Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 16:44



Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Contactsleutel links? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 S /2006
Bericht Contactsleutel links?
Vandaag is mij verteld waarom de contactsleutel links zit. Ik wist dat niet. Wisten jullie wel waarom dat is?
_________________________________________
Puts a smile on my face every day


06 apr 2006 10:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997
Rosmalen
Bericht 
Ik zeg: Le Mans


06 apr 2006 10:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Ja. Zeg ik ook. Las dat net afgelopen week ergens.


06 apr 2006 10:14
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Vergane glorie: 993 2S Vesuvio
Zwijndrecht
Bericht 
ER schreef:
Ik zeg: Le Mans


Leuk hoor Erwin, komt er iemand met een raadseltje, geef je gelijk het antwoord :!: :lol: :lol: :lol:

Nou ja, wie weet heeft iemand nog een betere oplossing.... :wink:

Mauk


06 apr 2006 10:14
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
Idd, naar de auto toe rennen, erin springen, met de rechter hand de auto in z'n 1 zetten en met de linker de contactsleutel omdraaien. Bij de LM start moesten de auto's namelijk altijd in de vrij staan. Of het nou echt zoveel tijdwinst opleverde weet ik niet, maar dat zou in ieder geval de gedachte zijn geweest over het contactslot links.
_________________________________________
NPC 0577


06 apr 2006 10:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Double G schreef:
maar dat zou in ieder geval de gedachte zijn geweest over het contactslot links.


Tja, en nu nog een reden waarom het handgas en de verwarming-hendel naast de handrem zitten...
Het kan natuurlijk niet zo zijn dat ze er bij Porsche destijds een zooitje van hebben gemaakt.... :twisted: :wink:


06 apr 2006 10:20
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
De contactsleutel zit bij mijn Peugeot overigens ook aan de linkerkant. Daarnaast zit de knipperlichthandel aan de rechterkant en zijn de deuren op slot als de deurknopjes uitgetrokken zijn...

Porsche was dus niet de enige die wat dat betreft tegendraads is.

Overigens zit -volgens mij- de contactsleutel bij Porsche aan de linkerkant (bij de 911-serie; niet bij de 924/944/968/928-series) niet alleen vanwege Le Mans, maar vanwege deelname aan de racerij 'in z'n algemeenheid'...
_________________________________________
it's better to burn out than to fade away


06 apr 2006 10:25
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
Wat voor peugeot heb jij dan wel niet :?: Van de alfa 33 wist ik het wel.
_________________________________________
NPC 0577


06 apr 2006 10:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
Double G schreef:
Wat voor peugeot heb jij dan wel niet :?: Van de alfa 33 wist ik het wel.


Bij mijn Peugeot 404 én bij mijn J7 zit het contactslot aan de linkerkant en de knipperlicht aan de rechterkant van de stuurkolom...

Kijk, hier kun je het goed zien:
Afbeelding
(de handel aan de linkerkant van de stuurkolom is overigens de lichtschakelaar. Het volledig zwarte hendeltje aan de rechterkant is het knipperlicht; net boven de hendel van de stuurversnelling...)

en hier ook:
Afbeelding

Overigens was dit zo bij de gehele 04-serie van Peugeot...
_________________________________________
it's better to burn out than to fade away


06 apr 2006 11:33
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
Huyssoon schreef:
Quote :
Maar wat interessant is dat in het logo in het midden het wapen van de stad Stuttgart voorkomt. Ook Ferrario gebruikt het stijgerende paard in haar logo. In de linker boven en rechteronderhoek is het oude wapen van Würtemberg. Dit werd tevens gebruikt voor het originele logo van NSU.

Het bekende symbool van Ferrari is een stijgerend paard op een gele achtergrond met de letter SF wat Sciuderia Ferrari betekent (De stal van Ferrari). Er zijn twee verhalen in omloop waar het stijgerend paard vandaan komt. Het eerste verhaal is dat het symbool was van de graaf Francesco Baracca, een held in de Eerste Wereldoorlog, die een stijgerend paard op zijn vliegtuig had geschilderd. Hij overwon in 34 luchtgevechten. Een ander theorie is dat hij een stijgerend paard kopieerde van een Duits vliegtuig dat hij neerschoot. De piloot had het embleem van de stad Stuttgart op zijn vliegtuig geschilderd. Vreemd is dat Ferrari als ondergrond van het embleem voor geel had gekozen, dat was namelijk de symbolische kleur van zijn geboorteplaats Modena. Het wapen van Stuttgart heeft echter ook een gele ondergrond. Hier is, zoals met het logo van Volkswagen, het laatste woord nog niet gezegd.

Hewt lijkt er op dat Ferrari toch iets van Porsche moet hebben 'gestolen'dus...
Leuke gekke auto's waren dat : NSU sportprinz.
Mijn vader had ooit eens een Hillman-Imp, met motor achterin.
Waar zijn ze gebleven....


Dat is het bekende verhaal ja. Ferrari was toch een vriend/Familie van deze piloot?

Afbeelding
_________________________________________
911 turbo, the boosted beast.

mhaschreurs.hyves.nl


06 apr 2006 14:47
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Inderdaad leuke wetenswaardigheden. Vooral die over het contactslot. Ik had me al vaker afgevraagd waarom dat was. Overigens zoek ik nog regelmatig aan de rechterkant als ik weer een tijdje in een ander merk gereden heb. Echt wennen doet het voor mij niet.
_________________________________________
Verba volant, scripta manent.


06 apr 2006 16:47
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Ik heb dat met de handrem.
Alsik bij mooi weer veel in de P gereden heb en weinig in de Beamer grijp ik ook steeds fout
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


06 apr 2006 16:52
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
Bericht 
Citaat:
Ik heb dat met de handrem.

Ja, kan iemand mij dat uitleggen waarom dat is.
Alleen vanwege de hoge tunnel voor de aandrijfas en versnellingsbak?
_________________________________________
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.


06 apr 2006 18:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C2; 944 racer
Bericht 
Dat zijn dingen die ik graag lees...weet je tenminste wat meer over het merk...
Verklaringen achter bepaalde zaken kunnen soms toch zo eenvoudig zijn, maar o zo leuk om te lezen!


06 apr 2006 19:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 S /2006
Bericht 
Ja van die sleutel links was inderdaad voor Le Mans start met 2 handen te gelijk. Overigens leuk dat verhaal over Stuttgart met die merrie. Had ook gehoord dat daar het Posrche logo van afgeleid was.
_________________________________________
Puts a smile on my face every day


06 apr 2006 20:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Westervoort
Bericht 
Heb jaren een CX-break 8) d'rbij gehad...had ook het contactslot links zitten...had volgens mij ook iets met de racerij te maken... :wink:


06 apr 2006 20:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 C2S
vechtdal
Bericht 
Jurgen schreef:
Heb jaren een CX-break 8) d'rbij gehad...had ook het contactslot links zitten...had volgens mij ook iets met de racerij te maken... :wink:


Denk t niet..was makkelijker voor de berger die m af moest slepen... :!:
_________________________________________
t beste maar weer...


06 apr 2006 22:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
1978-er 928
Hulsberg (L)
Bericht 
Neeneenee... de sleutel zit links zodat je tijdens het duwen zelf de sleutel kunt omdraaien

:lol:
_________________________________________
Wear sunscreen.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…


06 apr 2006 22:25
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
ome piet schreef:
Jurgen schreef:
Heb jaren een CX-break 8) d'rbij gehad...had ook het contactslot links zitten...had volgens mij ook iets met de racerij te maken... :wink:


Denk t niet..was makkelijker voor de berger die m af moest slepen... :!:


DAT was volgens mij de reden voor de Alfa 33 om het contactslot links te zetten. Op speciaal verzoek van de Wegenwacht...

Afbeelding
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


06 apr 2006 22:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Amersfoort. 996.
Bericht 
Waar zit het sleutelgat bij een linksgestuurde Porsche 911?
_________________________________________
7e plaats jubileumrit 2006 en 2e plaats in 2013!!!
Porscheverleden: 924 / 944 S2 cab. / 3.2 uit '87 / 964 / 968 / 911SC


07 apr 2006 13:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Als de theorie klopt en dit idee behouden blijft zou het dan rechts moeten staan :wink:
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


07 apr 2006 13:22
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
1973 911s Targa
Rotterdam
Bericht 
911-lover schreef:
Als de theorie klopt en dit idee behouden blijft zou het dan rechts moeten staan :wink:


Afbeelding
_________________________________________
Stijn Vandamme
'73 911 2.4 S Targa 9113310111
'85 944


07 apr 2006 13:30
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Westervoort
Bericht 
ps ; mensen , het "hengstenverhaal" gaat hier verder... :wink:



Het ging hier over een contactslot op de "verkeerde 8) ? " plaats...


07 apr 2006 14:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Westerlee
Bericht 
Het contact zit toch alleen maar bij Carrera's aan de linkerkant of ook bij andere 911 modellen.
_________________________________________
Een leven kan niet mislukken wat een leven kan ook niet lukken.


12 apr 2006 12:48
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
Arie Visker schreef:
Het contact zit toch alleen maar bij Carrera's aan de linkerkant of ook bij andere 911 modellen.


:oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: .
_________________________________________
911 turbo, the boosted beast.

mhaschreurs.hyves.nl


12 apr 2006 12:54
Profiel Facebook 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 42 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.