Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 22:39

Antwoord op onderwerp  [ 164 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Vrijwillige/verplichte bijdrage Vet Cool Man 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht Vrijwillige/verplichte bijdrage Vet Cool Man
(mod by horn - gesplitst vanuit VCM 2006 topic. Dit gaat meer over de ontstane ergernis.)

Ik had/heb me ook al aangemeld en vandaag heb ik het informatiepakket ontvangen.

Ik heb tot nu toe elk jaar meegedaan omdat ik het een hartstikke goed initiatief vind en dat ik het leuk vind om (zieke) kinderen een onvergetelijke dag te bezorgen.

Met enige verbazing heb ik echter kennisgenomen van de inhoud van het informatiepakket!

Met alle plezier rij ik een dag lang kinderen in de rondte om ze op die manier een leuke dag te bezorgen. Die dag kost mij dan al tijd, het gebruik van de Porsche, de brandstof (etcetera, etcetera) en dat heb ik er heel erg graag voor over!

Ook dat er nu voor het goede doel een inzameling plaatsvindt en dat er ook een -vrijwillige- bijdrage van de deelnemers wordt gevraagd, vind ik oké, al heb ik er wel enige moeite mee dat van de eigenaren van de Porsches die al hun tijd en voertuig ter beschikking stellen (hetgeen sowieso al geld kost) ook nog een geldelijke bijdrage wordt gevraagd...

Er wordt weliswaar gesteld dat het een vrijwillige bijdrage betreft (kennelijk mag je dus ook niets geven), maar uit de brief komt naar voren dat éigenlijk van elke Porsche-eigenaar een 'vrijwillige' bijdrage van 250 euro (!!!!) wordt verwacht!!!

Dat vind ik écht van de zotte!

Ik draag het initiatief nog steeds een warm hart toe, maar ik vrees dat ik nu vriendelijk ga bedanken en -dus- niet zal deelnemen aan de toerrit...

Ben ik de enige die er zo over denkt????

07 apr 2006 18:28
Profiel
PorscheForum Rakker
911 Turbo (930) - VERKOCHT
IJsselstein
Bericht 
SPEEDY944 schreef:
Dat vind ik écht van de zotte!

Ik draag het initiatief nog steeds een warm hart toe, maar ik vrees dat ik nu vriendelijk ga bedanken en -dus- niet zal deelnemen aan de toerrit...

Nee, hoor. Ik heb ook vandaag de post ontvangen. Stond op het punt om direct een bedankmail te versturen, maar wilde eerst nog even de reacties op het forum afwachten. Ik ben het dus helemaal met je eens. Een vrije dag opofferen en mijn P beschikbaar stellen met een volle tank doe ik met veel plezier, maar dit gaat ook mij een beetje te ver.

07 apr 2006 18:42
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht vet cool
Vrijwillig? Ik heb de brief er nog even bij gepakt en er staat bij mij toch echt verplicht in mijn brief, dus dat vind ik wel even wat minder.

Of ze hebben twee soorten brieven verzonden dat kan ook, één met vrijwillig en één met verplicht er in. Bij mij zat er ook een bijlage in omdat ik al eerder heb meegedaan (vanaf 2003) met daarin een oproep om wéér mee te doen.

250,- is een gemiddelde dus als ik ervan uit ga dat er bedrijven zijn die 5000,- doneren zal ik als particulier best 25 of 50,- willen storten. Ik denk dat dat ook de insteek is, maar dat het verplicht is vind ik toch wel even wat minder...en inderdaad, het rijden met de Porsche kost inderdaad ook geld maar daar geniet je zelf ook van, toch?? Want daar heb je 'm voor!

Gr Remco

07 apr 2006 19:01
Profiel
PorscheForum Junkie
Hoeksche Waard
Bericht 
SPEEDY944 schreef:

Nee zeker niet, ben ook nogal :shock: :shock:

Ik ging ervan uit dat we de kinderen een mooie dag zouden bezorgen en logischer wijs een bijdrage etc, etc..

Maar ook dit gaat mij te ver.
:?

Ik hoop dat het verkeerd geformuleerd is, anders denk ik dat nog heel wat meer mensen :shock: zijn.

Laatst bijgewerkt door ruud964 op 07 apr 2006 19:12, in totaal 1 keer bewerkt.

07 apr 2006 19:10
Profiel
997 4S Cabrio ex. 993 4S, ex. 964 C4, ex. 968
Nederland
Bericht 
Hallo gents,

Ik dacht ook, ha leuk vet cool man info, maar heb ook een paar keer het stukje betreffende de "vrijwillige" bijdrage met verbazing gelezen. "Je inschrijving is pas definitief na ontvangst van uw bijdrage aan KidsRights" schrijven ze dan ook nog doodleuk?
Ben ik toch eventjes puzzled zoals dat heet. Wat is dan Kidsrights nu weer. Ook het gemiddelde verwachte bedrag van €250 is natuurlijk buiten propories. Dan is een f....ing 550 gulden!!!!!!! Natuurlijk van de belasting aftrekbaar en zo, maar toch!!!! Volgens mij is het de vet cool man een beetje naar de kop gestegen of zo? Maar ja, je wilt ook die kinderen niet in de steek laten. Rekenen we daar soms op organisatie???
Of denken we dat iedere Porsche rijder centen zat heeft of zo??

Mag er toch wel op rekenen dat hier een verklaring op komt???

Dan heb ik liever geen fles wijn of gratis broodje tussen de middag. Spaar dat dan maar op, ik eet wel een boterham uit een plastic zakje en een slok uit een plastic Cola fles.

Hoor graag van de andere forummers wat hun mening hierover is. Kunnen we niet formeel protesteren of zo. Jammer hoor!

Maar het blijft een dilemma. Wat nu als ik €0.01 overmaak trouwens? is het dan OK?

Oh ja, die €25 is natuurlijk geen probleem Remco, maar blijf toch een beetje moeite houden met de manier waarop. Wat nu als er 50 Porsches afhaken? Dat kan toch never de bedoeling zijn. En natuurlijk als er bedrijven gaan bijdragen dan kan het hard gaan, maar dat staat in de brief nergens.

Ik stel trouwens nog steeds met plezier mijn Porsches en mijzelf beschikbaar hoor. Nu heb ik met TWEE Porsches ingeschreven. Betekend dat dan €500? Tja die bijdrage hé. Zal ik nu wel of niet?

Hoor en lees het allemaal wel. Ik denk Alex, dat een reactie van jouw kant wel wordt verwacht.

07 apr 2006 19:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Jan A. (964 C4) schreef:
Of denken we dat iedere Porsche rijder centen zat heeft of zo??.................

......... Nu heb ik met TWEE Porsches ingeschreven.

:lol:

07 apr 2006 19:22
Profiel
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
raar verhaal, had me (nog) niet ingeschreven...
...ik houd dat ook maar even zo
kan-ook-nog-naar-blijdorp-met-de-npc-of-zoiets :wink:

07 apr 2006 19:31
Profiel WWW Facebook 
ex 996 4S Cabrio; ex 996 4S; ex 930 (2x); ex 3.0 cabrio
Bericht 
Heeft iedereen vandaag bericht gehad? Ik heb niets ontvangen. Kan helaas dus nog niet oordelen over de vrijwillige bijdrage.

Als het inderdaad verplicht vrijwillig is, haak ik af. Had de aankondiging maar duidelijker geformuleerd moeten zijn. € 25 of € 50 vind ik geen probleem, maar dit is misleidend.

07 apr 2006 19:34
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Ik doe al voor een soortgelijke actie 8 jaren mee met Vroemdag.
Ook hier werd de opkomst te groot en moesten er strengere regels gesteld worden. doch dit is nog steeds kostenloos voor de mensen die er met hun wagens een hele dag voor de kinderen willen rijden.
En zo hoort het ook :wink:

Laatste update 22/10/2013

07 apr 2006 19:40
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht 
Jongens jullie hebben het over vrijwillig maar ik citeer even de zin uit mijn brief:

"Vanaf nu is iedere deelnemer aan de toerrit verplicht om een bijdrage te leveren aan dit goede doel."

Het staat er echt.

07 apr 2006 19:44
Profiel
PorscheForum Rakker
911 Turbo (930) - VERKOCHT
IJsselstein
Bericht Vrijwillige bijdrage
Nou het aantal forummers dat het niet zo eens is met de vrijwillige verplichte bijdrage begint al aardig op te lopen:
    01 - SPEEDY944
    02 - Rolf
    03 - Rescue911
    04 - ruud964
    05 - Jan A. (964 C4)
    06 - Marco
    07 - Marcel B.
    08 - 911-lover
    09 - red devil
    10 - kempie964
    11 - bert964c4
    12 - rse
    13 - Jeroen C3.0
    14 - RKV

Dat zij er al een stuk of tien in iets meer dan anderhalf uur. :roll:
Ik denk dat we hier eerder de 200 halen dan bij VCM. :wink:
Zullen we een metertje plaatsen? :lol:

Laten we er maar van uit gaan dat de bijdrage VERPLICHT is, maar de hoogte van het bedrag mag je VRIJWILLIG zelf bepalen. Iedereen blij. :D :D :D :D

Laatst bijgewerkt door Rolf op 07 apr 2006 23:17, in totaal 7 keer bewerkt.

07 apr 2006 19:48
Profiel WWW
Bericht Re: Vet Cool Man 2006 op 8 Juli
Lamine aan het begin van dit topic schreef:
Dit jaar op Zandvoort, gecombineerd met All Dutch Porsche Days. Rijders van vorig jaar zullen binnenkort een uitnodiging ontvangen. Opgeven kan zodra de site weer in de lucht is: www.gelukenvrijheid.nl
Let op: Dit jaar gaan we met Vet Cool Man geld inzamelen voor een goed doel tbv nierpatientjes. Er wordt dan ook van iedere rijder een vrijwillige bijdrage voor dit doel gevraagd. Meer info volgt later, noteer in ieder geval vast de datum: Zaterdag 8 juli 2006.

07 apr 2006 19:51
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
971 Panamera gts 991 Turbo S /ex 930 Turbo (ex) / 970 Panamera (ex)
Zwolle
Bericht 
Ook ik was met stomheid geslagen toen ik de brief las. Ik weet wel dat ik er op deze manier ook geen zin in heb, ik snap best dat er veel geld nodig is voor een hulporganisatie maar om dat geld nou op te halen bij mensen die zich zelf en hun p beschikbaar stellen voor die leuke dag voor de zieke kinderen. Dan hopen ze ook nog zoveel mogelijk porsche's bij elkaar te krijgen voor het Guinnes book of Records. Denk niet dat dat op deze manier gaat lukken.

Ik vind zelf dat je al genoeg kosten maakt voor zo,n dag, en ook al staat er vrijwillige bijdrage, de toon is gezet! Komt er niet genoeg geld binnen via de nierstichting? Ga dan colecteren langs de deuren. Haal je wel wat meer op dan 50000,-. Ik ben dan ook niet beroerd om wat te doneren.

07 apr 2006 19:54
Profiel
PorscheForum Rakker
964 c2 bij 1992 996 c4 cabrio bj 2000 356 speedster rep cayenne 3.6 2008
betuwe
Bericht 
ik vind het ook ronduit belachelijk, het is een feest voor de kinderen om met een porsche mee te rijden, de dag draait op allemaal vrijwilligers, volgens mij kan het nooit de bedoeling zijn om 250, euro per porsche!!
Ik ben net in mijn tuin geweest en heb de geldboom nog niet gevonden dus
als ik 250 euro over moet maken denk ik dat ik ook afhaak

hoop de vet cool man deze berichtjes ook leest,

en ons standpunt ook begrijpen

07 apr 2006 19:57
Profiel
PorscheForum Rakker
964 c2 bij 1992 996 c4 cabrio bj 2000 356 speedster rep cayenne 3.6 2008
betuwe
Bericht 
ik heb vet cool man ook een berichtje gemaild ,als je op andere porsche site's kijkt word er niet echt positief gereageerd
dit nog ter info

07 apr 2006 20:02
Profiel
Bericht 
:pale: dit gaat een lang draadje worden :scratch:

07 apr 2006 20:02
Profiel WWW Facebook 
vianen
Bericht 
Echt absurt dat bedrag, kan het me echt niet voorstellen, en mocht het inderdaad zo zijn, dan haak ik echt af.
@Rolf zet er nog maar entje bij. Bert964c4.

07 apr 2006 20:03
Profiel
PorscheForum Rakker
porsche 944S2
Bericht 
Ik heb op het 944 forum al mijn eerste boosheid kunnen uiten , en die was behoorlijk kan ik je zeggen. kortom. Helemaal mee eens, ik ben er ook ziek van en prima idee een collectief protest.

ik heb in het kader van "feedback" de organisatie alvast deze mail gestuurd. Daarnaast lijkt me een collectieve afmelding bij een verplichte bijdrage ook wel een sterk signaal.

Zie hier de mail die ik heb gestuurd:

"Beste Alex,

Vandaag ontving ik het informatiepakket voor 8 juli. Om maar meteen met de deur in huis te vallen:

Ik vind het jammer dat jullie een bedrag noemen, dat jullie min of meer verwachten voor de bijdrage voor Kidsrights. Dit is bij een aantal mensen op ons forum in behoorlijk slechte aarde gevallen inclusief mijzelf, moet ik zeggen. Ik geef graag en vaak ook gul aan goede doelen, maar heb er moeite mee als vanuit de vrager bedragen worden genoemd. Dan is het niet meer spontaan.

Dit soort forse bijdragen suggereren tevens dat elke porsche rijder bulkt van het geld. Ik kan me voorstellen dat iemand met een 924 (die misschien wel goedkoper is om te rijden dan een middenklasser) zich niet "welkom" voelt door deze astronomische giften, en voor de kinderen WEL voor een leuke dag kan zorgen. Ik hoop dat jullie er niet op uit zijn om alleen "the rich and famous" met een nieuwe 997 te strikken. dat zou ik een gemiste kans vinden.

Daarnaast doneert iedereen ook al zo'n 200 tot 300 euro, puur door te rijden en zijn auto beschikbaar te stellen voor de dag. Nogmaals: mij maakt het niet uit wat zo'n dag me kost als de kids maar lol hebben, maar met deze benaderingswijze van jullie heb ik moeite.

Met vriendelijke groet.

Laatst bijgewerkt door rse op 14 okt 2006 22:56, in totaal 1 keer bewerkt.

07 apr 2006 20:13
Profiel WWW
Bericht 
rse schreef:
Ik heb op het 944 forum al mijn eerste boosheid kunnen uiten , en die was behoorlijk kan ik je zeggen.

Met vriendelijke groet,
Rainier Sewalt"

had jullie forum nog nooit bezocht, dat is dan weer wel leuk :wink:

07 apr 2006 20:22
Profiel WWW Facebook 
vianen
Bericht 
Heel netjes gedaan Rainier, ben erg benieuwd wat de reactie zal zijn.

07 apr 2006 20:26
Profiel
PorscheForum Rakker
porsche 944S2
Bericht 
En ik ben dan weer redelijk nieuw op "jullie" forum.

Ik was wel benieuwd of hier dezelfde sfeer heerst als onder de 944-ers. Ja dus.

07 apr 2006 20:28
Profiel WWW
vianen
Bericht 
Ja dat lijkt me logisch, je stelt je auto ter beschikking voor de kids, kost toch ook al aardig wat lijkt me, en dan ook nog een
"vrwijwillige verplichte donatie"van 250,=euri??????

Nee, dit gaat me echt veeeeeeeeeeeeeeel te ver, ik snap ook echt niet wie dit bij de stichting verzonnen heeft. :scratch:

07 apr 2006 20:40
Profiel
PorscheForum Junkie
Hoeksche Waard
Bericht 
Jan A. (964 C4) schreef:
Hoor en lees het allemaal wel. Ik denk Alex, dat een reactie van jouw kant wel wordt verwacht.

We wachten met spanning :roll:

07 apr 2006 20:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster.996 cabrio
Lelystad
Bericht VCM
Ook ik vond vandaag de brief op de deurmat, ik dacht ahhh leuk!!!
Mijn reactie na het lezen van de brief was exact als die van jullie.
Werkelijk te zot voor worden.

De heer Lamine mag volgend jaar weer op televisie komen maar dan bij de "zakkenvullers".i.p.v bij de Vrijwiliger.
Gemakshalve doet hij er ook nog even een rekenvoorbeeld bij 200 auto`s maal 250 = 50.000 euri
Ik heb er geen enkele moeite mee indien er sponsors afhaken om ook voor mijn passagiers de dag te betalen.
Maar kijk ik wat er voor een gemiddelde forumrit gevraagd wordt per persoon dan staat dit totaal niet in verhouding met die 250.

Ik denk dat op dit moment de heer Lamine zijn doel voorbij streeft, en op deze manier behaald hij never die 200 Porsches.

Ik ga wel lekker kijken op Zandvoort, de groeten.

Peter,Boxster

07 apr 2006 21:12
Profiel WWW
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
rse schreef:
Ik heb op het 944 forum al mijn eerste boosheid kunnen uiten , en die was behoorlijk kan ik je zeggen. kortom. Helemaal mee eens, ik ben er ook ziek van en prima idee een collectief protest.

ik heb in het kader van "feedback" de organisatie alvast deze mail gestuurd. Daarnaast lijkt me een collectieve afmelding bij een verplichte bijdrage ook wel een sterk signaal.

Zie hier de mail die ik heb gestuurd:

"Beste Alex,

Vandaag ontving ik het informatiepakket voor 8 juli. Om maar meteen met de deur in huis te vallen:

Ik vind het jammer dat jullie een bedrag noemen, dat jullie min of meer verwachten voor de bijdrage voor Kidsrights. Dit is bij een aantal mensen op ons forum in behoorlijk slechte aarde gevallen inclusief mijzelf, moet ik zeggen. Ik geef graag en vaak ook gul aan goede doelen, maar heb er moeite mee als vanuit de vrager bedragen worden genoemd. Dan is het niet meer spontaan.

Dit soort forse bijdragen suggereren tevens dat elke porsche rijder bulkt van het geld. Ik kan me voorstellen dat iemand met een 924 (die misschien wel goedkoper is om te rijden dan een middenklasser) zich niet "welkom" voelt door deze astronomische giften, en voor de kinderen WEL voor een leuke dag kan zorgen. Ik hoop dat jullie er niet op uit zijn om alleen "the rich and famous" met een nieuwe 997 te strikken. dat zou ik een gemiste kans vinden.

Daarnaast doneert iedereen ook al zo'n 200 tot 300 euro, puur door te rijden en zijn auto beschikbaar te stellen voor de dag. Nogmaals: mij maakt het niet uit wat zo'n dag me kost als de kids maar lol hebben, maar met deze benaderingswijze van jullie heb ik moeite.

Met vriendelijke groet,
Rainier Sewalt"

Helemaal mee eens en ik onderschrijf je reactie naar de organisatie dan ook volledig...

Met één kleine kanttekening: ik vind je vermelding die betrekking heeft op de 924-rijder 'niet handig'...

Maar goed, voor de rest: ik ben het hé-le-maal met je eens, maar daar heb ik draadje dan ook mee gestart!

Wellicht is het een idee om dit draadje over onze 'ontzetting en verbijstering' te verplaatsen naar een 'eigen topic'...

Dan kunnen de organisatoren van VCM het topic ook meteen aanklikken en hoeven ze niet te zoeken.

07 apr 2006 21:22
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 164 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende