Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 7:38

Antwoord op onderwerp  [ 359 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 15  Volgende
Hoogste snelheid al gereden ? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
996 C2; 944 racer
Bericht 
Sanhi schreef:
Alles standaard op de 993 4S (18" Technologie velgen officieel volgens mij), diverse malen rond dezelfde snelheid gereden. Het viel me overigens op dat zodra de weg ook maar iets omhoog loopt, de snelheid ook direkt een paar km/h terugvalt. Vandaar dat ik ook denk dat +/- 260 km/h echt wel de max is. Of moet ik gewoon nog langer op vol gas blijven rijden? Ik zou het voor de lol natuurlijk na kunnen meten met een GPS. (Weet iemand of je dit kunt zien op een Becker navigatie?) Zijn de aandrijf verliezen overigens bij een Carrera 4 ook niet veel groter dan bij een 2?

Niet dat die top van 285 nou zo belangrijk is, maar een beetje meer power zou niet verkeerd zijn.

Ik moet ook zeggen dat ik zaterdag diverse pogingen het wagen was om de top van 280 ( dit zou toch de top moeten zijn van een 996C2 tip. '00?) te halen. 259 is het geworden...had ook een gevoel dat die 20 extra nog moeilijk te halen waren. Op het moment van 259 dacht ik tot 260 door te gaan en dan vol in de ankers te gaan voor mijn voorgangers, doch deze overgang van 259 naar 260 duurde te lang...moest remmen...
Er zit nog wel iets meer in maar de cijfertjes op de digiteller gingen bijzonder traag omhoog...

18 apr 2006 21:21
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
gisteren 48 per uur met mtb, de wind in de rug en op topspeed....
met mijn moto 270(verk)
met de vr6 golf 240 (verk)
met de boxster 230 (verk)
met de 996 270(verk)
met de 997 dik 230 op een oprit, topspeed nog niet opgezocht,
die zal ik binnenkort eens doen met ppp zijn nieuw speelgoed (lolz) :lol:

Ik moet eerlijk zeggen dat topsnelheden mij iets minder zeggen sedert ik aan 110 tegen een borduurke reed (haha)
Optrekken van 0-200 is dan weer wel leuk.

18 apr 2006 21:33
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
F@RGO schreef:
Ik moet eerlijk zeggen dat topsnelheden mij iets minder zeggen sedert ik aan 110 tegen een borduurke reed (haha)

:roll: :shock: :? :?:

Afbeelding

18 apr 2006 22:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
vianen
Bericht 
Ik vind het maar een beetje vreemd dat een 9934S en een 996 niet boven de 260 kunnen komen, kom ik jullie toch wel voorbij snorren met mijn 15 jaar oude 964!

Die auto's moeten toch veel harder kunnen?? Als ik lees dat Pettr 280 doet,dan zouden jullie dat toch ook moeten kunnen halen??

18 apr 2006 22:52
Profiel
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
horn schreef:
F@RGO schreef:

vangrailtje! :wink:

@Bert: jij hebt helemaal gelijk! begrijp ook niet wat de rest verkeerd doet! :wink:

18 apr 2006 23:06
Profiel WWW
vianen
Bericht 
Rob Herfst schreef:

@Bert: jij hebt helemaal gelijk! begrijp ook niet wat de rest verkeerd doet! :wink:

Ik ook niet hoor, die moeten mij met gemak om mn oren blazen lijkt me :mrgreen:

18 apr 2006 23:13
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Rob Herfst schreef:
horn schreef:
F@RGO schreef:

vangrailtje! :wink:

Stooprand om juist te zijn :wink:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

18 apr 2006 23:14
Profiel WWW
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
ppp 356 schreef:
Stooprand om juist te zijn :wink:

Zullen wij het dan maar op een stoeprand houden om helemaal juist te zijn :wink:

18 apr 2006 23:16
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
996 C2; 944 racer
Bericht 
Ik zal één van de dagen nog eens proberen...

Ik moet wel zeggen dat ik met mijn vorige wagen (BMW 525TDS 171HP 380Nm) regelmatig 200 tot 210 reed. Dit is een relatief comfortabele snelheid, maar was wel het snelste tot dit weekend!
Heb Porsche nu één week ( dus alles is nog nieuw en ik moet toch redelijk wennen) en om dan 250 springend van de éné betonplaat naar de andere te halen, is toch heel heftig. MIsschien dat een zekere vorm van angst ook meespeelde ( dat laatste zal ik bij mogelijke samenkomsten totaal ontkennen).

18 apr 2006 23:21
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2C->997 C2C->997.2 GT3
Empel
Bericht 
280 op de teller was 268 digitaal en dit was 263 op m'n Tom tom.

Dit met mijn 15 jr oude bak die nog als een blok op de weg lag. Als de weg vrijer was geweest had ik er nog iets meer uit kunnen halen. De wegligging gaf me het gevoel naar de 300 te kunnen, wat een stabiliteit :!: :!:

grt
w

P.S. Klopt het dat de 993 minder stabiel is op hoge snelheden :?:

18 apr 2006 23:57
Profiel
vianen
Bericht 
gantor schreef:
MIsschien dat een zekere vorm van angst ook meespeelde ( dat laatste zal ik bij mogelijke samenkomsten totaal ontkennen).

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: jammer gaat niet lukken denk ik, we weten nu wie je bent :lol: :thumright: :res:

18 apr 2006 23:57
Profiel
vianen
Bericht 
Walter964 schreef:
280 op de teller was 268 digitaal en dit was 263 op m'n Tom tom.

Klopt helemaal, heb het ook gedaan met de TomTom, 278!, als je maar de ruimte hebt :drive: :mrgreen:

19 apr 2006 0:01
Profiel
Moderator
PF # 136
Bericht 
Is de Tom Tom zo groot dan? :wink:

19 apr 2006 0:03
Profiel
vianen
Bericht 
HenkC2C schreef:
Is de Tom Tom zo groot dan? :wink:

:mrgreen:

19 apr 2006 0:06
Profiel
Groningen
Bericht 
Ook het navigatiesysteem is niet 100% nauwkeurig. Stond een tijdje geleden nog een stukkie over in de Autovisie.

19 apr 2006 0:18
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
stooprand is ook niet dat hoor Paul :D
ok, stoeprand is idd het juiste woord,
soms vergeet ik hier dat ik op .NL zit, mijn excuses daarvoor.
Maar een bordure is voor ons dialect een stoeprand, maar eigenlijk was
het meer een betonnen vangrail van 80-90 cm hoog. :x

19 apr 2006 8:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Geel
Bericht 
F@rgo,

Ik moet toch toegeven dat ik 10 min niet meer bijkwam toen ik Horn z'n reactie zag. Maar ik heb dan ook het voordeel dat ik 2-talig :wink: ben opgegroeid.

19 apr 2006 9:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Walter964 schreef:

Ai, er wordt hier een pijnlijke snaar geraakt :roll:

19 apr 2006 10:32
Profiel
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
Porschegek schreef:
Walter964 schreef:

Ai, er wordt hier een pijnlijke snaar geraakt :roll:

Oh jee, daar gaan we weer :wink:
http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?t=8056

19 apr 2006 10:37
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Bericht 
Jan schreef:
F@rgo,

Ik moet toch toegeven dat ik 10 min niet meer bijkwam toen ik Horn z'n reactie zag. Maar ik heb dan ook het voordeel dat ik 2-talig :wink: ben opgegroeid.

idd, die is wel goed van Horn :D

19 apr 2006 11:47
Profiel
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
Jan schreef:
F@rgo,

Bedenk wel Jan (dat jij nou als broabander met een ras Vlaamse getrouwd bent, en der nog mooi woont ook.....) wij als kaaskoppen van boven de rivieren alles wat maar iets met borduren te maken heeft, associeren met "oppertruttigheid".

En das voor Vlamingen (zeker de kantklossende Bruggenaren, ik kwam daar vroegah veel bij kennissen) ook weer moeilijk te vatten.

Heerlijk die twee talen.........oeps en dan vergeet ik nog het Antwearps das helemaal leuk......

Zo ik ga ff poepen nu......... :lol:

19 apr 2006 11:59
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
jaja John, hmm, was je maar belg :lol:

19 apr 2006 12:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Porschûh
Bericht 
John4S schreef:
Zo ik ga ff poepen nu......... :lol:

Juist, want als een Vlaming gaat poepen, dan gaat hij dus niet poepen, maar meer de oudste beweging ter wereld maken, om met Koot&Bie te spreken. :D Als een Westlander gaat poepen, gaat hij schijten, om het maar even duidelijk te stellen. En ik kan het weten, ben geboren en getogen in Honselersdijk.

19 apr 2006 12:18
Profiel
PorscheForum Rakker
997S
Belgische kust
Bericht 
Nog even over de 996 : die moet op de teller inderdaad vlot 280 halen. Heb het zelf ook al gehaald ondanks de zwaarste en breedste versie (4S) en ondanks de achterspoiler die lichtjes nefast is voor de topsnelheid (maar dan wel de stabiliteit ten goede komt).

19 apr 2006 16:25
Profiel
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
GerbenJ schreef:
Als een Westlander gaat poepen, gaat hij schijten, om het maar even duidelijk te stellen. En ik kan het weten, ben geboren en getogen in Honselersdijk.

ff bere, ff klaije etc.

Carrera4s schreef:
Nog even over de 996 : die moet op de teller inderdaad vlot 280 halen. Heb het zelf ook al gehaald ondanks de zwaarste en breedste versie (4S) en ondanks de achterspoiler die lichtjes nefast is voor de topsnelheid (maar dan wel de stabiliteit ten goede komt).

'k heb er op de digiteller 294 mee gereden........kon nog iets bij....maar was een beetje bang :oops: :oops:

19 apr 2006 18:41
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 359 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 15  Volgende