Auteur |
Bericht |
Jaco
Negenhonderdvijfenzestig.
|
Kolere zeg, tranen over mn wangen. Stelletje ouweh.....!!!! Maar on topic: Heb weleens 240 ZONDER targadak gereden, had toen ook diezelfde gedachte: hoe hard mag/kan je zonder. Achterruit is trouwens gewoon blijven zitten.
_________________________________________ Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......
|
26 maart 2006 20:37 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
ik heb zelf ook dik boven de 200km zonder dak gereden maar later dacht ik die achterruit daar komt behoorlijk druk op.
en vraagde me dus zomaar af of er een max snelheid was zonder dak.
anton964
|
26 maart 2006 20:51 |
|
|
RichardD
911 t targa 1973Laren (NH)
|
IK vraag me af of er wel zoveel druk op die achterkant komt.
IN principe lijkt het me dat er in de auto onderdruk ontstaat die juist het achterrraam naar binnen drukt.
Ook op de buitenzijde draait volgens mij de druk om dus ik denk dat het raam naar binnen gedrukt wordt.
Mooie vraag voor een aerodynamicus....
_________________________________________ NO Risk NO Fun
|
29 maart 2006 11:19 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
Ik rij altijd zonder targadak Nooit ergens problemen mee gehad.
Toch wel makkelijk, zo'n coupé
_________________________________________ NPC 0577
|
29 maart 2006 13:04 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Als leek zeg ik dat dit moet kloppen. Kijk maar naar de lelijke eendjes. Door onderdruk aan de buitenkant! gaat het raampje omhoog klapperen. Hetzelfde principe als bij het opstijgen van een vliegtuig. Waar de snelheid van de lucht hoger is, wordt de druk lager.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
29 maart 2006 16:56 |
|
|
ivo911
Zuid-Holland
|
Nog even en een Targa wordt op hoge snelheid platgedrukt!!! uitkijken dus , Anton
_________________________________________ ..en toch blijft er genoeg om van te dromen.....
|
29 maart 2006 16:59 |
|
|
Rene914
914 2.2T '70Beuningen (gld)
|
|
29 maart 2006 21:58 |
|
|
ME-964-Targa
964 C2 TargaHouten
|
probleem van het dak dat iets naar boven komt boven de 200 km/uur heb ik zondag ervaren tijdens de Munsterlandrit. Schrok ook behoorlijk en het vreemde was dat het alleen aan de linkerkant gebeurde; rechts bleef alles keurig op zijn plaats. Ook bij 260 km/uur bleef het dak prima zitten
Met dak eraf is het niet echt comfortabel met zulke snelheden en ik vraag me af hoe hard je dan kunt. De achterruit is dan nl. een grote remparachute......
|
11 apr 2006 23:02 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Is geen probleem om daarmee je top te rijden hoor.
Mijn raam is er nooit uit gevlogen
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
11 apr 2006 23:13 |
|
|
EvR
ex 911 TargaDordrecht
|
Of ik nou met dakkie open of dicht rij; ik merk geen verschil in topsnelheid en met al dat windgeruis erbij is het eigenlijk of je nog harder gaat
Dus gewoon lekker voluit gaat echt prima Je krijgt wel een aparte haardos (als je tenminste haar hebt Je haar wordt als het ware van achter naar voren gezogen....)
|
12 apr 2006 1:44 |
|
|
ME-964-Targa
964 C2 TargaHouten
|
haar weinig last van.................. standje 2 op de tondeuse rondom
|
12 apr 2006 8:28 |
|
|
Rene914
914 2.2T '70Beuningen (gld)
|
Afgelopen rit ook 240+ gereden met een van de jongens op de achterbank en dak eraf. Veel herrie, maar veder is alles gewoon blijven zitten.
Sterker nog, wat later op de dag is er een in slaap gevallen dus je zou bijna zeggen dat het er comfortabel was!!!?!!?
|
12 apr 2006 23:37 |
|
|
cabrio '87
carrera 3.2 cabrioKapellen
|
en als je achter(r)uit rijd....?
_________________________________________ eveneens POCA member
|
13 apr 2006 8:21 |
|
|
ivo911
Zuid-Holland
|
_________________________________________ ..en toch blijft er genoeg om van te dromen.....
|
13 apr 2006 22:13 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Om me maar eens in deze discussie te melden
[OFF TOPIC]
... een targa de nadelen van een Coupe en Cabriolet bij elkaar opgeteld
[/OFF TOPIC]
Overigens ving mijn gewezen 911 targa helemaal niet zo veel wind op de achteruit, als ik een rondje toeren was en het dakje thuis in de garage had laten staan.
..... kan me ook niet voorstellen dat de rijkspolitie toendertijd juist voor de targa is gegaan omdat daar een max. snelheid aan verbonden zou zijn
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
13 apr 2006 22:48 |
|
|
Rene914
914 2.2T '70Beuningen (gld)
|
Dat geld alleen voor de rijeigenschappen.
De fun van open rijden vind ik belangrijker dan de stijfheidtorsie van de carroserie.
|
13 apr 2006 22:56 |
|
|
bert964c4
vianen
|
Nou ff niet over topsnelheid met een targa enzo, maar daar aan gerelateerd de volgende vraag,: Waarom lekken de meeste targa's???
Volgens mij omdat er open veeeeeeeeeeel te hard mee word gereden, las een stukkie over onderdruk wat zou ontstaan, komplete onzin!!, die achterruit is een giga lucht happer en rukt het hele gebeuren uitelkaar!!
Dat is ook een van de redenen waarom zo'n ding altijd suist en fluit als je dicht rijdt.
Voor mij dus echt NOOIT een targa, dan liever een cabrio.
|
14 apr 2006 0:33 |
|
|
RichardD
911 t targa 1973Laren (NH)
|
Een targa is een compronis. De porsche die stijver is dan een cabrio maar toch de weldaad van open rijden met zich meebrengt.
Het is een tweede auto. Dus absolute luxe. DAn heb je juist geen last van het geruis maar geniet je ervan.
Als je is in een cabrio of targa gaat rijden zal je merken dat er onderdruk is in de auto en dat de achterruit geen windhapper is.
_________________________________________ NO Risk NO Fun
|
14 apr 2006 7:59 |
|
|
ME-964-Targa
964 C2 TargaHouten
|
Targa: onbekend maakt onbemind..............
Fantastische auto met al het goeds dat Porsche te bieden heeft: de stijfheid van een coupe, het open kunnen rijden van een cabrio en de looks en de prestaties van een echte 911.
Martin
|
14 apr 2006 14:05 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
... precies
Olaf - 2 Cabrio's -
|
14 apr 2006 14:16 |
|
|
ErikE
987 3.2S '07 /
ex-986 2.7 '03 /
ex-964 C2 '91 /
ex-968 CS '92 /
ex-964 C4 targa '91regio Waterland
|
Mooi man. Rijd regelmatig 200+ (Jaja, Speetje...). Gisteravond nog, Koninginnedag, heerlijk rustig op de weg.
En: mijn targa fluit niet, klappert niet, mijn achterRuit is geen windvanger (ech niet) en mijn haar raakt nóóit in de war. Wel een HOOP lol en een hoop motorgeluid zeker als ik tijdens een heerlijke zomer(PF-)rit tussen al die kokende stakkers rijd, met hun pk-verslindende aircootjes op 10
<zo... ik dacht, in het kader van de ondergestofte coupé-cabrio-targa discussie, effe poken...>
_________________________________________ Take the long way home....
|
30 apr 2006 21:33 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Heb ik ook geen last van!
|
01 mei 2006 1:03 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Dan was jij zeker degene die achter me reed bij de Hoeksche Waardrit. Ondanks dat je je af en toe even af liet zakken en daarna weer bijtrok bleef jouw scheiding keurig in het midden.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
01 mei 2006 9:13 |
|
|