Auteur |
Bericht |
horn
PF #57
|
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
01 apr 2006 16:33 |
|
|
bert964c4
vianen
|
Och hangt er maar net vanaf waar je rijd, maar niet op de A2, of A27/28,
maar op de A6, zo 'smorgens vroeg mwah, stinger aan en ff 200+, geen punt hoor
|
01 apr 2006 16:57 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
dan word je zeeziek op die weg weet ik uit ervaring met die snelheid.
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
01 apr 2006 16:59 |
|
|
bert964c4
vianen
|
Er zijn ook stukkies bij die niet zo erg zijn, verder kun je er goed je dempers testen toch?
|
01 apr 2006 17:07 |
|
|
Johnnyboyporsche
911(964)-Carera4Raamsdonksveer
|
Gezien het feit dat je in Nederland bijna nergens meer te hard kan rijden zonder gepakt te worden, ze staan nl overal en altijd wel ergens, overschrijdt ik de max. toegestane snelheid met ongeveer 30 km/h. ALS ik te hard rijdt.
Van de week: trajectcontrole, daarna denk je, zo nu ff lekker doortrekken, en ja hoor staan 3 km NA de trajectcontrole, wat worden ze slim hé?
_________________________________________ Verbeter de wereld en begin bij U zelf, laat een ieder in zijn eigen waarde ook U wilt daarin gelaten worden.
|
01 apr 2006 21:58 |
|
|
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
"Ik natuurlijk" zei de gek
Roomser dan de Paus zal ik nooit worden en altijd meer dan 50 te hard ga ik ook niet iedere dag (week of maand).
Maaaaar. . . . . , het komt wel eens voor.
Dat krijg je nu eenmaal met zulke auto's, alhoewel het met de bekende leasebak ook makkelijk gaat.
Onverantwoord te hard Ik denk het niet, als het mag gebeuren, dan op een (bijna) lege weg.
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
|
01 apr 2006 22:04 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Trek hem ook wel eens 200+ (maar niet te lang ).
|
01 apr 2006 22:07 |
|
|
thomas993
ex 930, ex Boxster S, ex 993 targa, ex 993S, ex 997S, ex 993 cabrio
|
|
01 apr 2006 22:13 |
|
|
psporsche
Ex black Beauty, New owner of the red legend!Uden
|
Ik probeer altijd (let op probeer...!) onder de 50 km te blijven. Onlangs met een kennis (heeft een 3.0 v6 Z4) een stuk gescheurd....
Dan staat er zo 200 km op te teller.
Omdat ik veel op de weg zit als Account manager weet ik hoe het is om een bekeuring te krijgen. Elke keer voel ik me heeeel k@#:cry: als je de flits, de auto of de acceptgiro ziet.
Ja, als ik in de P zit, loert het gevaar van te hard rijden (te makkelijk en te heftig...).
't is een kwestie van je kop erbij houden en opletten als je het doet.
|
01 apr 2006 22:14 |
|
|
plh
Voorlopig niet !Friesland
|
PAS OP jongens: de werknemers van Spee weten óók de A6 maar al te goed te vinden !! (ieder moment van de dag, ook 's nachts is mijn ervaring !)
_________________________________________ Steel niet !, onze overheid duldt géén concurrentie !
|
01 apr 2006 22:16 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
ik zou niet durven..... .......
|
01 apr 2006 22:18 |
|
|
horn
PF #57
|
vandaar toch maar deze vriend besteld...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
01 apr 2006 22:19 |
|
|
craze
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
|
maar op de A6, zo 'smorgens vroeg mwah, stinger aan en ff 200+, geen punt hoor [/quote]
niet bang dat deze wordt opgemerkt door de KLPD
ga je dubbel voor gaas, voor te hard en het feit dat je een (verboden) stinger in je P hebt hangen
wat zouden de boys in blue hiervan vinden.......
anyway, je auto ben je dan toch al kwijt, de stinger is dan ook meteen opgeruimd
craze dieookweleenstehardrijd,daaristochdatdingvoorgemaakt!
|
02 apr 2006 1:46 |
|
|
ivo911
Zuid-Holland
|
Ik rijd op korte overzichtelijke stukken graag 200+ maar dan ben ik er zo goed als zeker van dat er geen flitser of i.d. staat.
Langdurig 200+ kan toch nergens of je moet het 's nachts doen maar dan is het nadeel dat je niet ver vooruit kan kijken of er flitsers zijn.
_________________________________________ ..en toch blijft er genoeg om van te dromen.....
|
02 apr 2006 7:33 |
|
|
ruud964
Hoeksche Waard
|
Normaliter hou ik de grens van 50 in de gaten. Maar ja ook ik kan het niet altijd laten, wat eerder gezegd werd korte explosie, soms ook 200++ of op binnenwegen even het gas erop. Dan zit je natuurlijk al heel snel op 50+. Vaak dan weer snel het gas los en dan met een verhoogde hartslag hopen dat niemand (koos) het gezien heeft.
En inderdaad blijven jakkeren (is ook niet de fun vind ik) geeft tegenwoordig wel heel veel risico's.
Ik denk ook dat de heren in het blauw die korte explosies meer kunnen waarderen dan als een debiel blijven jakkeren.
|
02 apr 2006 10:11 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Laat ik nou tot die laatste % behoren
Geef toe dat ik de laatste tijd minder hard rij ... geen idee of dat is omdat het afgelopen jaar het eerste jaar was dat ik donaties mocht gaan doen voor het overtreden van de maximaal toegestane snelheid met de 911
Over het algemeen rij ik toch nog steeds 20 a 30 kilometer harder dan de plaatselijk toegestane snelheid (en dit is dan wel BUITEN de bebouwde kom).
Stinger zit er bijna al ruim een jaar niet meer in ... en ben nog steeds aan het overwegen of ik deze terug plaats ... al dan niet in de 911 en evt. in de Audi.
Kans dat je gepakt wordt met de stinger is natuurlijk aanwezig ... even berekenen vanaf welke snelheid het aan of uit hebben van de stinger voordelig(er) is
|
02 apr 2006 10:25 |
|
|
red devil
971 Panamera gts
991 Turbo S /ex
930 Turbo (ex) /
970 Panamera (ex)Zwolle
|
Je kunt blazen als het rustig op de weg is, het mooiste als er helemaal niemand op de weg is. Als je dan de stinger aan zet, is de kans dat je gepakt word erg klein. Want er zijn dan geen andere auto's in de buurt, dus ook niet van de klpd. De flitsers die dan langs de kant staan worden opgemerkt door de stinger. Wordt het weer druk doe je hem uit en houd je je weer aan de snelheid.
_________________________________________ TURBO EARGASM !
|
02 apr 2006 10:39 |
|
|
Gewoon Joost
911 Carrera '87Steenwijk
|
ik houdt eigenlijkaltijd rekening met de 50 grens, rijdt buiten de bebouwdekom vaak een 25 km te hard geen 30 inverband met een punt op me rijbewijs, als ik zeker weet dat er geen controle's zijn, trek ik hem op het rechte stuk welles open, maar nog nooit op top gereden, nog steeds niet
groetn joost
_________________________________________ www.Renntech.info
|
02 apr 2006 11:21 |
|
|
ER
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997Rosmalen
|
Zit er óók aan te denken....... prijzig speeltje maar wél LEGAAL.
Aangezien ik tegenwoordig slechts één of twee keer per maand in de 911 over snelweg blaas, vraag ik me af of ik de DSI wel in moet bouwen.
Schermpje moet weer ergens ingeschroefd worden (principiëel tégen), en verhoogd wellicht óók de inbraak-kans......... Of is het schermpje gemakkelijk 'los te klikken' of zo?
Verder kan hij ook zonder scherm ingebouwd worden blijkbaar. Maar ik weet niet hoe (en óf) je in dát geval snel de NIET-legale software met één druk op de knop kunt deleten......
|
02 apr 2006 12:41 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Alle antwoorden/info over de DSI kan je vinden bij:
[url=http://www.porscheforum.nl/profile.php?mode=viewprofile&u=1159]
E.T.[/url]
Is ervaringsdeskundige, en heeft de DSI al enkele maanden naar meer dan volle tevredenheid in zijn 996!
Ik heb met hem hierover gesproken bij Haarzuilen en de DSI ook gezien!
(Scherm kan verwijderd worden!)
Ik vind het zelf ook nog steeds (€. 1699,-) te duur (afgezet tegen de post uit Leeuwarden!).
En ach, Erwin een paar gaten het dashboard van een acht jaar oude auto..... ......... er zijn er zelfs die gaten in hun carrosserie laten zagen!
|
02 apr 2006 12:51 |
|
|
ER
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997Rosmalen
|
Mee eens Rob. Maar van die laatste gaten kan je nog met een strak gezicht zeggen: "dat was al" of "da's origineel". In tegenstelling tot de poppers in je dashboard voor een Tomtom of Stinger DSI.....
Misschien is het scherm wel aan de Nokia telefoonhouder te bevestigen.... who knows?!
|
02 apr 2006 14:30 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Ook alleen maar tegen iemand die nog niet van dit forum heeft gehoord...dus dat zal onder P-rijders een moeilijke zaak worden... , leken kun je alles wijsmaken, maar wat is daar de lol van...
|
02 apr 2006 15:20 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Ik heb in de A4 een DVD navigatie van VDO Dayton, ik meen type 5500, maar dat weet ik niet zeker, zo'n ding emt een DVD computer in de kofferbak en een scherm op het dashboard. Daar kun je een flitsinfo per jaar bij bestellen, voor Benelux of Europa. kan ook bijv. Duitsland per dag bestellen, krijgt dan een toegangscode per SMS die je dan in moet voeren. Geeft palen aan, " gevaarlijke verkeerssituatie voor veel voorkomende flitslocaties, geeft rajectcontroles aan en verwerkt de TMC info over flitsers (skyradio etc) in je navigatie route. Als ze dan ergens staan te flitsen staat er een rood driehoekje op je scherm met " Politiecontrolepost". Via het scherm wordt je dus gewaarschuwd voor palen, locaties en flitscontroles. Verder uiteraard de echte km/h via GPS, kun je toch weer iets harder, teller wijkt af... O ja, het werkt ook nog super als snel en duidelijk navigatiesysteem ... Wat doet die DSI meer dan mijn VDO Dayton? Anders kun je misschien beter VDO kopen, is net zo duur en je krijgt er een navi bij... Ik ben er erg over te spreken.
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
02 apr 2006 15:21 |
|
|
ECT
|
|
02 apr 2006 15:40 |
|
|
BJ964
Porsche 964 C2 1991
|
Ik let meestal wel op of ik niet >50 te hard rijd... En als ik even doortrek laat ik de snelheid al weer snel zakken. Mij zul je geen lange stukken veel te hard zien rijden in NL
_________________________________________ Porsche 964C2 Nachtblauw
|
02 apr 2006 15:46 |
|
|