Auteur |
Bericht |
RichardD
911 t targa 1973Laren (NH)
|
Onderstel 911 t 1973
Ben nog steeds happy met de P ( grijns is niet van me bek af te krijgen) maar wil toch wel steeds verbeteren.
Nu vindt ik hem erg zoeken over de voorkant. IK heb de banden al vernieuwd en dat is een hele verbetering. De schokbrekers zijn getest en zijn goed bevonden met de opmerking dat ze over een jaartje ofzo wel aan vervanging nodig zijn.
De auto is van 1973 dus er zal hier en daar wel wat speling onststaan zijn.
NU kan je overal allerlei ' verbetreingen ' kopen.
RS stabisatoren, koni, billstein etc.
Heeft iemand hier eravringen mee. Wat zijn de tips om zeker te doen, welke schokbrekers zijn aan te raden?
Het gaat om een Targa en wat ik wil is strak rijden. Geen circuit Porsche maar wel strak.
THx Richard
_________________________________________ NO Risk NO Fun
|
27 maart 2006 14:19 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Re: Onderstel 911 t 1973
Richard, wat bedoel je precies met zoeken?
Heb je dat bij rechtuitrijden of juist in een bocht?
Ik heb daar (zoals ik het lees en denk dat je het bedoelt) in mijn 911je geen last van, behalve dat ie uiteraard voor zowiezo wat licht aanvoelt (bij lege benzinetank natuurlijk nog meer dan bij een volle) en dat de auto erg zijwindgevoelig is.
Die van mij staat op de standaard schokbrekers, dus tips qua verbetering heb ik iig helaas niet.
_________________________________________ Just don't lift mid-turn.
|
27 maart 2006 14:26 |
|
|
RichardD
911 t targa 1973Laren (NH)
|
zoeken
Rechtuit op de snelweg, een beetje van liks naar rechts zoeken. Juiste spoor zoeken. Ook op wegen waar geen sporen zijn.
Lijkst wel speling.
Ook mijne is windgevoelig en in de bocht lijkt hij over de voorkant heen te willen.
Doet ie niet maar het lijkt.
_________________________________________ NO Risk NO Fun
|
27 maart 2006 14:29 |
|
|
BS
ex '73 911, ex 964 C4.
997 carrera S 2008Haarlem
|
alles wat spelijng kan geven in stuur gedeelte vervangen door turbo materiaal.
en dan GOED laten uitlijnen door een specialist, geen kwikshit maar iemand met verstand ervan, scheelt dag en nacht.
|
27 maart 2006 15:11 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
De wagen en dus de rubbers zijn bijna 35 jaar oud. Die zijn mogelijk aan vervanging toe. Ga nu niet direct lopen experimenteren met zgn. 'betere' rubbers, veel van die jubel verhalen ontstaan omdat men oude, volkomen versleten orginele rubbers vervangt door nieuw 'beter'spul. Ja, logisch dat je dat verschil merkt.
Verder, het blijven wagens die een beetje zoeken, vooral op hogere snelheid. Verwacht van zo'n oudje geen rechtiut stabiliteit van een moderne auto.
|
27 maart 2006 21:14 |
|
|
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
Vorig jaar nieuwe schokbrekers laten monteren.Orgineel zat er Boge onder,maar na 30 jaar trouwe dienst laten vervangen door Koni's,scheelt echt een stuk.
Wil haar graag een keer laten "uitwegen" ,misschien eind van dit jaar.
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
27 maart 2006 22:04 |
|
|
RichardD
911 t targa 1973Laren (NH)
|
Moest je voor die Koni's ook een andere arm hebben?
Waar scheelt het vooral in en wat bedoel je met uitwegen?
thx voor de reacties?
Richard
_________________________________________ NO Risk NO Fun
|
28 maart 2006 7:44 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Richard,
Om te beginnen de auto eens goed laten uitlijnen
Welke dempers passen is afhankelijk van de veerpoten die je onder je auto hebt zitten (niet de armen)
Koni dempers passen in Boge en Koni poten
Bilstein poten passen in Boge en Bilstein poten
Dat geldt trouwens alleen voor voor. Op de achterwiel ophanging maakt het niet uit...
Zoals Peter al zegt, zijn je rubbers vrijwel 100% zeker versleten/opgedroogd/uitgelubberd
voor de achterwiel ophanging zijn nieuwe losse rubbers te krijgen
voor de voorwiel ophanging is het een probleem...
de originele rubbers zitten namelijk aan de draagarm gevulkaniseerd
opties:
- complete nieuwe draagarmen kopen (€€€€€€€€€)
- kunststof bussen (goedkoop, maar die gaan wringen/piepen, dus niet aan te raden)
- race lagers (beter dan standaard rubbers, maar ook duur en hoogst waarschijnlijk overbodig voor wat je met de auto wilt)
Verder zou je de spoorstangen en de fusee kogels eens na kunnen kijken op speling.
Als de spoorstangen vervangen moeten worden, dan meteen "upgraden" naar die van een 911 turbo
Hoewel andere stabilisators een leuke upgrade zijn, doen ze niets voor de rechtuit stabiliteit (en zullen je probleem dus niet oplossen)
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
28 maart 2006 12:48 |
|
|
RichardD
911 t targa 1973Laren (NH)
|
THX
_________________________________________ NO Risk NO Fun
|
29 maart 2006 10:34 |
|
|
2.2E_69
911 2.2E targaGoirle, NB
|
Bij de targa van mijn vader ( 911 E uit '69) ook gemodificeerd naar een 930, kostte iets van een goeie 300 euri d8 ik.
Hij stuurt nu echt heel strak, komende donderdag ff goed uittesten in duitsland (4 dagen).
Dat komt wel goed
|
17 apr 2006 13:23 |
|
|
roonie
911 S targa bwjr 1970kropswolde
|
wie kan mij adviseren welke banden ik het best kan monteren onder een S targa uit 1970??
wat is de ideale bandendruk??
|
30 mei 2006 22:03 |
|
|
ingo
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369amsterdam
|
Ik had een tijd geleden ook last van dat 'zoekerige' weggedrag. Paul van CarCare heeft er nieuwe Vredesteins onder gelegd en uitgelijnd. Moet zeggen dat ik er nu geen last meer van heb. Wel van de windgevoeligheid zoals Patrick ook al schreef, maar daar doe je nix aan, lijkt me...
Deze dus:
_________________________________________ http://www.ingomettes.nl
|
30 mei 2006 23:22 |
|
|
aher
911 2.2e targa 1971noord brabant
|
banden
Ik heb goede ervaring met Toyo roadpro r610 Bandenmaat 195/65r/15/91v.Tijdens uitwijk proeven in lelystad op het rdw circuit niet van de weg af te krijgen.Ik rij zelf een 71 targa. Andre.
|
31 mei 2006 22:05 |
|
|