Auteur |
Bericht |
thomas993
ex 930, ex Boxster S, ex 993 targa, ex 993S, ex 997S, ex 993 cabrio
|
Wie rijdt er nog harder dan 170 km in NL
Wie houdt er rekening met de dat je auto of rijbewijs in beslag kan worden genomen
|
01 apr 2006 10:00 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
ik probeer een max van 50 houden maar zit daar ook wel eens boven
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
01 apr 2006 10:01 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Ik houd overal rekening mee: dat de auto in beslag genomen wordt, mijn rijbewijs ingevorderd, mijn P. gejat wordt, total loss gereden WORDT(!) etc.
Alleen rijd ik niet als een blinde, kijk wel om me heen, en laat dus bijv. NOOIT bij hogere snelheid een onbekende auto achter me 'mee' rijden, wedstrijdje doen dus. Flitsen is 1 ding, aanhouden is heel duidelijk een heel andere
I.v.m. dat 'in beslag nemen' benieuwde me 5 min. terug nog hoe dat Devils son zou vergaan. Maar geloof dat hij daar ook niet echt praktijk ervaring mee heeft Iemand wel ervaring daarmee?
Denk zelf dat het wel mee zal vallen, dat je de auto na korte tijd gewoon op kunt komen halen; voornamelijk schrik aanjagen dus.
|
01 apr 2006 10:14 |
|
|
PieterZ
964 C2 Coupe 91 zwart
BMW 528i 97 Soewart
EX 964 C4 Cabrio 91 NachtblauwUtrecht
|
Ik heb geantwoord: "Ik blaas er lekker op los" Ik hou dus geen rekening met de maximaal 50 te hard maar wel met de punten die Paul hierboven noemt.
Ik "blaas er lekker op los" betekent dus in mijn geval zoveel als dat ik regelmatig harder rij als 170 180 190 . . .
_________________________________________ ......
|
01 apr 2006 10:19 |
|
|
PieterZ
964 C2 Coupe 91 zwart
BMW 528i 97 Soewart
EX 964 C4 Cabrio 91 NachtblauwUtrecht
|
Re: Wie rijdt er nog harder dan 170 km in NL
p.s. Wat heb je zelf geantwoord Thomas?
_________________________________________ ......
|
01 apr 2006 10:22 |
|
|
LeoH
Amsterdam
|
Naar mijn (bescheiden) mening kun je er het beste een rijstijl op nahouden die qua snelheid dicht bij het voorgeschrevene ligt ( tot max 20-30 km/u te snel ) Af en toe het gas open, wetende waar je rijdt, kan best, maar nooit lang achtereen. Hoe langer veel te snel, hoe hoger de pakkans. Korte uitbarstingen van geweld en vermogen zijn leuk, en veiliger dan constant in de gevarenzone zitten. Metingen worden over een bepaald tijdsbestek uitgevoerd. Boven een bepaalde grens ( > 50 te snel ?), wordt je zwaar(der) gepakt.
Ik heb nog geen boetes binnen tot op heden met de 911. Wat onderweg is weet ik nog niet.......
Overigens is dit geheel persoonlijk. Niet iedere P-rijder heeft zich altijd volledig onder (snelheids-) controle, toch ? Geen risico > neem de fiets.
Wel moet ik zeggen altijd met het gevoel rond te rijden, dat ik meer opval
in doen en laten, dan de gemiddelde weggebruiker. Dat weerhoud mij er vaak van het gas in te trappen en maakt alerter....
Als er al een surveill-wagen in de buurt rijd, lijkt het alsof ze ook alleen maar op mij, of op mogelijke foutjes letten. Wie ook ?
Maar ik zie een zonnetje doorkomen, ga ff stukkie touren....met 120
|
01 apr 2006 10:28 |
|
|
horn
PF #57
|
binnen 10 dagen rijbewijs terug, soms sneller. blijven bellen schijnt te helpen. Auto in beslagnemen duurt nog minder lang. Heb ook tot op heden voornamelijk gehoord (soms van heel dichtbij) van rijbewijs innemen en niet meer verder mogen rijden. Ben benieuwd wat je zou moeten doen om je auto in beslag te laten nemen.
Hoop het nooit mee te maken.
Betrap me zelf er wel eens op dat ik harder dan 50 km te hard rij ('s nachts voornamelijk) of op een lege weg als A6 van Lelystad naar het noorden... Blijft link - flitsers zie je niet altijd, zeker 's avonds/'s nachts niet.
Ga wel binnenkort die nieuwe Stinger in laten bouwen - hoop dat ik er dan minder ga missen. Overdag zelden harder dan 20 km te hard.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
01 apr 2006 10:48 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Als ik al boven de 170 km/u kom dan is het maar voor heel even, althans in Nederland. Ik wil niet het risico lopen mijn rijbewijs kwijt te raken, al is dat misschien ook maar voor heel even.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
01 apr 2006 10:55 |
|
|
PieterZ
964 C2 Coupe 91 zwart
BMW 528i 97 Soewart
EX 964 C4 Cabrio 91 NachtblauwUtrecht
|
Denk dat dat voor iedereen geldt. Althans in NL, komt bij mij n.l. zelden voor dat je 10 minuten lang 150 of harder kan rijden. Het blijft dus altijd bij "uitschieters".
_________________________________________ ......
|
01 apr 2006 11:07 |
|
|
thomas993
ex 930, ex Boxster S, ex 993 targa, ex 993S, ex 997S, ex 993 cabrio
|
Re: Wie rijdt er nog harder dan 170 km in NL
Ik sluit me aan bij Paul qua rijgedrag, normaal rij ik afhankelijk van het verkeer tot 50km, echter zoals afgelopen Zondag dat ik ff langs Lelystad ben gereden, toch even proberen hoe hij zich houdt bij 200+ op een rustige A6, zonder 538 flitsmelding
|
01 apr 2006 11:07 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
De vraag en de antwoorden zijn te beknopt....
Ik heb 170+ ingevuld, maar zou moeten zijn:
1. met de leasebak zeer zelden 170+
2. Met de Grande Dame uit 1977 regelmatig 200+
Reden? Ik rij natuurlijk veel meer km met de daily leaseauto (ong. 50K), dus risico veel groter. Maar als ik dan af en toe het elfje de teugels geef...., dan af en toe ook goed! Wel altijd op een zeer verlaten weg, niet bij druk verkeer en blijf natuurlijk wel paranoia uit mijn doppen kijken naar statiefjes, laserguns, VROS etc. maar het blijft natuurlijk een groot roulette. Devil's son al nieuws? Hoop niet dat je jezelf binnenkort in court zal moeten verdedigen....
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
01 apr 2006 11:08 |
|
|
Jaco
Negenhonderdvijfenzestig.
|
Las begin dit jaar in de autoweek dat de grens "rijbewijs houden" van 50 te hard terug gebracht is naar 40 te hard op de snelweg. Op de provincale wegen en in de bebouwde kom zelfs tot 30 km te hard. Ik PROBEER hier dus ook rekening mee te houden. Weet niet of het (al) doorgevoerd is.
_________________________________________ Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......
|
01 apr 2006 11:09 |
|
|
PieterZ
964 C2 Coupe 91 zwart
BMW 528i 97 Soewart
EX 964 C4 Cabrio 91 NachtblauwUtrecht
|
Re: Wie rijdt er nog harder dan 170 km in NL
Ja, voor bij L-stad
Ben 2 jaar lang 3 dagen in de week naar Sneek gereden, op het golfbaan effect na is het een fijne weg.
_________________________________________ ......
|
01 apr 2006 11:11 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Inderdaad, met de Cuore kom ik nooit boven de 170.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
01 apr 2006 11:13 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Ik houd wel vaak rekening met max 50 te hard...maar op "bekende" wegen ook vaak genoeg weer niet...
Ligt er ook aan waar je woont lijkt mij...
|
01 apr 2006 11:34 |
|
|
ome piet
993 C2Svechtdal
|
Re: Wie rijdt er nog harder dan 170 km in NL
Als ervaringsdeskundige zal ik wel moeten....
_________________________________________ t beste maar weer...
|
01 apr 2006 11:49 |
|
|
Maxfli
ex-993 C2Cabrio (1997)
ex-993 C4 (1995)Regio Amersfoort
|
Hou me redelijk aan de max + 50 km. Maar af en toe komt het kind weer in mij boven en moet het knoertehard. Overigens kijk ik dan meer naar de zijkant van de weg en in mijn achteruitkijkspiegel dan naar de weg voor mij. En ik moet de weg daar kennen, en weet dan dus waar ze meestal staan.
Gelukkig binnenkort weer naar Duitsland
|
01 apr 2006 11:56 |
|
|
EvR
ex 911 TargaDordrecht
|
Re: Wie rijdt er nog harder dan 170 km in NL
Sinds m'n ervaring (2 jaar geleden) hou ik mij er wel veel meer aan.....maar soms moet het effe
Overigens 2 dagen na inbeslagname van m'n auto kreeg ik een telefoontje dat ik hem op moest laten halen want hij stond in de weg
|
01 apr 2006 12:03 |
|
|
roenkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02.
Cayenne: ex 958-10, 9YA-18Dirksland
|
op bekende wegen en als de situatie het toelaat mag het voor mij regelmatig wat harder. op onbekend terrein houd je wel degelijk rekening met koos en die vervelende sbs/6 dwerg
|
01 apr 2006 12:22 |
|
|
Robert911
ex 964 Porsche Cayenne Turbo Marbella
|
Onlangs op weg naar mijn schoonouders 256 km, achteraf stom dat had ik beter kunnen doen op de terugweg, om maar zo snel mogelijk weer daarvandaan te zijn.
_________________________________________ Create your own future
|
01 apr 2006 12:26 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
01 apr 2006 13:15 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
De snelheidsmeter is niet wat men bedoelt met "aangegeven snelheid".
|
01 apr 2006 14:06 |
|
|
Walter964
964 C2C->997 C2C->997.2 GT3Empel
|
Kep toch een P
Dus die mot regelmatig ff losgelaten worden. 220+ heb ik er bijna dagelijks opstaan
grt
w
_________________________________________ Een dag niet vol gas gegeven is een dag niet geleefd
|
01 apr 2006 15:30 |
|
|
red devil
971 Panamera gts
991 Turbo S /ex
930 Turbo (ex) /
970 Panamera (ex)Zwolle
|
Ik rijd eigenlijk altijd te hard. Als ik niet kan of wil planken rijd ik gem. 150. Als het op de snelweg rustig is probeer ik onder de 170 te blijfen. (169) Maar boven de 200 is dan meer regel dan uitzondering.
_________________________________________ TURBO EARGASM !
|
01 apr 2006 15:47 |
|
|
nodiscussion
911 carrera 3.2tilburg
|
na lang file rijden, vol open op de A59 als het verkeer het toelaat. Vele gaan aan de kant als ze een porsche zien aan komen. Vanzelf geef je dan extra gas. En hoe meer toeren ( in zijn 5 dan ) hoe meer fun. )
|
01 apr 2006 16:30 |
|
|