Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 0:39

Antwoord op onderwerp  [ 164 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Vrijwillige/verplichte bijdrage Vet Cool Man 
Auteur Bericht
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
ivo911 schreef:
Ben benieuwd wat de NPC gaat doen. Die rijden ook elk jaar voor zieke kinderen. Misschien ook verplichte donatie??

De NPC heeft velen velen aanvragen gehad voor de diversen ritten.......echt je kan tegenwoordig ieder weekend wel iets dergelijks organiseren (Vet Cool-Good Cause rally- Dreamnight- bezorg een lachdag- etc. etc.).

Zelf doen we met twee dagen zeer actief mee.

1. Bezorg een lachdag op 21 mei, deze in in combinatie met Pon Leusden-Porsche Centrum Gelderland en Porsche Wittebrug (laatste twee zijn de opstappunten, eerste is eindpunt), dus een echt 100 % Porsche evenement, en das wat we eigenlijk als Porschisten het liefst zien.

2. Dreamnight at the Zoo op 2 juni, dit is dit jaar al wat uitgekleed, de alom bekende en leuke stek "Avifauna in Alphen a/d Rijn zit er niet meer bij, alleen Artis en Emmen.
Vorig jaar was bij de Leiden-Alphen rit een extreem hoog aantal vrijwilige rijders aanwezig alsmede BN'ers (ben ik ook toch... :lol: ), was zelfs zo dat er auto's rondreden met mensen die helemaal niet ziek waren, maar mensen uit de buurt die profiteerde van de kans om is mee te knallen, zelfs auto's die helemaal leeg reden. btw 45 % Porsches daar, Artis is 90 % Porsches.

Wat bijdrage betreft.

Bij de bezorg een lachdag vroegen we aan de leden (middels de convocatie, wel of niet meerijdend) een vrijwillige bijdrage als sponsor...........dit bedrag kan je zelf invullen, of je doet niets of een tientje of meer, maakt niet uit, totaal geen verplichting, meedoen is eigenlijk het mooist.
Ook de niet meerijdende leden die deze organisatie een warm hart toedragen willen wellicht op die manier mee doen, je kan nl. niet overal aan meedoen.
Deze donaties stort ik namens de vereniging door naar de organisatie.

Bij de Dreamnight is de vraag idem, echter als rekeningnummer direct de organisatie.

Nogmaals een bijdrage, hoeft niet..........mag wel, en komt op de goede plek terecht, iedere euro, al is het er maar 1.('k wou dat dat mispunt van Spee er is zo over dacht).
Als voorbeeld zie de convocatie van de bezorg een lach dag.

http://www.nederlandse-porsche-club.nl/convo/2006/bezorg_een_lachdag.pdf

Maar wat belangrijk is, is de deelname.....ieder weet dat een deelnemer ongemerkt toch wel kosten maakt, want een Porsche rijd niet op water (das ook duur tegenwoordig hoor).

John.

(penningmeester, Nederlandse Porsche club)

08 apr 2006 9:12
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2 Coupe 91 zwart BMW 528i 97 Soewart EX 964 C4 Cabrio 91 Nachtblauw
Utrecht
Bericht 
Brief van de Stichting voor Vrijheid en geluk is gisteren op de deurmat gevallen. Nog geen tijd gehad (genomen) om de brief helemaal door te lezen, moest snel weer weg. Dacht nog, leuk man, rondje circuit met de kids en verheugde me er al op.
Zaterdagochtend, even op het forum kijken, zie ik een draadje staan dat heet: Vrijwillige/verplichte bijdrage Vet Cool Man
Ik heb, net zoals de meeste hier, veel moeite met het “verplichte” karakter van de gevraagde bijdrage. Dit vind ik ook Not Done. Jammer dat ze het op deze manier verwoord hebben. Ik weet ook dat de meeste hier totaal geen moeite zouden hebben met een “vrijwillige” bijdrage naast de al aanwezige bijdrage van Porsche en tijd, waar ik overigens zelf ook erg veel plezier aan beleef.

Goed, erg jippie gebracht dus maar laten we ons er nu niet zo druk om maken, gewoon inschrijven en €25 , €50 of wat dan ook overmaken en zodat de kinderen (en wij) deze dag lekker kunnen genieten. Volgend jaar krijgen we dan allemaal weer een "gewone" brief :lol:
Hoop dat de Stichting Geluk en Vrijheid (Alex?) snel reageert en deze vervelende angel wegneemt want we hebben er toch wel een vreemde smaak van in de mond gekregen.

Pieter

08 apr 2006 9:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Senior Administrateur & Senior OCE deskundige
996 GT3 look, ex 964 C2, ex 911 3.0 SC, ex 911 2.4 T
Bericht 
Ik had er ook ontzettend veel zin in, naar Zandvoort lijkt me leuk.
Maar inderdaad, net als iedereen hier, die bijdrage. :shock:
Wil best geld storten, maar zoveel geld kunnen wij op dit moment niet missen. Ben al blij dat we de Porsche kunnen rijden :roll:

De vraag blijft: wat als ik 25 of 50 euro stort, mag ik dan wel komen??

Ben benieuwd naar de reactie van Alex Lamine, daarna beslis ik nog wel definitief of ik mee doe.

08 apr 2006 10:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
997 4S Cabrio ex. 993 4S, ex. 964 C4, ex. 968
Nederland
Bericht 
Sandra & Eric schreef:
Ik had er ook ontzettend veel zin in, naar Zandvoort lijkt me leuk.
Maar inderdaad, net als iedereen hier, die bijdrage. :shock:
Wil best geld storten, maar zoveel geld kunnen wij op dit moment niet missen. Ben al blij dat we de Porsche kunnen rijden :roll:

De vraag blijft: wat als ik 25 of 50 euro stort, mag ik dan wel komen??

Ben benieuwd naar de reactie van Alex Lamine, daarna beslis ik nog wel definitief of ik mee doe.

Dag Sandra,

Alleen al het feit dat je bang met niet te MOGEN komen geeft al aan hoe fout dit allemaal is.

Ik vind het lijstje dan ook wat voorbarig behalve als het als Verontruste Porschisten wordt gezien, dat is OK.

Ik stel voor dat iedereen 1 euro overmaakt, dan zijn we van dit hele gedoe af (als een bank een mindere overschrijving aanneemt is dat ook goed natuurlijk). Ik rij mee met twee Porsches en dat blijft ook zo.

Verder hoef ik dan geen kadootje achteraf alleen een dank je wel (en gelukkig komt dat altijd "spontaan" vanuit de kinderen via de ouders) en dat is mij genoeg. Ik ben dus (net als Remco) nog gewoon van plan om te gaan.

Laten we de knullige opzet c.q. brief maar in de prullemand donderen en vergeten. Onze verontwaardiging is duideljik en hopelijk reageert Alex nog. Als ik niet mee MAG doen omdat ik te weinig heb overgemaakt (die <= 1 euro dus) is dat heel erg vervelend voor de kinderen, maar kan ik daar niks aan doen. Toch?

Ik ga er dus vooralsnog vanuit dat er een vette Vet Cool Man tocht komt en hopelijk was dit voor de organisatie een "Leer Moment". Iedereen maakt fouten en hopelijk geven ze dat ook toe op dit forum. Verder veel respect voor wat ze allemaal doen natuurlijk.

08 apr 2006 10:38
Profiel
Nederland
Bericht 
ivo911 schreef:
Ben benieuwd wat de NPC gaat doen. Die rijden ook elk jaar voor zieke kinderen. Misschien ook verplichte donatie??

Ik helemaal niet. Ik snap werkelijk niet waarom hier te pas en te onppas de NPC er bij gesleept wordt. :shock:

08 apr 2006 10:39
Profiel
Nederland
Bericht 
Zo John dat was wel weer genoeg NPC reclame dacht ik zo :cry:

08 apr 2006 10:40
Profiel
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997
Rosmalen
Bericht 
Na het lezen van alle pagina's van dit deze post, is er maar één conclusie mogelijk:

aan de Vet Cool Man rit van 2006 doen géén Porsches mee dit jaar !

In ieder geval géén Forum-leden.

08 apr 2006 10:44
Profiel
Nederland
Bericht 
ER schreef:
Na het lezen van alle pagina's van dit deze post, is er maar één conclusie mogelijk:

aan de Vet Cool Man rit van 2006 doen géén Porsches mee dit jaar !

In ieder geval géén Forum-leden.

Nee hoor ER dat is een te snelle conclusie! Moeten die kinderen dan de duppie worden van een miskleun van de organisatie? Ik hoop nog steeds op een melding dat het op een foutje berust. Hoop ik, hoop ik, hoop ik, hoop ik echt!

08 apr 2006 10:46
Profiel
ex 996 4S Cabrio; ex 996 4S; ex 930 (2x); ex 3.0 cabrio
Bericht 
Het zijn volgens mij allemaal afgestudeerde personen in dat bestuur. Denk je dan echt dat er sprake is van een "foutje"?

08 apr 2006 10:51
Profiel
Bericht 
Ik krijg overigens op het ogenblik geen email meer dat er gepost is op een onderwerp.

Ben ik de enige?

Marcel B.

08 apr 2006 10:56
Profiel
Nederland
Bericht 
Marcel B. schreef:
Het zijn volgens mij allemaal afgestudeerde personen in dat bestuur. Denk je dan echt dat er sprake is van een "foutje"?

Ach mijn naïve imbost hé. Nee natuurlijk niet, maar wil ze de mogelijkheid geven om het te herstellen. Vandaar. Er zal best over nagedacht zijn (en dat is nu juist zo erg)

08 apr 2006 11:04
Profiel
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997
Rosmalen
Bericht 
Marcel B. schreef:

Vandaar mijn antwoord, van iemand die óók wel eens een paar boeken heeft gelezen.....

08 apr 2006 11:07
Profiel
PorscheForum Rookie
Carrera 3.2 Cabrio '87
Bennebroek
Bericht 
Het is jammer dat men hier een onvergetelijke dag voor de kinderen - waarvoor het bedoeld is - combineert met fondsenwerving. Niet doen!

Zoals eerder gesteld een ieder doet onderwater toch zijn financiele bijdrage.

Voor mij nu reden om niet (meer) mee te doen. Echter de kinderen lijden hieronder dus de suggestie om per collectief protest in te schrijven en 1 Euro te doneren kan ik wel apprecieren.

Mike

08 apr 2006 11:10
Profiel
PorscheForum Rakker
964 c4/cabrio 1991
Venlo-Bliërick
Bericht VCM 2006
Ik had 2005 het voornemen om 2006 mee te doen, jammer genoeg doorkruist mijn vakantie de datum in 2006. Maar ook die belachelijke brief die ik vandaag gekregen heb. Een donatie voor evt. kosten die de organisatie maakt had ik geen moeite mee, maar om er gewoon vanuit te gaan dat ze "gemiddeld" €.250,00 als doel hebben bij elkaar te krijgen voor een ander goed doel is een bepaald verwachtingspatroon scheppen dat iemand met een donatie van €.25,00 of minder zich niet op z'n gemak voelt. En waarom moet er een 2e goede doel aan dit goede doel gekoppeld worden ????? Er zijn volgens mij nu pakweg 300 verliezers....... De jeugdige overmoed van de organisatie moet een halt worden toegeroepen zodat de VCM 2006 alsnog een succes kan worden. ORGANISATIE VCM 2006 , HEROVERWEEG UW DOELSTELLING ANDERS IS HET EEN EEN EIGEN DOELPUNT WAT JE SCOORT EN ZIT JE MET MISSCHIEN 50 PORSCHES EN EEN DONATIE VAN €.500,00 EN 300 VERLIEZERS.

08 apr 2006 11:44
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
911 3.2 cabrio TL
omgeving eindhoven
Bericht 
Ik heb ook 2 keer meegedaan aan de VET COOL RIT maar laat deze keer ook verstek gaan.
Ik doe zoeveel mogelijk mee aan dit soort evenementen maar m.b.t. donaties bepaal ik graag zelf waar ik mijn geld aan uitgeef.
Zeker als men het als verplichting stelt heb ik toch mijn bedenkingen.
De combinatie van vet cool rit en donatie aan een 'ander goed doel' is een vreemde combinatie zeker als zo'n organisatie bij de meeste mensen onbekend is. Het lijkt een ongelukkige keuze die men gemaakt
heeft en zal ten koste gaan van de kinderen.

Ik ben benieuwd naar de reactie van de organisatie.

John weet je waarom er deze keer niet in avi-fauna wordt gereden :?:
Dit was toch wel een van de top-evenement van het jaar maar ik zag dat ze dit jaar niet meedoen.

Emmen en Amsterdam is helaas te ver voor een avondje.

08 apr 2006 11:47
Profiel
PorscheForum Rakker
971 Panamera gts 991 Turbo S /ex 930 Turbo (ex) / 970 Panamera (ex)
Zwolle
Bericht 
Dit is de organisatie waar het geld voor bedoeld is.

http://www.kidsrights.info/

08 apr 2006 12:09
Profiel
PorscheForum Rakker
"in - between - porsches" ex-911sc 1980
Zeist
Bericht Verplichte donatie, Vrijwillige hoogte
Beste Porsche-liefhebbers,

Helaas lees ik vandaag (=zaterdag) pas al jullie reacties op het forum. Het is absoluut niet onze bedoeling jullie uit te buiten: jullie investeren die dag al genoeg met tijd en benzine. We willen jullie niet verder op kosten jagen.
De bedoeling van de stichting is dat deze dag niet alleen voor de kinderen in Nederland, maar ook voor kinderen daarbuiten memorabel word. Daarvoor hebben we contact gezocht met de stichting Kidsrights, welke projecten voor kinderen in het buitenland financiert (zie kidsrights.info). We willen op de dag van de tourrit geld gaan ophalen voor deze stichting. Dat doen we door iedereen een bijdrage te vragen. Gemiddeld streven we naar een bijdrage van EU 250,- per rijder. Dat is gemiddeld!
De sleutelaar/hobby'ist stort bijvoorbeeld Eu 25,-. De zakenman die nog een goed doel zoekt stort bijvoorbeeld eu 1500,-. Het is dus echt niet de bedoeling dat jullie allemaal eu 250,- moeten storten.
Sterker nog, ik rij sinds kort zelf ook 911 en weet wat de kosten zijn als hobby'ist. Ik kan me zo voorstellen dat je voor eu 250,- een aantal leuke projecten kunt uitvoeren aan je auto.

Wellicht dat het allemaal niet zo netjes in de brief is verwoord (terwijl deze toch door meerdere mensen is gelezen voor ie de deur uitging), daarvoor dan mijn excuses.

Ik hoop van ganser harte toch weer op jullie medewerking, jullie hebben immers al 3 jaar meegewerkt aan het succes van deze dag.

Nogmaals: hoogte van de bijdrage is vrijwillig (tussen EU 1,- en oneindig), maar dat je bijdraagt is wel verplicht.
We zullen uiteraard geen enkel onderscheid maken tussen de kleine en grote giften.

Alex Lamine

Laatst bijgewerkt door Lamine op 08 apr 2006 21:39, in totaal 1 keer bewerkt.

08 apr 2006 12:25
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
Alex, vanwaar de keuze voor een stichting die hele andere doelen heeft als de VetCoolMan rit?

Waarom niet voor een stichting als CliniClowns ofzo (voor de zieke kinders dus!)....

08 apr 2006 12:30
Profiel Facebook 
Bericht 
Dit was het eerste bericht over de VCM-rit:

Citaat:
Dit jaar op Zandvoort, gecombineerd met All Dutch Porsche Days. Rijders van vorig jaar zullen binnenkort een uitnodiging ontvangen. Opgeven kan zodra de site weer in de lucht is: www.gelukenvrijheid.nl
Let op: Dit jaar gaan we met Vet Cool Man geld inzamelen voor een goed doel tbv nierpatientjes. Er wordt dan ook van iedere rijder een vrijwillige bijdrage voor dit doel gevraagd. Meer info volgt later, noteer in ieder geval vast de datum: Zaterdag 8 juli 2006.

En dit is de uiteenzetting van het laatste bericht:
Citaat:
De bedoeling van de stichting is dat deze dag niet alleen voor de kinderen in Nederland, maar ook voor kinderen daarbuiten memorabel word. Daarvoor hebben we contact gezocht met de stichting Kidsrights, welke projecten voor kinderen in het buitenland financiert (zie kidsrights.info). We willen op de dag van de tourrit geld gaan ophalen voor deze stichting

Ik ben even de draad kwijt tussen het doel uit het eerste bericht en het doel uit het tweede bericht.

08 apr 2006 12:32
Profiel
PorscheForum Rakker
971 Panamera gts 991 Turbo S /ex 930 Turbo (ex) / 970 Panamera (ex)
Zwolle
Bericht 
paSCal schreef:
Alex, vanwaar de keuze voor een stichting die hele andere doelen heeft als de VetCoolMan rit?

Waarom niet voor een stichting als CliniClowns ofzo (voor de zieke kinders dus!)....

Ik heb ook weinig met de organisatie als kidsrights, niet dat ze geen goed werk verrichten, maar zoek het liever wat dichter bij huis.

08 apr 2006 12:43
Profiel
PorscheForum Rakker
"in - between - porsches" ex-911sc 1980
Zeist
Bericht 
1. KidsRights is een organisatie waarbij we er zeker van zijn dat elke gestorte Euro aankomt bij het project. De medewerkers van de stichting worden betaald door de stichters (dus niet door de storters).
2. Daarnaast heeft KidsRights de mogelijkheid om elke gestorte Euro middels een projectaanvraag bij de overheid te verdubbelen.
3. We zijn nog op zoek naar een specifiek project van KidsRights, maar uiteraard zoeken we iets met chronisch zieke kinderen (doel van de stichting Geluk en Vrijheid). Als het kan, uiteraard een project tbv nierpatientjes in het buitenland.

Op dit moment is het specifieke doel van Kidsrights nog niet bekend. We wilden jullie echter op tijd informeren, vandaar dat de brief afgelopen week al is verstuurd.

Alex

08 apr 2006 12:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Zuid-Holland
Bericht 
horn schreef:
ivo911 schreef:

Sorry hoor, maar wat een onzinvraag!
Dit topic heeft te maken met de nieuwe weg die de Stichting Geluk & Vrijheid heeft ingeslagen.
NPC heeft hier niks mee te maken, waarom zouden die nu ook ineens een verplichte donatie vragen?

De directeur van Essent verdient een veel te hoog salaris.
Aha, De Vries IJzerwaren in de Hoofdstraat heeft ook een directeur - dan zal die ook wel een veel te hoog salaris verdienen...
:? :shock: :roll:

Wat Essent hier mee te maken heeft is mij een raadsel. Er zijn nog geen Hybride-Porsches.

Ik weet ook wel dat de NPC hier niks mee te maken heeft maar gezien de verplichting is dit wellicht een nieuwe wetgeving. Vaak als mensen iets voor elkaar willen beteken komt de wetgeving om de hoek kijken of er wat te halen valt....

08 apr 2006 12:51
Profiel Facebook 
Bericht 
Geen vertrouwen in de Stichting Geluk en Vrijheid?

Citaat:
1. KidsRights is een organisatie waarbij we er zeker van zijn dat elke gestorte Euro aankomt bij het project.

Waarom geen donatie vanuit de Stichting Geluk en Vrijheid aan bijvoorbeeld de wetenschappelijke onderzoeken naar nierproblemen in Nederland? Dat is een duidelijk doel en veel dichter bij huis dan de donatie van een stichting (Geluk en Vrijheid) aan een andere stichting (Kidsrights) te laten schenken aan een project dat nog niet vaststaat.

Dit is puur mijn eigen mening en op grond daarvan vind ik dat de Stichting Geluk en Vrijheid zijn op de site vermelde doel voorbij schiet:

Citaat:
Welkom
De stichting Geluk en Vrijheid is een club vrienden welke zich inzet voor de chronisch zieke kinderen in Nederland. Onder het motto ‘geluk en Vrijheid onafhankelijk van de omstandigheden’ wordt er jaarlijks een dag om nooit te vergeten georganiseerd voor een groep kinderen met een bepaalde chronische aandoening

08 apr 2006 12:59
Profiel
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht 
Na een draadje op het prikbord heb ik de envelope maar eens open gemaakt. Er is al veel over geschreven, dat ga ik niet allemaal herhalen. Wat ik nog wel even wil aangeven is wat mij het meest in de brief stoort. Dat is dat iedere deelnemer wordt verplicht een bijdrage te leveren, en dat de inschrijving pas definitief is na ontvangst van de bijdrage.

Ik voel er niets voor om mij in te kopen voor dit evenement, hoe laag die bijdrage ook is. Na twee zeer geslaagde jaargangen haak ook ik af.

08 apr 2006 13:07
Profiel
Amsterdam
Bericht 
In de brief die ik ontving staat letterlijk :

'Iedere deelnemer bepaald zelf de hoogte van zijn / haar donatie, waarbij
wij HOPEN op een gemiddelde van 250,-'

en

'Uw inschrijving is pas definitief na ontvangst van uw bijdrage'

1. Dit betekend dat deelnemers zelf bepalen wat ze willen doneren
2. Dat een willekeurige bijdrage wel verplicht is.

Ofwel zijn er 2 verschillende teksten verzonden, of er bestaat een ( lees-)
misverstand.
Ik zal deelnemen en een mijns inziens redelijke bijdrage storten.
Bovendien verwacht ik dat de organisatie wel nader tekst en uitleg zal geven na alle bovenstaande heftige reacties.

08 apr 2006 13:21
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 164 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende