Hoi Niels,
Ik zou de volgende twee zaken even proberen:
1. Starten, Bougiekabel van de tweede bougie ca. 1 cm los trekken en kijken of de cylinder gaat 'meedoen' . Let op, doe dit wel met een dikke handschoen of een doek, anders kan je een flinke opdonder krijgen!!!
Je creeert zo een vonkbrug, waardoor een eventuele vervuilde bougie weer mee gaat doen.
Werkt het, dan wel even de bougie eruit halen en schoonmaken/vervangen. Dit duidt over het algemeen op een te rijk mengsel of olieverbruik, waardoor de bougie vervuilt (of je rijdt als een oud dametje
).
2. Als 1 niet werkt, bougie eruit draaien. Is deze nat? Bougie kennelijk defect, vergangen. Is deze niet nat, dan zou het de injector kunnen zijn. Is deze OK, dan is er wellicht iets ernstigers aan de hand (klep krom o.i.d.). Op naar de specialist en compressie testen.
Ik hoop voor je dat dat laatste niet nodig is...
Gr. Gijs.