Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 21:55

Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 
Track and Trace Alarmsysteem 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Amsterdam
Bericht Track and Trace Alarmsysteem
Via vriendschapp. connecties in de watersport-wereld liep ik onlangs op tegen een systeem dat in sloepen wordt ingebouwd : een compacte Track-Trace unit / All in one, met mogelijkheid tot abonnement op alarmcentrale.
Dit is niet nieuw, wel interessant was de prijs van het geheel.

UPDATE :

Aansluiting op de service-alarmeringscentrale per jaar ca. 120 €., en het hardware-deel ca. 1095 Bruto-verkoopprijs / bij afname van meer stuks ca 10 mogelijk voor ca 800-850,- p st.
Vooral de abonn.prijs is zeer laag, i.e.g. veel lager dan de huidige andere
aanbieders, die vaak al > 30,- per maand rekenen, nl 10,- € p mnd.
Totaal kosten jaarlijks met alarmcentrale : 160,-

Zodra ik meer gegevens heb ontvangen zal ik die hier toevoegen.
Ik ben eigenlijk benieuwd of er Porschisten zijn die dit interessant vinden, en mogelijk aanschaf van een track&Trace systeem overwegen...
Overigens is dit systeem ook bruikbaar zonder abonnement/alarmcentrale/ het verzendt zelf Long/Lat bij onheil, en is
zelf te bellen/aan- en af- te schakelen via je eigen GSM en op je eigen PC cq iedere PC met Internet, te volgen/lokaliseren. Alarm-meldingen bij verplaatsing komen direkt op de eigen gsm/telnr binnen. ( scheelt 10,- p mnd )
Ik heb het systeem ( vriend heeft hem in z'n Audi) zien werken en was
onder de indruk, overweeg nu, evt. met meerderen ook de aanschaf.

Gegevens over dit systeem : http://www.x-trace.nl/

Laatst bijgewerkt door LeoH op 12 apr 2006 20:19, in totaal 5 keer bewerkt.

12 apr 2006 12:57
Profiel
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Zijn er ook gegevens bekend van de succes-rate van dit apparaat?
Ik hoor nl ook wel eens zeggen dat het niet meer werkt op het moment dat de auto's in een trailer/container gezet worden...

12 apr 2006 13:04
Profiel WWW
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
de verzekeraar eist echter een door een goedgekeurd bedrijf de inbouw en de certificaten.

(helaas).

12 apr 2006 13:08
Profiel
Amsterdam
Bericht 
patrick911 schreef:
Ik hoor nl ook wel eens zeggen dat het niet meer werkt op het moment dat de auto's in een trailer/container gezet worden...

Heb de detaills nog niet binnen, maar zolang een gsm verbinding houdt
werkt dit ook.
Wordt vervolgd.

12 apr 2006 13:38
Profiel
PorscheForum Rakker
993 C2S
vechtdal
Bericht Re: Track and Trace Alarmsysteem
Huyssoon schreef:
aanschaf van een track&Trace systeem overwegen...

Net gedaan en voor weinig meer dan het bedrag door jou genoemd....en idd zo'n € 350 per jaar voor het abonnement :!:

12 apr 2006 13:51
Profiel
Amsterdam
Bericht 
John4S schreef:
de verzekeraar eist echter een door een goedgekeurd bedrijf de inbouw en de certificaten.

(helaas).

Gegevens over dit systeem : http://www.x-trace.nl/

Het systeem is off. Klasse 4 goedgekeurd mits inbouw door erkent bedrijf.
Inbouw stelt echter weinig voor : het is 1 compacte module, die 12V voeding nodig heeft, en na wegvallen van de voeding tot 7 dagen standby blijft.

12 apr 2006 18:31
Profiel
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
Positiebepaling gebeurt met GPS, dus zodra het object geen direct zicht meer heeft op de blauwe lucht is het over.
In een container of in een gebouw is het einde verhaal....

12 apr 2006 22:09
Profiel
Amsterdam
Bericht 
lindemans schreef:
Positiebepaling gebeurt met GPS, dus zodra het object geen direct zicht meer heeft op de blauwe lucht is het over.

Kan kloppen, er gaat echter nog wel een periode aan vooraf, waarin alarmering plaatsvindt, tevens wordt het object ook weer uitgeladen, niet ?
Het gaat hierbij natuurlijk om een safety-optie toe te voegen, en de kans aanzienlijk te verkleinen. Niets is 100% waterdicht. een Porsche wordt zowieso niet zomaar ergens achtergelaten of gestald, de eigenaar is altijd
al extra alert op mogelijk onheil.

13 apr 2006 7:57
Profiel
PorscheForum Rakker
993 C2S
vechtdal
Bericht 
lindemans schreef:

Niet waar...systeem in de mijne werkt 1e klas in de stalling... :!:

13 apr 2006 10:01
Profiel
Amsterdam
Bericht 
ome piet schreef:
lindemans schreef:

Niet waar...systeem in de mijne werkt 1e klas in de stalling... :!:

Inderdaad, in genoemde audi werkt het overal, binnen in P-garage , in loods, overigens in ons stalen stuurhuis aan boord werkt handheld GPS ook uitstekend.
On topic : Zijn er PF-ers geinteresserd in collectieve aanschaf, dus tegen
aantrekk. prijs/korting ? Dan ligt hier een kans..

13 apr 2006 10:14
Profiel
PorscheForum Rakker
993 C2S
vechtdal
Bericht 
John4S schreef:

(helaas).

Hier wel aan gedacht :?: :!:

13 apr 2006 10:37
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Dan kan het signaal wel weg zijn als de wagen in een loden container staat , maar er bestaat een systeem waar je gewoon kan zien tot waar de wagen gereden heeft.
Mijn broer zit in de branche met deze systemen. Hij kan perfect zien waar zijn wagen rijdt en met welke snelheid , maar kan dat ook opvragen tot maanden ervoor.
Hij kan nu bvb zien waar één van zijn wagens op laten we zeggen 12 Januari 2006 heeft gereden en met welke snelheid.
Zo heeft hij een proces tegen de politie gewonnen die één van zijn wagens zou geflitst hebben terwijl de wagen 150km verder stil stond. Tegen deze bewijzen kon de politie niets inbrengen en werd hij vrij gesproken.

Laatste update 22/10/2013

13 apr 2006 11:01
Profiel WWW Facebook 
Amsterdam
Bericht 
911-lover schreef:
Dan kan het signaal wel weg zijn als de wagen in een loden container staat , maar er bestaat een systeem waar je gewoon kan zien tot waar de wagen gereden heeft.
Mijn broer zit in de branche met deze systemen. Hij kan perfect zien waar zijn wagen rijdt en met welke snelheid , maar kan dat ook opvragen tot maanden ervoor.
Hij kan nu bvb zien waar één van zijn wagens op laten we zeggen 12 Januari 2006 heeft gereden en met welke snelheid.
Zo heeft hij een proces tegen de politie gewonnen die één van zijn wagens zou geflitst hebben terwijl de wagen 150km verder stil stond. Tegen deze bewijzen kon de politie niets inbrengen en werd hij vrij gesproken.

Dat kan met dit systeem dus ook.

13 apr 2006 11:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 996 GT3 mkII
Omgeving Delft
Bericht 
Kijk ook eens op deze internetsite.

http://www.retreever.nl/

Vorig jaar bij aanschaf van mijn P. werd ik door de verzekeringmij verplicht een track en trace systeem aan te schaffen.
Ik heb het via Porsche Wittebrug geregeld, inbouw kostte iets van € 700- € 800 inclusief systeem. Het abonnement van een jaar kost iets van € 250 - € 300

13 apr 2006 18:18
Profiel
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht 
patrick911 schreef:

Verhaal mij ook bekend, en dan heb je een kooi van Faraday waar geen signaal meer uit komt.

13 apr 2006 20:13
Profiel
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
Nicolò schreef:
patrick911 schreef:

Verhaal mij ook bekend, en dan heb je een kooi van Faraday waar geen signaal meer uit komt.

yep,

Hier in de Buurt een X5 gejat......is gezien tot in Rotterdam (waalhaven), toen spoorloos.......popte later op in Casablanca........

14 apr 2006 12:05
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 16 berichten ]