Auteur |
Bericht |
jerry
still searchingHilversum
|
3.2 carrera start niet
Het zit niet mee. Eindelijk heb ik, voor een week welliswaar, de beschikking over een 911 (3.2 carrera uit 1985), doet tie ut niet meer . De auto is van een collega die voor een week in het buitenland is.
Vanmiddag start ik de auto, deze slaat direct aan. Enkele seconden later slaat de motor af. Hierna weer geprobeerd te starten, maar nu wil deze tot mijn verbazing niet meer aanslaan. De startmotor draait zo te horen snel rond en alles lijkt te werken, maar aanslaan ho maar. Ik heb het in de loop van de middag nog 2 maal geprobeerd maar het resultaat is hetzelfde.
Enig idee waar dit aan kan liggen? Ikzelf zit te denken aan de brandstoftoevoer. Motor start de eerste maal op het laatste beetje brandstof in de leidingen, er wordt echter geen nieuwe brandstof aangevoerd. Waarom? geen idee. Auto wordt normaliter dagelijks gebruikt en er is voor het laatst vrijdag nog in gereden.
wat kan ik doen, ik geef de auto graag weer rijdend terug ...
|
17 apr 2006 19:43 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
DME relaitje stuk
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
17 apr 2006 20:39 |
|
|
BJ964
Porsche 964 C2 1991
|
Daar zat ik in eerst instantie ook aan te denken... Maar verder ben ik (helaas voor jou) geen technikus en ka ik je niet veel verder helpen. Ik zou morgen bellen met een Porsche specialist.
_________________________________________ Porsche 964C2 Nachtblauw
|
17 apr 2006 20:53 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
DME
Wel jippie, collega al gebeld?
|
17 apr 2006 20:58 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Beveiliging, startblokkering etc. wel echt uitgeschakeld?
Zou wel heel toevallig zijn dat er nu tijdens de logeerpartij bij jou iets stuk gaat
Die oudere 911-jes zijn heel betrouwbaar volgens allee panne-statistieken
|
17 apr 2006 21:07 |
|
|
Targa911S1967
"Porsche's zijn om op te vreten..."
|
_________________________________________ Porsche's zijn om op te vreten....
|
17 apr 2006 21:12 |
|
|
Roi
niet meer....
|
Idd. Paul, toen ik de eerste dag met de P onderweg was, ben ik ook de startblokkering ff vergeten...stond ik bij mijn ouders op de oprit te vl..ken....Niets aan de hand dus....ik kwam er gelukkig zelf (diezelfde dag ) nog achter.
Roi
_________________________________________ Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.
|
17 apr 2006 22:44 |
|
|
bert964c4
vianen
|
Als ik dit zo lees hou ik het op de start onderbreker, is gekoppelt aan je alarm, ik heb zelf 20 sec de tijd om de auto te starten als ie van het alarm af is, duurt het langer dan springt automatisch de startonderbreker er weer op en moet ik dat via mijn alarm kastje er weer afhalen, probeer het maar, weet bijna zeker dat het werkt!!
|
18 apr 2006 0:13 |
|
|
red devil
971 Panamera gts
991 Turbo S /ex
930 Turbo (ex) /
970 Panamera (ex)Zwolle
|
Als de startonderbreker aan staat kan hij de startmotor ook niet rond draaien, Want die deed het toch gewoon schreef hij.
_________________________________________ TURBO EARGASM !
|
18 apr 2006 9:04 |
|
|
De Geus
Ex-964 C4, Ex-Boxster,
EX Audi S8-> dreaming of cayenne turbo -> 996 gt3MESTREECH
|
als hij wel wil maar niet aanslaat dan zit ik ook te denken een een relaitje wat kadoek is of een alarm onderbreking wat ertussen zit ,
die het hem weigert om aan te slaan.
Kunt misschien eens proberen het alarm te overbruggen of een paar X in/uit te schakelen misschien dat hij hem pakt
het zijn maar sugg.,het proberen waard kost niets.....
suc6 ermee
_________________________________________ Life is short,ride hard !!!
http://www.degeusmakelaars.com
|
18 apr 2006 9:13 |
|
|
fvant
'86 3.2 CabrioLeiden
|
mijn '86 heeft de zelfde symptomen (wel startmotor horen tikken maar geen start) als de accu te weinig power heeft, even aan de starthulp/oplader en dan werkt 't bij mij weer.
Maar ik weet ook dat mijn accu rot is en het maar 1 week uithoud
|
18 apr 2006 11:43 |
|
|
jerry
still searchingHilversum
|
helaas, helaas . Dat &@%#&^@# wil nog steeds niet lopen. Ik heb ondertussen de zekering van de benzinepomp gechecked. Het DME relais losgehaald, met hammer op getikt en weer teruggeplaatst. Startmotor draait nog steeds vrolijk rond maar starten wil niet lukken.
Ik geef het maar even op en wacht op de terugkomst van de eigenaar. Ik heb hem ondertussen wel op de hoogte gebracht van de stilstand.
Ondanks dit gezeur .. ik wil nog steeds een 911 , zelfs het klooien aan een kapote 911 is leuk. Ik ga weer vrolijk verder met zoeken.
In ieder geval hartelijk dank voor alle input. Als het probleem is verholpen dan laat ik nog wel even horen wat er mis was ...
|
18 apr 2006 21:59 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Dat tikken met een hamer moet je juist doen tijdens de startpoging.....
Als het een relais is dat net niet meer lekker gaat, trekt hij soms met hulp van een schokje wel los en maakt hij vervolgens contact......veel voorkomend euvel bij de 911.....
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
18 apr 2006 22:12 |
|
|
Roi
niet meer....
|
ah ah......, indien bij mij de startblokkering actief is dan wordt de brandstofpomp geblokkeerd en de startmotor draait gewoon...
mvgr.
Roi
_________________________________________ Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.
|
25 apr 2006 0:08 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
als er benzine in zit en de startmotor draait dan zou ik het in de ontsteking gaan zoeken want benzine en vuur is gaan.
anton964
|
25 apr 2006 0:13 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Zou even voelen aan de benzineleiding voor het brandstoffilter, om vast te stellen of de brandstofpomp wel druk opbouwt. Brandstofpomp kan best zijn vastgeslagen.
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
25 apr 2006 8:11 |
|
|
jerry
still searchingHilversum
|
Zo .. de auto loopt weer. Uiteindelijk is zaterdag de ANWB langs geweest en na een sterk staaltje troubleshooten werd de diagnose gesteld: kapotte brandstofpomp. Op getikt, geslagen, stroom omgedraaid, het ding wilde echter niet meer draaien. Uiteindelijk is de auto vanochtend naar de Porsche specialist gesleept (wederom door de ANWB) en het probleem is daar snel verholpen met een nieuwe pomp.
Nogmaals bedankt voor alle reacties, ik zoek ondertussen vrolijk door naar een goede en betaalbare 3.2, want die wil ik ondanks alles nog steeds
|
25 apr 2006 22:16 |
|
|
Roi
niet meer....
|
Zie je wel toch de brandstofpomp....ik wist het
Mazzllzzzzzzzzzzzz
Roi
_________________________________________ Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.
|
26 apr 2006 0:32 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Kijk, zo herken je de echte liefhebbers......succes met zoeken, neem de tijd, rij in veel verschillende auto en als je'm denkt te hebben: even stevig aan de tand laten voelen door een specialist.
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
26 apr 2006 0:39 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Na vele negatieve berichten over de ANWB eindelijk weer eens iets goeds.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
26 apr 2006 14:46 |
|
|
Amethist
Ex. 911 Carrera 3.2 targa en Boxster Nu 964 cabrio, boxster S
|
Mooi dat het allemaal is opgelost en veel suc6 met het zoeken naar een 911, en we horen het wel als er een is aangeschaft.
|
27 apr 2006 18:14 |
|
|