Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 19:49



Antwoord op onderwerp  [ 85 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Porsche kopen. 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
Ben ik 200% zeker van dat die Jubileum beter waarde houd :!:
Alles wat ook maar beperkt of speciaal is gemaakt door Porsche gaat qua prijs de hoogte in ... hierover wil ik binnen 10jaar eens verder praten ...

Maar opgelet ... een 993 is de laatste en best gefabriceerde luchtkoeler ... ook die gaan alleen maar stijgen volges mijn bescheiden mening ... zeker de 4S types etc ... hier in den Belgique betaal je MEER voor een 993 4S dan voor een 996 Carrera op dit ogenblik :!: En volges mij gaan de prijzen van de 996 nog verder omlaag met uitzondering dan van de speciale types ... GT3, 4S etc etc ...

En verder treed ik Pascal bij ... 964 heeft ietsie meer dat nostalgische oer-Porsche dan de 993 met de toch al wel vrij moderne technische aspekten... alhoewel ik de 993 een BLOEDMOOIE kar vind.
Ik ben ook zoals jij zegt over de 993 ... de 996 gaan waarderen ... in het bijzonder de "dikke" uitvoeringen dan ... die van John bv. vind ik een streling voor het oog (en oor :!: ) om nog maar te zwijgen over de GT2.
Een GT3 vind ik dan weer iets minder ...

En ik weet het ... hier gaat gegarandeerd een hoop kommentaar op komen ... de Carrera GT vind ik NIET mooi ... technisch een superkar ... maar qua "looks" ... niet mijn stijl ... :roll:

Al bij al Joop ... we dwalen af ... als je de middelen hebt voor een Jubileum uitvoering te kopen moet ik de andere bijtreden ... DOEN :!: :!: is gewoon een SUPER MACHTIG MOOIE bolide :!: :!: Waar je dus altijd je investering zal van terugzien (mocht je er ooit vanaf willen)

Nogmaals succes met je beslissing/aankoop

Dirk
:wink:


03 jun 2004 16:52
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
1986 C1
Friesland
Bericht 
964 vs. 993 is idd vnl. een smaak kwestie.
Zelf kunnen mij die speciale jubileum modellen niet echt boeien (tenzij het harder gaat :D ) maar kan idd qua afschrijving wat gunstiger zijn.

Heb zelf een 3.2 en dacht altijd hierna een 964 te kopen; denk nu dat ik maar tzt. een 993 ernaast neem (of een FIAT 355 :roll: ) Best of both worlds.

Bij de 964 heb ik toch altijd het idee dat ie pas uit ontwikkeld was toen de 993 op de markt kwam 8).
Nu ga ik dekking zoeken.
_________________________________________
Im Prinzip bist du bei dem Auto mit dem Denken schon zu langsam.
[Walter Röhrl - über den 911 3.2]


03 jun 2004 16:56
Profiel
PorscheForum Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
Airhead schreef:
964 vs. 993 is idd vnl. een smaak kwestie.
Zelf kunnen mij die speciale jubileum modellen niet echt boeien (tenzij het harder gaat :D ) maar kan idd qua afschrijving wat gunstiger zijn.

Heb zelf een 3.2 en dacht altijd hierna een 964 te kopen; denk nu dat ik maar tzt. een 993 ernaast neem (of een FIAT 355 :roll: ) Best of both worlds.

Bij de 964 heb ik toch altijd het idee dat ie pas uit ontwikkeld was toen de 993 op de markt kwam 8).
Nu ga ik dekking zoeken.


Afbeelding

Dirk :oops:


03 jun 2004 17:23
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
1986 C1
Friesland
Bericht 
dirkie schreef:
Afbeelding

Dirk :oops:


gelukkig is 't een virtuele gun :P
_________________________________________
Im Prinzip bist du bei dem Auto mit dem Denken schon zu langsam.
[Walter Röhrl - über den 911 3.2]


03 jun 2004 17:45
Profiel
PorscheForum Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
:?: :?: :?: weggehaald :?: :?: kzie hem niemeer :lol:


03 jun 2004 18:32
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
1986 C1
Friesland
Bericht 
dirkie schreef:
:?: :?: :?: weggehaald :?: :?: kzie hem niemeer :lol:


Ik zei toch dat het een virtuele gun is/was :D

NB Die site zal doorlinken wel niet leuk vinden ofzo; moet je 'm even naar je eigen web/plaatjesspace kopiëren.
_________________________________________
Im Prinzip bist du bei dem Auto mit dem Denken schon zu langsam.
[Walter Röhrl - über den 911 3.2]


03 jun 2004 18:58
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
Olaf schreef:
.... óf tiptronic :wink:


Weet je wat jij kan.... :?: :shock: :? :wink:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


03 jun 2004 19:16
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
Ik vind 37,500 euro voor een 964 met 25.000 km (!!!) op de teller best schappelijk! Nie dat ik het zo heb liggen, maar dat rijdt de gemiddelde nieuwe autobestuurder er in een jaar op... Als ik kon kiezen en moest kiezen en beiden waren binnen bereik: keurinkie op de 30er Jahre en die doen! Veel wijsheid! 8)

Oeps, even verder lezen: bij 117.000 km teller vervangen en nu 25.000 km. Dat is dus bijna 140k. Dan vind ik het WEL duur!
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


03 jun 2004 19:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C2 Coupe
Bericht 
Hoi,

Er staat een mooie 964 te koop bij mijn vorige werkgever. Bouwjaar 1990, orig. NL auto, super strak, cup velgen, orig. velgen aanwezig, +/- 165.000 km gereden, navigatiesysteem (pioneer), grijs/blauw metallic. Vraagprijs: 24.950,-. Staat bij: www.auto-middelweerd.nl

Het is een Opel Dealer. Als je gaat kijken dan moet je vragen naar Rob Severs. Het is echt een hele mooie auto.

Gr.
Petr


04 jun 2004 0:17
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
Horn,

Ja de 964 jubileum uitvoering is aan de prijzige kant, maar ze is wel superstrak, heb haar twee weken geleden nog zelf gezien en je hebt natuurlijk wel wat aparts, turbo breed, maar ja voor dat geld komt ook een 993 binnen handbereik....


04 jun 2004 8:10
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
Marcel schreef:
maar ja voor dat geld komt ook een 993 binnen handbereik....


My opinion exactly... hoewel ik dat amatist paars een hele mooie kleur vind. Als hij nou echt 25.000 km had gereden had ik het een super deal gevonden! :wink:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


04 jun 2004 8:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht 
http://www.prikpagina.nl/read.php?f=830&i=35415&t=35415
_________________________________________
Trained by GP E L I T E
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)


04 jun 2004 15:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 Carrera 2
Amsterdam
Bericht 
Welkom Joop !! De zoektocht is half the fun. Ik heb net zelf mijn eerste P gekocht (een 993) :D :D :D en kan niet wachten tot ik hem zaterdag krijg. Tijdens mijn zoektocht heb ik een hoop porsche specialisten gezien en gesproken. Met name met Targa Florio en Theo Jansen (heb ik hem gekocht) heb ik prima ervaringen. Ruiter en Luitink heb ik wisselende verhalen over gehoord (niet van bovenstaande specialisten overigens). Een overzicht van spcialisten (niet dealers) kan je trouwens vinden op http://porsche.pagina.nl

Succes !


19 okt 2005 8:04
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 C2 Coupe 91'
Twenteland
Bericht proficiat
Proficiat met je nieuwe aanwinst Erik.
Wat voor auto heb je gekocht?
Hoe zit het eigenlijk met Joop964?
Weet iemand of ie ooit een P gekocht heeft?
_________________________________________
If you want to make a small fortune in motorsport
than start with a big one! :-)


19 okt 2005 10:26
Profiel
Bericht 
Probeer eens in Duitsland te kijken bij een Porsche dealer uiteraard. Importeren is een fluitje van een cent, bijna alles wordt voor je gedaan (het papierwerk, etc). Zelfs het transport. Kortom, goede service.
Typisch Deutsche grundlichkeit.

http://www.porsche.de

De prijzen zijn er ook een stuk lager. Wel moet je rekening houden met bijtelling rest-BPM. Kan je narekenen via

http://www.vwe.nl


Zal wel niet al teveel zijn.

Volgende week wordt mijn P 993 bij mij thuis afgeleverd.

Succes!


19 okt 2005 10:45
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
ECT schreef:
Probeer eens in Duitsland te kijken bij een Porsche dealer uiteraard.


Ik heb zelf een wat nare ervaring achter de rug met de aankoop van een Porsche bij de dealer in Bonn. Auto bleek geklokt, hetgeen ze aldus PCZ geweten MOETEN hebben, o.a. omdat bij Porsche AG hogere kilometerstanden geregistreerd waren, het boekje duidelijk (voor de niet-leek) was vervalst, de auto duidelijk reed alsof deze meer kilometers achter de rug had.

Kwam nog bij dat de auto, die net buiten de Porsche fabrieksgarantie op 2e hands auto's viel, contractueel werd geleverd met VW Eurogarantie (jaar garantie binnen geheel Europa, dus bij garantiegevallen kon ik gewoon naar de eigen dealer en hoefde ik niet terug naar Bonn). Toen in de eerste maand de dynamo stuk ging wilde ik garantie claimen. Ik belde de dealer en kreeg meteen een melding dat de garantie was geweigerd door de verzekeringsmaatschappij die er achter zit (waren ze even vergeten te melden, sorry...). Ik kreeg 1000 DM ter compensatie aangeboden (en daar moest de reparatie van iets van 500 gulden nog vanaf). Heb ik niet geaccepteerd (achteraf bezien heb ik daar heel veel geld mee bespaard) en medegedeeld dat ik nakoming eiste, of terugdraai van de verkoop met schadevergoeding. Men koos voor nakoming (hetgeen hun heel veel geld heeft gekost) in de vorm: bij garantiegevallen zouden zij de factuur betalen, maar wel eerst melding en offerte (overigens ging hier ook een fikse briefwisseling aan vooraf tussen mij en de advocaat van de Porschedealer, want bij de eerste kik van mij werd de zaak doorverwezen naar de advocaat, hetgeen mij een hoop zegt).

Vanaf aflevering "jankte" de auto. De Porschedealer stelde mij gerust. Er zat een nieuwe distributieriem op (dat klopte overigens wel) en die jankte. Ging na ong. 2000 km weg. Niet dus. Ook niet na 3000 km, dus naar PCZ. Daar werd geconstateerd dat het bekend pignonlager jankte (en dus stuk was), alsmede wat andere zaken. Maar belangrijker: Peter Damen wees mij erop dat de kilometerstand van de auto niet klopte (ne een zeer kort ritje). Hij ging verder zoeken, zeg het boekje en zag meteen dat deze was vervalst (en leerde mij meteen hoe je zoiets kan ontdekken). Hij zocht nog wat verder en zo ontdekte ik ook dat de auto bij Porsche stond geregistreerd met hogere kilometerstanden.

Afijn, ik liet de Porschedealer weten dat er met de kilometerstand was geknoeid. De dealer haalde figuurlijk gesproken de schouders op. Op het koopcontract (standaard Porsche) stond immers kilometerstand "laut tacho". Porsche AG liet na een klacht weten dat dit een zaak tussen mij en de dealer was. Daar bemoeide men zich niet mee (in Duitsland hebben de dealers naar verluid de macht). En het door mij ingeschakelde advocaat van Haarmann Hemmelrath (topkantoor aldaar) vertelde mij dat in Duitsland een teruggedraaide teller geen reden is om de koop terug te draaien (hetgeen dus wezenlijk anders is in NL).

Uiteindelijk is alles op haar pootjes terecht gekomen. Peter Damen van PCZ heeft een offerte gemaakt voor de noodzakelijke reparaties die uitging van worst-case-scenario. Dat was prijzig (in totaal meer dan de helft van de koopprijs). :twisted: Ik heb de offerte doorgezonden en ben lekker twee weekjes gaan skieën. En ik zal nooit het telefoontje vergeten van mijn kantoorgenoot dat er een fax binnengekomen was van de advocaat van de Duitse dealer. De dealer was "erstaunt" over de hoge reparatiekosten. De fax eindigde met het vriendelijke verzoek of ze de koop mochten ontbinden... (hetgeen wel grappig is na zeker 5 brieven waarin men aangaf dat men dat nooit zou doen). En ach, ik ben de vervelendste niet, dus ik ging akkoord. :twisted:

De auto is enkele weken later opgehaald, maar niet NADAT de dealer eerst aan mij het bedrag had overgemaakt (ze zaten echt klem...). Ze kregen de auto terug met versleten banden (had ik speciaal daarvoor bewaard), met motorkapschade (kleine deukjes en kasjes, gevolg van een plaat die op de terugweg vanuit Italië op de motorkap was gewaaid), zonder de twee koffers van Porsche design die ik bij de auto had gekregen en zonder compressor, gevarendriehoek, gereedschapset. 8) Nooit meer wat over gehoord.

Ik ben de dans ontsprongen, maar had daarbij het geluk dat ik mijzelf juridisch een beetje kan redden EN het geluk dat Peter Damen mij ontzettend heeft geholpen.

Afijn: de moraal van dit verhaal: kopen bij een dealer in Duitsland is niet zo veilig als je zou vermoeden. Ik heb bij aankoop gedacht: bij de dealer, dus zit wel snor. Niet dus. Ook daar je ogen goed open houden en ik zou persoonlijk PZ Bonn niet meenemen in de zoektocht. Bij mij staat de dealer in het buitenland lager in ranking dan de specialist in Nederland als het gaat om een "veilige" aankoop.


19 okt 2005 11:51
Profiel
Bericht 
Hoi Devils son,

Vervelend voor jou. Helaas zullen er wel altijd rotte appels in de mand zitten die het voor de rest verpesten. Maar toch kan je het een en ander vooraf natrekken. Ik had een P 993 in Duitsland op het oog, nam contact op met de dealer, vroeg VIN-nr op en nam contact op Pon, kreeg een lijstje met alle opties, lopende garanties etc. Alles staat geregistreerd en volgens mij wordt de auto-historie ook centraal opgeslagen in een database van Porsche om de kans op knoeien zo klein mogelijk te houden. Kennelijk hebben ze dat in Bonn op een of andere manier weten te omzeilen. Negatieve publiciteit is altijd dodelijk voor een bedrijf en ik denk ook niet dat het Porsche hoofdkantoor dat op zijn beloop laat gaan, wanneer een van hun leveranciers zich misdraagt.

Maar goed, in mijn geval ben ik vorige week naar Duitsland afgereden heb
de wagen goed geinspecteerd, proefritje gemaakt, papieren en historie doorgenomen en gechecked met de gegevens van Pon, alles was goed. Daarna het een en ander besproken en dat ze pas met een definitieve contract bij mij moeten komen als alle papieren, garantie, eind-inspectie goed en compleet zijn. Volgende week wordt het bij mij thuis afegeleverd met wereldwijde Porsche garantie.

Maar het blijft altijd oppassen geblazen en emoties uitschakelen bij het bekijken van een auto.


19 okt 2005 20:58
PorscheForum Rookie
Bericht 
ECT schreef:
Hoi Devils son,

Vervelend voor jou. Helaas zullen er wel altijd rotte appels in de mand zitten die het voor de rest verpesten. Maar toch kan je het een en ander vooraf natrekken. Ik had een P 993 in Duitsland op het oog, nam contact op met de dealer, vroeg VIN-nr op en nam contact op Pon, kreeg een lijstje met alle opties, lopende garanties etc. Alles staat geregistreerd en volgens mij wordt de auto-historie ook centraal opgeslagen in een database van Porsche om de kans op knoeien zo klein mogelijk te houden. Kennelijk hebben ze dat in Bonn op een of andere manier weten te omzeilen. Negatieve publiciteit is altijd dodelijk voor een bedrijf en ik denk ook niet dat het Porsche hoofdkantoor dat op zijn beloop laat gaan, wanneer een van hun leveranciers zich misdraagt.

Maar goed, in mijn geval ben ik vorige week naar Duitsland afgereden heb
de wagen goed geinspecteerd, proefritje gemaakt, papieren en historie doorgenomen en gechecked met de gegevens van Pon, alles was goed. Daarna het een en ander besproken en dat ze pas met een definitieve contract bij mij moeten komen als alle papieren, garantie, eind-inspectie goed en compleet zijn. Volgende week wordt het bij mij thuis afegeleverd met wereldwijde Porsche garantie.

Maar het blijft altijd oppassen geblazen en emoties uitschakelen bij het bekijken van een auto.


Kreeg je een lijstje van PON of moest je er 50 Euro voor betalen?


19 okt 2005 21:07
Profiel
Bericht 
vandalen993 schreef:
Kreeg je een lijstje van PON of moest je er 50 Euro voor betalen?



Ik kreeg een lijstje en nog gratis ook! :ba:


19 okt 2005 21:15
PorscheForum Rookie
Bericht 
ECT schreef:
vandalen993 schreef:
Kreeg je een lijstje van PON of moest je er 50 Euro voor betalen?
Ik kreeg een lijstje en nog gratis ook! :ba:

Via wie kreeg je dat bij PON, ik heb eerder dit jaar contact met ze gehad en moest er toen 50 E voor betalen!


19 okt 2005 21:15
Profiel
Bericht 
Het was een mevrouw maar haar naam ben ik helaas weer vergeten. Misschien weten andere PF-ers haar naam wel te herinneren.


19 okt 2005 21:19
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
ECT schreef:

Vervelend voor jou. Helaas zullen er wel altijd rotte appels in de mand zitten die het voor de rest verpesten. Maar toch kan je het een en ander vooraf natrekken. Ik had een P 993 in Duitsland op het oog, nam contact op met de dealer, vroeg VIN-nr op en nam contact op Pon, kreeg een lijstje met alle opties, lopende garanties etc. Alles staat geregistreerd en volgens mij wordt de auto-historie ook centraal opgeslagen in een database van Porsche om de kans op knoeien zo klein mogelijk te houden.


Weet ik nu (is achteraf ook opgevraagd door PCZ), maar wist ik toen niet. In de loop der jaren wijzer geworden. Het voordeel voor mensen die nu hun eerste Porsche kopen is dat er meer en meer info te verkrijgen is via het internet. Dit forum is daarvoor een geweldige bron. Vandaar dat ik hier mijn verhaal ook nog eens opschrijf. Niet om die dealer een trap na te geven, maar om te waarschuwen dat je ALTIJD je ogen open moet houden, ook bij de dealer. Hoewel ik vermoed dat de Nederlandse dealers hetzelfde geintje niet kunnen en willen flikken.

ECT schreef:
en ik denk ook niet dat het Porsche hoofdkantoor dat op zijn beloop laat gaan, wanneer een van hun leveranciers zich misdraagt.


Mij is te verstaan gegeven dat ze dat zeker NIET zullen doen. Dus ik vermoed dat men ook echt niets heeft gedaan. Het zou nl. betere reclame zijn geweest indien men had gemeld dat de melding zou worden nagetrokken. Nee, in plaats daarvan is mijn brief één op één doorgestuurd naar de dealer (wat ook redelijk onkies is).

ECT schreef:
Maar het blijft altijd oppassen geblazen en emoties uitschakelen bij het bekijken van een auto.


Precies mijn punt. En veel plezier met de nieuwe aanwinst!


20 okt 2005 10:12
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
Devils son schreef:
(..) Ze kregen de auto terug met versleten banden (had ik speciaal daarvoor bewaard), met motorkapschade (kleine deukjes en kasjes, gevolg van een plaat die op de terugweg vanuit Italië op de motorkap was gewaaid), zonder de twee koffers van Porsche design die ik bij de auto had gekregen en zonder compressor, gevarendriehoek, gereedschapset. 8) Nooit meer wat over gehoord.


Ai, wat een verhaal zeg. Ik heb het tegenovergestelde meegemaakt. Ik werd bij de Porsche dealer in Dresden met alle egards ontvangen en behandeld. Ze hebben zelfs mijn hotel geboekt en betaald toen ik alleen nog maar kwam kijken. Heb ontzettend veel plezier van de auto en tot dusver geen problemen ... afkloppen :wink: Van de RDW en expert van Extenso (in verband met de taxatie voor verzekering) kreeg de auto complimenten, dus ik hoop dat er niks aan mankeert. Hoewel ik met zo'n nare ervaring begrijp dat je de dealer in Bonn niet tot je vrienden rekent, vind ik de manier waarop de de wagen (incompleet) hebt geretourneerd ook niet kies. Een menselijke reactie dat wel, maar als jurist moet je toch beter weten.


20 okt 2005 10:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
adu schreef:
Een menselijke reactie dat wel, maar als jurist moet je toch beter weten.


Die zaak was voor mij geen juridisch geschil meer, maar inmiddels zeer persoonlijk geworden. Ze hebben gepoogd om mij op te lichten en dus verdienden zij een flinke draai om de oren. Ze zijn wat mij betreft er licht vanaf gekomen, want m.i. was een strafrechtelijke vervolging (valsheid in geschrift, althans het gebruik maken van een vals geschrift en oplichting) de juiste weg (maar onmogelijk omdat hard bewijs ontbrak).

Helemaal kies is het misschien niet. Maar van de andere kant: wie kaatst...


20 okt 2005 10:50
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
Devils son schreef:
Ze hebben gepoogd om mij op te lichten en dus verdienden zij een flinke draai om de oren. (..) bewijs ontbrak (..)


En daar leg je de vinger precies op de zere plek. Wat resteert is een ongedaanmakingsverbintenis ex 6: 271 BW. Behoudens bijzondere omstandigheden had je simpelweg de ontvangen zaak moeten retourneren in de staat waarin die zich bij levering bevond. Jouw persoonlijke gevoelens zijn in dat opzicht irrelevant. Dat geldt des te meer nu je - als jurist - best weet hoe het werkt.


20 okt 2005 11:06
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 85 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.