Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 23:22



Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Tips opknapen 944 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Westerlee
Bericht Tips opknapen 944
Hai,

Ik heb een witte 944 type 1. Ik heb hiervoor een 944 Turbo gehad maar heb deze vorig jaar moeten verkopen invm verhuizing naar Duitsland (winterberg).

Toen ik terug was in Nederland, wou ik eigenlijk wel weer 944 rijden maar opknapen lijkt me eigenlijk veel mooier en natuurlijk leerzamer. Vooral omdat ik 2 linker handen heb.

Dit is dus mijn eerste auto die ik ga opknapen. Ik heb hier 2 jaar voor uitgetroken omdat het een vrije tijds besteding is. finaciel en omdat ik ook bezig ben om startende ondernemer in de Horeca te worden.

Hebben jullie tips voor me, die ik kan gebruiken bij het renoveren ?

Groetjes Arie
_________________________________________
Een leven kan niet mislukken wat een leven kan ook niet lukken.


11 apr 2006 19:35
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Tips heb ik niet, want ik heb ook twee linkerhanden. Knap dat je er toch aan gaat beginnen. Misschien wordt één van de twee wel een rechter. :wink:
_________________________________________
Verba volant, scripta manent.


12 apr 2006 11:09
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht 
Da ligt er natuurlijk aan hoe grondig je het aan wilt pakken.


12 apr 2006 18:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Westerlee
Bericht 
Hoe grondig ??

Nou het gaat het mij erom dat ik er van kan leren, om zelf voor je auto te zorgen. Dus ik wil zo veel mogelijk zelf gaan doen.

De auto moet weer opnieuw gespoten worden omdat hij 7/8 maanden onder een rij bomen heeft gestaan en daardoor de hele caroserie donerder is geworden en groenachtig. Ik laat het voorbewerken en spuiten over een Butged Spuiten in Winschoten. Voor de prijs van 1500,- euro gaan ze hem voorbewerken en spuiten 2 lagen wit en 2 lak lagen.

Ik bben zelf aanwezig bij het voorbewerken omdat ik daarvan wil leren, zodat ik het voor een eventueel volgende keer grotendeels zelf kan doen. En aangezien een goed spuitresultaat voor 80% aan het voorbewerken ligt laat ik het eerst maar aan de pro's over.

Verder is hij motoirsch in goede staat....zelfs na 4 maand stilstand is het nog starten en lopen. Hij gaat soepel door de versnelingen heen dus dat zijn goede voortekenen. Ik ga het wel allemaal nakijken. Remlijdingen zijn vervangen dus dat scheelt ook aardig wat gepriegel. Interieur moet worden vernieuwd dat wil ik ook zelf gaan doen op het herbekleden na dan. Uitlaat gooi ik er zelf onder verder wil nog aanpasingen doen.

Verklaar me maar voor gek (kom maar ,kom maar)
Maar als er een auto is die ik echt zo ontzetend gaaf vindt om te zien dan is het wel de 924 Carrera GT. Dus wil hem wel het uiterlijk daarvan geven dus de 924 Turbo voorkant met de luchtinlaat op de motorkap (is dan wel niet funcitoneel maar goed)

Tja is voor mij een leuk project waar ik op de eerste plaats veel van zal leren en veel plezier aan zal beleven (en frustraties)
_________________________________________
Een leven kan niet mislukken wat een leven kan ook niet lukken.


12 apr 2006 20:15
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Omgeving Leuven
Bericht 
Arie Visker schreef:
Remlijdingen

Remleidingen lijden niet. :wink:
_________________________________________
R, S, ST, RS, RSR


12 apr 2006 20:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Westerlee
Bericht 
jaja weet het..... :oops: :oops: lekker belangrijk (not)
_________________________________________
Een leven kan niet mislukken wat een leven kan ook niet lukken.


12 apr 2006 20:37
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Omgeving Leuven
Bericht 
Af en toe is het fijn de mierenneuker uit te hangen. :evil:
_________________________________________
R, S, ST, RS, RSR


12 apr 2006 20:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
butged spuiten = budget spuiten? :twisted: :mrgreen: In Winschoten, that is.


12 apr 2006 20:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
1978-er 928
Hulsberg (L)
Bericht 
944, 924 what the heck.

Opknappen van een 944 kan zeker de moeite lonen, maar leer in godsnaam één ding: heb geduld!

Probeer niets te overhaasten, niet telkens met je bak willen patsen langs alle terrassen, maar wacht tot het werk gedaan is.
Met name dat voorbewerken, plamuren, nog een keer plamuren en als 't moet nog een keer, drogen laten, bijkloppen van metaal, demonteren van moeilijke dingen... het vraagt allemaal een simpele gereedschapskist en veel geduld.

Als je begint met opknappen, realiseer je dan wel dat de kosten meestal hoger zijn dan je verwacht, en dat gaan met meer dan enkele tientjes. Met spuiten alleen ben je er niet. Nieuwe raamrubbers en dichtingen zijn dan wel aan te bevelen zodat je er de komende 20 jaar niet meer aan hoeft te komen.
Dan is het zaak om alles goed in elkaar te zetten en bij alles het zekere voor het onzekere te nemen. Alles controleren voor je het inbouwt, bewegende delen altijd gepast invetten en schroeven en bouten met het juiste gereedschap vast zetten.
Losgedraaide schroeven en bouten ALTIJD vervangen door nieuwe. Dan kan roest namelijk niet verder gaan maar moet het opnieuw beginnen en metaal kan moe worden.
Weet je het niet, vraag het dan. Op het PF is altijd wel een antwoord te vinden, altijd beter dan gaan klooien.
Verzamel vantevoren alle info op internet die je kunt vinden en stop het in een klapper. Zet de klapper op toilet en lees bij elke schijtbeurt een beetje. Na afloop in de garage zetten en doorspoelen!
Maak een plan vooraf en stel je een doel. Ombouw naar een ander type daar ben ik niet zo kapot van. Lelijke dingen vervangen door iets moois is prima, maar om er nu een GT van te maken... ik denk dat het zeker voor de waarde beter is om je centjes te steken in het goed en origineel maken van je 944, anders dan je op een type te storten waarvan menigeen weet dat 'ie toch niet echt is.

Heel veel succes en plezier. Het weer trekt aan, dus de eerste schreden zijn al te zetten. Als je je auto gaat laten spuiten, dan zou ik de tijd nemen om de hele auto ook van binnen te strippen. Alles eruit en documenteren hoe het eerst zat. Pas dan spuiten want het resultaat is dan veel beter en je werkt een stuk prettiger.
Na het spuiten moet je zorgen dat je het nieuwe spuitwerk niet kunt beschadigen, dus zorg voor wat lakens.
Vervolgens de binnenkant weer inbouwen. Zo kom je elk defect tegen en kun je mankementen gemakkelijk oplossen. Tevens wordt je auto zo lekker schoon.

Laat wat horen én zien!
_________________________________________
Wear sunscreen.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…


12 apr 2006 20:46
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Westerlee
Bericht 
Bedankt Thijzer voor de tips.

Zoals je het beschreef was eigenlijk ook wel een beetje de intentie die ik wou gaan doen. Heb voor mezelf 2 jaar gegeven om het te doen, nu lijkt dit mischien wat lang maar als je nagaat dat ik 2 linker handen heb en veel moet leren, lijkt het me een mooi doel. En de auto is dan belanstingvrij.

Ik wou ook eerst met het interieur beginnen tapijten, stoelen, bankje loshalen, en eventueel dashboard maar dit schijnt nogal een hamlappen klus te zijn (dus een uitdaging).

Ik weet zeker dat het op bebaalde punten veel van mijn doorzetings vervogen gaat eisen, maar daar moet ik me dan maar doorheen gaan slaan.
De auto is geschorst en wordt vervoerd naar een stalling waar ik kan sleutelen.
Ik wil ook een internet pagina gaan maken waar ik foto's kan plaatsen en een soort dagboekje van het een en ander.

Ik ben nu bezig met het doorlezen van het porsche workshop manual, en daar staan al veel interesante dingen in.
_________________________________________
Een leven kan niet mislukken wat een leven kan ook niet lukken.


12 apr 2006 21:27
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
wolf schreef:
butged spuiten = budget spuiten? :twisted: :mrgreen: In Winschoten, that is.


Ik had gisteren in dit topic ook al op een paar foutjes gereageerd , doch na het lezen van het voorstellingstopic heb ik het dadelijk verwijderd daar ik toen het hoe en waarom begreep :wink:
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


12 apr 2006 23:04
Profiel WWW Facebook 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 11 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.