Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 20 nov 2024 11:26

Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
niet-werkende cd-wisselaar 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Porschûh
Bericht niet-werkende cd-wisselaar
Heeft iemand ervaring met het weer aan de praat krijgen van een cd-wisselaar? Ondanks dat het ding vol zit met originele cd's (geen zelfgebrande units), zes stuks dus, worden ze niet herkend, want PCM zegt dat er geen cd's inzitten. Het ding zelf lijkt wel wat te doen, want er komt allerlei gebrom uit als je de cd's er verkeerd om in doet.

Ik heb zelf al gezocht op het forum, maar niets kunnen vinden. Mocht ik iets over het hoofd hebben gezien, dan stel ik een link ook zeer op prijs.

Bij voorbaat dank.

09 apr 2006 10:06
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex-964 C4, Ex-Boxster, EX Audi S8-> dreaming of cayenne turbo -> 996 gt3
MESTREECH
Bericht 
sluit me bij Do aan,kan gewoon een fout cd'tje zijn.

eerst ff openmaken voordat je de beurs openmaakt :!: :!:

http://www.degeusmakelaars.com

09 apr 2006 13:22
Profiel
Moderator
PF # 136
Bericht 
Bestaat de mogelijkheid, het systeem of de wisselaar middels een heel klein knopje te "resetten" ?
Ik heb ooit hetzelfde probleem gehad met een sony wisselaar en toen was dat de oplossing...

09 apr 2006 16:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Porschûh
Bericht 
Resetten, geen idee. Ik zal eens kijken. Maar de cd's zitten er goed in, ik dacht meer aan stof op het oog of hoe je dat ding noemt, heb ik wel eens gehad met een normale cd-speler. Maar in ieder geval bedankt voor de reacties.

09 apr 2006 21:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Porschûh
Bericht 
Ruim een jaar verder...

Na het lezen van een aantal cd-wisselaar draadjes op het forum had ik een aha-erlebnis: ik heb er ook nog eentje, een jaar lang niet naar gekeken, want ik luister vrolijk naar mijn iPod, maar toch zou ik hem graag aan de praat krijgen.

Dus nogmaals, weet iemand iets van dit probleem af (zie eerste posting)?

01 okt 2007 13:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
Kijk even of je een reset knop op de wisselaar kunt vinden.
Vaak is dat zo'n heel klein knopje dat ergens achter het luikje van het magazijn zit; zo'n klein ding dat je met en punt van een pen kunt indrukken.
En inderdaad managzij even in en uit halen.

Als dat niet werkt is er echt iets mis (meest waarschijnlijk wisselaar zelf of de aansturing daarvan vanuit de radio (niet erg waarschijnlijk)).

01 okt 2007 20:00
Profiel
PorscheForum Rakker
BoxSter S
Bericht 
Heb soortgelijke ervaringen met mijn cd wisselaar, als ik er cd's bij doe herkend hij de cd's die er al in zaten wel, maar de nieuwe niet. Als ik dan het PCM aan laat staan, de cd houder er uit haal en opnieuw in druk hoor ik dat ie alle cd's langsloopt en doen vervolgens alle cd's het!

02 okt 2007 22:15
Profiel
Moderator
PF # 136
Bericht 
lindemans schreef:
Kijk even of je een reset knop op de wisselaar kunt vinden.

HenkC2C die anderhalf jaar eerder al schreef:
Bestaat de mogelijkheid, het systeem of de wisselaar middels een heel klein knopje te "resetten" ?
Ik heb ooit hetzelfde probleem gehad met een sony wisselaar en toen was dat de oplossing...

:D :wink:

02 okt 2007 22:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster S Spyder 550
Turnhout Belgie
Bericht 
Stekker even uittrekken zodat hij even zonder stroom zit; is vaak voldoende voor een reset.
Zoniet even demonteren en de kap er af halen; dan kan je ook zien of het magazijn ergens geblokkeerd zit.
Indien dit zo is dan kan je voorzichtig alles deblokkeren en hopen dat hij weer werkt.
Als hij niet geblokeerd zit maar gewoon geen cd's meer herkend is vaak de laser aan het eind van zijn latijn......en bij Porsche is het dan de hele wisselaar vervangen :cry:

03 okt 2007 22:03
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 9 berichten ]