Auteur |
Bericht |
Audigek
|
Waarop moet ik letten bij het vervangen van olieslang?
Hallo Mensen,
Ik moet/mag voor een vriend een olieslang vervangen van een C4 3.6 van bj 90.
Het gaat om de slang (bekleed met stalen kooi) die vanaf onderzijde olietank loopt naar het oliefilterhuis.
Kan dit zondermeer of zijn hier speciale dingetjes waar je op moet letten?
Het lijkt me namelijk als je dit doet, het geweldige motortje even een luchtbelletje voor de kiezen krijgt vandaar mijn vraag.
Waar vind ik een goed/goedkoop adres in de buurt voor die slang (Dordrecht)?
Ik heb voor de rest redelijk ervaring met allerlij merk artikelen behalve met Porsche. Nu ik er één onderhanden heb moet ik eerlijk bekennen behoorlijk gecharmeerd te zijn, wat een slimme dingen kom je tegen .
Deze Echte!! Porsche komt uiteindelijk tekoop.
De eigenaar heeft hem meegebracht uit saudi arabi waar hij jaren gewerkt heeft, de Porsche heeft 84000 gelopen maar dat geloof je alleen als je hem ziet.
|
07 apr 2006 23:10 |
|
|
Henk
PF # 136
|
Volgens mij staat hij al te koop toch?
Of is dit hem niet?
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
07 apr 2006 23:27 |
|
|
Audigek
|
Haha, jij hebt een pluimpje verdiend, hij is het inderdaad maar met die nieuwe slang gaat de prijs wel ietsje omhoog hoor
|
07 apr 2006 23:38 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
ik geloof dat die olie leiding al 410 euro is.
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
07 apr 2006 23:40 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Luchtbelletje
De monteur krijgt wel heel veel olie over zich heen als hij niet uitkijkt
Goedkoop adresje Bij de Porsche dealer haal je die slang en de prijs heb je al van Rob
|
07 apr 2006 23:48 |
|
|
Audigek
|
Nou nee hoor, zo gek heb ik het nog niet gezien, ik zag ze varierend van 167 tot 360 en dan heb ik niet eens goed gezocht.
|
07 apr 2006 23:49 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
nr 25 275 euro
nr 26 42 euro
nr 10 88 euro
en dan wat je nog meer nodig hebt aan klemmetjes en andere
(ongeveer 11 liter olie , dan ook maar een filtertje)
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
07 apr 2006 23:57 |
|
|
Audigek
|
Bedankt voor de tip maar het is nr 20 (in de wielkast), heb je daar ook een prijsje van
|
08 apr 2006 0:05 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
ja die gaat naar een thermostaat en die is 365,-
robert
http://www.mittelmotor.de/english/startenglish.htm
kijk hier maar,
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
08 apr 2006 0:10 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
en hier weer 159 dat scheelt een stuk,
klik
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
08 apr 2006 0:22 |
|
|
Audigek
|
Ik heb ff gekeken, als die lui zo doorgaan bel ik de pliessie, wat een geld voor een simpel slangetje, straks maak ik er zelf een van hoseklei.
Bedankt in ieder geval robert
Gr. Koos
|
08 apr 2006 0:23 |
|
|
Audigek
|
Die 159 staat me wel aan maar dat zou dan ook wel imitatie zijn en dat leid vaak weer tot iritatie.
|
08 apr 2006 0:27 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: Waarop moet ik letten bij het vervangen van olieslang?
Die goedkopere is uiteraard namaak. Zo veel korting krijg je niet op de originele delen.
Als de eigenaar hem ECHT wil houden, dan moet hij kiezen voor originele delen: Porsche kwaliteit voor een Porsche prijs
Zelf koop ik ook heus banden, accu's, olie en benzine niet origineel, maar de rest
|
08 apr 2006 17:47 |
|
|
Audigek
|
Bedankt allemaal voor de reacties maar veel wijzer ben ik niet geworden eerlijk gezegt, waar ik dus bang voor ben is dat wanneer ik een nieuwe slang plaatst , dat de motor het een moment zonder druk moet stellen en ik vind dat gewoon geen fijn gevoel. of eu, zie ik het verkeerd?
_________________________________________ Heb een hekel aan cilinders zonder kop
|
08 apr 2006 18:30 |
|
|
Renntech
Diverse Porsche'sSteenwijk
|
Ja, je ziet het verkeerd.
Ook al laat je de slang weg en je laat de motor een minuut lopen dan heb je nog geen smeringsprobleem.
Wel een hele vieze garagevloer.
_________________________________________ http://www.renntech.nl
|
08 apr 2006 19:16 |
|
|
Johnnyboyporsche
911(964)-Carera4Raamsdonksveer
|
Dit zelfde probleem is al eerder aan de orde geweest, kijk onder Techniek/motor en dan "grote problemen?"
Ik had de keuze voor immitatie of originele onderdelen.
Heb voor originele gekozen.
_________________________________________ Verbeter de wereld en begin bij U zelf, laat een ieder in zijn eigen waarde ook U wilt daarin gelaten worden.
|
08 apr 2006 20:09 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
JA, dat is gegarandeerd onjuist. Maar met deze beperkte kennis is het misschien beter om het te laten doen
Vandaar ook mijn eerdere reactie: Luchtbelletje
Dus: mogelijk olie aftappen, reservoir loopt waarschijnlijk leeg over de slangaansluitingen, zit totaal iets van 10 liter in reservoir, leidiingen en blok. Die slang netjes vervangen door een originele nieuwe, olie vullen en starten die 964
Dat vervangen overigens: passend goed gereedschap, kruipolie en geduld nodig, want die koppelingen kunnen goed vast (geroest) zitten
|
08 apr 2006 20:27 |
|
|
Audigek
|
Beperkte kennis zegt niets over mijn sleutel capaciteiten , juist iemand die zich niet!!!! laat informeren zou schade kunnen maken , ik vind mijn voorzichtigheid dan ook op zijn plaats. Ik heb menige motor vanaf de grond opgebouwd van solex tot dikke V8 en dat is nimmer verkeerd afgelopen. Ik ben bekend met het drysump systeem want dat systeem heeft porsche niet zelf bedacht en werd zelfs op een stoommachine al toegepast en er vaart menig oude scheepsdiesel rond met dit systeem .
Ik weet inmiddels voldoende en ga de slang bestellen (orgineel) en zal deze er verschrikkelijk netjes tussen zetten met de orginele tyraps jaja, zouden ze die hebben bij de porsche dealer in deze kleur?.
Trouwens, deze porsche heeft nooit pekel gezien in saudi arabi dus dat losmaken is met mijn goed passend gereedschap een peuleschilletje, alleen een beetje woestijnzand wegblazen (met de stoomcleaner) want het is wat nattig van de olie
Ik zou zeggen bedankt allemaal, ik vind het wel leuk toeven hier
_________________________________________ Heb een hekel aan cilinders zonder kop
|
09 apr 2006 9:16 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
daar hebben er wel meer last van.
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
09 apr 2006 10:24 |
|
|
Renntech
Diverse Porsche'sSteenwijk
|
Robbert had het de eerste keer erg goed met Euro 410,- voor een originele slang.
Maar met alleen een slang ben je er niet. Het is een grote klus om uit te voeren.
De olietank moet uitgebouwd worden. En dat zit vaak tegen.
Afknappende rubbersteuntjes, hardgeworden en dus niet meer flexibele slangen en dolgedraaide slangklemmen. Geen leuk klusje als je het op een zaterdag middag wilt klaren en alleen een slang in huis hebt.
Wij verkopen meestal complete sets ( origineel Porsche) waar alles inzit.
Alle slangen (5X), boutjes, slangklemmen, tyraps en rubbertsteuntjes zitten erin om de olietank uit en in te bouwen.
En met een telefoonnummer van de helpdesk
( 25 delige set Euro 430,- incl. thuisbezorging )
_________________________________________ http://www.renntech.nl
|
09 apr 2006 10:26 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Het is een verslaving.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
09 apr 2006 10:27 |
|
|
Audigek
|
Oke, ik haal eerst de boel los (nadat ik de olie afgetapt heb) en zie dan wel wat ik nodig heb en dat bestel ik dan, dat lijkt me dan het slimste, wellicht bestel ik dan de hele kit, of niet natuurlijk
_________________________________________ Heb een hekel aan cilinders zonder kop
|
09 apr 2006 11:35 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
.... nog een heleboel meer
|
09 apr 2006 13:02 |
|
|
HennieC2Targa
Ex.Carrera 3.2 Ex. 964 Targa C2
Ex.Boxster S Zwart
Porsche Macan Wit.Culemborg
|
De techniker geeft niet voor niets aan om een heel setje te nemen, wat dacht je van ervaring met dit soort klusjes.
En je hebt het gelijk goed voorelkaar
_________________________________________ Live and let Live
|
10 apr 2006 1:34 |
|
|
BJ964
Porsche 964 C2 1991
|
Ik zou bij Renntech de hele set aanschaffen. Straks heb je alles los en blijkt dat je toch wat onderdeeltjes mist...zou IK niet blij van worden Ik wens je in ieder geval heel erg veel succes
_________________________________________ Porsche 964C2 Nachtblauw
|
10 apr 2006 9:56 |
|
|