Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 11:38

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 70 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Paarden(handel?) in de Hoekse Waard... 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Westervoort
Bericht 
Menno77 schreef:
Ik gun jullie die fijne dag, maar er is iets voorgevallen waar ik niet blij mee ben. Probeer dat ook te respecteren.

Vandaar ook mijn post even hier boven. Laten we dit voorval verder buiten dit topic houden, of iig aan Marcel overlaten o.k.?

Mooie foto's Geert :wink:

23 apr 2006 21:25
Profiel
vianen
Bericht 
Menno77 schreef:
Ik zal niet in detail treden op dit openbare forum, maar het betreft enige schade die wij hebben geleden door jullie rit in de Hoekse Waard vanmorgen.
.....
Zeur?

Ik heb getracht dit op een nette manier op te lossen, zonder met een beschuldigende vinger te gaan wijzen.

Niet meer dan logisch om hier de organisatie op aan te spreken.

Ik gun jullie die fijne dag, maar er is iets voorgevallen waar ik niet blij mee ben. Probeer dat ook te respecteren.

Marcel, je hebt een privebericht, laten we dit vooralsnog prive houden...

@menno77,

De grootste fout die je nu gemaakt hebt is om iets wazigs op het forum te zetten waaraan erg veel mensen zich nu vreeselijk zitten te ergeren, prive is prive, dan had je gewoon een PB moeten sturen en niet gaan lopen dramjanken over het feit dat je iets heel erg prive op wil lossen.
ZEURDOOS!!

23 apr 2006 22:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Op zoek naar een 997
Bericht 
:wink: goed gesproken :!:

23 apr 2006 22:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster.996 cabrio
Lelystad
Bericht toerrit
Zo te horen heb ik wat gemist vandaag, maar ja andere verplichtingen zullen we maar zeggen.
Wat betreft menno77, ik vind het jammer dat het op deze manier moet.
Volgens mij is Menno geen Porscherijder?, volgens zijn profiel is deze net aangemaakt 2 berichten.
Heel vreemd!!! :( :? lijkt me niet de juiste manier om het via dit forum te spelen.

Groeten,

Peter, Boxster die niet aansprakelijk is gesteld voor de Flevorit :P :lol: :D :) :wink:

23 apr 2006 22:42
Profiel WWW
ex 996 4S Cabrio; ex 996 4S; ex 930 (2x); ex 3.0 cabrio
Bericht 
Even een berichtje inzake het voorval Menno77.

Ik heb net nogmaals het hele verhaal doorgelezen en ik denk dat ik gewoon open kaart moet spelen met betrekking tot het betreffende voorval. Menno heeft zelf de openbaarheid gezocht op het forum en ik vind dat het derhalve niet meer dan normaal is om hier ook openbaar mee om te gaan. Het treft ons namelijk persoonlijk.

Ik heb geen zin om hierover verstoppertje te spelen, mede gelet op het aanbod van een groot aantal deelnemers van de rit om (juridische) hulp.
Niemand weet dus wat er aan de hand is.

Ik weet niet waarom Menno persé alleen de organisator aan wil spreken op een voorval, maar hierbij het verhaal in het kort.

Menno geeft aan een bijna gerevalideerd paard dat getraind werd op het moment dat het laatste deel van de stoet in Strijen voorbij reed, op hol is geslagen en mogelijk een blessure heeft opgelopen.
Menno geeft tevens aan dat het door het geluid van de auto's kwam en wil mijn reactie weten.

Ik heb Menno laten weten dat ik zelf niet harder dan 60 heb gereden, maar dat het wel eens nodig is om wat harder te tijden om de voorste groep niet te ver weg te laten rijden.
Verder heb ik aangegeven dat ook diverse andere verkeersgebuikers (zoals de motoren vanmiddag bij het Schippershuis) veel meer lawaai maken dan de Porsches en dat het ook op een ander tijdstip had kunnen plaatsvinden.

Ik weet zelf niet wat er zo geheim aan is om dit niet op het Forum aan te geven, maar er is een bepaalde terughoudendheid, waarvan ik niet weet of dit bewust privé gehouden moet worden.

Ik wil de zaak verder niet laten escaleren en ik wil van Menno weten wat de bedoeling is: aansprakelijk stellen of een enkel een mededeling.

Ik wacht het even af en jullie horen nader van mij als ik bericht van Menno heb.
In vond het in dit stadium niet nodig de hele mailwisseling te publiceren.

23 apr 2006 23:17
Profiel
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Bericht 
Ik heb toevallig ook een hele harde scheet daar gelaten..... :cry:

23 apr 2006 23:19
Profiel
Westervoort
Bericht 
paSCal schreef:
Even wat leuk nieuws tussendoor... Wat kleine filmpjes van EvR...

Reden jullie soms achter een SRV-wagen aan ofsow... :twisted:

@Marcel , vervelend voor dat paard natuurlijk, maar Menno heeft geen poot om op te staan ; een paard kan echt overal van schrikken, daarbij is het niet te bewijzen dat dit door de Porsches of door andere weggebruikers of iets héél anders kwam. De vriendelijk aangeboden juridische hulp heb je hier echt niet bij nodig.

Laatst bijgewerkt door Jurgen op 23 apr 2006 23:25, in totaal 1 keer bewerkt.

23 apr 2006 23:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Back in business again! (996 turbo '02)
Bericht 
Ik denk dat Menno een beetje in de war is.

Begrijpelijk dat het vervelend is dat dit gebeurd is, maar om nu passerende auto's aansprakelijk te stellen voor een paard dat op hol slaat??? Heel bijzonder......

Het zal de emotie van het moment wel zijn.

Morgen denkt hij er vast anders over.

Welterusten!

23 apr 2006 23:23
Profiel Facebook 
‘64 Kever
Bericht 
Mensen, laten we geen eigen rechter gaan spelen hier. Wellicht inderdaad emotie, iets anders, maakt allemaal niet uit, maar aub. geen verwijten aan welke kant dan ook!

Enne, Jurgen, nee, de hele rit is "rustig" gereden, er werd veel door dorpjes gereden en uiteraard gaat het daar rustig...

(btw. nog een 5-tal fimpjes van EvR toegevoegd aan voorgaande post op vorige pagina!)

23 apr 2006 23:26
Profiel Facebook 
Westervoort
Bericht 
..en zo hoort 't ook in dorpjes Pascal... :wink:

23 apr 2006 23:34
Profiel
Bericht 
Ja Pacsal, heb ik ook aangegeven. Zelfs dat de politie achter ons gereden heeft van Klaaswaal naar Oud-Beijerland.

Wat mij betreft no hard feelings, maar dan wel openbaar op het forum. Ik heb ook aangegeven dat wij, als groep, het ook erg vervelend vinden wat er gebeurd is, maar al je op deze manier reageert roept het ook vraagtekens op.

Menno, wat denk je er van? Over en sluiten? Punt is duidelijk gemaakt denk ik.

Profiel
PorscheForum Rakker
991.2 GT3, 964 Carrera 2 en 911 3.0 SC
Bericht 
Wat een onzin Marcel.

Wat doet Menno straks met Koninginnedag als de toeterende vrachtwagens door de Hoeksche Waard rijden?
Wat doet Menno als de Harley D. club besluit door de Hoeksche Waard te rijden?
Wat doet Menno met opgevoerde scooters die langsscheuren met open uitlaten? Ga zo maar door.

Zoekt Menno een manier om zijn dierenarts nota's vergoed te krijgen?

Profiel
PorscheForum Rakker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
Teun schreef:
Wat een onzin Marcel.

Wat doet Menno straks met Koninginnedag als de toeterende vrachtwagens door de Hoeksche Waard rijden?
Wat doet Menno als de Harley D. club besluit door de Hoeksche Waard te rijden?
Wat doet Menno met opgevoerde scooters die langsscheuren met open uitlaten? Ga zo maar door.

Zoekt Menno een manier om zijn dierenarts nota's vergoed te krijgen?

Porsches kosten geld, misschien valt er wat te halen? Redelijk sketchy bedoeling wat hij probeert klaar te spelen... filmpjes en zo zien er wel koel uit trouwens!

23 apr 2006 23:43
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
vianen
Bericht 
Beste Marcel,

Ik wil ff reageren op je bericht betreffende m7,

Ik heb totaal niets gezien van een paard wat zich vreemd gedroeg, cq op hol was geslagen.

Ik kan beamen dat er tijdens de rit ZEER gediciplimeerd is gereden met onze snelle auto's, en een ieder zich aan de regels heeft gehouden.

Ik kan beamen dat we 2 dames op paarden zijn tegengekomen die ons zeer vriendelijk bedankten voor het rustige rijden van onze kant toen we ze passeerden.

Ik verklaar hierbij dat ik een groep motorijders heb voorbij horen komen bij de lunchlokatie(japansebuike schuivers), die harder reden, en meer geluid produceerden dan wij de hele rit lang hebben gedaan.

En hierbij verklaar ik dat het bovenstaande naar waarheid is ingevuld en met een gerust hart bij elke rechtzaak gebruikt kan en mag worden.

Tevens wil ik hierbij melden dat er 50 porscherijders zijn, en ongeveer 45 bijrijders zijn die het bovenstaande graag willen bevestigen in de rechtbank.

En nog maar niet te spreken van de steun van de juristen hier op het forum.

ik weet verder niet wat de heer m wil, maar het zal wel de frustratie geweest zijn.

Keep smiling, komt goed :mrgreen: :mrgreen: :thumright:

23 apr 2006 23:44
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Ik heb zo te lezen weer een super dagje moeten missen :cry:
al had ik ook een schitterend weekend :cheesy:
Tja en voor die "Menno" toestand.
Komt ervan met jullie brullers. Als jullie allemaal een 968CS-je gehad hadden was dit voorval niet gebeurd :twisted: (of misschien was het paard dan op hol geslaan door de felle bonte kleuren)

Dank u Menno : Vanaf nu zal ik proberen elk jaar de duizenden Harley Rijders verantwoordelijk te stellen als mijn Honden beginnen te blaffen en uit te flippen bij het jaarlijkse Harley Weekend in Leopoldsburg. Misschien komt de 993 dan toch nog sneller dan verwacht

[img]http://www.opelfreaks.nl/Smileys/default/36_1_36[1].gif[/img][img]http://www.opelfreaks.nl/Smileys/default/36_1_36[1].gif[/img][img]http://www.opelfreaks.nl/Smileys/default/36_1_36[1].gif[/img]

Laatste update 22/10/2013

23 apr 2006 23:46
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
Dank je wel, Bert. Reactie van M blijft vooralsnog uit. We wachten af.

23 apr 2006 23:47
Profiel
vianen
Bericht 
@ Marcel,

beste Marcel, kunnen we het gebeuren over de heer m7 misschien niet beter verplaatsen naar "overige discussie", lijkt me namelijk veel beter, want we hebben allemaal een geweldige dag gehad, en kunnen naar mijn inzien op een andere lokate beter schrijven op dit belachelijke onderwerp.!!

Bert.
@ moderator,
Idee??

23 apr 2006 23:56
Profiel
vianen
Bericht 
@Koen, heb je goed, ik heb een zeeeeeeeeeeeeeer stress gevoelig konijn namelijk, en zou dus op die manier wel erg snel aan mijn bi-turbo kunnen komen :mrgreen:

23 apr 2006 23:59
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
Graag geef ik ook mijn (aanvullende) kant van het verhaal.

Feit blijft dat er op dat moment een hele stoet Porsches voorbij reed die de voorste groep bij wilden houden en hier nog even het gaspedaal voor indrukte (en dus ver boven de toegestane snelheid kwam van 60 km/u), met het nodige lawaai wat hierbij komt kijken. Dat lawaai is dus niet van 1 auto, maar een hele reeks.

Het paard is hiervan geschrokken met alle gevolgen van dien. Niet meer, niets minder.

En inderdaad, het had ook kunnen gebeuren bij een stoet Harley Davidsons, maar dat is hierbij niet relevant, want die reden er niet…

Wat nu als er ook een mens gewond was geraakt door deze actie? Een ruiter kan van zijn/haar paard vallen met alle nodige consequenties van dien.

Ik vind het daarom ook erg jammer, dat een hoop mensen niet verder denken dan alleen hun stuur. Hoewel een weg op een dijk er goed uitziet om eens flink gas te geven, zijn er ook mensen én dieren die langs die dijk wonen/leven.

Omdat jullie je geen goed beeld kunnen vormen bij het leven van een paard zal ik nu een makkelijkere situatie schetsen:
Je loopt met je vrouw en kind door een drukke winkelstraat waar ook auto’s rijden. Iemand gaat achter jouw kind staan en roept hard “Boe!”. Je kind schrikt en rent de drukke staat op.
Hoe denk je daar dan over? Jammer dan?

944 guy schreef:
Porsches kosten geld, misschien valt er wat te halen?

Ik zou niet van alles gaan suggereren voordat je je conclusies trekt, misschien moet je je eens realiseren dat er genoeg paarden rondlopen die meer kosten dan die auto waar jij in rijdt.

Aan de vele reacties hier te lezen blijkt maar weer dat men veel verstand heeft van paardenkrachten, maar niet weet hoe een paardenkracht kan reageren.

Het ging mij niet om het geld. Ik wilde alleen de reactie hebben van de organisatie. Het realiseren dat er ook rekening gehouden moet worden met meer dan alleen de weg waar je op rijdt. Iets wat je van een toerrit kunt verwachten.

Maar goed, ik ben gek, ik heb hier geen recht van spreken…

Ik zal er inderdaad nog even een nacht over gaan slapen

24 apr 2006 0:03
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Menno77 schreef:
Ik zal er inderdaad nog even een nacht over gaan slapen

Dat lijkt me inderdaad het beste.

Ik denk dat niemand er bewust op uit is geweest wie dan ook te laten schrikken. Anders dan in jouw - vergezochte - voorbeeld van iemand die achter mijn kind BOE zou roepen. Als er iets vervelends is gebeurd, ga ik ervan uit dat iedereen dat betreurt. De wijze waarop de communicatie in gang gezet is, heeft wellicht de zaak wat gepolariseerd. Je had nl. ook gewoon kunnen typen "Weet iemand wellicht hoe ik Marcel B. kan bereiken?", dan was er wss weinig aan het handje geweest.

En helaas is dit een zaak waar je weinig mee kan. Als eea inderdaad aanwijsbaar ontstaan is door de Porsches, kan je hoogstens een aanklacht indienen tegen een specifieke auto/auto's die meer dan het toegestane lawaai in dB maakte(n), of tegen een specifieke auto/auto's die 'aanwijsbaar' en 'bewijsbaar' te hard reden. En zelfs dat zal weinig uithalen.

Enfin, vervelend voorval, imho geen opzet in het spel, samenloop van omstandigheden. Niet meer dan dat, niet minder dan dat. Maar wel vervelend.

Laatst bijgewerkt door horn op 24 apr 2006 0:32, in totaal 1 keer bewerkt.

24 apr 2006 0:25
Profiel
vianen
Bericht 
@menno, en dan ga je ons nu vertellen dat je nog nooit last heb gehad van brullende motoren??

Ik hoop dat je alle kentekens hebt opgeschreven die dit hebben veroorzaakt, zo niet, jammer voor je, maar dan zijn we er nooit geweest.

Volgens mij heb ik nog een foto van de plek waar het gebeurd zou moeten zijn,........ziet er goed uit maaruhhhhhhhhh geen paard te zien.

Verder nog even dit.

We hebben ons keurig gedragen en niets verkeerds gedaan, en onze auto's zijn geen normale doordeweekse auto"s, maar we hebben nou eenmaal een ietsie pietsie meer power, of pk"s zoals je wilt, dit resulteerd automatisch in wat meer geluid, verder vind ik je vergelijking met het kind volkomen 'mank'gaan, en raakt kant nog wal.

Ik betreur het wel als het door ons is veroorzaakt, maar naar mijn mening heb je nu iets losgemaakt bij veel mensen wat totaal niet de bedoeling was. Misschien een verkeerde aanpak, nooit eerder op het forum geweest, wie zal het zeggen.

Ben mijn boosheid nu wel kwijt, en ga er maar eens ff over slapen, en ik hoop u ook, wie weet valt het maandag wel weer mee.

Laatst bijgewerkt door bert964c4 op 24 apr 2006 0:33, in totaal 1 keer bewerkt.

24 apr 2006 0:27
Profiel
Bericht 
Menno,

Ik begrijp dat je er geen punt achter wilt zetten. Ook prima. Mijn aanbod was er op gericht de hele discussie te beëindigen.

Maar goed als jij hiermee door wil gaan....Voorbeelden raken kant nog wal. "Boe" roepen naar een kind is een situatie, ingegeven door een opzettelijke bedoeling. Bij onze rit was hier totaal geen sprake van. Jij zal daar wel weer anders over denken.

Stuur me je adres per PB. Kom ik morgen langs om e.e.a. duidelijk te krijgen.

Profiel
PorscheForum Rakker
996 C2; 944 racer
Bericht 
Ik ben best iemand die veel begrip kan opbrengen voor allerlei zaken, ook voor deze zaak. Maar is dit niet iets wat een beetje is opgeblazen! Als het zo een delicate zaak is met die paarden, waarom zo kort bij een weg/straat? Zet die dan ergens apart waar geluiden (die iets meer decibel hebben) hun niet kunnen bereiken.
Als ik in het weekend in mijn bedstee lig, kan ik van mijn medemensen toch ook niet verwachten dat ze niet met hun auto's mijn appartement in de stad passeren omdat deze volbloed daardoor vroegtijdig uit zijn coma wordt gerukt na een alcoholintoxicatie!

Laatst bijgewerkt door gantor op 24 apr 2006 0:34, in totaal 2 keer bewerkt.

Profiel
PorscheForum Rakker
996 C2; 944 racer
Bericht 
Marcel B. schreef:
Menno,

Ik begrijp dat je er geen punt achter wilt zetten. Ook prima. Mijn aanbod was er op gericht de hele discussie te beëindigen.

Maar goed als jij hiermee door wil gaan....Voorbeelden raken kant nog wal. "Boe" roepen naar een kind is een situatie, ingegeven door een opzettelijke bedoeling. Bij onze rit was hier totaal geen sprake van. Jij zal daar wel weer anders over denken.

Ik zou dat niet met de P doen...

24 apr 2006 0:29
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
gantor schreef:
Marcel B. schreef:

Ik zou dat niet met de P doen...

Of wellicht vragen of Michael even meegaat... :twisted: :wink:

Laatst bijgewerkt door horn op 24 apr 2006 0:36, in totaal 1 keer bewerkt.

24 apr 2006 0:34
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 70 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende