Auteur |
Bericht |
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Vlotte 968CS
Ik kwam op mijn speurtocht op het net naar Porsche Info deze sublieme modificatie tegen van een 968CS. De motor is voorzien van oa een Supercharger die het vermogen eventjes opschroeft naar 429,5 PK bij 7500 opm
(edit door paSCal: omwille van laadtijd, de plaatje naar thumbnails-met-link omgezet!)
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
04 apr 2006 22:36 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
..ziet er heel spectaculair uit...maar ja, de vraag blijft natuurlijk hoelang zoiets houdt...het mag dan nog een Porsche zijn en wat meer "marge" hebben voor zulke toestanden, maar bijna 200pk en 200 NM erbij...
Wat met de koppeling? Steken ze een dikkere cilinderkoppakking om de compressie verhouding te verhogen?
Meestal zijn compressorkitje's wel vrij goedkoop in verhouding tot het vermogen dat je ermee wint (in tegenstelling tot het "fijne" tuningwerk voor atmosferische motoren....ik heb es een tijdje geëxperimenteerd met een carbon airbox en Alpha-N sturing op m'n e30 M3 (20pk winst) en was evenveel geld kwijt als voor een compressorkit op de vr6 ...het dit laatste wel ni meer gedaan wegens illegaal in België
Zou jij zo'n compressor op je 968 overwegen? Of hou je'm ook liever "origineel" en is de eneige tuning die je zou overwegen van atmosferische aard?
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
04 apr 2006 23:59 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Ik doe niks motorisch aan mijn wagen.
Ik ben er zeer tevreden over en nu is zij perfect. (Zowel kilometers als OB als gebruik en verbruik)
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
05 apr 2006 0:09 |
|
|
Retep
2e prijs Jubileumrit 2013
|
Kom Koen, je hebt er vast wel over nagedacht...!
|
05 apr 2006 1:45 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Neen toch niet
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
05 apr 2006 11:11 |
|
|
Jort
Groningen
|
Ik neem aan dat de 16V kop vervangen is door een 8V kop, aangezien (hoge) drukvulling niet samen lijkt te gaan met de 16 kleppen. Dat verklaart ook waarom de 968 Turbo (S) gewoon 8 kleppen heeft.
Op het porsche-944 forum is dit onderwerp al vele malen aan de orde geweest. Het blijkt dat de leverancier van de supercharger set voor de S2/968 geen rijdend voorbeeld (meer?) heeft....
|
05 apr 2006 12:39 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
Op de foto is anders nog wel de 16v kop te zien. Zal dan waarschijnlijk toch wel werken.
_________________________________________ NPC 0577
|
05 apr 2006 12:48 |
|
|
Jort
Groningen
|
Je hebt gelijk, er lijkt inderdaad een standaard 968 kop op te zitten
Gek... alle ervaringsdeskundigen zeggen dat het niet kan Of misschien toch... voor een paar ritjes dan
|
05 apr 2006 12:52 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Sorry , maar die gegevens kloppen niet. Het is wel waar dat voor de racerij regelmatig de 16 koppen vervangen worden door de 8V kop, maar de 968 Turbo S is wel degelijk standaard met een 16V kop geleverd De 968 Turbo RS (4 stuks: 1wit,1rood,1zwart ,1geel) zijn met een 8V kop geleverd
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
05 apr 2006 13:08 |
|
|
Jort
Groningen
|
|
05 apr 2006 13:16 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Rijden doet de wagen wel zeker hoor En dit statement vind ik ook leuk
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
05 apr 2006 13:19 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
05 apr 2006 13:25 |
|
|
Jort
Groningen
|
Zo kwamen ze de fabriek uitgerold:
De "Turbo S" op de door jou getoonde foto is onder de kap in elk geval niet orgineel.
Dat je niet kunt rijden met een 16V en drukvulling heb ik ook niet beweerd. Doe eens navraag bij de leveranciers van deze superchargers en maak een concrete afspraak voor bezichtiging, zoals DrRon van het 944 forum heeft gedaan.
|
05 apr 2006 13:28 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Waar hebben we dat vaker gehoord ....
Is dat niet precies waarom ze geen sper-dif in de cayman hebben gezet?
|
05 apr 2006 13:38 |
|
|
Jort
Groningen
|
Klopt, het verschil is dat de 968 Turbo S en RS bij voorbaat al in zéér beperkte oplage gebouwd zouden worden (op een paar handen te tellen). De auto was weliswaar geschikt voor de openbare weg maar was meer bedoeld voor het circuit en kon dan ook uitlsuitend rechtstreeks bij het Customer Sport Department in Weissach worden besteld.
Zie voor meer info hier en hier
|
05 apr 2006 13:40 |
|
|