Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 4:15



Antwoord op onderwerp  [ 339 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 14  Volgende
996: Lekkende krukas keerring 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht 
MIjn auto heeft snel na elkaar 3 keerringen nodig gehad. De eerste bij de vorige eigenaar, de tweede werd onmiddellijk gemonteerd toen ik de auto kocht (Rotterdam). Die heeft maar enkele maanden gehouden want bij de grote beurt op 40K km moest er weer een nieuwe in (Eindhoven).
Deze laatste was een "gemodificeerde" en doet het nu al 34.000 km prima.
Ik zeg niet dat het probleem opgelost is, maar Porsche heeft er zeker werk van gemaakt om een betere ring te ontwerpen en betere mogelijkheden om de boel te dichten.


12 feb 2006 23:49
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
alles onder garantie vervangen :?:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


12 feb 2006 23:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht 
Heeft me inderdaad geen cent gekost, maar de auto is nog onder garantie, en dat zal de komende 5 jaar zo blijven (tenminste als ik em houdt en die kans is heel groot).


13 feb 2006 0:28
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C4 Tiptronic
Weert
Bericht 
Hallo,

De meest recente krukaskeerring schijnt afgeleid te zijn van de keerring die ook in de Cayenne wordt gebruikt. Op het moment is het op de Duitse Porsche forums opmerkelijk stil rond het thema 'Simmering' (=keerring). Daaruit lees ik (weliswaar voorzichtig) af dat Porsche het probleem onder contrôle lijkt te hebben. Ik hoop dat dat ook zo is. Dat zou heel goed nieuws zijn voor alle 996 bezitters. Immers, een van de grootste punten van kritiek was (ik hoop niet langer 'is' ) de steeds terugkerende keerring problematiek.

Groet,

jo996


13 feb 2006 20:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C4
Breda
Bericht 
thks allen!

Sjonnie: leuke boot trouwens :wink:


13 feb 2006 22:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
Had ik ook gezien :!:

Goed gevulde boot :lol:
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


13 feb 2006 23:32
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
Cayenne
Bericht 
Gister nog met de dealer gesproken over het lekkende euvel.


De nieuwe modificatie van de keerring (sedert een maand of 6) moet het houden, der zijn nog geen auto's terug geweest met een lekkende modificatie ( ook die met veel kilometers achter der kiezen).


Dus Porsche moet, met een veranderde materiaal samenstelling, eindelijk dit debacle kunnen afsluiten (hoop ik).

Ook is idd een 996 blok compleet 3 tot 4x zo goedkoop (splinternieuw) als een 964 of 993 blok.


15 feb 2006 16:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
niet meer....
Bericht 
Nou das dan wachten op de eerste ombouw van lucht >>>> water,

OOOOhhh wat zeg ik nu :wink:

Roi
_________________________________________
Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.


15 feb 2006 18:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C4
Breda
Bericht update??
Ik hoor gisteren van verkoper van Porsche centrum zuid dat probleem sinds de laatste modificatie van de keerring + gereedschap (nu enkele maanden geleden) niet meer was teruggekomen bij 'hun 996-u'...dus dat is hoopvol!


Laatst bijgewerkt door V-spec op 28 feb 2006 22:48, in totaal 1 keer bewerkt.



21 feb 2006 23:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C4 Tiptronic
Weert
Bericht 
Hallo,

Even een 'update' over het krukaskeerring-probleem bij de 996. Giseteravond las ik op een Duits Porscheforum dat Auto Bild een artikel heeft gepubliceerd waarin het probleem wordt aangekaart. De uitspraak van Porsche is interessant:

'Von AUTO BILD mit den Vorwürfen der Kunden konfrontiert, versichert Porsche jetzt, sich kulant zu zeigen. Frühere Fälle, in denen Kunden entsprechende Reparaturen bei Porsche-Zentren selbst zahlen mußten (bis zu 1000 Euro), werden nochmals überprüft. Seit Februar 2005 findet ein völlig neuer Dichtring Verwendung. Mit ihm soll die Dauerbaustelle Wasserboxer endgültig trockengelegt sein – sagt Porsche.'

De link voor het draadje is: http://www.elferteam.de/Forums/index.php?showtopic=5693

Groet,

jo996


26 feb 2006 22:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C4 Tiptronic
Weert
Bericht 
Hallo,

Laatste nieuws over het krukaskeerring-probleem bij de watergekoelde Porsches. Lees het volgende artikel (is wel in het Duits) van de Duitse auto-journalist Wilhelm Hahne. Deze heeft onderzocht in hoeverre het krukaskeerring-probleem te herleiden valt tot een productiefout dan wel tot fout gebruik door de eigenaren van de auto's. Ik heb het artikel nog niet echt goed gelezen, maar dat ga ik nu meteen doen. Ik heb al een paar aardige passages gezien en het lijkt erop alsof men een brief kan sturen naar een van de heren van Porsche wanneer men bij de Porsche-dealer heeft moeten betalen voor het verwisselen van de keerring. Het zal toch niet waar zijn!

De link naar het artikel:

http://www.motor-kritik.de/

Groet,

jo996


11 maart 2006 21:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 996 GT3 mkII
Omgeving Delft
Bericht 
Ook mijn Carrera 4S uit 2002 gaat volgende week naar Wittebrug voor dit euvel. Ben benieuwd of de nieuwe pakking het houdt of niet.
Ik houd jullie op de hoogte


14 maart 2006 10:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex 964 Porsche Cayenne Turbo Marbella
Bericht 
Nu ben ik niet in het bezit van een 996, maar de specialist waar ik mijn auto van de week heb gebracht voor onderhoud, verkoopt zelf geen enkele 996 meer.
Hij vertelde dat hij vlak achter elkaar tot 3x toe een 996 blok heeft moeten vervangen bij de auto`s die hij heeft verkocht, en aangezien in Belgie een handelaar verplicht is om 12 maanden garantie is dit voor eigen rekening van hem.
Hij vertelde ook dat Porsche de prijs van de blokken enorm heeft verlaagd om de klanten die geen garantie hebben enigzins tegemoet te komen. Nieuwe blokken worden o.a gemonteerd omdat bij het pogen om te repareren de blokken scheuren.
Zodoende worden er ruilmotoren gemonteerd en de oude blokken worden gedumpt.
Overigens zijn deze problemen niet alleen met de 996 maar ook met de cayenne en boxster en zelfs bij de 997 heeft hij al nieuwe blokken moeten monteren, ook deze modellen verkoopt hij niet meer voor eigen rekening, bovenstaande zal waarschijnlijk mede de oorzaak zijn van het op prijspeil blijven van de 993.
_________________________________________
Create your own future


17 maart 2006 21:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C2; 944 racer
Bericht 
Lekkere verhalen die ik moet lezen...juist zelf één gekocht! Is dit nu een probleem in een categorie 'achillespees' waarvan bij elk merk en type iets op te noemen valt? Wordt dit heuvel in dit topic sterk uitvergroot of is dit iets waarvan je met recht angstzweet en achterdocht moet krijgen in je 996?

Ik hoop het niet...de pret zou enorm dalen en snel inruilen zou voor mij de boodschap zijn...


22 maart 2006 16:06
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
Cayenne
Bericht 
Wees gerust......................tis niet echt een vreselijke kwaal, en de schade is te overzien, wellicht blijft ie dicht.

Echter als je aan de beurt bent is het niet leuk om 5 meijertjes op tafel te leggen, maar dan heb je nog wel ff een dijk van een kar onder je billen.

Inruilen............never heh.


22 maart 2006 17:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 mk2 cabrio
veluwe
Bericht 
gantor schreef:
Ik hoop het niet...de pret zou enorm dalen en snel inruilen zou voor mij de boodschap zijn...


Dat is precies de bedoeling... de meeste specialisten kunnen geen 996 verkopen, om dat als je dan toch zoveel geld uitgeeft je wel naar een dealer gaat. Ik was ooit ook eens bij z'n specialist die ook een gelijk verhaal ophield.
Deze verklaarde (3jaar geleden) dat alle boxsters en 996 ""eerdaags niks meer waard zijn ""

Nou ik heb 4,5 jaar met heel veel plezier (en zonder lekkages) in mijn Boxster gereden, en nu al weer een jaar in mijn 996 (ook zonder lekkages)
En als ik dan een keerringetje moet vervangen voor € 700,= ...tja
maar goed laatje niet afschikken door die musea directeuren. Die hoeven er niet in te rijden, alleen maar geld aan te verdienen. Door dit soort praatjes blijven de prijzen van de Porsches met een rechtopstaand voorraam nog een beetje op peil. Dat lukt ze op deze manier prima.


22 maart 2006 17:18
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
gantor schreef:
Lekkere verhalen die ik moet lezen...juist zelf één gekocht! Is dit nu een probleem in een categorie 'achillespees' waarvan bij elk merk en type iets op te noemen valt? Wordt dit heuvel in dit topic sterk uitvergroot of is dit iets waarvan je met recht angstzweet en achterdocht moet krijgen in je 996?

Ik hoop het niet...de pret zou enorm dalen en snel inruilen zou voor mij de boodschap zijn...


Ik vind het persoonlijk wat uitvergroot dit probleem....ok, er zijn problemen maar lang niet bij ieder exemplaar. Bij de onze was het preventief es vervangen bij het wisselen van de koppeling op 92.000km. Aan 114.000km verkocht daarna en geen probleem ee gehad.

Hangt blijkbaar wat af van exemplaar tot exemplaar. De ring moet ook perfect gepositioneerd en gecentreerd worden bij vervanging..anders blijf je sukkelen.

ALs je veel km maakt met je 996 of dit van plan bent, zou ik steeds opteren voor de extended warranty...zo slaap je tenminste gerust voor het geval je 996 plots begint te lekken :wink:
_________________________________________
Respekt für die Eltern


22 maart 2006 17:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
de vernieuwde ring lijkt het ook goed te doen toch?
_________________________________________
Got coffee?


22 maart 2006 17:26
Profiel WWW Facebook 
Forum Admin
Avatar gebruiker
Cayenne
Bericht 
Marco schreef:
de vernieuwde ring lijkt het ook goed te doen toch?



yep, moet opgelost zijn.


22 maart 2006 17:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C2; 944 racer
Bericht 
ok...enkele relativerende woorden voor 'het grootse probleem'...

Ik ben gerustgesteld...nog een week of 2 en we mogen juichen (krijg ik de sleutels)...


22 maart 2006 17:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 996 GT3 mkII
Omgeving Delft
Bericht 
Heb mijn Porsche weer terug. Volgens Rob van Wittebrug komt het probleem niet meer terug. Er zit nu een 997 keerring op mijn 996.

Ben benieuwd.

Hij gaf trouwens wel aan dat hij (Wittebrug) nog geen problemen had gehad met een 997 of Boxster?!


23 maart 2006 22:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 2.5
Utrecht
Bericht 
sir marco schreef:
Dat is precies de bedoeling... de meeste specialisten kunnen geen 996 verkopen, om dat als je dan toch zoveel geld uitgeeft je wel naar een dealer gaat. Ik was ooit ook eens bij zo'n specialist die ook een gelijk verhaal ophield. Deze verklaarde (3jaar geleden) dat alle boxsters en 996 ""eerdaags niks meer waard zijn ""

Nou ik heb 4,5 jaar met heel veel plezier (en zonder lekkages) in mijn Boxster gereden, en nu al weer een jaar in mijn 996 (ook zonder lekkages). En als ik dan een keerringetje moet vervangen voor € 700,= ...tja maar goed laat je niet afschrikken door die musea directeuren. Die hoeven er niet in te rijden, alleen maar geld aan te verdienen. Door dit soort praatjes blijven de prijzen van de Porsches met een rechtopstaand voorraam nog een beetje op peil. Dat lukt ze op deze manier prima.


Bingo! Voor sommige mensen heeft afgeven op watergekoelde Porsches een puur egoistisch en economisch motief. In meerdere internationale enquetes komt de Boxster er als volgt af: betrouwbaarheid is goed (geen pech onderweg), devaluatie is laag (een van de meest waardevaste moderne auto's), tevredenheid van de rijders is HOOG. Reken mij daar ook maar bij :wink:

Toevoeging: de krukaskeerring is ook bij mij vervangen :mrgreen:
_________________________________________
De motor van een sportwagen hoort in het midden te zitten


26 maart 2006 14:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997S
Belgische kust
Bericht 
Wel, ik zal dit hier maar posten ook al betreft het geen probleem met de beruchte RMS.

Onlangs heeft de Porsche zijn onderhoud gehad op 60.000 km, maar gisteren, amper 300 km na dit onderhoud, stelde ik vast dat heel de achterkant bedekt was met een vettige laag smurrie, olie dus.

Ook op de grond bleek een plas te staan.

Deze morgen dus maar eens langs geweest bij de dealer en de oliepeilmeter liet al weten dat - ondanks de recente verversing - er al een pak olie weg was, meter stond halfweg, iets wat normaal pas gebeurt zo'n 10000 km na een onderhoudsbeurt.

Na 10 seconden was het euvel al gevonden : de olievulbuis was gescheurd. Blijkbaar is er pas olieverlies bij een vol reservoir... De Porsche dus achtergelaten, ze werken er nu aan.

Ben eens benieuwd wat ze mij gaan aanrekenen, ik heb hen laten verstaan dat zoiets toch wel opgemerkt kon worden bij het onderhoud. Garantiegeval is het niet, ze gingen eens "kijken wat ze konden doen"...

:?

Enfin, geen RMSgeval, was het eerste waaraan ik dacht toen ik de plas olie zag :shock:


29 maart 2006 11:46
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
Cayenne
Bericht 
Carrera4s schreef:
Enfin, geen RMSgeval, was het eerste waaraan ik dacht toen ik de plas olie zag :shock:


Dat begint met een geniepig drupje op de garagevloer.


Maar ik weet zeker dat dit (die lkekage van die vulpijp) bij een Ned. dealer een gevallletje coulance zou worden.


29 maart 2006 12:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
Ah, dus een 996 kan op meerdere plekken lekken :mrgreen:


29 maart 2006 15:32
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 339 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 14  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.