Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 0:36

Antwoord op onderwerp  [ 164 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Vrijwillige/verplichte bijdrage Vet Cool Man 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
924 `77
Wijchen
Bericht 
Ik zag vandaag dit draadje m.b.t deze toerrit. Ik heb in het verleden aangezien ik Chronisch ziek ben een dag meegereden met wat maserati lui.

Ik vond dat toen vet tof als 15 jarig jochie. Nu begon het toch te knagen om die andere kinder ook een leuke dag te bezorgen.

Nu heb ik eigenlijk 2 vragen:
-Ik heb een 924..telt die ook mee?
-Leeftijd van de bestuurder? (ik ben zelf 19..en wordt pas in oktober 20..)

08 apr 2006 20:08
Profiel Facebook 
Moderator
PF #57
Bericht 
Meneer aard schreef:

Ach, als je maar 250 euro kan dokken ben je welkom :twisted: :twisted: :twisted: :wink:

Uiteraard telt een 924 ook mee en je leeftijd niet. Inschrijven, 924 euro dokken en een kind gelukkig maken! :lol:

08 apr 2006 20:25
Profiel
PorscheForum Rakker
"in - between - porsches" ex-911sc 1980
Zeist
Bericht 
Beste Meneer Aard,

Uiteraard ben je welkom, ook met een 924. Dat is nog altijd 1 porsche meer dan Horn op dit moment heeft. (ai)
De discussie over de bijdrage kun je hierboven lezen.

Alex Lamine

08 apr 2006 20:30
Profiel
PorscheForum Rakker
924 `77
Wijchen
Bericht 
Lamine schreef:
Beste Meneer Aard,

Uiteraard ben je welkom, ook met een 924. Dat is nog altijd 1 porsche meer dan Horn op dit moment heeft. (ai)
De discussie over de bijdrage kun je hierboven lezen.

Alex Lamine

Tof dat ik ook welkom ben! Ik ga een dezer dagen of vanavond zelfs nog de aanmelding de deur uit doen via de website.

Ik heb toen als 15 jarig jochie mee mogen maken en vond het echt GEWELDIG, ook naar zandvoort geweest, zelfs over het circuit mee gereden etc geweldig. Ik weet hoe het is om ziek te zijn en daarom wil ik ook graag mee doen om die kinderen gelukkig te maken :)

horn schreef:
Meneer aard schreef:

Ach, als je maar 250 euro kan dokken ben je welkom :twisted: :twisted: :twisted: :wink:

Uiteraard telt een 924 ook mee en je leeftijd niet. Inschrijven, 924 euro dokken en een kind gelukkig maken! :lol:

Ok doe jij die 924 euro dokken omdat jij geen porsche meer hebt ;) Heb je ook het gevoel dat je een P hebt :+ hahahaha ;)

08 apr 2006 20:41
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Hoeksche Waard
Bericht Re: Verplichte donatie, Vrijwillige hoogte
Lamine schreef:
We willen op de dag van de tourrit geld gaan ophalen voor deze stichting. Dat doen we door iedereen een bijdrage te vragen. De sleutelaar/hobby'ist stort bijvoorbeeld Eu 25,-. De zakenman die een goed lopend bedrijf heeft en nog een goed doel zoek stort bijvoorbeel eu 1500,-.
Alex Lamine

:bang: :bang: :? Wat een antwoord.

IK vind het heel :shock: :shock: :shock: dat dit gedacht wordt, ben het volledig met Marcel / Jurgen, etc. eens.

Laat het even bezinken, maar voor dit moment haak ik af.

08 apr 2006 21:09
Profiel
PorscheForum Rakker
971 Panamera gts 991 Turbo S /ex 930 Turbo (ex) / 970 Panamera (ex)
Zwolle
Bericht 
Ik denk dat Alex Lamine geen goed weekend heeft. :oops:

08 apr 2006 21:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Zeist
Bericht 
Citaat:
Ik denk dat Alex Lamine geen goed weekend heeft.

Dat is een redelijk understatement.

08 apr 2006 21:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
997 4S Cabrio ex. 993 4S, ex. 964 C4, ex. 968
Nederland
Bericht 
horn schreef:
Meneer aard schreef:

Kappuh nouh Horun :D

08 apr 2006 21:54
Profiel
PorscheForum Junkie
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
Wat een wonderlijke situatie. Had tot dusver geen tijd gehad mij op te geven bij de organisatie van VCM. Was dat wel van plan, ik vind het namelijk een zeer bewonderenswaardig initiatief. Zoals ik het lees wil VCM nu meer, wat op zich een goed streven is. Zij maakt m.i. een fout als zij daarvoor de mensen die zich al belangenloos inzetten voor deze zieke kinderen nog eens vragen om een ´vrijwillige` bijdrage. Daarmee heeft zij een hoop kwaad bloed gezet. Daarbij kies ik graag zelf de goede doelen waaraan ik doneer en bij voorkeur binnen Nl. Ik vraag mij nu wel af wat te doen, toch maar meedoen of fijn een dagje Zandvoort. De organisatie van VCM mag het zeggen :arrow: Stuur me maar een e/mail met uitnodiging.

08 apr 2006 22:16
Profiel
PorscheForum Rakker
924 `77
Wijchen
Bericht 
Lamine schreef:
Citaat:

Nou mensen :) Dit is natuurlijk ook niet leuk voor Alex Lamine dit allemaal. We moeten gewoon proberen samen door een deur te kunnen.

Dat de inhoud van de brief bij een hoop mede forum leden in het verkeerde keelgat is geschoten dat had ik ook gehad als ik die brief zou krijgen..Je kiest iedergeval zelf voor je doelen waar je een donatie naar toe maakt.

Laten we het dit weekend even bezinken, de tour-rit is nog ver weg en tijd zat voor een onderneming. Ik zou zeggen Pak nog een biertje jongens en maandag zullen we het er weer even over hebben :) Ik denk dat dit voor beide partijen (zowel voor de P rijders als voor Alex Lamine) het beste is.

Just my 2 cents....

08 apr 2006 22:32
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
Meneer aard schreef:
Nou mensen :) Dit is natuurlijk ook niet leuk voor Alex Lamine dit allemaal. We moeten gewoon proberen samen door een deur te kunnen.

....

Ik heb de tv uitzending over de VCM rit van vorig jaar gezien. Hoewel het lijkt alsof hij een beetje in z´n studietijd is blijven hangen, kwam de organisator bij mij niet over als een domme jongen. Deze actie zal waarschijnlijk een uitglijder zijn geweest, noem het van mijn part een leermoment. Maar dit kan wel een hele dure worden als de stemming niet omslaat ...

p.s. :arrow: ik heb nog geen e/mail gekregen met uitnodiging

08 apr 2006 22:40
Profiel
PorscheForum Rakker
924 `77
Wijchen
Bericht 
adu schreef:
Meneer aard schreef:

....

Ik heb de tv uitzending over de VCM rit van vorig jaar gezien. Hoewel het lijkt alsof hij een beetje in z´n studietijd is blijven hangen, kwam de organisator bij mij niet over als een domme jongen. Deze actie zal waarschijnlijk een uitglijder zijn geweest, noem het van mijn part een leermoment. Maar dit kan wel een hele dure worden als de stemming niet omslaat ...

p.s. :arrow: ik heb nog geen e/mail gekregen met uitnodiging

Daarom zei ik ook ;) Eventjes laten bezinken :) Want hier worden we met z`n allen niet wijzer.

08 apr 2006 22:43
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
964 c4/cabrio 1991
Venlo-Bliërick
Bericht VCM website aangepast
VCM heeft de website al aangepast.....

In de brief die we de Porsche-rijders van 2004 en 2005 toestuurden op 6 april lijkt het alsof iedere Porsche-rijder EU 250,- moet doneren aan KidsRights om mee te mogen doen. Dit is absoluut niet zo bedoeld. Als stichting vragen we jullie een bijdrage te storten voor KidsRights. De hoogte van die bijdrage is naar eigen inzicht. Of je nu 1,- of 1000,- overmaakt, dat maakt voor de deelname niet uit. Ons streven is gemiddelde van 250,-! Het is niet onze bedoeling rijders te weren. Iedere rijder van de voorgaande jaren heeft immers bijgedragen aan het succes van Vet Cool Man en we hopen dat ze ook dit jaar weer mee zullen doen..
===============================================
Maar dat een goed doel een ander goed doel gaat steunen blijf ik verkeerd vinden, wat hun met VCM doen is een goed innitiatief en daar moeten ze het bij laten en alleen sponsors zoeken die deze stichting steunen of een donatie vragen en dat KidsRights gedoe vergeten.

08 apr 2006 22:45
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Hoeksche Waard
Bericht 
Aard :?: Ik denk dat het logisch is dat een ieder zijn gedachte hierover kwijt wil. Wie zijn billen ....................

Mijn hele voorzichtige mening is dat als je na de eerste brief zulke negatieve reacties krijgt, je volgens mij eieren voor je geld moet kiezen en maar even af moet stappen van een zogenaamde vrijwillige bijdrage.

Door te zeggen dat een zakenman ............ € 1.500 ............ maakt het volgens mij alleen maar erger (teminste bij mij).

En verder heb je gelijk, doch werd al door anderen aangegeven, gewoon laten bezinken.

Maar met de uitleg zoals die nu wordt gegeven weet ik voldoende.

08 apr 2006 22:48
Profiel
PorscheForum Junkie
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
Meneer aard schreef:
Daarom zei ik ook ;) Eventjes laten bezinken :) Want hier worden we met z`n allen niet wijzer.

Ik weet niet of de organisatie dit leest. Zo ja, dan had die allang een uitnodiging (bijv. via Pb) kunnen sturen. Wellicht komt het nog, ik zie het wel. Volg jouw goede advies en denk er nog maar eens even over na.

08 apr 2006 22:49
Profiel
vianen
Bericht 
Er is een brief verstuurd.
De derde alinea van deze brief is, verkeerd gelezen, verkeerd begrepen, en dus vreselijk verkeerd gevallen, ik denk met name over het bedrag wat ze HOPEN per deelnemer, een gemiddelde dus van 250,=

Daar is een uitleg/verklaring van Alex op gekomen.
Die verklaring is voor mij voldoende, het gaat dus niet om die 250,=, maar geef wat je wilt!!

Ik denk dat NIEMAND er problemen mee gehad zou hebben als er gestaan had:
"We hopen op een donatie van de deelnemende porsche liefhebbers aan de stichting kidsrights.
Ik weet namelijk zeker dat alle deelnemers dan een bedrag gegeven zouden hebben.

Maar als ik dus lees dat er best wel gegeven zou willen worden mits vrijwillig, en het nu maar niet doen vanwege het woordje !verplicht!, en dus de kont lekker dwars tegen de wind gaan gooien, dan is volgens mij zelfs de uitleg van Alex niet begrepen.

Ik zou het dus nog maar eens rustig nalezen, over een paar dagen, en als het wat rustiger is geworden.

Das mijn mening en mijn gedachte, niks meer niks minder.

08 apr 2006 22:51
Profiel
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
Meneer aard schreef:
Lamine schreef:
Citaat:

Dat de inhoud van de brief bij een hoop mede forum leden in het verkeerde keelgat is geschoten dat had ik ook gehad als ik die brief zou krijgen..Je kiest iedergeval zelf voor je doelen waar je een donatie naar toe maakt.

Laten we het dit weekend even bezinken, de tour-rit is nog ver weg en tijd zat voor een onderneming. Ik zou zeggen Pak nog een biertje jongens en maandag zullen we het er weer even over hebben :) Ik denk dat dit voor beide partijen (zowel voor de P rijders als voor Alex Lamine) het beste is.

Just my 2 cents....

Dat is wel een hele schamele vrijwillig verplichte bijdrage, maar gezien de reactie van VCM wel al voldoende om mee te mogen doen... :lol:

08 apr 2006 22:59
Profiel
PorscheForum Rakker
924 `77
Wijchen
Bericht 
hahaha :lol: als iedereen nou 2 cent zou storten :evil:

08 apr 2006 23:06
Profiel Facebook 
Moderator
PF #57
Bericht 
Jongens, laten we erover ophouden. Alles is erover gezegd.

Inderdaad, het is een ongelukkige brief waarvan het mij verbaast dat deze er zo heeft kunnen uitgaan. Was iedereen het ermee eens of is het een eenmansprojectje geweest? Enfin, ik denk dat VCM inmiddels een lief ding zou willen geven om de tijd een paar daagjes terug te draaien.

Ik denk wel dat de reacties een goede reden zijn om eea nog eens te evalueren. Trek geen grotere broek aan dan je past. Na een aantal succesvolle jaren ben je nog geen Greenpeace. Toffe acties organiseren op landelijk nivo waar je direct mensen - zichtbaar - gelukkiger mee maakt. Een mooi en loffelijk streven.
Om dat nou te gaan koppelen aan een (qua naamsbekendheid) onbekende organisatie die 'iets doet voor kinderen in het buitenland' is denk ik je hand overspelen. Ben blij dat je 150-200 enthousiastelingen vindt die een dag belangeloos hun auto en tijd ter beschikking stellen, tel je zegeningen dat je elk jaar een zwik sponsors vindt die de rest van de dag dokken en ben gelukkig met je groei.

Ieder weldenkend mens kan bedenken dat 200 Porscherijders geen 50.000 euro ophoesten. Niet privé en niet zakelijk. Als je van 200 man in totaal 2000 euro krijgt doe je het niet slecht. Dit daar de gemiddelde donatie aan een goed doel dat op deze wijze geld inzamelt ongeveer 1,45 euro is...

Van een stel apothekers had ik een slimmere actie verwacht. Laat onverlet dat het doel van de Vet Cool Man rit een mooi doel is waar elke Porscherijder na een dag een warm gevoel van krijgt en waar je blij van bent dat je er onderdeel van uitmaakte. Donatie of geen donatie - wat mij betreft is het ter beschikking stellen van je auto en je tijd al een erg mooie donatie. En ik weet zeker dat de nierpatientjes er exact hetzelfde over denken!

Wat mij betreft is de discussie over de brief en de bijdrage klaar. Wie er over door wil emmeren :arrow: ga je gang :twisted:

09 apr 2006 0:56
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Ben ik even blij dat ik geen zakenman met een goedlopend bedrijf ben, had ik € 1500,- moeten storten om het gemiddelde een beetje op te krikken! :twisted:

Geintje! Ik kan me in Harald's verhaal wel vinden, try to do too much good can kill your original intention.

Verder mee eens dat met de pet rond gaan op de dag zelf waarschijnlijk meer opgeleverd zou hebben. Geen € 50.000,- misschien, maar wel meer denk ik dan nu " verplicht' bancair....

We wachten het nog even af... morgen is er weer een dag.

09 apr 2006 1:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster S 2001
Rozenburg
Bericht 
Ik lees in de brief dat het circuit voor de deelnemers beschikbaar wordt gesteld.
Dat is "mooi vet man" maar hoe zit het met de verzekering in geval van........

Niemand heeft de intentie er een kermisattractie van te maken (botsauto).
Maar ik kan mij zo indenken dat het wél iets sportiever zal zijn om onze bijrijder(s) dat extra stukje plezier te geven.
Echter iedereen weet dat een ongeluk in een klein hoekje zit.

Ik ben maar een gewone jongen met beperkte middelen die het jammer vindt om de bijrijder(s) te moeten teleurstellen, omdat ik dat risico niet wil nemen.

Of zou het inzamelingspotje aangesproken kunnen worden???? :D

(mijn vraag is serieus in tegenstelling tot het laatste zinnetje)

09 apr 2006 9:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Zeist
Bericht Op circuit
Horn,

Dank voor je wijze woorden. Uiteraard was dit geen eenmansaktie. De Stichting heeft dit in overleg met externe partijen bedacht. Ik moet zeggen dat de stichting inderdaad erg huiverig was over dit idee, maar volgens de externe adviseurs moesten we niet zo klein denken.
Enfin, onze misstap is erkend, we gaan gewoon op de oude manier verder, waarbij we vrijwillig een bijdrage vragen voor KidsRights en waarbij ook op de dag zelf met de pet wordt rondgegaan op een ludieke manier zowel voor KidsRights als voor de Nierstichting.

Tussen 12:15 en 13:00 mogen we van de organisatie van 'All Dutch' gebruik maken van het circuit. We gebruiken deze tijd voor de record-poging: 250 porsches achter elkaar op het circuit. Dat betekent dus GEEN HOGE SNELHEDEN, maar gematigd rijden.
Op het circuit geldt, zoals wellicht bekend, geen verzekering; alles is voor eigen kosten.

Om verdere problemen te voorkomen: Het meerijden op het circuit doe je vrijwillig! Wil je niet, dan blijf je gewoon op de parkeerplaats staan.

Alex Lamine
(ondanks alle beslommeringen toch goed geslapen).

Laatst bijgewerkt door Lamine op 09 apr 2006 11:24, in totaal 2 keer bewerkt.

09 apr 2006 9:56
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2 Coupe 91 zwart BMW 528i 97 Soewart EX 964 C4 Cabrio 91 Nachtblauw
Utrecht
Bericht 
Ieder zijn ding :lol: .
Ik stap hier idd gemakkelijk over heen maar maak me om andere zaken dan weer vreselijk druk waarvan jij mss denkt, doe toch ff normaal man.

Reden dat ik er zo gemakkelijk overheen kan stappen is dat ik nog steeds die lach op het gezicht zie van mij bijrijder vorigjaar. Dat er mensen zijn die zich op de borst willen kloppen omdat ze veel geld hebben opgehaald, swah !
Deze mensen offeren echter wel een hoop vrije tijd op en dat verdient m.i. ook respect. Efin, misstap is toegegeven dus wat mij betreft is de zaak gesloten.

09 apr 2006 9:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Zuid-Holland
Bericht 
Ik laat het bezinken en neem dan mijn besluit. Tot zover geen discussie mijnerzijds meer.

Wat wellicht helpt met mijn en jouw besluitvorming:

http://www.kidsrights.info/index2.php?a ... ng=nl&tab=

09 apr 2006 10:21
Profiel Facebook 
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
Ik ben het met Horn eens, laten we er maar over ophouden. Ik wil alleen graag dit nog ff kwijt :) .

Ik heb ook de brief ontvangen en met verbazing kennis genomen van de gewraakte alinea. Na een nachtje er over geslapen te hebben, dacht ik eens op het forum te kijken wat de reakties waren. Nou, die waren er :!: Met sommige was ik het eens, met anderen minder.
Ik heb echter ook gezien dat Alex zich een paar keer heeft verontschuldigd, emails heeft gestuurd, de website http://www.gelukenvrijheid.nl/ heeft aangepast, uitleg heeft gegeven, door het stof is gegaan. Voor mij is dat voldoende, omdat ik het doel van VCM nog steeds voor ogen heb :!:
Dus, ik heb me opgegeven voor de VCM 2006 en mijn teerbeminde (Agnes) gaat mee als vrijwilliger op de dag zelf. (Alex, dan weet je waarschijnlijk wel wie ik ben) .

Ik zou zeggen, kijk eens in het gastenboek van de stichting http://www.gelukenvrijheid.nl/gastenboek.asp naar alle enthousiaste reakties op de rit van vorig jaar, en kijk eens op de website van een van de kinderen/ouders die zijn mee geweest. http://fotoboek.stokware.nl/thumbnails.php?album=22. Dit was voor mij nog een extra stimulans om over die vrijwillig/verplichte bijdrage heen te stappen en te focussen op het echt belangrijke, namelijk de zieke kinderen een leuke dag bezorgen :!:

En ja, ik heb een donatie gedaan voor KidsRights, een bedrag wat wij redelijk vonden. Ik zal er geen boterham minder om eten. Volgend jaar zal de organisatie het vast wel anders/beter aanpakken.

Ennuh, de rit eindigt op de de Dutch Porsche Days op Zandvoort waar we ook nog het circuit op kunnen (naar keuze). Die kans laat ik niet voorbij gaan 8) .

Zo, dat moest ik ff kwijt. Mijn prive-mening.

@adu - je krijgt geen uitnodiging, je moet je registeren op de website http://www.gelukenvrijheid.nl/

09 apr 2006 10:52
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 164 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende