Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 18:31

Antwoord op onderwerp  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auto in beslag 
Auteur Bericht
Bericht Auto in beslag
Wanneer wordt je auto eigenlijk in beslag genomen?

Oke, als je een enorme schuld bij de fiscus hebt lopen en het niet meer kan betalen, veel boetes open hebt staan.

Hoe zit het met snelheidsovertredingen? Bv. per ongeluk :lol: eenmalig 200 + bij een inhaalmanoevre..??? Ik kan me voorstellen dat ze hooguit alleen je rijbewijs een poosje afpakken, maar nog niet je auto.

01 apr 2006 15:56
PorscheForum Super Junkie
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
Ik heb er ooit in een ver verleden wel eens een artikeltje over geschreven voor de NPC.
Er is m.i. niet veel veranderd, behalve de boetebedragen :twisted: :wink:

Uw Porsche "uitlaten" in Nederland

:salut:

01 apr 2006 16:09
Profiel WWW
Moderator
PF #57
Bericht 
Rob - duidelijk verhaal. :salut:

Blijft voor mij de vraag - wat dan?
Krijg je je auto na een bepaalde tijd terug? Gaat hij naar de domeinen en wordt hij daar geveild? Krijg je dan nog wat terug?

Ik heb wel eens iemand horen zeggen dat 'de inbeslagname en de opbrengst dan je boete is'. Zou in Finland wel kunnen (hoogte van boete afhankelijk van inkomen en vermogen) maar in NL toch niet? Als je 993 turbo in beslag wordt genomen voor 100% overschrijding en creeeren van gevaarlijke situatie zou de boete dus iets van 60 mille zijn en als je hetzelfde doet met je bmw 7 van 15 jaar oud zou je boete 3K zijn? Lijkt me rechtsongelijkheid.

Iemand?

01 apr 2006 16:14
Profiel
Bericht 
horn schreef:
Rob - duidelijk verhaal. :salut:

Krijg je je auto na een bepaalde tijd terug? Gaat hij naar de domeinen en wordt hij daar geveild? Krijg je dan nog wat terug?

Ik heb wel eens iemand horen zeggen dat 'de inbeslagname en de opbrengst dan je boete is'. Zou in Finland wel kunnen (hoogte van boete afhankelijk van inkomen en vermogen) maar in NL toch niet? Als je 993 turbo in beslag wordt genomen voor 100% overschrijding en creeeren van gevaarlijke situatie zou de boete dus iets van 60 mille zijn en als je hetzelfde doet met je bmw 7 van 15 jaar oud zou je boete 3K zijn? Lijkt me rechtsongelijkheid.

Iemand?

01 apr 2006 16:16
Moderator
PF #57
Bericht 
leuk gekwoot... :roll: :? :shock: :wink:

inderdaad, dat was mijn vraag... :lol: :lol: :twisted: :mrgreen:

01 apr 2006 16:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster 2.5
Utrecht
Bericht 
@Horn: ik vermoed dat je gelijk hebt met die rechtsongelijkheid. En dat het daarom niet meer zo gemakkelijk gebeurt. Ik heb overigens nog nooit gehoord dat een auto na aanvankelijke invordering niet meer terugkwam.

Zou er voor invorderen niet meer nodig zijn dan alleen hoge snelheid? Wilde achtervolging, ongeval, dronken bestuurder, aggressie, recidivist in snelheidsovertredingen, etc.

01 apr 2006 17:53
Profiel
PorscheForum Rakker
911 carrera 4, 944, Audi S4
winsum
Bericht 
Bij 50 km te hard ben je je rijbewijs kwijt en bij 70 km te hard nemen ze je auto ook mee. Die kun je dan tegen betaling bij de politie weer ophalen. Tenzij je je auto op iemands anders naam zet (vriend, vriendin, vader :wink: ) dan is de auto van iemand anders en mogen ze hem niet in beslag nemen.

01 apr 2006 21:46
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Anton schreef:
Zou er voor invorderen niet meer nodig zijn dan alleen hoge snelheid? Wilde achtervolging, ongeval, dronken bestuurder, aggressie, recidivist in snelheidsovertredingen, etc.

jawel. dat staat ook in het stukje van Rob.

100 km/u te hard EN creeeren van gevaarlijke situatie
70 km/u te hard EN racen

Dus niet OF.

Los van recidive.

01 apr 2006 21:47
Profiel
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
horn schreef:

Iemand?

Als niemand het weet (Devil, Adu etc), dan wil ik het best nog wel ff navragen!

01 apr 2006 22:28
Profiel WWW
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
horn schreef:

Iemand?

Sowieso, indien de auto "verbeurd" wordt verklaard (zeldzaam zo heb ik altijd begrepen), dan zal deze via de domeinen worden verkocht.

De opbrengst gaat dan naar de eigenaar onder aftrek van de boete.

02 apr 2006 11:51
Profiel
Bericht 
Devils son schreef:

Sowieso, indien de auto "verbeurd" wordt verklaard (zeldzaam zo heb ik altijd begrepen), dan zal deze via de domeinen worden verkocht.

De opbrengst gaat dan naar de eigenaar onder aftrek van de boete.

Als die niet verbeurd wordt verklaard, wanneer krijg je hem dan terug? Direct of na een paar maanden?

02 apr 2006 11:53
PorscheForum Rakker
Bericht 
Uit ervaring : lang geleden in Nederland (12 jaar geleden ongeveer) werd ik staande gehouden 's-nachts nadat ik 235 km/h had gereden op de rondweg van eindhoven. Mijn toendertijd flitsende Omega 3000 werd in beslag genomen en ik kon mijn weg vervolgen in een taxi na het geruikelijke bezoek aan bureau. De auto kreeg ik terug naar 1 week, geen juridische papierwinkel maar destijds meldde de agent dat de auto's altijd terug worden gegeven (bij snelheids overtredingen) en dat het puur gezien moet worden als het speeltje afpakken.

Lang geleden gebeurt dus. Misschien een hoop verandert.

02 apr 2006 12:22
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
ECT schreef:

Als die niet verbeurd wordt verklaard, wanneer krijg je hem dan terug? Direct of na een paar maanden?

Ik vermoed binnen 10 dagen... Maar zeker weet ik het niet.

02 apr 2006 13:40
Profiel
PorscheForum Rakker
911/964 Carera 2 BJ 1992
Bericht 
Is er hier iemand met problemen dan? :D

02 apr 2006 13:44
Profiel
PorscheForum Rakker
991.2 GT3, 964 Carrera 2 en 911 3.0 SC
Bericht 
Ik ben een aantal jaren geleden samen met 5 vrienden met mijn Ducati 998 gelaserd met een snelheid van 180 km/u terwijl je daar 60 km/u mocht. :oops: Dat is natuurlijk even slikken en je kunt meteen alles inleveren.

Na een dag of 10 kon ik alles weer ophalen.

Ik ben overigens wel vrijgesproken dus nog steeds van onbesproken gedrag. :wink: De mannen (boa's) hadden wat procedurefoutjes gemaakt. Ze hadden namelijk een motor gelaserd (ze wisten niet eens welke, ging vermoedelijk te snel). Vervolgens hebben ze ons naar aanleiding hiervan allen afzonderlijk voor die snelheid bekeurd. Het is natuurlijk niet mogelijk om op het zelfde tijdstip 5x te laseren :arrow: vrijspraak dus. :D

Lukt overigens geen tweede keer, denk ik.

Ik moet zeggen dat een goede advocaat in zo'n situatie toch wel handig is. :wink:

Volgens mij krijg je altijd wel je inbeslag genomen auto/motor terug. Weet het niet zeker.

02 apr 2006 14:01
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Citaat:
tenzij je je auto op iemands anders naam zet (vriend, vriendin, vader ) dan is de auto van iemand anders en mogen ze hem niet in beslag nemen.

Zoals bijvoorbeeld een leaseauto ook van iemand anders is... :wink:

02 apr 2006 15:08
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Jeroen C3.0 schreef:
Citaat:
tenzij je je auto op iemands anders naam zet (vriend, vriendin, vader ) dan is de auto van iemand anders en mogen ze hem niet in beslag nemen.

Zoals bijvoorbeeld een leaseauto ook van iemand anders is... :wink:

Volgens mij kunnen ze die net zo goed in beslag nemen .... alleen kan de eigenaar 'm dan iets makkelijker terug krijgen :idea:

02 apr 2006 15:45
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
Olaf schreef:

Volgens mij kunnen ze die net zo goed in beslag nemen .... alleen kan de eigenaar 'm dan iets makkelijker terug krijgen :idea:

Klopt.

02 apr 2006 15:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Teun schreef:
Ik ben een aantal jaren geleden samen met 5 vrienden met mijn Ducati 998 gelaserd met een snelheid van 180 km/u terwijl je daar 60 km/u mocht. :oops: Dat is natuurlijk even slikken en je kunt meteen alles inleveren.

Ahum, lichte overschrijding.. Was wel veilig om te doen hoop ik?

02 apr 2006 16:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
JanH schreef:
Teun schreef:

Ahum, lichte overschrijding.. Was wel veilig om te doen hoop ik?

Zeker weten hoor. Ik ben me eerlijk gezegd wel rot geschrokken hoor.

Het betrof de parallelweg (voor kenners:) vanaf de Haringvlietbrug vanuit Willemstad richting Middelharnis langs een natuurgebied. Dit een 5 kilometer lange weg zonder afslagen en op dat moment zonder verkeer. Aan het eind van de weg stond een boa VERKLEED ALS JAGER ons te laseren en een stukje verder stonden z'n vriendjes.....

02 apr 2006 17:41
Profiel
Bericht 
Teun schreef:
een boa VERKLEED ALS JAGER

Dit begrijp ik niet... hij was toch jager en jullie het wild? :twisted:

02 apr 2006 18:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Devils son schreef:
Teun schreef:
een boa VERKLEED ALS JAGER

Dit begrijp ik niet... hij was toch jager en jullie het wild? :twisted:

:lol: Scherp :!:

02 apr 2006 18:39
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
hopelijk gaat die vlieger niet op :wink:

19 jun 2006 21:03
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Door die hoge boetes op het in het bezit zijn van een radardetector heb ik de mijne voor jaren verkocht.
Voor dat bedrag kunnen ze je wel een paar keren flink klissen :cry:

Laatste update 22/10/2013

19 jun 2006 21:17
Profiel WWW Facebook 
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Rijbewijs in beslag en auto in beslag: toch wel interessant. In de regel krijg je ze volgens mij beiden redelijk snel terug (uiteraard afhankelijk van je verleden). Rob, zou je nog 's een aanvulling kunnen schrijven? Of zal ik 's kijken?

PS: ik zie nu dat dit een draadje is gestart in 2001, en hiervoor voor het laatst gereageerd ergens in 2002? :shock:

19 jun 2006 21:46
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 54 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende