Ten eerste , wat is MFI? Ik lees geen amerikaanse site's en ken alleen de nederlandse en duitse benamingen. MFI zal wel staan voor Multi Fuel Injection maar alle einspritz/ inspuitmotoren zijn 'multi' ingespoten, tenminste bij onze auto's. Voor mij vallen dus alle injectie's van de mechanische injectie tot en met de nieuwste injectie soorten dus onder MFI
Wat Kristof schrijft is technisch gezien niet goed te volgen.
Ook al zou de benzine bij de 912 teruglopen naar de benzine tank ( gebeurt echt niet > denk maar eens aan het communicerende vaten principe, hooguit zal er een beetje lucht in het laatste stukje leiding zitten)het zal niet direct met het slecht aanslaan te maken hebben omdat in de vlotterkamers immers nog steeds benzine zal blijven staan. Alleen door verdamping en lekkage zal dit niveau kunnen zakken. Maar dat gaat niet in een paar dagen.
De tikke pomp ( nog nooit iemand deze pomp zo horen noemen
) is een irritant soort membraampomp die door zijn bouw een tikkend geluid geeft. Het zijn wel goede pompen. Zelf geef ik de voorkeur aan de roterende pomp. Die zoemen alleen en is minder "aanwezig" in de auto.
Het enigste voordeel van een auto alvast op contact zetten (met carburateurs en een elektrische benzinepomp ) is dus het laten vollopen van de vlotterkamers. Maar omdat de acceleratiepompen benzine uit de vlotterkamers onttrekken op een lager niveau heeft het beperkte zin. Je gebruikt de acceleratiepompen toch als koudstartverrijker.
Maar over start procedures kun je heel lang nadenken en filosoferen, je kunt ook gewoon starten en door 'schade en schande' het onder de knie krijgen.
En lukt het nooit zoals je wilt kun je altijd nog een suffe Diesel kopen.
Zo, en nu ga ik mijn 951 op de autoambulance zetten om naar Ciney (B) te vertrekken. Effe lekker uitleven. Tot Volgende week.