Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 20 nov 2024 10:41



Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
De laklijn van Porsche 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht De laklijn van Porsche
Op de Techno Classica in Essen was er een mooie en leerrijke maquette gemaakt van de carosseriebehandeling van de fabrieksrestaurering van Porsches in het Classic Klantencentrum .
Daar deze zeer informatief was heb ik deze in stappen gefotograffeerd

AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


10 apr 2006 17:10
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Koen, stond er ook een indicatie bij hoe lang je 'm daar kwijt was en hoeveel euri's je lichter zou zijn?
De mijne staat nl voor volgend jaar op de planning om qua lak gefixed te worden.


10 apr 2006 17:58
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Neen , deze info hebben ze ( misschien wijselijk :wink: ) weggelaten.
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


10 apr 2006 18:04
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
Gaaf, leuk om te zien! :salut:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


10 apr 2006 19:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911(964)-Carera4
Raamsdonksveer
Bericht 
Koen even een vraagje. Eerst zie je een aangeleverde Porsche met bruinachtige roestplekken door een lakbad gaan.
Later komt een porsche uit dit lakbad en worden er zwarte deuren motorkap en kofferbakklep in gezet en gaat dan weer door dat bad.
Dit snap ik niet helemaal :?:
Leg ff uit a.u.b. :D
_________________________________________
Verbeter de wereld en begin bij U zelf, laat een ieder in zijn eigen waarde ook U wilt daarin gelaten worden.


10 apr 2006 20:28
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Ik ook niet helemaal. Ook ik heb hierover liggen nadenken.
Het is in elk geval geen lakbad maar een soort zuurbad.
Ik vermoed dat men wil aanduiden dat dat eerste bad alles wegvreet (lak , waxs, bodembescherming, kit , etc) maar dus ook roest. Doordat de wagen geheel door het bad gegaan is zal dus duidelijk geworden zijn dat die delen aangvreten (kunnen) zijn en dus vervangen moeten/kunnen worden.
Moesten die al duidelijk aan vervanging toe geweest zijn hadden ze die losse onderdelen er al evengoed voor het bad kunnen demonteren.
Dat tweede bad waar de wagen doorgaat is niet het zuurbad , maar een soort verzinkbad (of dat vermoed ik althans)
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


10 apr 2006 20:46
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911(964)-Carera4
Raamsdonksveer
Bericht 
Zo zal het vermoedelijk wel gaan denk ik.
H.d. voor de uitleg :D .
_________________________________________
Verbeter de wereld en begin bij U zelf, laat een ieder in zijn eigen waarde ook U wilt daarin gelaten worden.


10 apr 2006 20:52
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Carrera 3.2 cabriolet
Heiloo
Bericht 
ik denk dat de auto door een beitsbad gaat. Dat is een alternatief voor stralen. Wat niet helemaal klopt is als de auto voor de tweede maal door het bad gaat: de grondverf van de nieuwe plaatdelen is er dan ook af.
In Noord-Holland is ook een bedrijf dat met dat procedé werkt:
http://www.autobeitserij.nl. In D'land zijn ze op het moment helemaal gek van stralen met droog ijs. Geeft een mooi resultaat en tast het metaal niet aan


10 apr 2006 23:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Ik heb bij Porsche Duitsland om wat meer informatie gevraagd voor de 'werksrestauratie' en deze lakbehandeling in het bijzonder.
Denk niet dat het goedkoop gaat zijn, maar ik heb teveel mensen inmiddels gesproken die het net niet 100% goed hebben gedaan en na 2 of 3 jaar weer met lak of roestproblemen zaten.


11 apr 2006 9:27
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Heb al een reaktie terug mogen ontvangen.

Het gaat om een complete 'werksrestauratie' waarbij de hoeveelheid werk (en kosten) sterk afhankelijk is van de huidige staat van de auto. Zonder (gedetailleerde) plaatjes en/of zelf onderzoeken van de conditie van de auto kunnen ze niet meer zeggen dan dat de kosten ergens tussen de 16 en 20K euro gaan uitkomen.

Rondvragen over wat een goede paintjob (met strippen en later weer opbouwen) elders zou kosten, leverde al een indicatief bedrag van rond de 10K op...
Dan is dit helemaal een hele smak geld, maar aan de andere kant is het dan wel perfect (en) bij Porsche gedaan.

Aan de andere kant, (als ik er het geld al voor had) is ie dat wel waard? Taxatiewaarde zit nu rond de 21K, dus als ik 'm ooit wil verkopen krijg je deze kosten nooit terug.


12 apr 2006 9:04
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht 
patrick911 schreef:
Heb al een reaktie terug mogen ontvangen.

Het gaat om een complete 'werksrestauratie' waarbij de hoeveelheid werk (en kosten) sterk afhankelijk is van de huidige staat van de auto. Zonder (gedetailleerde) plaatjes en/of zelf onderzoeken van de conditie van de auto kunnen ze niet meer zeggen dan dat de kosten ergens tussen de 16 en 20K euro gaan uitkomen.

Rondvragen over wat een goede paintjob (met strippen en later weer opbouwen) elders zou kosten, leverde al een indicatief bedrag van rond de 10K op...
Dan is dit helemaal een hele smak geld, maar aan de andere kant is het dan wel perfect (en) bij Porsche gedaan.

Aan de andere kant, (als ik er het geld al voor had) is ie dat wel waard? Taxatiewaarde zit nu rond de 21K, dus als ik 'm ooit wil verkopen krijg je deze kosten nooit terug.

Als een complete werksrestauratie echt compleet is, dan zou 16K tot 20K een schijntje zijn!?
_________________________________________
Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!


12 apr 2006 9:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Ik denk dat Porsche voor €16.000 à €20.000 enkel maar de wagen door dat bad duwen, wat plaatwerk verichten, en er een nieuw laagje verf opzetten. Kan me moeilijk inbeelden dat ze voor dit bedrag de wagen volledig de- en monteren.
Dan heb ik het met de Speedster totaal fout gedaan :cry:
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


12 apr 2006 9:53
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Nicolò schreef:
Als een complete werksrestauratie echt compleet is, dan zou 16K tot 20K een schijntje zijn!?


Nee, dat is onduidelijkheid van mijn kant. Er stond letterlijk:
"the single steps at a "Werksrestaurierung" are at a complete restauration . KTL - the filler coat primer and kniffing filler - base coat - clear coat."

Daaruit begrijp ik inderdaad wat Paul zegt, dat het deel is van de complete restauratie en dat het alleen het hierboven afgebeelde proces behelst.


12 apr 2006 10:31
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 13 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.