Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 11:40

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 70 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Paarden(handel?) in de Hoekse Waard... 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
Als het over DB's gaat......Ben blij dat ik nie mee gereden heb 8) .

mhaschreurs.hyves.nl

24 apr 2006 0:34
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
ex 996 4S Cabrio; ex 996 4S; ex 930 (2x); ex 3.0 cabrio
Bericht 
Nee, Porsche staat weer op stal....

24 apr 2006 0:35
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
michael schreef:

Kijk, daar issie al... (zie één post hoger :lol: )

24 apr 2006 0:37
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Marcel B. schreef:
Nee, Porsche staat weer op stal....

Je hebt haar er toch ingeduwd en niet ingereden hé :twisted:

Laatste update 22/10/2013

24 apr 2006 0:38
Profiel WWW Facebook 
Westervoort
Bericht 
Menno , jij hebt hier zeker wel recht van spreken , maar zoals je zelf ook gezien zult hebben, is er toch zeker geen sprake geweest van een "snelle" rit , al zal dat op een enkel stukje soms heus incidenteel zijn voorgekomen...ik wil maar zeggen, het moet jou wel duidelijk zijn, dat de organisator een nette rit heeft georganiseerd en aan de filmpjes is dat ook duidelijk te zien.

Ook jouw uitgangspunt, de organisator hierop aan te spreken, is mijn inziens dus misplaatst.
Kan me wel voorstellen, dat, als je aan een dijk woont, je af en toe last zult hebben van recreatie-verkeer/motoren en dit vooral bij wakkere paarden vervelend is. Komt er dan een grote groep voorbij, al gedragen die zich netjes, is dat vervelend, maar dit kan voorkomen en daarmee zul je toch moeten leven.

Nogmaals, van enig opzet was immers geen sprake , ook wij genieten van een hobby...

24 apr 2006 0:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Op zoek naar een 997
Bericht 
man.....ik kan niet slapen, weet niet hoe het komt maar heb een ontzettende zin aan een vette hap. Ben zo terug, scoor nog even een paar frikandellen ( paardelullen ) bie piet op d'n hook. :mrgreen:

24 apr 2006 0:41
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
horn schreef:
michael schreef:

Kijk, daar issie al... (zie één post hoger :lol: )

Ze horen me al op 5 km afstand aankomen, kan dan geen schrikmoment meer zijn. :lol:

mhaschreurs.hyves.nl

24 apr 2006 0:52
Profiel Facebook 
Westervoort
Bericht 
Zou het dan toch waar zijn ; loud pipes, save lives... 8)

24 apr 2006 0:57
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Daar kan ik (helaas) uit ervaring over meespreken :?
Had ik voor 17 jaar een luide uitlaat (ipv het stille standaard dat ik had) was er één leven meer op deze aardbol. Het kind dat toen voor mijn wagen met haar fiets ineens naar links vloog om een voorbij gereden wtraat in te slaan had me niet horen aankomen (en had niet om gekeken) En op geen 6meter (volgens het parket die de reconstructie heeft gedaan) geraak je niet meer plits geremd.Ze was toen 16 jaar en heeft de volgende nacht niet gehaald. :evil:

Laatste update 22/10/2013

24 apr 2006 1:01
Profiel WWW Facebook 
vianen
Bericht 
jemig Koen, en dat ondanks de uitlaat die je toen had??
Hadden ze geen onderzoek kunnen doen naar het geluid van de auto??

Had ze je toch kunnen horen aankomen?

24 apr 2006 1:12
Profiel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
Lijkt me het beste als we dit onderwerpje maar sluiten en laat Menno77 de wegen bewandelen die hij denkt te moeten bewandelen.

24 apr 2006 7:28
Profiel
Bericht 
Ha Marcel, vroeg op.

Leek mij ook het beste, maar hij gaat juist nog harder aan de gang om ons duidelijk te maken dat wij een stel aso's zijn.

Ik vind dat we dit niet over ons heen moeten laten gaan, zeker niet op manier waarop hij ons afschildert en via PB in contact wil komen, terwijl iedereen die meegereden heeft zich afvraagt wat er is gebeurd.

Sowieso heeft niemand deze gebeurtenis gezien en we zijn onderweg wel meer paarden tegengekomen, zelfs gewoon op de rijweg, waarmee niets is gebeurd.

Op zich heb je gelijk, maar dit soort beschuldigingen, en dan nog de manier waarop, vallen mij totaal verkeerd.

24 apr 2006 7:43
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Marcel,

Ik zou er niet teveel energie in steken.

Die man heeft zich blijkbaar een idee gevormd van ons, en het zal moeilijk zijn om hem hier van gedacht te laten veranderen.

Ik durf met mijn hand op mijn hart zeggen, dat de mooie rit, zeker niet losbandig is verlopen.

Menno77 schreef:
Ik vind het daarom ook erg jammer, dat een hoop mensen niet verder denken dan alleen hun stuur. Hoewel een weg op een dijk er goed uitziet om eens flink gas te geven, zijn er ook mensen én dieren die langs die dijk wonen/leven.

Ik ben zelf opgegroeid op den boeren - buiten, zefs nog een boer in de familie. Ik weet echt hoe er met dieren moet omgegaan worden, en zoals ik kon zien aan de Porsche rijders voor en achter mij, was ik zeker niet de enige.

Het is een spijtig voorval, zeker voor het paard, maar ik denk ook dat er iets te snel met de vinger gewezen word.

Ik zou zelf zeker geen initiatief nemen in deze zaak, we horen wel van Menno, hoe het verder gaat. Ik denk dat de bewijslast bij hem ligt, en niet bij ons. Dit zeg ik niet uit arogantie, maar omdat ik in de volle overtuiging ben, dat alles netjes is verlopen.

Op gans de tourrit, heb ik geen enkele boze blik opgemerkt, de positieve en thumbs up daarentegen, waren niet te tellen.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

24 apr 2006 8:12
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
993 C2 cabrio 1996
den haag
Bericht nog een klacht
Marcel,
Er is nog een klacht binnengekomen, van een paar bewoners aan de Schuringsedijk. Het schijnt dat jij vlak voor hun huis ineens heel veel gas hebt gegeven, waardoor hun kippen, die net eieren aan het leggen waren, zo enorm zijn geschrokken dat ze zeker twee weken van de leg zullen zijn.
Met andere woorden: wil jij daar vanmiddag even een doosje van twaalf langs gaan brengen, of anders zijn die mensen genoodzaakt juridische hulp in te roepen en beslag te laten leggen op jouw turbo.
Gr.
Peter

24 apr 2006 9:37
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
Marcel B. schreef:
Ha Marcel, vroeg op.

Leek mij ook het beste, maar hij gaat juist nog harder aan de gang om ons duidelijk te maken dat wij een stel aso's zijn.

Ik vind dat we dit niet over ons heen moeten laten gaan, zeker niet op manier waarop hij ons afschildert en via PB in contact wil komen, terwijl iedereen die meegereden heeft zich afvraagt wat er is gebeurd.

Sowieso heeft niemand deze gebeurtenis gezien en we zijn onderweg wel meer paarden tegengekomen, zelfs gewoon op de rijweg, waarmee niets is gebeurd.

Op zich heb je gelijk, maar dit soort beschuldigingen, en dan nog de manier waarop, vallen mij totaal verkeerd.

Spijtig dat ik nu ineens als een boeman word afgeschilderd...

Ik heb in eerste instantie netjes gevraagd middels dit forum of ik de organisatie kon spreken over een bepaald voorval. Had ik een telefoonnummer of iets dergelijks, dan was het niet via dit forum gegaan.

Ten tweede wilde ik dit netjes oplossen via PB met Marcel. Maar helaas kreeg ik later een PB, waarin ik werd "beschuldigd" van een soort schaduwaccount? Mij is in ieder geval niet duidelijk waar dit betrekking op had.

Hierna liepen de gemoederen denk ik hoog op, want men nam me kwalijk omdat ik dit alles discreet wil afhandelen en te lang op me liet wachten met een wederantwoord. Men werd boos op mij omdat ik 4 uur op me liet wachten. Hoe denk je dat wij ons voelden toen dat dier er vandoor ging en een paar keer bijna onderuit ging? Dat paard heeft wekenlang onder behandeling gestaan, met alle nodige kosten EN tijd van dien.

Uiteindelijk is het besluit genomen om ons verhaal op het forum te plaatsen en men kon hier zijn gal over spuwen, wat een aantal keer ook is gedaan. Ik gaf hier daarom ook een reactie op. En nu zou ik ineens de zaak niet willen laten rusten, enkel en alleen omdat ik een reactie op jullie reactie geef? Vreemd hoor.

Uiteraard, ik weet 100% zeker dat jullie GEEN kwaad in de zin hadden met de rit, dat wil niemand. En het zal ook zo zijn dat jullie je in de hele toer zo rustig mogelijk hebben gehouden, dat spreek ik ook zeker niet tegen. En er was ook niets aan de hand. Toen de voorste groep langs reed werd er een keurige snelheid aangehouden en de paarden trokken zich hier dan ook niets van aan. Maar uiteindelijk ontstonden er gaten in de rij en men gaf in de laatste "groep" daarom uiteindelijk flink (en dan overdrijf ik echt niet) gas, waardoor er geruime tijd (in ieder geval lang genoeg dat het genoemde paard en een paard wat onder de man in de rijbaan werd gereden) in paniek raakte. Dit hebben wij nog nooit meegemaakt, de paarden reageren vrijwel nooit op geluiden vanaf de dijk.

Ik heb nooit gesuggereerd dat jullie aso's zijn. Die woorden leggen jullie me in de mond. Ik ben niet degene geweest die op deze manier iemand voor paal wil zetten, maar kennelijk vinden anderen in dit forum wel gepast.

24 apr 2006 9:48
Profiel
987 Boxster S 3.4 Tiptronic & Harley - Davidson FXDLS Low Rider S
Lemmer (PF #48)
Bericht 
Wat een grote onzin zeg.
Ik heb bewust niet eerder gereageerd.

Als een paard schrikt van uitlaatgeluid is dat natuurlijk heel spijtig.
Maar om hier iemand voor aansprakelijk te stellen gaat echt te ver.
Juridisch heeft Menno geen poot om op te staan.

Dat jullie toevallig allemaal met een Porsche dezelfde weg rijden is op zich al uniek.
ieder normaal denkend mens houdt rekening met dieren. En we zijn normaal denkend anders reden we tenslotte geen Porsche.
Het voelt idd. als geldklopperij.
Hebben ze nog mazzel dat het Salinero niet is..................

Tape-je er om en lekker dat paard laten rusten.
Waarschijnlijk is het paard nog verzekerd ook.

En als je dan de "media" zoekt moet je niet gaan klagen over een reactie.
Komt een beetje zielig over.... :cry:

Ik organiseer ieder jaar een toerrit voor de NPC met meestal rond de 100 Porsche's, en heb nog nooit zo iets meegemaakt.

BEN BENIEUWD WAT ER GEDAAN WAS ALS DE HELLS ANGELS VOORBIJ WAREN KOMEN RIJDEN???? Zeker even naar het clubgebouw gereden....
Jaja....

Wat een geneuzel.

24 apr 2006 9:49
Profiel Twitter 
Bericht 
Menno, Hierbij een gedeelte dat je mij per PB hebt doen toekomen:

Citaat:
Begrijp me niet verkeerd, ik heb er niets op tegen dat dergelijke uitjes georganiseerd worden, maar de laatste groep drukte behoorlijk "asociaal" het gaspedaal in, op een weg waar 60km/u toegestaan is. Ik schat ook dat deze groep gemakkelijk 100 km/u reed op het moment dat ze de paarden passeerden.

Wie legt hier nu woorden bij wie in de mond????Nu zet je jezelf toch voor paal na deze quote uit jouw bericht. Of leg IK het nu weer verkeerd uit?

Maar goed als jij in de slachtofferrol wil, prima.

Ik ga ophouden met de discussie. Is een gebed zonder einde op deze manier.

Voor mij kan het topic gesloten worden en... Menno ondanks alles veel sterkte met het paard en ik hoop toch dat het geen ernstige zaken met zich mee heeft gebracht.

SLUITEN DIT TOPIC

Laatst bijgewerkt door Marcel B. op 24 apr 2006 10:14, in totaal 1 keer bewerkt.

24 apr 2006 10:06
Profiel
PorscheForum Rakker
911 3.2 Carrera 1989 997 Carrera S 2004
Amsterdam
Bericht 
Erick schreef:
BEN BENIEUWD WAT ER GEDAAN WAS ALS DE HELLS ANGELS VOORBIJ WAREN KOMEN RIJDEN???? Zeker even naar het clubgebouw gereden....

Ja, nu je het zegt..ik zat laatst in A'dam koffie te drinken op een terras.
Ineens kwamen er wat Harleys langs, door de decibellen morste ik pardoes wat koffie op m'n nieuwe Burberry sjaal.
Heb je voor mij het telefoonummer van hun clubgebouw?

Anyway..wat triest om op deze manier openbaar, prive contact te zoeken met iemand.
En dan nog met zo'n verhaal.
Bel lekker een horse whisperer en laat Marcel hierbuiten.

24 apr 2006 10:07
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Het heeft volgens mij niet zo veel zin om hierop door te gaan. Brengt Menno ook niks. Het is vervelend dat het gebeurd is, maar zoals Menno ook meldt is er natuurlijk geen opzet in het spel geweest. Juridisch heeft Menno geen schijn van kans.

Dus welke zin heeft om de discussie te blijven voeren? Het is goed dat Menno zijn punt heeft gemaakt op het forum, er heeft hoor en wederhoor plaatsgevonden, en voor toekomstige ritten is het iets om in het achterhoofd te houden. That's all, basta, draadje sluiten. :idea:

24 apr 2006 10:13
Profiel
Westervoort
Bericht 
Denk dat de meesten hun zegje hebben gedaan, standpunten zijn duidelijk.
Spijtig dat het per ongeluk gebeurde, vervelend voor het paard en betrokkenen , maar ook even duidelijk dat er van opzet totaal geen sprake was.

Voordat het vervelend wordt, sluit ik af, laten we 't hierbij houden!

Andere reacties en foto's mbt de Hoekse Waard-rit gewoon verder in het goede topic.

24 apr 2006 10:15
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 70 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3