Auteur |
Bericht |
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
De laklijn van Porsche
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
10 apr 2006 17:10 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Koen, stond er ook een indicatie bij hoe lang je 'm daar kwijt was en hoeveel euri's je lichter zou zijn?
De mijne staat nl voor volgend jaar op de planning om qua lak gefixed te worden.
|
10 apr 2006 17:58 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Neen , deze info hebben ze ( misschien wijselijk ) weggelaten.
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
10 apr 2006 18:04 |
|
|
horn
PF #57
|
Gaaf, leuk om te zien!
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
10 apr 2006 19:04 |
|
|
Johnnyboyporsche
911(964)-Carera4Raamsdonksveer
|
Koen even een vraagje. Eerst zie je een aangeleverde Porsche met bruinachtige roestplekken door een lakbad gaan.
Later komt een porsche uit dit lakbad en worden er zwarte deuren motorkap en kofferbakklep in gezet en gaat dan weer door dat bad.
Dit snap ik niet helemaal
Leg ff uit a.u.b.
_________________________________________ Verbeter de wereld en begin bij U zelf, laat een ieder in zijn eigen waarde ook U wilt daarin gelaten worden.
|
10 apr 2006 20:28 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Ik ook niet helemaal. Ook ik heb hierover liggen nadenken.
Het is in elk geval geen lakbad maar een soort zuurbad.
Ik vermoed dat men wil aanduiden dat dat eerste bad alles wegvreet (lak , waxs, bodembescherming, kit , etc) maar dus ook roest. Doordat de wagen geheel door het bad gegaan is zal dus duidelijk geworden zijn dat die delen aangvreten (kunnen) zijn en dus vervangen moeten/kunnen worden.
Moesten die al duidelijk aan vervanging toe geweest zijn hadden ze die losse onderdelen er al evengoed voor het bad kunnen demonteren.
Dat tweede bad waar de wagen doorgaat is niet het zuurbad , maar een soort verzinkbad (of dat vermoed ik althans)
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
10 apr 2006 20:46 |
|
|
Johnnyboyporsche
911(964)-Carera4Raamsdonksveer
|
Zo zal het vermoedelijk wel gaan denk ik.
H.d. voor de uitleg .
_________________________________________ Verbeter de wereld en begin bij U zelf, laat een ieder in zijn eigen waarde ook U wilt daarin gelaten worden.
|
10 apr 2006 20:52 |
|
|
revhead
Carrera 3.2 cabrioletHeiloo
|
ik denk dat de auto door een beitsbad gaat. Dat is een alternatief voor stralen. Wat niet helemaal klopt is als de auto voor de tweede maal door het bad gaat: de grondverf van de nieuwe plaatdelen is er dan ook af.
In Noord-Holland is ook een bedrijf dat met dat procedé werkt:
http://www.autobeitserij.nl. In D'land zijn ze op het moment helemaal gek van stralen met droog ijs. Geeft een mooi resultaat en tast het metaal niet aan
|
10 apr 2006 23:00 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Ik heb bij Porsche Duitsland om wat meer informatie gevraagd voor de 'werksrestauratie' en deze lakbehandeling in het bijzonder.
Denk niet dat het goedkoop gaat zijn, maar ik heb teveel mensen inmiddels gesproken die het net niet 100% goed hebben gedaan en na 2 of 3 jaar weer met lak of roestproblemen zaten.
|
11 apr 2006 9:27 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Heb al een reaktie terug mogen ontvangen.
Het gaat om een complete 'werksrestauratie' waarbij de hoeveelheid werk (en kosten) sterk afhankelijk is van de huidige staat van de auto. Zonder (gedetailleerde) plaatjes en/of zelf onderzoeken van de conditie van de auto kunnen ze niet meer zeggen dan dat de kosten ergens tussen de 16 en 20K euro gaan uitkomen.
Rondvragen over wat een goede paintjob (met strippen en later weer opbouwen) elders zou kosten, leverde al een indicatief bedrag van rond de 10K op...
Dan is dit helemaal een hele smak geld, maar aan de andere kant is het dan wel perfect (en) bij Porsche gedaan.
Aan de andere kant, (als ik er het geld al voor had) is ie dat wel waard? Taxatiewaarde zit nu rond de 21K, dus als ik 'm ooit wil verkopen krijg je deze kosten nooit terug.
|
12 apr 2006 9:04 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Als een complete werksrestauratie echt compleet is, dan zou 16K tot 20K een schijntje zijn!?
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
12 apr 2006 9:21 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Ik denk dat Porsche voor €16.000 à €20.000 enkel maar de wagen door dat bad duwen, wat plaatwerk verichten, en er een nieuw laagje verf opzetten. Kan me moeilijk inbeelden dat ze voor dit bedrag de wagen volledig de- en monteren.
Dan heb ik het met de Speedster totaal fout gedaan
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
12 apr 2006 9:53 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Nee, dat is onduidelijkheid van mijn kant. Er stond letterlijk:
"the single steps at a "Werksrestaurierung" are at a complete restauration . KTL - the filler coat primer and kniffing filler - base coat - clear coat."
Daaruit begrijp ik inderdaad wat Paul zegt, dat het deel is van de complete restauratie en dat het alleen het hierboven afgebeelde proces behelst.
|
12 apr 2006 10:31 |
|
|