Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 10:28

Antwoord op onderwerp  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Snelheid targa 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Negenhonderdvijfenzestig.
Bericht 
Kolere zeg, tranen over mn wangen. Stelletje ouweh.....!!!! :wink: Maar on topic: Heb weleens 240 ZONDER targadak gereden, had toen ook diezelfde gedachte: hoe hard mag/kan je zonder. Achterruit is trouwens gewoon blijven zitten. 8)

26 maart 2006 20:37
Profiel
997.2 4s pdk
tholen
Bericht 
ik heb zelf ook dik boven de 200km zonder dak gereden maar later dacht ik die achterruit daar komt behoorlijk druk op.
en vraagde me dus zomaar af of er een max snelheid was zonder dak.

anton964

26 maart 2006 20:51
Profiel
PorscheForum Rakker
911 t targa 1973
Laren (NH)
Bericht 
IK vraag me af of er wel zoveel druk op die achterkant komt.

IN principe lijkt het me dat er in de auto onderdruk ontstaat die juist het achterrraam naar binnen drukt.

Ook op de buitenzijde draait volgens mij de druk om dus ik denk dat het raam naar binnen gedrukt wordt.

Mooie vraag voor een aerodynamicus....

29 maart 2006 11:19
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
Ik rij altijd zonder targadak :!: Nooit ergens problemen mee gehad.

Toch wel makkelijk, zo'n coupé :lol:

29 maart 2006 13:04
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
RichardD schreef:

IN principe lijkt het me dat er in de auto onderdruk ontstaat die juist het achterrraam naar binnen drukt.

Ook op de buitenzijde draait volgens mij de druk om dus ik denk dat het raam naar binnen gedrukt wordt.

Als leek zeg ik dat dit moet kloppen. Kijk maar naar de lelijke eendjes. Door onderdruk aan de buitenkant! gaat het raampje omhoog klapperen. Hetzelfde principe als bij het opstijgen van een vliegtuig. Waar de snelheid van de lucht hoger is, wordt de druk lager.

29 maart 2006 16:56
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Zuid-Holland
Bericht 
WdePundert schreef:
RichardD schreef:

Als leek zeg ik dat dit moet kloppen. Kijk maar naar de lelijke eendjes. Door onderdruk aan de buitenkant! gaat het raampje omhoog klapperen. Hetzelfde principe als bij het opstijgen van een vliegtuig. Waar de snelheid van de lucht hoger is, wordt de druk lager.

Nog even en een Targa wordt op hoge snelheid platgedrukt!!! uitkijken dus , Anton

29 maart 2006 16:59
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
914 2.2T '70
Beuningen (gld)
Bericht 
ivo911 schreef:
Nog even en een Targa wordt op hoge snelheid platgedrukt!!! uitkijken dus , Anton

Ligt dus goed op de weg.

29 maart 2006 21:58
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
964 C2 Targa
Houten
Bericht 
probleem van het dak dat iets naar boven komt boven de 200 km/uur heb ik zondag ervaren tijdens de Munsterlandrit. Schrok ook behoorlijk en het vreemde was dat het alleen aan de linkerkant gebeurde; rechts bleef alles keurig op zijn plaats. Ook bij 260 km/uur bleef het dak prima zitten :D

Met dak eraf is het niet echt comfortabel met zulke snelheden en ik vraag me af hoe hard je dan kunt. De achterruit is dan nl. een grote remparachute...... :roll:

11 apr 2006 23:02
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
ME-964-Targa schreef:
Met dak eraf is het niet echt comfortabel met zulke snelheden en ik vraag me af hoe hard je dan kunt. De achterruit is dan nl. een grote remparachute...... :roll:

Is geen probleem om daarmee je top te rijden hoor.
Mijn raam is er nooit uit gevlogen :twisted:

Laatste update 22/10/2013

11 apr 2006 23:13
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
ex 911 Targa
Dordrecht
Bericht 
ME-964-Targa schreef:

Of ik nou met dakkie open of dicht rij; ik merk geen verschil in topsnelheid en met al dat windgeruis erbij is het eigenlijk of je nog harder gaat :wink:

Dus gewoon lekker voluit 8) :D gaat echt prima :!: Je krijgt wel een aparte haardos (als je tenminste haar hebt :wink: Je haar wordt als het ware van achter naar voren gezogen....)

12 apr 2006 1:44
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2 Targa
Houten
Bericht 
haar :?: weinig last van.................. standje 2 op de tondeuse rondom :D

12 apr 2006 8:28
Profiel
PorscheForum Rakker
914 2.2T '70
Beuningen (gld)
Bericht 
Afgelopen rit ook 240+ gereden met een van de jongens op de achterbank en dak eraf. Veel herrie, maar veder is alles gewoon blijven zitten.
Sterker nog, wat later op de dag is er een in slaap gevallen dus je zou bijna zeggen dat het er comfortabel was!!!?!!?

12 apr 2006 23:37
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
carrera 3.2 cabrio
Kapellen
Bericht 
en als je achter(r)uit rijd....?

13 apr 2006 8:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Zuid-Holland
Bericht 
Rene914 schreef:
Afgelopen rit ook 240+ gereden met een van de jongens op de achterbank en dak eraf. Veel herrie, maar veder is alles gewoon blijven zitten.
Sterker nog, wat later op de dag is er een in slaap gevallen dus je zou bijna zeggen dat het er comfortabel was!!!?!!?

Alles is gewoon blijven zitten. Natuurlijk als een van de jongens in de gordel zit wel!! Zal wel een partij herrie hebben gegeven....
Maar goed de aanzetgever van dit onderwerp kan zijn kids dus gewoon met dak eraf op topsnelheid achter in zetten... dus Anton we horen nog wel hoe het ging... :lol: :lol: :lol: :lol:

13 apr 2006 22:13
Profiel Facebook 
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Om me maar eens in deze discussie te melden :arrow:

[OFF TOPIC]

... een targa :? de nadelen van een Coupe en Cabriolet bij elkaar opgeteld :idea:

[/OFF TOPIC]

Overigens ving mijn gewezen 911 targa helemaal niet zo veel wind op de achteruit, als ik een rondje toeren was en het dakje thuis in de garage had laten staan.

..... kan me ook niet voorstellen dat de rijkspolitie toendertijd juist voor de targa is gegaan omdat daar een max. snelheid aan verbonden zou zijn :wink:

13 apr 2006 22:48
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
914 2.2T '70
Beuningen (gld)
Bericht 
Olaf schreef:

... een targa :? de nadelen van een Coupe en Cabriolet bij elkaar opgeteld :idea:

Dat geld alleen voor de rijeigenschappen.

De fun van open rijden vind ik belangrijker dan de stijfheidtorsie van de carroserie.

13 apr 2006 22:56
Profiel WWW
vianen
Bericht 
Nou ff niet over topsnelheid met een targa enzo, maar daar aan gerelateerd de volgende vraag,: Waarom lekken de meeste targa's???

Volgens mij omdat er open veeeeeeeeeeel te hard mee word gereden, las een stukkie over onderdruk wat zou ontstaan, komplete onzin!!, die achterruit is een giga lucht happer en rukt het hele gebeuren uitelkaar!!

Dat is ook een van de redenen waarom zo'n ding altijd suist en fluit als je dicht rijdt.

Voor mij dus echt NOOIT een targa, dan liever een cabrio.

14 apr 2006 0:33
Profiel
PorscheForum Rakker
911 t targa 1973
Laren (NH)
Bericht 
Een targa is een compronis. De porsche die stijver is dan een cabrio maar toch de weldaad van open rijden met zich meebrengt.

Het is een tweede auto. Dus absolute luxe. DAn heb je juist geen last van het geruis maar geniet je ervan.

Als je is in een cabrio of targa gaat rijden zal je merken dat er onderdruk is in de auto en dat de achterruit geen windhapper is.

14 apr 2006 7:59
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
964 C2 Targa
Houten
Bericht 
Targa: onbekend maakt onbemind..............

Fantastische auto met al het goeds dat Porsche te bieden heeft: de stijfheid van een coupe, het open kunnen rijden van een cabrio en de looks en de prestaties van een echte 911.

Martin

14 apr 2006 14:05
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Rene914 schreef:
De fun van open rijden vind ik belangrijker ....

... precies :wink:

Olaf - 2 Cabrio's - 8)

14 apr 2006 14:16
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
987 3.2S '07 / ex-986 2.7 '03 / ex-964 C2 '91 / ex-968 CS '92 / ex-964 C4 targa '91
regio Waterland
Bericht 
bert964c4 schreef:
Nou ff niet over topsnelheid met een targa enzo, maar daar aan gerelateerd de volgende vraag,: Waarom lekken de meeste targa's???
Volgens mij omdat er open veeeeeeeeeeel te hard mee word gereden, las een stukkie over onderdruk wat zou ontstaan, komplete onzin!!, die achterruit is een giga lucht happer en rukt het hele gebeuren uitelkaar!!
Dat is ook een van de redenen waarom zo'n ding altijd suist en fluit als je dicht rijdt.
Voor mij dus echt NOOIT een targa, dan liever een cabrio.

Mooi man. Rijd regelmatig 200+ (Jaja, Speetje...). Gisteravond nog, Koninginnedag, heerlijk rustig op de weg.

En: mijn targa fluit niet, klappert niet, mijn achterRuit is geen windvanger (ech niet) en mijn haar raakt nóóit in de war. Wel een HOOP lol en een hoop motorgeluid :arrow: zeker als ik tijdens een heerlijke zomer(PF-)rit tussen al die kokende stakkers rijd, met hun pk-verslindende aircootjes op 10 :!:

<zo... ik dacht, in het kader van de ondergestofte coupé-cabrio-targa discussie, effe poken...>

30 apr 2006 21:33
Profiel Twitter 
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
ErikE schreef:
en mijn haar raakt nóóit in de war.

Heb ik ook geen last van! :mrgreen: :wink:

01 mei 2006 1:03
Profiel WWW
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Rob Herfst schreef:
ErikE schreef:
en mijn haar raakt nóóit in de war.

Heb ik ook geen last van! :mrgreen: :wink:

Dan was jij zeker degene die achter me reed bij de Hoeksche Waardrit. Ondanks dat je je af en toe even af liet zakken en daarna weer bijtrok bleef jouw scheiding keurig in het midden. :lol:

01 mei 2006 9:13
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 48 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2