Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 22:19

Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
55 km/uur of net 60 km/uur waar 80 toch echt is toegestaan.. 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Op zoek naar een 997
Bericht 55 km/uur of net 60 km/uur waar 80 toch echt is toegestaan..
Of het aan de hoge brandstofprijzen ligt weet ik niet, het valt mij steeds meer op dat mensen langzamer gaan rijden. Dit vooral op 80 km wegen, soms op het gevaarlijke af :!: Zelf rijd ik dan echt niet veel harder, in de meeste gevallen zit ik niet eens in de porsche.

Het meest erger ik me aan het feit dat ze soms ook nog met de lampen knipperen als je ze inhaalt :shock: En nou gaat het hier niet over snelheidscontrole's of i.d. Ik heb het over B wegen waar gewoon veel te langzaam wordt gereden, echt, af en toe slechts 50 of 60..... :roll:

Het moet niet veel gekker worden.

15 apr 2006 9:18
Profiel
PorscheForum Rakker
911 SC 1981
Eindhoven
Bericht tot aan het dak
dat ligt vast aan die brandstofprijzen en de kosten voor autorijden in het algemeen, denk ik. Veel brave burgers hebben een tot het dak gefinancierde Skoda of zo die eigenlijk nieuw moet blijven tot aan het moment van inruilen na 3 jaar. Want dan moet er weer een nieuwe komen. Want stel je voor dat er na 31.000 km stukken aan komen. En voor de buren kun je ook niet met een auto rijden die ouder is dan die van hen. Dus langzaam rijden is het devies! Of zie ik het nou te sarcastisch....... :?

15 apr 2006 11:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Westerlee
Bericht 
Ligt het er ook niet gewoon aan, dat de meeste B wegen nu 60 km worden, ook al staat het niet aangegeven.

Als de strepen naast de weg zijn doorgetroken is het een 60 km weg (dacht ik zo te weten)

15 apr 2006 11:16
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Volgens mij is het tegenwoordig inderdaad zo dat je aan de strepen de toegestane snelheid af moet kunnen lezen. Mij is niet duidelijk hoe dat precies geregeld is.

15 apr 2006 12:25
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Op zoek naar een 997
Bericht 
Dat van die strepen is me bekend, toch bedoel ik hier echt de 80 km wegen. Je wordt er soms moe van, vooral op de landweggetjes. Alle tijd van de wereld en even laten passeren: dacht het niet....

15 apr 2006 13:04
Profiel
PorscheForum Rakker
996 4S
Grubbenvorst
Bericht 
wat ik heb pas gelezen is dat twee ongebroken strepjes met intussen een blauwe beteken 100km/uur.
Twee witte ongebroken strepjes is toch 80, maar je mag niet inhalen.
2 gebroken strepjes is 80, maar de weg is gevaarlijk: je mag toch passeren, met extra-aandacht.
Dat boze mensen gaan flietsen achter je blijft een misterie: of je hebt pas een groenelinks activist gepasserd, of ze willen je gewoon pesten (trouwens in landen als Zwitserland dit gebeurt regelmatig!) :lol:

15 apr 2006 14:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Westerlee
Bericht 
Dat vertelde jermey clarckson ook al, in de uitzending met de Bucati dat Zwitserland niet echt een auto liefhebend land is.

Maar ik begrijp wat je bedoelt, kan heel erg iritant zijn mensen die niet doorrijden en veel langzamer rijden dan de max. snelheid. :evil:

15 apr 2006 14:31
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
911 3.2 Cabriolet '87
Bericht 
Afgelopen maandag moest ik mijn vliegtuig halen. Ik was aan de late kant en ging dus niet in de maandagmorgenspits over de A9 om file te vermijden maar nam een 80 km/h weg binnen door. Dit doe ik vaker en dat rijdt goed door. Dit keer was het hopeloos. Een auto reed 55km/h en hield 7 auto's (ik was de 8e) op. Ruimtes waren te krap om in te halen en ik heb mijzelf dus bijna 20 minuten opzitten vreten van frustratie :twisted: :roll: Was nog niet eens het bekende oude vrouwtje maar gewoon een jonge gast in een Ford F150 Pick-up.... Misschien dus idd door de benzine prijzen.

15 apr 2006 20:17
Profiel
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht 
Arie Visker schreef:
Ligt het er ook niet gewoon aan, dat de meeste B wegen nu 60 km worden, ook al staat het niet aangegeven.

Als de strepen naast de weg zijn doorgetroken is het een 60 km weg (dacht ik zo te weten)

Als ik met mijn Porsche rij, zijn alle strepen doorgetrokken...

15 apr 2006 20:20
Profiel
PorscheForum Rakker
996 4S
Grubbenvorst
Bericht 
carrera32 schreef:
Was nog niet eens het bekende oude vrouwtje maar gewoon een jonge gast in een Ford F150 Pick-up.... Misschien dus idd door de benzine prijzen.

mijns inziens, er zijn tegenwoordig vele jonge (en minder jong) mensen (wellicht boos wegens flinke boeten) die met opzet zo langzaam mogelijk rijden: een nieuwe vorm van sociale opstelling? :lol:

16 apr 2006 19:01
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
Ik denk dat het voornamelijk komt door de onduidelijkheid...
Hier in de buurt, heb je van die onderbroken strepen aan de zijkant, die dan 50-60cm uit de kant staan, een dubbele onderbroken streep in het midden... En TOCH is het gewoon een 80km zone... Je mag alleen niet inhalen (muv. landbouwvoertuigen ;) )....

De hoeveelheid mensen die daar 60 rijdt... Wauw! ;)

16 apr 2006 19:36
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Op zoek naar een 997
Bericht 
Nicolò schreef:
Arie Visker schreef:

Als ik met mijn Porsche rij, zijn alle strepen doorgetrokken...
:D

16 apr 2006 20:37
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Veel mensen zijn volgens mij het ook beu om iedere keer met 4-5 km te hard geflitst te worden en rijden dan voor de zekerheid maar te langzaam. Hier in Gorinchem ook op de in- en uitvalswegen, uitzicht tot aan de horizon, gescheiden fietspaden, alles voorrangskruisingen, je amg er 50 km/h :shock: En mensen rijden er vaak 35-40... :? En inderdaad ook niet alleen maar oudjes. Zeer frusti, maar ik denk dat het zeker ook met die flits gestapo te maken heeft. .

16 apr 2006 22:31
Profiel
PorscheForum Rakker
971 Panamera gts 991 Turbo S /ex 930 Turbo (ex) / 970 Panamera (ex)
Zwolle
Bericht 
Ik kan je geen goede reden geven waarom die zeikers niet door rijden. Ik erger mezelf er ook dagelijks aan. En het zijn inderdaad niet altijd de oudjes. Ik zet ze de volgende keer wel even aan de kant en dan zal ik het vragen, dan post ik het antwoord hier wel even. Ik heb dat overigins een keer gedaan toen ik een auto in haalde en deze knipperde. Toen ik gestopt en uitgestapt was en vroeg waarom hij knipperde, zei hij "ik raakte prongelijk de hendel van het grote licht aan". Ja tuurlijk, kneus!

17 apr 2006 19:36
Profiel
PorscheForum Rakker
911(964)-Carera4
Raamsdonksveer
Bericht 
Als het idd ook jongeren zijn, zou het dan te maken kunnen hebben dat zij strafpunten op hun rijbewijs krijgen bij overtredingen.
En bij teveel strafpinten rijbewijs kwijt :?:
Ik opper maar ff wat :D

17 apr 2006 20:57
Profiel Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 15 berichten ]