specialist Maar onder de S zitten de originele zwarte klauwen
John: beide precies gelijk, dus consequent gedaan....
Wordt vervolgd
|
27 maart 2006 22:13 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
UITKOMST: het zijn de verkeerde remblokken voor de zwarte remklauwen
50 mm hoog ipv 60 mm waardoor de roestige 'band' van 10 mm ontstaat
|
02 apr 2006 21:05 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
_________________________________________ remmen is angst
|
02 apr 2006 23:03 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
En welke specialist heeft dat geconstateerd
|
03 apr 2006 0:26 |
|
|