Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 0:21

Antwoord op onderwerp  [ 164 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Vrijwillige/verplichte bijdrage Vet Cool Man 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht Re: Verplichte donatie, Vrijwillige hoogte
Lamine schreef:
Beste Porsche-liefhebbers,

Het is absoluut niet onze bedoeling jullie uit te buiten: jullie investeren die dag al genoeg met tijd en benzine. We willen jullie niet verder op kosten jagen.

Wellicht dat het allemaal niet zo netjes in de brief is verwoord (terwijl deze toch door meerdere mensen is gelezen voor ie de deur uitging), daarvoor dan mijn excuses.

Ik hoop van ganser harte toch weer op jullie medewerking, jullie hebben immers al 3 jaar meegewerkt aan het succes van deze dag.

Nogmaals: hoogte van de bijdrage is vrijwillig (tussen EU 1,- en oneindig), maar dat je bijdraagt is wel verplicht.
We zullen uiteraard geen enkel onderscheid maken tussen de kleine en grote giften.

Alex Lamine

Kom op mannen!

Duidelijk verhaal, reactie & excuses!

Je kan nu nog een hele lange discussie voeren over die verplichte ene euro, maar ik geloof niet dat jullie het eens gaan worden.

Jammer voor die kids, onenigheid over 1 verplichte euro.........dat is het toch ook allemaal niet waard?

Misschien ff trots/principes over boord 1 eurotje dokken en weer een boel zieke kids een onvergetelijke dag!

Ik rij zelf reeds mee bij de Bezorg een Lachdag, maar ik wil best voor de PF-ers die eigenlijk willen afhaken voor de VCM-rit die 1 euro betalen.
Voor € 50,-, 50 blije kindergezichtjes ........... tis het mij wel waard!

08 apr 2006 13:23
Profiel WWW
ex 996 4S Cabrio; ex 996 4S; ex 930 (2x); ex 3.0 cabrio
Bericht 
De uitleg is hierboven al gegeven, maar strookt mijnsinziens niet met het doel van de Stichting Geluk en Vrijheid. E.e.a. heb ik eerder in dit topic toegelicht.

En Rob, ik hoop dat er meer zo denken als jij, maar ik denk dat het probleem zit in de verplichting en niet in het bedrag. Volgens mij geldt het woord "vrijheid" in de stichtingsnaam juist niet voor de degenen waar een beroep op gedaan wordt.

Afijn, was even mijn laatste berichtje over dit onderwerp. Heb er even genoeg van en vraag mij nog steeds af waarom die ommezwaai, na zo'n perfecte dag en perfecte organisatie als vorig jaar, heeft plaatsgevonden.

Ik heb mijn beslissing al genomen. Zal geen verrassing zijn, helaas.

08 apr 2006 13:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Zuid-Holland
Bericht 
Marcel B. schreef:
De uitleg is hierboven al gegeven, maar strookt mijnsinziens niet met het doel van de Stichting Geluk en Vrijheid. E.e.a. heb ik eerder in dit topic toegelicht.

En Rob, ik hoop dat er meer zo denken als jij, maar ik denk dat het probleem zit in de verplichting en niet in het bedrag. Volgens mij geldt het woord "vrijheid" in de stichtingsnaam juist niet voor de degenen waar een beroep op gedaan wordt.

Afijn, was even mijn laatste berichtje over dit onderwerp. Heb er even genoeg van en vraag mij nog steeds af waarom die ommezwaai, na zo'n perfecte dag en perfecte organisatie als vorig jaar, heeft plaatsgevonden.

Ik heb mijn beslissing al genomen. Zal geen verrassing zijn, helaas.

Zo denk ik er ook over Marcel.

08 apr 2006 13:38
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
964 C2 Coupe 91 zwart BMW 528i 97 Soewart EX 964 C4 Cabrio 91 Nachtblauw
Utrecht
Bericht Re: Verplichte donatie, Vrijwillige hoogte
Rob Herfst schreef:
Kom op mannen!

Duidelijk verhaal, reactie & excuses!

Je kan nu nog een hele lange discussie voeren over die verplichte ene euro, maar ik geloof niet dat jullie het eens gaan worden.

Jammer voor die kids, onenigheid over 1 verplichte euro.........dat is het toch ook allemaal niet waard?

Misschien ff trots/principes over boord 1 eurotje dokken en weer een boel zieke kids een onvergetelijke dag!

Ik rij zelf reeds mee bij de Bezorg een Lachdag, maar ik wil best voor de PF-ers die eigenlijk willen afhaken voor de VCM-rit die 1 euro betalen.
Voor € 50,-, 50 blije kindergezichtjes ........... tis het mij wel waard!

Eens Rob!

08 apr 2006 13:58
Profiel
vianen
Bericht 
Rob,
Helemaal mee eens, en dat je moet bijdragen vind ik echt niet erg, dit heb ik eerder ook al geschreven, ik heb vanmorgen de brief van de stichting pas gehad, en nadat ik hem gelezen had was me al direkt duidelijk dat het niet om een bijdrage ging van 250,= euro.

Verder heb ik net ook een e-mail gehad van Alex waarin hij dit nogmaals bevestigt.

Heb inmiddels mijn bijdrage dan ook gestort op de rekening van de stichting.

Bert

p.s het was iets meer dan 1 euro. :wink:

08 apr 2006 14:04
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
ivo911 schreef:
Wat Essent hier mee te maken heeft is mij een raadsel.

Dat had ik nou toen ik jouw NPC opmerking las.

ivo911 schreef:
Ik weet ook wel dat de NPC hier niks mee te maken heeft

Nou dan... :roll:

PS Essent verhaal was cursief gedrukt daar het een voorbeeld betrof over twee zaken die ook niks met elkaar te maken hadden.
Ter illustratie van de onzinnigheid van jouw vraag. Dit ter verduidelijking. :?

08 apr 2006 14:15
Profiel
Kozijnenboer
Berkelland (Achterhoek) PF #345
Bericht 
Zojuist een mailtje ontvangen van Alex Lamine:

Beste Porsche liefhebbers,

Vandaag ontving ik vele reacties naar aanleiding van de brief die gisteren bij jullie op de deurmat is gevallen. In deze brief vragen wij om uw deelname aan de tourrit Vet Cool Man van 8 juli 2006 en tevens een vrijwillige bijdrage voor Kidsrights.
In de brief lijkt het alsof iedereen EU 250,- moet storten om mee te mogen doen. Dit is absoluut niet het geval !
Iedereen is vrij om de hoogte van de bijdrage zelf te bepalen. Het gaat er ons om dat er wordt bijgedragen, of dit nou 10 of 1000 euro is, dat is niet de issue. Ons streven is gemiddeld 250,- per deelnemer; daarbij gaan we ervan uit dat de hobby'ist/sleutelaar uiteraard een lagere bijdrage zal geven dan de zakenman die zijn bijdrage wellicht via de zaak doet. Uiteraard maken we geen enkel onderscheid in hoogte van de bijdrage.

De voorgaande 3 edities van Vet Cool Man zijn een succes geworden mede dankzij jullie inzet, we zien jullie dan ook graag terug dit jaar.

Hopende dat de uitleg zo wat duidelijker is,
Met vriendelijke groet,

Alex Lamine
Stichting Geluk en Vrijheid
www.gelukenvrijheid.nl

NB. Deze mailing is gestuurd naar de rijders van 2004 en 2005. Het kan dus zijn dat U deze mailing dubbel heeft ontvangen.
DeleteReplyForwardSpamMove...
--------------------------------------------------------------------------------------

Iedereen gewoon 25 euri storten(of meer) en niet langer zeuren.Punt

Laatst bijgewerkt door André op 08 apr 2006 15:22, in totaal 1 keer bewerkt.

08 apr 2006 15:00
Profiel WWW
vianen
Bericht 
Andre,

heb hem ook gehad.

Verder mee eens. PUNT.

08 apr 2006 15:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster S 2001
Rozenburg
Bericht 
Mag ik nog reageren?

Als de mailing één dag eerder was opgemaakt had ik de humor er wél van ingezien!
Maar goed...mijn eerste indruk was BELACHELIJK !!!
De uitleg van dhr.Lamine is duidelijk genoeg maar ik laat de boel nog even bezinken voordat ik definitief een beslissing neem.

08 apr 2006 15:43
Profiel
Westervoort
Bericht 
Slappe waardeloze verklaring!!

Ik snap niet dat sommigen hier, daar zo makkelijk overheen stappen...ook al is 't voor een goed doel.

De lol zou er voor mij echt af zijn!

Zoals John het verwoord in zijn bericht over de aanpak van de NPC is in mijn ogen de enige nette manier :thumright: ...een "vrijwillige" donatie, die aanvoelt als een betaling zou ík never nooit doen.

Wat een wereldvreemde gasten zeg...hebben overduidelijk totaal geen "feeling" met de deelnemers/vrijwilligers, maar willen gewoon zichzelf op de borst kunnen kloppen met een "bedrag" dat zij 8) opgehaald hebben...BAH

08 apr 2006 15:44
Profiel
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
Jurgen schreef:

Ik snap niet dat sommigen hier, daar zo makkelijk overheen stappen...ook al is 't voor een goed doel.

Zoals John het verwoord in zijn bericht over de aanpak van de NPC is in mijn ogen de enige nette manier :thumright: ...een "vrijwillige" donatie, die aanvoelt als een betaling zou ík never nooit doen.

Wat een wereldvreemde gasten zeg...hebben overduidelijk totaal geen "feeling" met de deelnemers/vrijwilligers, maar willen gewoon zichzelf op de borst kunnen kloppen met een "bedrag" dat zij 8) opgehaald hebben...BAH

Jurgen, ik ben het voor 100% met je eens; ik rijd wel een andere liefdadigheidsrit
belachelijk verhaal, erg jammer dat de kinderen hier de dupe van dreigen te worden

08 apr 2006 15:59
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Senior Administrateur & Senior OCE deskundige
996 GT3 look, ex 964 C2, ex 911 3.0 SC, ex 911 2.4 T
Bericht 
Het is voor mij nu duidelijk genoeg.

Als je aan een meeting meedoet wordt er gevraagd om een bijdrage voor het organiseren. Dat is dan voornamelijk voor je eigen plezier. Waarom dan nu niet in combinatie met een goed doel en met kinderen. Daar zie ik geen probleem in, alleen hadden ze best een goed doel dichter bij huis kunnen kiezen, er zijn er genoeg hier in Nederland en het bedrag van 250 weg moeten laten in de brief :!:

Op 8 juli kan mijn dag niet meer stuk als ik al die mooie wagens zie en die blije gezichtjes.... of ik nu wel of niet iets moet betalen. Alleen de hoogte zat mij hoog :wink:

08 apr 2006 16:02
Profiel
997 4S Cabrio ex. 993 4S, ex. 964 C4, ex. 968
Nederland
Bericht 
Nou ik ga mijn 2 euro (2 * 1 euro) overmaken hoor. Ik ben het met o.a. Rob eens dat het om de kids gaat en verder helemaal niks. Ik vind dat het ge....k nu maar moet stoppen. We hebben het duidelijk gemaakt, e-mail van Alex gekregen, principes overboord en met zijn allen er een vette dag van maken.

Trouwens, waar moeten die 2 euro eigenlijk naar toe :D :wink:

08 apr 2006 16:48
Profiel
Nederland
Bericht 
Marco schreef:
Jurgen schreef:

Jurgen, ik ben het voor 100% met je eens; ik rijd wel een andere liefdadigheidsrit
belachelijk verhaal, erg jammer dat de kinderen hier de dupe van dreigen te worden

Kom op Marco en Jurgen, doe het dan voor die zieke kinderen die zo'n dag echt wel kunnen gebruiken. Maak het allerkleinste bedrag over dat de bank accepteerd en lekker komen. Ook voor jezelf is het toch een gave dag?? Misschien dat je met Mijn Postbank.nl wel € 0.01 kunt overmaken en klaar is Marco/Jurgen.

08 apr 2006 16:51
Profiel
PorscheForum Rakker
midlum
Bericht 
Shit jongens, jullie zijn mijn zorgvuldig gekoesterde imago van 'Rijke Stinkerd in z'n Porsche' (het laatste impliceert het eerste) aan het verknallen! Gewoon niet zeuren, eurootje overmaken, Alex er op aanspreken zodra je hem ziet en gewoon meegaan...

08 apr 2006 16:57
Profiel WWW
Nederland
Bericht 
marvin944 schreef:
Shit jongens, jullie zijn mijn zorgvuldig gekoesterde imago van 'Rijke Stinkerd in z'n Porsche' (het laatste impliceert het eerste) aan het verknallen! Gewoon niet zeuren, eurootje overmaken, Alex er op aanspreken zodra je hem ziet en gewoon meegaan...

Zo is het helemaal Marvin :mrgreen: :ba:

08 apr 2006 17:02
Profiel
Westervoort
Bericht 
Jan A. (964 C4) schreef:
Ook voor jezelf is het toch een gave dag?? Misschien dat je met Mijn Postbank.nl wel € 0.01 kunt overmaken en klaar is Marco/Jurgen.

We verschillen duidelijk van mening , en als je denkt dat het óf Marco óf mij om het geld te doen is zou je er nog wel eens veel verder naast kunnen zitten Jan...

D'r zijn buiten dit erg veel goede doelen, die ZEKER niet minder zijn...en Porsche-rijden doe ik niet graag met een vreemd gevoel in m'n onderbuik...

Mss maar goed dat iedereen anders is, 'k weet 't niet...

08 apr 2006 17:12
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Jan A. (964 C4) schreef:
Misschien dat je met Mijn Postbank.nl wel € 0.01 kunt overmaken

Heb het geprobeerd maar Jouw Postbank.nl werkt hier niet... :twisted: :wink:

08 apr 2006 17:12
Profiel
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht 
Ik rij graag mee voor zieke kinderen (desnoods naar Zandvoort). Of ik geld geef aan goeden doelen bepaal ik echter helemaal zelf. Door deze twee zaken aan elkaar te koppelen loopt de organisatie het risico dat er Porschisten afhaken. Noem het principieel, noem het kinderachtig, whatever.

Het zou me niets verbazen dat het laten vallen van de verplichting, en het vragen van een vrijwillige bijdrage op de dag zelf, meer opbrengt dan de huidige gang van zaken.

08 apr 2006 17:55
Profiel
Westervoort
Bericht 
Anne 2.7 schreef:
Het zou me niets verbazen dat het laten vallen van de verplichting, en het vragen van een vrijwillige bijdrage op de dag zelf, meer opbrengt dan de huidige gang van zaken.

:thumright:

Ën een beter en leuker gevoel geeft...kijk, zo moeilijk is 't allemaal toch niet...

08 apr 2006 18:04
Profiel
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
een donatie is een spontane aktie imho; niet iets wat je opgelegd wordt...
een vrijwillig verplichte storting

het is iets anders als het vantevoren wordt vermeld, geen enkel probleem

08 apr 2006 18:06
Profiel WWW Facebook 
Kozijnenboer
Berkelland (Achterhoek) PF #345
Bericht 
Alex Lamine schreef:

Beste Porsche liefhebbers,

In de brief lijkt het alsof iedereen EU 250,- moet storten om mee te mogen doen. Dit is absoluut niet het geval !
Iedereen is vrij om de hoogte van de bijdrage zelf te bepalen. Het gaat er ons om dat er wordt bijgedragen, of dit nou 10 of 1000 euro is, dat is niet de issue.
]

Laten we het misverstand snel vergeten en ons allemaal inschrijven zodat we de kinderen een leuke dag kunnen bezorgen.

08 apr 2006 18:15
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
"in - between - porsches" ex-911sc 1980
Zeist
Bericht Vrijwillige verplichting
Beste Jurgen, Anne en Marco (en wie ik nog vergeet),

Als de verplichting van de bijdrage jullie daadwerkelijk zo dwars zit maak ik wel een uitzondering. Het is nooit onze intentie geweest om de rijders van voorgaande jaren tegen de borst te stuiten. Volgens mij doen jullie al meerdere jaren mee en ik zou het doodzonde vinden als dat dit jaar niet zo zou zijn.
De (opzet van) de brief is kennelijk verkeerd gevallen bij sommige rijders waarvoor onze excuses. De verplichte bijdrage is kennelijk geen slimme zet geweest van ons.
Als je niet wil meerijden vanwege de verplichte bijdrage, maak de bijdrage dan vrijwillig, of maak geen bijdrage. Het belangrijkste is dat je meerijd voor de nierpatiëntjes hier in Nederland. Maak er dan wel voor deze groep een prachtige dag van.

Alex Lamine

08 apr 2006 18:17
Profiel
PorscheForum Rakker
porsche 944S2
Bericht 
Nou,
Het hoge woord is er uit. We zijn denk ik waar we moeten zijn.

Iedereen lekker meerijden voor die kids. Zelfs bij het handhaven van een verplichte bijdrage vind ik dat je voor 1 "verplichte" euro wel een keer over je principes heen kan stappen en die kinderen een leuke dag kan bezorgen. Spreek dan in ieder geval de organisatie aan en desnoods doneer je niks als je je daar beter bij voelt.
Wat is er nou belangrijker: je principes of het geluk van die kinderen??

Niet dat ik overigens nu een bom duiten over ga maken hoor. Ik hou het bij een donatie die ik elk ander goed doel gemiddeld geef en vergeet die"foute" brief maar.

Ik hoop dat volgend jaar ieder vrij gelaten wordt in z'n keuzes ten aanzien van donaties e.d. anders vrees ik alsnog voor veel afhakers.

08 apr 2006 19:07
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
971 Panamera gts 991 Turbo S /ex 930 Turbo (ex) / 970 Panamera (ex)
Zwolle
Bericht 
Laten we de boel maar even laten bezinken, 8 juli is nog ver weg. Dat de meesten er een slecht gevoel aan over gehouden hebben is een feit. Maar dat ebt wel weer weg, en kunnen we er misschien met z,n allen toch nog een leuke dag van maken. Als je je aangemeld hebt neemt de organisatie contact met je op, ik maak nog niks over en wacht wel of ze contact opnemen. :wink:

08 apr 2006 19:33
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 164 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende