Auteur |
Bericht |
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Ik heb ook de brief ontvangen en had er veel zin in, maar heb ook een raar gevoel bij het " verplicht je portomonnaie trekken en flink lappen anders ben je niet welkom" zinnetje. Ik weet niet zeker of Alex het echt zo bedoeld of dat het gewoon een iets te enthousiaste ongelukkige woordkeuze is. Ik neem aan dat er nog wel eenr reactie volgt. Er staat dan inderdaad wel dat je zelf vrij bent om te storten wat je wilt, maar als iedereen 50 Euri stort (toch 110 ouderwetse florijnen....) dan halen ze toch maar 20% van de voorgespiegelde 50K op. Zouden verder ook de toelating met je Porsche bepalen obv de hoogte van het gestorte bedrag ? Ook ik vind het storten van Dfl. 550,- om een dagjeje auto en je tijd beschikbaar te mogen stellen voor het goede doel het doel voorbij schieten. Jammer.
Ik heb niks tegen goede doelen, begrijp me goed, wil ook best een bijdrage leveren als mocht blijken dat de opzet zoals gekozen dit jaar duurder uitvalt dan andere jaren, no sweat, maar communiceer dat dan iets duidelijker. Op deze manier dreigt de opkomst van VCM 2006 tegen te gaan vallen en wie zijn daar uiteindelijk de dupe van? Juist,
DE PATIENTJES!
jammer, vcm 04 en 05 hebben mij nu net zo'n speciaal gevoel gegeven....
Ik hoop dat Alex snel met een geruststellend antwoord komt.
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
07 apr 2006 22:39 |
|
|
bert964c4
vianen
|
Beste Jeroen,
Ik ben het hier helemaal mee eens, wil ook best nog wat extra's geven, maar het genoemde bedrag dus echt niet.
Verder denk ik wel dat er een geruststellende reactie zal komen, kan me niet voorstellen dat hier niet op gereageerd wordt.
|
07 apr 2006 22:45 |
|
|
Marcel B.
ex 996 4S Cabrio; ex 996 4S; ex 930 (2x); ex 3.0 cabrio
|
Vind het sowieso lang duren vóór er een reactie komt. Misschien koortsachtig overleg...
Deze smaak zal lastig uit te wissen zijn. Is een soort snelheidovertreding met meer dan 50 kilometer te hard waarbij het rijbewijs (lees bereidwilligheid) ingenomen wordt.
Zijn zij nou zo dom of zij wij nou zo slim?
_________________________________________ Vrijheid zonder wijsheid is losbandigheid
|
07 apr 2006 22:46 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Eens. De organisatie heeft net als voorgaande jaren er ook dit jaar waarschijnlijk vele uren werk aan besteed. Kan me niet voorstellen dat het lezen van al deze verontrustende berichten ze koud laat.
Nogmaals, ik denk dat het vanwege over-enthousiasme van de organisatie nu net de verkeerde kant op dreigt te lopen.
ik wacht op het statement van Alex Lamine en denk/hoop dat alles wel met een sisser af zal lopen.
Zou jammer zijn alles VCM 2006 niet net zo'n succes als de andere jaren zou worden. Dat heeft ook de organisatie niet verdiend.
To be continued...
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
07 apr 2006 22:56 |
|
|
rse
porsche 944S2
|
Ter toelichting:
Het was geenszins de bedoeling om of 924 of 887 rijders een stempel op te drukken. Ik wilde alleen even een "punt" maken door twee duidelijk verschillende "budgetten" aan te geven. Ik vind dat de organisatie op deze wijze impliciet wel een enorm stempel op de gemiddelde porsche-rijder drukt..........
Als ik de reacties hier zo lees is elke porscherijder wel geirriteerd over deze benadering. We wachten op een reactie...........
_________________________________________ Indisch rode 944S2, 1991
http://home.tiscali.nl/porsche944s2
|
07 apr 2006 23:03 |
|
|
Rolf
911 Turbo (930) - VERKOCHTIJsselstein
|
Zandvoort
Als ze ons op Zandvoort nu eens een aantal rondjes laten rijden met die kids waarbij we voor ieder gereden rondje 5 eurie lappen, dan kon het toch nog wel eens leuk worden. Want voor 225 mag je een aantal keren op zaterdag je uitleven op het circuit. Het zou jippie zijn dat velen van ons op zaterdag wel naar de ADPZD gaan, zonder een patientje in de auto mee te nemen.
_________________________________________ (Nine One) One of the happy few!
|
07 apr 2006 23:04 |
|
|
Jan A. (997 4S)
997 4S Cabrio
ex. 993 4S,
ex. 964 C4,
ex. 968Nederland
|
| | | | rse schreef: Ik heb op het 944 forum al mijn eerste boosheid kunnen uiten , en die was behoorlijk kan ik je zeggen. kortom. Helemaal mee eens, ik ben er ook ziek van en prima idee een collectief protest.
ik heb in het kader van "feedback" de organisatie alvast deze mail gestuurd. Daarnaast lijkt me een collectieve afmelding bij een verplichte bijdrage ook wel een sterk signaal.
Zie hier de mail die ik heb gestuurd:
"Beste Alex,
Vandaag ontving ik het informatiepakket voor 8 juli. Om maar meteen met de deur in huis te vallen:
Ik vind het jammer dat jullie een bedrag noemen, dat jullie min of meer verwachten voor de bijdrage voor Kidsrights. Dit is bij een aantal mensen op ons forum in behoorlijk slechte aarde gevallen inclusief mijzelf, moet ik zeggen. Ik geef graag en vaak ook gul aan goede doelen, maar heb er moeite mee als vanuit de vrager bedragen worden genoemd. Dan is het niet meer spontaan.
Dit soort forse bijdragen suggereren tevens dat elke porsche rijder bulkt van het geld. Ik kan me voorstellen dat iemand met een 924 (die misschien wel goedkoper is om te rijden dan een middenklasser) zich niet "welkom" voelt door deze astronomische giften, en voor de kinderen WEL voor een leuke dag kan zorgen. Ik hoop dat jullie er niet op uit zijn om alleen "the rich and famous" met een nieuwe 997 te strikken. dat zou ik een gemiste kans vinden.
Daarnaast doneert iedereen ook al zo'n 200 tot 300 euro, puur door te rijden en zijn auto beschikbaar te stellen voor de dag. Nogmaals: mij maakt het niet uit wat zo'n dag me kost als de kids maar lol hebben, maar met deze benaderingswijze van jullie heb ik moeite.
Met vriendelijke groet, Rainier Sewalt" | | | | |
Prima Rainier
_________________________________________ Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!! https://manfredmilatoertocht.nl
|
07 apr 2006 23:09 |
|
|
RKV
964 cabrioletHeiloo
|
Na alle mooie reacties van vorig jaar heb ik besloten om me dit jaar aan te melden voor de vet-cool rit om er voor de kinderen een mooie dag van te maken. vandaag de post binnen gekregen en ben net zo verbaasd als het merendeel van jullie.
Dit is echt te grijs voor woorden. bij mij is de zin in het evenement nu tot het nulpunt gedaald en heb voor mezelf besloten mijn auto niet ter beschikking te stellen.
Maar hier zit nou net het probleem, dat wil ik helemaal niet, want wie is/zijn er dan de dupe? DE KINDEREN. en dat kan op geen enkele manier de bedoeling zijn geweest. Het doel is voorbij geschoten en ik vrees met grote vrezen dat het een zeer elitair evenement gaat worden met never nooit 200 auto's.
JAMMER, JAMMER, JAMMER, JAMMER, JAMMER, JAMMER, JAMMER
_________________________________________ Een echte Porsche is luchtgekoeld, water is where fish verrek in!
|
07 apr 2006 23:14 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Helemaal mee eens! Ik denk dat het niet eens uitmaakt of je nu wel of niet die €250,- lachend kunt missen, het gaat meer om het " verplicht je knip opentrekken en € 250,- lappen (anders halen we de € 50.000,- niet...) anders blijf je maar thuis" zinnetje. Welke sukkel heeft daar nu geen problemen mee?
The size of their toys!
|
07 apr 2006 23:23 |
|
|
Rolf
|
Tellertje
Nou het aantal forummers dat het niet zo eens is met de vrijwillige verplichte bijdrage begint al aardig op te lopen:
01 - SPEEDY944 02 - Rolf 03 - Rescue911 04 - ruud964 05 - Jan A. (964 C4) 06 - Marco 07 - Marcel B. 08 - 911-lover 09 - red devil 10 - kempie964 11 - bert964c4 12 - rse 13 - Jeroen C3.0 14 - RKV
Dat zij er al een stuk of tien in iets meer dan anderhalf uur.
Ik denk dat we hier eerder de 200 halen dan bij VCM.
Zullen we een metertje plaatsen?
|
07 apr 2006 23:41 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Blijft jammer, het was een mooi event tot nu toe...
The size of their toys!
|
07 apr 2006 23:50 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Waarom niet als Porscheforum zelf zoiets organiseren? Gewoon een rondje knallen met de kids en achteraf een patatje met. Heb ik verschillende jaren gedaan hier met de kids uit de straat.
Denk dat je de kids daar al een groot plezier mee doet. Waarom telkens maar weer de portomonnee trekken?
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
07 apr 2006 23:51 |
|
|
bert964c4
vianen
|
Re: Tellertje
Rolf, denk je dat je het redt met het tellertje tot 300?????
|
07 apr 2006 23:55 |
|
|
Rolf
|
Ja, misschien een leuke combi met de Jubileumrit #3. Het streven van Pascal is 100 auto's. Kunnen we toch 100 kids een leuke middag bezorgen.
|
07 apr 2006 23:56 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Dat lijkt wel een beetje op VCM voorgaande jaren!
Vergeet alleen niet de ijshoorntjes voor het passagiertje van Harald...!
The size of their toys!
|
08 apr 2006 0:01 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Was overigens niet met de Porsche maar met een Willy's jeep. 3, 4 kinderen erin en gaan met die banaan. Je hoeft niet altijd hard te rijden met de kids om een hoop lol te hebben. Het "erin zitten" vonden ze vaak al meer dan schitterend.
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
08 apr 2006 0:10 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Net als op Vroemdag.
Daar kunnen de kinderen meerijden :
of op het circuit
of in een off-road op een aangelegd onverhard parcours
of in een paardenkoets
of deelnemen aan hopen activiteiten (clown , springkasteel , klimmuur, dansen, fietsparcours, ...)
Hier de link met de datum voor de volgende uitgave
http://www.bloso.be/public/kalender/det ... nderid=309
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
08 apr 2006 0:22 |
|
|
bert964c4
vianen
|
Er is iets wat ik me heel erg sterk af vraag........
Waarom is deze vrijwillige(ahum) bijdrage NOOIT eerder gevraagt bij eerdere evenementen van de stichting???????????
Zijn dit dan echt de meest hopeloze gevallen van kinderen???????
Nog erger
dan van kids met kanker?? of kids met maag, lever, en darm ziekte????
Vind het eigenlijk heel erg vreemd, heb ff zitten mijmeren, maar kon niks anders bedenken dan iets doen voor zieke kinderen..............................
zonder de flappenruk machine erbij te halen.............
reageer maar, maar denk er ook maar eens ff over na...........
Ik snap dus helemaalniks van deze aktie van de stichting, het raakt kant nog wal, het hoe en waarom is mij volkomen duister waarom dit in een keer zo moet!!
|
08 apr 2006 0:35 |
|
|
Rescue911
|
Rolf, ik ben het helemaal eens met het feit dat de verplichte bijdrage geen goeie actie is van VCM maar ik heb NOOIT gezegd dat ik NIET mee doe met de rit, dus nu wordt het wel een beetje opgeblazen, zou je mij uit het metertje afgezegde porsches willen halen??
Dank U!
|
08 apr 2006 0:40 |
|
|
horn
PF #57
|
Omdat de Stichting Geluk en Vrijheid tot op heden het doel had een groep zieke kinderen in Nederland een leuke dag te bezorgen. Alle sponsors en Porscherijders deden belangeloos mee.
Het KidsRights goede doel (is een internationale organisatie) is dit jaar nieuw. En ik heb helemaal geen bezwaar als ze die dag met de pet rondgaan voor KidsRights of welk ander goed doel dan ook - iedereen is toch in een 'goede-doel-mood' die dag dus welke dag beter dan de VCM dag - maar ik heb nog nooit 250 euro aan een goed doel gegeven op deze manier en dat zal ook niet snel gebeuren. Ik als Porscheloze was zelfs bezig om een Porsche te regelen voor die dag om alsnog kinderen een fijne dag te bezorgen. Ben door het schrijven ook redelijk verbaasd.
Wil de zieke kinderen in Nederland waar elk jaar wat leuks voor geregeld wordt niet teleurstellen, maar als de dwingende verplichte bijdrage blijft staan, moet ik me toch even achter mijn oren krabben.
Inderdaad wil ik best een bedrag storten, no problemo. Maar wel vrijwillig en wel zoveel als ik zelf wil. En als ik niks wil storten maar een dag belangeloos 'mijn Porsche' en mijn tijd beschikbaar stel, vind ik dat ook een mooie geste. Kennelijk denkt de Stichting Geluk & Vrijheid daar echter anders over. Maar zoals de fransman zegt "c'est la ton qui fait la musique". Het is iig niet echt charmant. Wellicht niet zo bedoeld, of een beetje kort door de bocht geredeneerd. Slachtoffer van het eigen succes? Hoop van niet.
We zien wel.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
08 apr 2006 0:45 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Ik rij met de klassieker-rally mee die georganiseerd wordt door de rotary club van Bussum. De opbrengst komt geheel ten goede aan een goed doel (dat wij overigens ook een heel warm hart toedragen: de Nederlandse Cystic Fibrosis Stichting).
Dit is een volledig volgens de Fehac-regels georganiseerde bolletjes-pijltjesrit met een rally-schild, een goede lunch en ter afsluiting een goed dinner en zelfs díe rit kost minder dan het bedrag dat de Stichting VCM "vraagt" (let op de aanhalingstekens)...
Ik stoor me vooral op de manier waarop er door de VCM-stichting is gecommuniceerd en -gezien alle reacties- ben ik niet de enige die er zo over denkt (gelukkig)...
Ik ben benieuwd hoe VCM reageert!
Ennuh... @Horn: wat verwoord je het toch weer mooi.... Hé-le-maal mee eens...
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
08 apr 2006 0:46 |
|
|
HennieC2Targa
Ex.Carrera 3.2 Ex. 964 Targa C2
Ex.Boxster S Zwart
Porsche Macan Wit.Culemborg
|
Ha de brief van de stichting VET COOL MAN is binnen, ik dacht gelijk inschrijven tof man de lokatie Circuit Park Zandvoort
Derde alinia van de brief een koppeling met een andere stichting
Kidsrights ( nooit van gehoord ) duizend bommen en granaten wat gaan we nu doen, zoals eerder door de anderen gemeld vrijwillg verplichte bijdrage en pas deelnemen als de donatie gestort is op de rekening van Kidsrights.
Wat mij betreft moet Vet Cool Man blijven doen wat ze al deden zieke kinderen blij maken en zich niet met dit soort actie`s bezig houden
Hiermee slaan ze de plank helemaal mis
Als VCM geen reactie hier op geeft,( eigenlijk zit op deze VCM 2006 al een smet ) dan bedank ik voor deze VCM 2006 rit de lol is er af
Guinness Book of Records, I don`t think so
n.b Ik heb een copy van m`n reactie gemaild naar Alex.
_________________________________________ Live and let Live
|
08 apr 2006 2:26 |
|
|
Rolf
|
Humor, meneer Sonnenberg
Volgens mij heeft nog niemand afgezegd, omdat men eerst de reactie af wil wachten van Alex. Lees ipv 'Afgezegde Porsches' maar 'Verontwaardigde Porschisten'. Is het dan goed?
|
08 apr 2006 4:03 |
|
|
ivo911
Zuid-Holland
|
Ook ik heb gisteren de post van Vet Cool ontvangen.
Mijn eerste reactie was"zijn ze nou helemaal van de pot gerukt!!" .Wij bieden vrijwillig onze Porsches aan om vervolgens geheel belangeloos en vanuit ons hart de kinderen een leuke dag te bezorgen.
Als er dan verplicht een donatie moet worden gedaan gaat mij te ver. Niet de donatie maar de VERPLICHTING!! , om maar niet over een suggesteieve €250, - te spreken.
Als dit niet veranderd rijd ik dus niet mee hoe jammer ik het ook voor de kinderen vind.
Ben benieuwd wat de NPC gaat doen. Die rijden ook elk jaar voor zieke kinderen. Misschien ook verplichte donatie??
_________________________________________ ..en toch blijft er genoeg om van te dromen.....
|
08 apr 2006 6:39 |
|
|
horn
PF #57
|
Sorry hoor, maar wat een onzinvraag!
Dit topic heeft te maken met de nieuwe weg die de Stichting Geluk & Vrijheid heeft ingeslagen.
NPC heeft hier niks mee te maken, waarom zouden die nu ook ineens een verplichte donatie vragen?
De directeur van Essent verdient een veel te hoog salaris. Aha, De Vries IJzerwaren in de Hoofdstraat heeft ook een directeur - dan zal die ook wel een veel te hoog salaris verdienen...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
08 apr 2006 7:52 |
|
|