Auteur |
Bericht |
yves
3.2 '86belgië
|
vierkant draaiende motor na warme start
hello allemaal,
een nieuweling op jullie forum met een probleem.
Een beetje uitleg:
Het gaat over een 3.2 liter van 1986.
Als'k hem koud start, geen probleem, hij loopt als een zonnetje, 100den km's aan een stuk. Echter, leg ik hem stil als ie warm is , bv om te tanken, dan draait ie vierkant als'k hem terug start, backfire en al.(dit gaat niet over door ff te laten draaien of zo)
Als ik dan een half uurtje wacht, start ie terug probleemloos.
heb ik gechecked :
bougies, kabels , verdeler : lijken mij ok
tempsensor cylinderkop geeft zo'n 200ohm als ie warm heeft.-> ok
dme relais uitgemeten, ook ok.
heeft hier mischien iemand een idee waar deze gremlin zit?
alvast bedankt,
|
26 mei 2004 15:52 |
|
|
kevin-GT
CGT is besteld!!Boxtel
|
_________________________________________ Kevin, "Adult" met Porsche geduld.
|
26 mei 2004 19:14 |
|
|
yves
3.2 '86belgië
|
thx Kevin,
nog 1 ding over m'n probleem, het gekke is dat hij het niet altijd heeft. Ik heb net een ritje gemaakt van een 50-tal kms, meerdere malen gestart, en nu was er weer geen vuiltje aan de lucht.....
m'n schatje maakt me gek....
grtz
|
26 mei 2004 19:44 |
|
|
dirkie
Boortmeerbeek (B)
|
Hello ... voor jou ook welkom tussen de Porsche-zotten
Ik kan je wel al vertellen dat het "uitmeten" van een DME relais niet altijd de oplossing is ... dat ding wordt warm ... kan pas dan fout gaan werken.
m.a.w. in je hand met de multimeter kan alles perfect zijn ... een half uur later niet meer ...
Eneuuu vierkant draaien is zo'n "vaag" gegeven natuurlek ...
Erwin kan je mss wel wat meer vertellen ...
Dirk
|
27 mei 2004 7:08 |
|
|
yves
3.2 '86belgië
|
hello,
tsja , vierkant draaien, hier bedoel ik mee dat hij blijkbaar maar op 4 of 5 cylinders draait, als je veel gas geeft zal ie backfiren, dus mij lijkt het probleem in de ontsteking te zitten...
Als ik ermee vertrek schokt hij geweldadig.
Gisterenavond had ie het weer, echter na een kmtje of 5 was het toen plots verdwenen.
grtz,
|
27 mei 2004 9:12 |
|
|
rudporsche
|
Hallo Yves,
Heb een gelijkaardig probleem gekend bij mijn bakske, heb ondertussen de ganse motor een reviesie gegeven. Bij mij was het probleem dat de motor eens warm gereden stil viel, schokkend draaide.
De oorzaak: bij 3 clinder was er een aanzienlijk compresieverlies. Normaal moet men 11 bar meten per cilinder. Dus ik zou als ik u was de compressie eens meten of laten meten. Als er een of meerde cilinderbouten zijn gebroken kan dit ook een oorzaak zijn.
Rud uit belgié
|
28 mei 2004 21:29 |
|
|
Lou
EX Carrera Targa 1985 zilvergrijs,
bijna ex 993 Cabrio 1994 zwart,
EX Boxster 1999 zwartWachtebeke
|
Kan ook in één van de injecteurkes zitten, je kan deze laten reinigen of vervangen.
_________________________________________ La vie est nulle sans bulles.
|
29 mei 2004 11:45 |
|
|
yves
3.2 '86belgië
|
probleem opgelost!!
nieuwe stator en delcokap deden hem't, gek , ze zagen er nog goed uit,waarschijnlijk een klein scheurtje ofzo, was trouwens geen originele Beru( toeval?).
Voorbije 3dagen elke dag buiten geweesttataal 500km gemengd alledaags gebruik, geen vuiltje aan de lucht!!
Hij draait ook veel mooier rond nu.
in ieder gevel , bedankt voor de respons!
|
30 mei 2004 20:43 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Stator en delcokap is in Nederlands??
|
30 mei 2004 21:00 |
|
|
Anne 2.7
>> 911 2.7 1977 <<
ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82> Groningen PF #4 <
|
Boubine en verdelerkap
_________________________________________ Trained by GP E L I T E 'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)
|
30 mei 2004 22:41 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
1-0
|
30 mei 2004 22:42 |
|
|
dirkie
Boortmeerbeek (B)
|
Nee 0-1 ... onee das een ander topic ...
|
30 mei 2004 23:50 |
|
|
Sjonnie
|
|
30 mei 2004 23:57 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
met ons B-team, ja
Let maar op over 2 weken.
|
31 mei 2004 0:03 |
|
|
Sjonnie
|
Kijk, DAAROM vinden wij het nou sow luik om tegen jullie te winne
|
31 mei 2004 0:05 |
|
|
rudporsche
|
Yves,
Het zal zeker deugd doen, een probleem aan het bakske maakt u steeds ongerust maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar eens opgelost doet het toch goed, veel rijplezier en misschein komen we elkaar een tegen op de vlaamse wegen.
Rud
|
31 mei 2004 10:50 |
|
|
Anne 2.7
>> 911 2.7 1977 <<
ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82> Groningen PF #4 <
|
... of is het: rotor en verdelerkap??
_________________________________________ Trained by GP E L I T E 'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)
|
31 mei 2004 19:05 |
|
|
dirkie
Boortmeerbeek (B)
|
die heb ik net vervangen ... wat een verschil echt duidelijk voelbaar. dit ff geheel terzijde zijnde ...
Dirk
|
31 mei 2004 19:10 |
|
|
yves
3.2 '86belgië
|
hallo allemaal!
idd, verleden keer wat haastig geweest.
moet dus rotor en verdeelkap zijn, heb dan ook direct de bougies maar vernieuwd.
Dit gaf bij mij dus een wereld van verschil!!
IK zal binnenkort eens fotos posten van m'n pruisisch blauwe schatje!
grtz,
|
01 jun 2004 17:06 |
|
|